1 juni 2013: Fortarock

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Oak » zo jun 02, 2013 5:06 pm

Het weer slecht? Dat behoorde totaal niet tot mijn minpunten. Met een lange broek, tshirt en spijkerjack was het gedurende de hele dag prima te doen wat mij betreft!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25343
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Jeroen » zo jun 02, 2013 5:14 pm

Moest je geen ijs verkopen dan? :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Krimhild » zo jun 02, 2013 5:39 pm

Bart schreef:Finntroll: rukgeluid, en die lui zien er niet meer uit (elvenoren, wtf?). De gloriedagen van de eerste albums liggen heel ver achter ze, jammer.
Echt waar ja? Elvenoren? Hihi ^^
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Woutjinho » zo jun 02, 2013 5:39 pm

Het liefst wilt vrijwel iedereen wel tshirt weer enzo, maar met een jas aan was het prima en eerst waren de vooruitzichten één en al regen, dus dit is sowieso een meevaller.
Plus, vergeleken met overnachten in de vrieskou van vorige week stelt dit niks meer voor.

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Oak » zo jun 02, 2013 5:48 pm

Jeroen schreef:Moest je geen ijs verkopen dan? :P

Haha, ik kreeg wel even nostalgische gevoelens toen ik zo'n ijskarretje zag staan. ;)

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Gijscoman » zo jun 02, 2013 6:37 pm

Latebloomer schreef:
Bastiaan schreef:
Gijscoman schreef:Slipknot is tegenwoordig van dezelfde grootte als Rammstein.
Nee hoor, verre van. Zie jij Slipknot een Gelredome uitverkopen?
Tuurlijk niet. Hooguit de Ziggodome. Gijs raaskalt.
Ok, toegegeven, Slipknot zou een Gelredome (en tevens een Ziggo Dome) niet uitverkopen, maar ze zijn wel headliner van Download en Graspop. Tevens zijn ze ook relatief populair bij een poppubliek. In die zin kan je vergelijken met Iron Maiden en als headliner zouden ze Fortarock nauwelijks kleiner maken.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Orklord » zo jun 02, 2013 6:42 pm

Denk het niet. Dat ze op Graspop en Download headliner zijn wil niet zeggen dat ze even veel mensen als Iron Maiden trekken.
Ik denk dat er met Slipknot een paar duizend man minder is als nu met Rammstein.

Maar goed, volgend jaar hoop ik dat ze wat kleinschaliger gaan en weer wat spannender programmeren, hoewel dat misschien hopen tegen beter weten in is, met Mojo agenten in het programmeur team.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Krimhild » zo jun 02, 2013 7:25 pm

Crises, doe je ding!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5793
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Mollusk » zo jun 02, 2013 7:35 pm

Ik heb me prima vermaakt, met Audrey Horne en met name Mastodon als hoogtepunten. In die tent was het zeker druk, maar als je vroeg klaarstond was vooraan staan prima mogelijk. Volbeat was aardig, maar toen begon me ook flink te irriteren aan de drukte. Niets gemerkt van vechtpartijen e.d. Rammstein heb ik gelaten voor wat het was waardoor we lekker op tijd weer thuis waren.
Laatst gewijzigd door Mollusk op zo jun 02, 2013 7:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Gijscoman » zo jun 02, 2013 7:39 pm

Siego schreef: Om half 12 al aanwezig op het festivalterrein, even lekker rond kunnen struinen en een goed plekje weten te bemachtigen voor Amenra.
Wat een geweldig optreden, super intens. Ga ze 15 november zeker meepikken in de Vera. In een klein donker zaaltje is dit vast nóg veel gaver.
Wist niet dat ze kwamen in Groningen, maar daar ga ik mooi heen! :)
Vond het overigens wel iets hebben van Ufomammut. En iemand voor mij beleefde de show bijna net zo intens als de zanger.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door cataclysm child » zo jun 02, 2013 7:47 pm

Amenra live is altijd een belevenis. Die gepijnigde, zware sound en vocalist Colin die zichzelf altijd op z'n typische manier helemaal geeft... en in een zaal is het nog veel beter. De vergelijking met Ufomammut begrijp ik wel qua sound, maar gaat niet helemaal op vind ik. Eigenlijk spelen ze totaal verschillende genres. Psychedelische stoner doom tov post-hardcore/sludge. En van Ufomammut word ik vrolijk, van Amenra helemaal niet :mrgreen:
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Eus
Berichten: 274
Lid geworden op: di mei 25, 2004 9:35 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Eus » zo jun 02, 2013 8:01 pm

Hierbij nog wat foto's:

Audrey Horne
Afbeelding

Heaven Shall Burn
Afbeelding

Entombed
Afbeelding

Airbourne
Afbeelding

Mastodon
Afbeelding

Finntroll
Afbeelding

Motorhead
Afbeelding

Amon Amarth
Afbeelding

Volbeat
Afbeelding

Opeth
Afbeelding

Hatebreed
Afbeelding

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com via Photos --> Festivals

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22271
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door KoenM » zo jun 02, 2013 10:50 pm

Black No. 1 schreef:Weet iemand ong. de setlist van Opeth gisteren? Ik wil kijken of ik echt goede nummers heb gemist, of niet.
The Devil's Orchard
Ghost of Perdition
Heir Apparent
Hope Leaves
The Lines in my Hand
Deliverance

Wmb best een leuke set voor een festival. In een zaal krijg je daar nog BWP, White Cluster, Demon of the Fall enzo bij als oudjes.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Wessel » zo jun 02, 2013 11:57 pm

Ik heb een fantastische dag mogen beleven. Ik had tickets gewonnen en was er met een busreis van de Amsterdamse metalkroeg met alle stamgasten aan boord, dus het was bij voorbaat al geslaagd.
Ik hoop inderdaad ook dat Fortarock in 2014 wordt teruggeschroefd naar een middelgroot evenement. Zoals het in 2012 was, met een paar duizend bezoekers en een hoofdact van voormaat Slayer, vond ik het leuker. Druk vond ik het ook en ik stoorde me aan het (lompe) volk dat je normaal nooit bij een metalgebeuren zal zien, tijdens Rammstein nog woorden gehad omdat ik een foto van het podium aan het maken was! Geluid was trouwens ook best zacht, nergens mijn oordoppen in gehad, vond ik in de meeste gevallen wel prettig.

Gezien:
Enslaved – Kort, maar met zulke lange nummers krijg je dat. Wel erg goed, Enslaved heeft zich wederom bewezen als ijzersterke liveband.
Textures – Klonk goed, kwam beter over vanaf het grote hoofdpodium dan verwacht.
Entombed – Lomp en erg vet, zo hoor ik het graag. Vette setlist met voor mij als uitschieters When In Sodom, I For An Eye en het titelnummer van Left Hand Path. Mijn eerste pit van de dag was een feit.
Airbourne – Leuke achtergrondmuziek.
Mastodon – Ik vond ze een stuk beter overkomen dan de laatste keer in de Melkweg. Veel softer nieuw materiaal dat erg goed uit de verf kwam, maar ook nog kunnen genieten van Iron Tusk, Crack The Skye en March Of The Fire Ants. Geweldig, een hoogtepunt!
Motörhead – Voorspelbaar en (mede daardoor) vermakelijk als altijd. Ze spelen de laatste tijd wel erg veel langzame nummers, beginnen ze oud te worden? Het geluid stond ook opvallend zacht.
Volbeat – Zo leuk als in 2007/2008 wordt het niet meer, ik mis de tijd van Rock The Rebel/Metal The Devil, intieme shows en het op het podium klimmen en meezingen enorm. Volbeat is mij te groot en ook te gladjes geworden, recenter materiaal klinkt mij vrij zoutloos in de oren.
Hatebreed – Voor mij het onverwachte hoogtepunt van de dag. Het is geen muziek die ik thuis uren draai, maar hoe zij elke keer weer het publiek tot het uiterste drijven blijft indrukwekkend om te zien. Wat een chaos was het daar, helemaal los gegaan in de gigantische pit! Alle knallers werden op energieke wijze de hongerige meute ingeslingerd. Waanzinnig optreden!
Rammstein – Ik vond het wel leuk om eens gezien te hebben, maar ontlokte aan mij ook niet meer dan ‘wel grappig’. Het is uiteindelijk toch meer een circus dan een band en ik heb het niet zo op bands waarbij het showelement de boventoon voert ten opzichte van de muziek.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Metall » ma jun 03, 2013 9:42 am

Draconian:
Snel terug naar Motörhead dus, om daar enigszins vooraan te staan. Maar ook hier was het geluid onverklaarbaar zacht - ik had mijn oordoppen niet eens nodig. Routinematig optreden waarbij de jaren toch echt beginnen te tellen bij Lemmy, die er erg slecht uitzag. Maar het blijft Motörhead, dus gaaf.
Het geluid van Motörhead verwaaide grotendeels en Lemmy zag er inderdaad vreselijk slecht uit. Is hij ziek?

Volbeat deed en doet mij weinig. Amon Amarth speelde wel strak. Mooie show weer van Rammstein.

Eten was in orde, bier veel te duur (in die ‘grote bekers’ zat echt geen halve liter!).

Jammer dat zulke festivals voor zakkenrollerbendes Gefundenes Fressen zijn. Gaat tamelijk geraffineerd. Eerst een verkenner die alleen maar uitkijkt naar gemakkelijke buit, een portemonnee die half uit een broekzak steekt bijvoorbeeld, en dan aan handlanger 2 een teken geeft. Deze botst ‘per ongeluk’ tegen het slachtoffer op, pakt in één beweging de portemonnee en geeft hem direct door aan handlanger 3.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door innuendo » ma jun 03, 2013 9:48 am

Hoe krijg je het eigenlijk voor elkaar dat je portemonnee/iPhone half uit je broekzak steekt? Ik stop dat ding altijd zo weg, dat ik 'm uit mijn broekzak moet peuteren, voordat ik kan afrekenen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Tsjoender
Berichten: 202
Lid geworden op: zo feb 12, 2012 2:31 pm

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Tsjoender » ma jun 03, 2013 10:51 am

Getverdemme wat was het druk, het zag gewoon zwart van de mensen! :silly:
Gilbert schreef: Volgens de organisatie kunnen ze het afgebakende terrein in het Goffertpark dan immers een stuk kleiner maken, mocht de omvang van het festival (afhankelijk van de aantrekkingskracht van de hoofdacts) komend jaar wat kleiner uitvallen.
Dat hoop ik dus juist niet!
"I DON'T WANT TO BELONG TO ANY CLUB THAT WILL ACCEPT ME AS A MEMBER."

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8449
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door AmnesJAn » ma jun 03, 2013 12:29 pm

Achja, het was te druk en organisatorisch liep ook niet alles op rolletjes (vooral de bus terug), maar eigenlijk heb ik me vooral prima vermaakt.
Hatebreed roste echt alles en iedereen omver (voor het eerst in een jaar of 10 nog eens in een pit gestaan).
Motörhead stond te zacht en ik begin me wel zorgen te maken om Lemmy (en toch rossen ze 90% van de concurrentie nog slapend naar huis).
Rammstein vond ik echt gaaf om eens gezien te hebben, machtige show.
Amen Ra is echt iets wat je moet ondergaan, ik was ontzettend onder de indruk en kan niet wachten dit nog eens in een (liefst smerig en verrot) zaaltje mee te maken.

Eten was lekker, bier was waterig. Vond de vorige edities fijner, omdat ik het graag een beetje overzichtelijk heb, maar zoals gezegd; vond t een prima dagje.
לֹא אעבוד

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Nefarian » ma jun 03, 2013 2:01 pm

Gijscoman schreef:Ok, toegegeven, Slipknot zou een Gelredome (en tevens een Ziggo Dome) niet uitverkopen, maar ze zijn wel headliner van Download en Graspop. Tevens zijn ze ook relatief populair bij een poppubliek. In die zin kan je vergelijken met Iron Maiden en als headliner zouden ze Fortarock nauwelijks kleiner maken.
Slipknot vergelijken met Iron Maiden is gewoon absurd natuurlijk, hoop dat je dat zelf ook wel snapt.....

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22271
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door KoenM » ma jun 03, 2013 2:33 pm

Niet zo heel gek toch? Qua bezoekersaantallen doet Maiden het wellicht wat beter, maar het zijn beiden headliners net onder de orde van grootte van Metallica en Rammstein.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Nefarian » ma jun 03, 2013 2:38 pm

KoenM schreef:Niet zo heel gek toch? Qua bezoekersaantallen doet Maiden het wellicht wat beter, maar het zijn beiden headliners net onder de orde van grootte van Metallica en Rammstein.
Ja ik zie Slipknot al een avondje Rock in Rio headlinen..... maar prima hoor.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Took » ma jun 03, 2013 2:44 pm

Nefarian schreef:
KoenM schreef:Niet zo heel gek toch? Qua bezoekersaantallen doet Maiden het wellicht wat beter, maar het zijn beiden headliners net onder de orde van grootte van Metallica en Rammstein.
Ja ik zie Slipknot al een avondje Rock in Rio headlinen......

de situatie in Zuid-Amerika is echt compleet anders dan hier, en dus niet van toepassing op FortaRock.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Gilbert » ma jun 03, 2013 3:34 pm

FortaRock 2014 weer in het Goffertpark

Afgelopen zaterdag had voor de eerste maal een XL-editie plaats van FortaRock - The Festival, in het met 48.000 bezoekers uitpuilende Goffertpark te Nijmegen. Volgend jaar zal het evenement definitief niet terugkeren naar het veel kleinere Park Brakkenstein, maar wederom in het Goffertpark plaatsvinden. In een gesprek met VPRO's 3Voor12 laat organisator Freek Koster weten geen festival meer te gaan organiseren voor slechts 8.000 man, wat volgens de vergunning de maximumcapaciteit van Park Brakkenstein was. Op hoeveel bezoekers de editie van 2014 wel gaat mikken, hangt van het aanbod van beschikbare bands in die periode af.

In elk geval is het de bedoeling dat FortaRock - The Festival elk jaar plaats zal blijven vinden en laat men de toevoeging XL voortaan achterwege. Een van de redenen om voor het Goffertpark te kiezen, is dat je daar meer met het geluid kunt doen. Zaterdag was daar overigens nog niet zoveel van te merken. Door de harde wind verwaaide het geluid regelmatig. Volgens Koster was het weer, dat wil zeggen de kou en wind, bij deze vijfde editie dan ook de enige tegenvaller, naast de late afzegging van Five Finger Death Punch. Voor de rest verliep het festival volgens de organisatie zonder noemenswaardige problemen.

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Rene » ma jun 03, 2013 4:16 pm

Prima! Het was inderdaad erg druk natuurlijk afgelopen zaterdag, maar ik vond het tegelijkertijd wel mooi te zien dat alle bands overdag zoveel volk kunnen trekken. Ik verwachtte de drukte alleen bij Rammstein, maar blijkbaar was de hele dag interessant genoeg voor de grote massa.

Leuk dagje trouwens! Heb me gewoon prima vermaakt met mijn vrienden, daarom weinig gemerkt van de kille sfeer waar over werd gesproken. Het was natuurlijk niet prettig dat het megadruk was. Maar omdat het bezoekersaantal van tevoren al bekend was, had ik me er al op ingesteld. Bovendien liep het bij de drank en de wc's altijd mooi vlot.

Het scheelde dat er dit keer niet echt bands waren die ik per se wilde zien, anders had ik me ook geërgerd aan de megadrukte voor de podia. Alleen Kreator wilde ik goed zijn, dus was ik maar op tijd aanwezig. Tien minuten voor tijd was het nog prima te doen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Bleek No. 1 » ma jun 03, 2013 4:25 pm

KoenM schreef:
Black No. 1 schreef:Weet iemand ong. de setlist van Opeth gisteren? Ik wil kijken of ik echt goede nummers heb gemist, of niet.
The Devil's Orchard
Ghost of Perdition
Heir Apparent
Hope Leaves
The Lines in my Hand
Deliverance

Wmb best een leuke set voor een festival. In een zaal krijg je daar nog BWP, White Cluster, Demon of the Fall enzo bij als oudjes.
Dan heb ik niet mijn favorieten gemist. Mooi!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Splijtzwam » ma jun 03, 2013 7:34 pm

Metall schreef:Draconian:
Snel terug naar Motörhead dus, om daar enigszins vooraan te staan. Maar ook hier was het geluid onverklaarbaar zacht - ik had mijn oordoppen niet eens nodig. Routinematig optreden waarbij de jaren toch echt beginnen te tellen bij Lemmy, die er erg slecht uitzag. Maar het blijft Motörhead, dus gaaf.
Het geluid van Motörhead verwaaide grotendeels en Lemmy zag er inderdaad vreselijk slecht uit. Is hij ziek?

Volbeat deed en doet mij weinig. Amon Amarth speelde wel strak. Mooie show weer van Rammstein.

Eten was in orde, bier veel te duur (in die ‘grote bekers’ zat echt geen halve liter!).

Jammer dat zulke festivals voor zakkenrollerbendes Gefundenes Fressen zijn. Gaat tamelijk geraffineerd. Eerst een verkenner die alleen maar uitkijkt naar gemakkelijke buit, een portemonnee die half uit een broekzak steekt bijvoorbeeld, en dan aan handlanger 2 een teken geeft. Deze botst ‘per ongeluk’ tegen het slachtoffer op, pakt in één beweging de portemonnee en geeft hem direct door aan handlanger 3.
Nou, ik had mijn portemonee in mijn achterzak met klitterbandsluiting en daarover heen een trui en een jas geknoopt. Maar vooraan bij Heaven shall burn werd er zo geduwt en gedrukt (wat dat tuig weet natuurlijk) en dan heb je het niet in de gaten als er een hand in je achterzak gaat. Zijn geen hardrockers, zijn criminele bendes. Heeft toch mijn dag enigszins verpest.

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Splijtzwam » ma jun 03, 2013 7:34 pm

Metall schreef:Draconian:
Snel terug naar Motörhead dus, om daar enigszins vooraan te staan. Maar ook hier was het geluid onverklaarbaar zacht - ik had mijn oordoppen niet eens nodig. Routinematig optreden waarbij de jaren toch echt beginnen te tellen bij Lemmy, die er erg slecht uitzag. Maar het blijft Motörhead, dus gaaf.
Het geluid van Motörhead verwaaide grotendeels en Lemmy zag er inderdaad vreselijk slecht uit. Is hij ziek?

Volbeat deed en doet mij weinig. Amon Amarth speelde wel strak. Mooie show weer van Rammstein.

Eten was in orde, bier veel te duur (in die ‘grote bekers’ zat echt geen halve liter!).

Jammer dat zulke festivals voor zakkenrollerbendes Gefundenes Fressen zijn. Gaat tamelijk geraffineerd. Eerst een verkenner die alleen maar uitkijkt naar gemakkelijke buit, een portemonnee die half uit een broekzak steekt bijvoorbeeld, en dan aan handlanger 2 een teken geeft. Deze botst ‘per ongeluk’ tegen het slachtoffer op, pakt in één beweging de portemonnee en geeft hem direct door aan handlanger 3.
Nou, ik had mijn portemonee in mijn achterzak met klitterbandsluiting en daarover heen een trui en een jas geknoopt. Maar vooraan bij Heaven shall burn werd er zo geduwt en gedrukt (wat dat tuig weet natuurlijk) en dan heb je het niet in de gaten als er een hand in je achterzak gaat. Zijn geen hardrockers, zijn criminele bendes. Heeft toch mijn dag enigszins verpest.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Woutjinho » ma jun 03, 2013 10:12 pm

Afbeelding

50 Cent was er ook!

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Metall » wo jun 05, 2013 10:26 am

Splijtzwam:
Nou, ik had mijn portemonee in mijn achterzak met klitterbandsluiting en daarover heen een trui en een jas geknoopt. Maar vooraan bij Heaven shall burn werd er zo geduwt en gedrukt (wat dat tuig weet natuurlijk) en dan heb je het niet in de gaten als er een hand in je achterzak gaat. Zijn geen hardrockers, zijn criminele bendes. Heeft toch mijn dag enigszins verpest.
Dat is het hem nou juist. Het is feest, je waant je in één grote familie van hardrockfans, door de alcohol ben je misschien minder alert.

De typische ‘verkenners’ zijn soms wel te herkennen: beetje zigzaggend rondlopen, de blik opvallend veel naar beneden gericht.

Er zijn nektasjes (met een koord met een metalen kern, moeilijk door te knippen) die je op de borst onder je shirt kunt dragen. In principe veiliger dan kostbaarheden in je achterzak stoppen. Maar ja, in de pit of in het gedrang voor het podium biedt ook dat geen garantie tegen beroepsdieven.

Als ik in jouw schoenen stond zou ik proberen de schade te verhalen op Fortarock, vanwege falende 'security'.

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Nefarian » wo jun 05, 2013 10:31 am

Metall schreef:Splijtzwam:
Nou, ik had mijn portemonee in mijn achterzak met klitterbandsluiting en daarover heen een trui en een jas geknoopt. Maar vooraan bij Heaven shall burn werd er zo geduwt en gedrukt (wat dat tuig weet natuurlijk) en dan heb je het niet in de gaten als er een hand in je achterzak gaat. Zijn geen hardrockers, zijn criminele bendes. Heeft toch mijn dag enigszins verpest.
Dat is het hem nou juist. Het is feest, je waant je in één grote familie van hardrockfans, door de alcohol ben je misschien minder alert.

De typische ‘verkenners’ zijn soms wel te herkennen: beetje zigzaggend rondlopen, de blik opvallend veel naar beneden gericht.

Er zijn nektasjes (met een koord met een metalen kern, moeilijk door te knippen) die je op de borst onder je shirt kunt dragen. In principe veiliger dan kostbaarheden in je achterzak stoppen. Maar ja, in de pit of in het gedrang voor het podium biedt ook dat geen garantie tegen beroepsdieven.

Als ik in jouw schoenen stond zou ik proberen de schade te verhalen op Fortarock, vanwege falende 'security'.
Dat laatste kun je vergeten, het bezoeken van een festival (of concert) is altijd op eigen risico. Zelfs bij bewaakte garderobes e.d. is de organisatie niet verantwoordelijk voor verdwenen voorwerpen.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Bastiaan » wo jun 05, 2013 11:56 am

Dat lijkt mij ook stug. Eigen risico. Er stonden bovendien, hoe zuur ook, grote waarschuwingsborden voor dit soort praktijken bij de ingang. Zelfs al zou je de schade kunnen verhalen op de organisatie, hoe bewijs je dat je portemonnee weg is?
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Orklord » wo jun 05, 2013 12:29 pm

Misschien is je achterzak ook niet zo een goede plek..

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Metall » wo jun 05, 2013 12:49 pm

Nefarian:
Dat laatste kun je vergeten, het bezoeken van een festival (of concert) is altijd op eigen risico. Zelfs bij bewaakte garderobes e.d. is de organisatie niet verantwoordelijk voor verdwenen voorwerpen.
Oneens. Een organisatie kan allerlei voorwaarden stellen teneinde schadeclaims te ontmoedigen, maar uiteindelijk is het aan de rechter om deze voorwaarden te toetsen aan onze Wet.

Met een prijskaartje van ruim 60 euro mag je toch verwachten dat je rustig kunt feesten? Dat men (Fortarock) ervoor zorgt dat je geen slachtoffer wordt van dievenbendes?

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Nefarian » wo jun 05, 2013 1:06 pm

Metall schreef:Nefarian:
Dat laatste kun je vergeten, het bezoeken van een festival (of concert) is altijd op eigen risico. Zelfs bij bewaakte garderobes e.d. is de organisatie niet verantwoordelijk voor verdwenen voorwerpen.
Oneens. Een organisatie kan allerlei voorwaarden stellen teneinde schadeclaims te ontmoedigen, maar uiteindelijk is het aan de rechter om deze voorwaarden te toetsen aan onze Wet.

Met een prijskaartje van ruim 60 euro mag je toch verwachten dat je rustig kunt feesten? Dat men (Fortarock) ervoor zorgt dat je geen slachtoffer wordt van dievenbendes?
Ja en jij mag 3x raden wat 99 van de 100 rechters daarvan zouden vinden, ongeacht of jij het er oneens mee bent. Bovendien, als er al gewaarschuwd wordt bij de ingang van het festival dan kan en zal de organisatie zich daar ook op beroepen. Het prijskaartje van het festival heeft hier natuurlijk ook helemaal niets mee te maken. Ga jij ook proberen de gemeente Amsterdam aansprakelijk te stellen met het argument dat je al genoeg belasting betaald aan de gemeente en je dus vindt dat zij jouw veiligheid niet genoeg hebben geborgd als je in de stad gerold wordt?
Laatst gewijzigd door Nefarian op wo jun 05, 2013 1:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Bastiaan » wo jun 05, 2013 1:12 pm

Wat je de organisatie zou kunnen verwijten is dat er - dat hoor ik ook maar - veel te weinig kluisjes waren. Maar ongeschreven regel: een portemonnee in een achterzak is in het openbaar nóóit een goed plan. Dat zou iedereen moeten weten. Dan moet je in ieder geval niet met de vinger naar de organisatie wijzen. Waar een menigte is zijn zakkenrollers. Daar valt niet op te reageren door een organisatie.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door innuendo » wo jun 05, 2013 1:25 pm

Bastiaan schreef:Maar ongeschreven regel: een portemonnee in een achterzak is in het openbaar nóóit een goed plan.

Dan druk je je nog netjes uit. Ik zie van die gasten met slobberbroeken nog voor me trouwens.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Basement
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 8:55 pm
Contacteer:

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Basement » wo jun 05, 2013 1:28 pm

metalfoto's @ http://www.basementonline.nl

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Woutjinho » wo jun 05, 2013 7:14 pm

Tijdens Kreator had ik echt even water nodig. Het dranktentje daar in de buurt had geen kraanwater blijkbaar... Wel verkochten ze een glaasje water voor 2,50. BELACHELIJK!
Sowieso hoort elke horeca onderneming je gratis af te staan indien nodig bij mijn weten.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2383
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Jan-Willem » wo jun 05, 2013 7:45 pm

Nefarian schreef: Dat laatste kun je vergeten, het bezoeken van een festival (of concert) is altijd op eigen risico. Zelfs bij bewaakte garderobes e.d. is de organisatie niet verantwoordelijk voor verdwenen voorwerpen.
Het is wel zo dat waarneer je moet betalen voor een garderobe. Het bedrijf/festival verantwoordelijk is voor je jas. Omdat je betaald voor een dienst.

In het geval van zakkenrollers kan het festival nooit verantwoordelijk gesteld worden omdat zakkenrollers niet te herkennen zijn. Hoe ga je ooit de zakkenrollers uit de betalende bezoekers filteren?

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Nefarian » wo jun 05, 2013 7:48 pm

Jan-Willem schreef:
Nefarian schreef: Dat laatste kun je vergeten, het bezoeken van een festival (of concert) is altijd op eigen risico. Zelfs bij bewaakte garderobes e.d. is de organisatie niet verantwoordelijk voor verdwenen voorwerpen.
Het is wel zo dat waarneer je moet betalen voor een garderobe. Het bedrijf/festival verantwoordelijk is voor je jas. Omdat je betaald voor een dienst.

In het geval van zakkenrollers kan het festival nooit verantwoordelijk gesteld worden omdat zakkenrollers niet te herkennen zijn. Hoe ga je ooit de zakkenrollers uit de betalende bezoekers filteren?
Klopt, maar bewaakt is niet per definitie ook betaald ;)

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Splijtzwam » wo jun 05, 2013 10:31 pm

Bastiaan schreef:Wat je de organisatie zou kunnen verwijten is dat er - dat hoor ik ook maar - veel te weinig kluisjes waren. Maar ongeschreven regel: een portemonnee in een achterzak is in het openbaar nóóit een goed plan. Dat zou iedereen moeten weten.
Klopt, maar de achterzak had een klitterbandsluiting en daar overheen was een trui en een trainingsjas geknoopt. Maargoed, dat alles heeft geen zin als er zoveel gedrang is, een paradijs voor zakkenrollers. Een beetje naief van mij, ken ook de verhalen van graspop vorig jaar en een is nu wijze les voor de toekomst. Wanneer komt Heaven shall burn weer naar Nederland? Had mijn hoogtepunt moeten worden maar werd het dieptepunt, wil de schade graag inhalen.

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door MK » wo jun 05, 2013 10:59 pm

Woutjinho schreef:Tijdens Kreator had ik echt even water nodig. Het dranktentje daar in de buurt had geen kraanwater blijkbaar... Wel verkochten ze een glaasje water voor 2,50. BELACHELIJK!
Sowieso hoort elke horeca onderneming je gratis af te staan indien nodig bij mijn weten.
Dat klopt, en dat is meestal ook wel het geval. Nu kan ik me wel voorstellen dat zo'n dranktentje geen kraanwater heeft, alle drankjes worden toch verkocht in plastic bekertjes en dus is er geen noodzaak voor een omspoelbak met wateraansluiting. Maar toch, als je je niet goed voelt dan is het lullig om alsnog 2,50 Euro te vragen voor een beetje water..
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Took » wo jun 05, 2013 11:03 pm

MK schreef:Maar toch, als je je niet goed voelt dan is het lullig om alsnog 2,50 Euro te vragen voor een beetje water..
maar daarvoor hebben ze een EHBO-post.
Al snap ik dat je wel eerst over de drempel moet stappen om daarbij aan te kloppen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Splijtzwam » wo jun 05, 2013 11:45 pm

Bij de wc's kun je ook gewoon water drinken toch? Die drempel is een stuk lager..... En ik snap wel dat ze bij de dranktenten geen water weggeven, die staan daar om geld te verdienen en als je een dagje uit bent vind ik niet dat je daarover moet zeuren.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Elessar » do jun 06, 2013 12:08 am

Took schreef:
MK schreef:Maar toch, als je je niet goed voelt dan is het lullig om alsnog 2,50 Euro te vragen voor een beetje water..
maar daarvoor hebben ze een EHBO-post.
Al snap ik dat je wel eerst over de drempel moet stappen om daarbij aan te kloppen.
Als je het echt nodig hebt, moeten ze je volgens mij zelfs helpen.

Bij ons verdienen ze in ieder geval alle lof voor hun behulpzaamheid.


En wat dat water betreft, ik kan me vinden in beide stellingen.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Latebloomer » do jun 06, 2013 9:05 am

Splijtzwam schreef:
Bastiaan schreef:Wat je de organisatie zou kunnen verwijten is dat er - dat hoor ik ook maar - veel te weinig kluisjes waren. Maar ongeschreven regel: een portemonnee in een achterzak is in het openbaar nóóit een goed plan. Dat zou iedereen moeten weten.
Klopt, maar de achterzak had een klitterbandsluiting en daar overheen was een trui en een trainingsjas geknoopt. Maargoed, dat alles heeft geen zin als er zoveel gedrang is, een paradijs voor zakkenrollers. Een beetje naief van mij, ken ook de verhalen van graspop vorig jaar en een is nu wijze les voor de toekomst. Wanneer komt Heaven shall burn weer naar Nederland? Had mijn hoogtepunt moeten worden maar werd het dieptepunt, wil de schade graag inhalen.
in november spelen ze in Oberhausen, niet zo ver vanaf Druten, met notabene Hypocrisy als support...!

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Splijtzwam » do jun 06, 2013 10:08 am

Bedankt voor de tip!

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door Woutjinho » do jun 06, 2013 12:09 pm

Ok, maar 1,25 is al tering veel voor een bekertje water, en dan gaan ze glashard het dubbele vragen.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door ketter » do jun 06, 2013 12:33 pm

Laatst gewijzigd door ketter op zo dec 08, 2013 4:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
DORSTIG
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 7:55 pm
Locatie: achtmaal
Contacteer:

Re: 1 juni 2013: Fortarock

Bericht door DORSTIG » do jun 06, 2013 12:55 pm

Voor 2,50 krijg je ongeveer 2500 ltr kraanwater. dus ja, dat bekertje water is absurd duur.
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die


Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

Plaats reactie