Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Orklord » wo mei 01, 2013 6:25 pm

Locatie: Tivoli Oudegracht
datum:11 jun 2013
entree: € 16.00
zaal open: 19:30u
aanvang: 20:15u
toegang: alle leeftijden

Aanwezig!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Took » wo mei 01, 2013 6:40 pm

cool.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Sorcha » wo mei 01, 2013 6:43 pm

Ja, niet echt ideaal op een dinsdag maar wil Ghost eigenlijk wel graag zien live. Ik neem aan in Tivoli Oudegracht?

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Took » wo mei 01, 2013 6:51 pm

dat staat er wel ja ;)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Sorcha » wo mei 01, 2013 7:11 pm

Goed punt, had alleen naar de topictitel gekeken. Nou ja, alleen maar beter dat het in de Oudegracht is :-)

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Latebloomer » wo mei 01, 2013 8:15 pm

Zeker geen andere shows in NL? Of vlak over de grens in Dld.?

dallandra
Berichten: 522
Lid geworden op: di mar 27, 2012 5:57 pm
Locatie: omg. Haarlem

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door dallandra » za mei 04, 2013 1:07 pm

Vet! Meteen maar kaarten aanschaffen!

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Siego » zo mei 05, 2013 9:12 pm

Tof! Hopelijk aanwezig, niet echt ideaal op een dinsdagavond.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door lampje » zo mei 05, 2013 11:34 pm

Siego schreef: niet echt ideaal op een dinsdagavond.
Precies dat, morgenavond hoor ik of ik vrij krijg, daarna maar snel kaartjes bestellen :-)

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door ketter » ma mei 06, 2013 1:39 pm

Gaaf, deze week even kaartjes bestellen. Valt me trouwens nog goed mee, zo'n prijs van 16 euro.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door innuendo » ma mei 27, 2013 1:49 pm

Selim Lemouchi & His Enemies in het voorprogramma! Dat maakt het voor mij wel aantrekkelijk eigenlijk.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Latebloomer » ma mei 27, 2013 2:48 pm

innuendo schreef:Selim Lemouchi & His Enemies in het voorprogramma! Dat maakt het voor mij wel aantrekkelijk eigenlijk.
inderdaad! bijna jammer dat ik al een ticket voor Korn in Enschede heb.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Sorcha » ma mei 27, 2013 2:56 pm

Gister kaartje besteld dus ben er sowieso bij. Fijn voorprogramma ook!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Eru Iluvatar » ma mei 27, 2013 3:49 pm

Zo! Selim én Ghost. Misschien present!

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door lampje » ma mei 27, 2013 5:44 pm

O ja, kaartjes ook binnen :-)

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door ketter » ma mei 27, 2013 10:44 pm

innuendo schreef:Selim Lemouchi & His Enemies in het voorprogramma! Dat maakt het voor mij wel aantrekkelijk eigenlijk.
Same here.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Orklord » do mei 30, 2013 7:07 pm

aah voorprogramma kan dus vanaf de bar bekeken worden.

arjans
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door arjans » do mei 30, 2013 9:05 pm

Helaas niet aanwezig vanwege werk.

Jammer, ik vind de nieuwe plaat van Ghost erg goed te doen namelijk.
Vorige zomer nog gezien, midden op de dag, in de bloedhitte op Lowlands.
Was ondanks de omstandigheden een leuke show toen.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door ketter » zo jun 09, 2013 2:34 pm

lampje schreef:O ja, kaartjes ook binnen :-)

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Eru Iluvatar » zo jun 09, 2013 3:17 pm

Ook present!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Metalheank » ma jun 10, 2013 10:45 pm

Als er nog mensen gaan naborrelen, dan ben ik (alleen) bij de naborrel :P
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Siego » di jun 11, 2013 5:31 pm

Siego schreef:Tof! Hopelijk aanwezig, niet echt ideaal op een dinsdagavond.
Niet dus. Helaas.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Krimhild » wo jun 12, 2013 9:01 am

Hoe was het?

Ik las van de week trouwens dat interview van Ruud met Selim tijdens Roadburn... =;') "Jaa ik geef eigenlijk niks om de muziek, ik ben hier alleen maar omdat ik op de gastenlijst sta"
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Took » wo jun 12, 2013 10:39 am

Selim z'n nieuwe band was best tof. een ellenlange jamsessie van hypnotiserende riffs. ik snap overigens wel dat mensen dat saai vinden, maar ik vond het toch best aangenaam.

Ghost was erg gaaf. ok, je weet wel wat je kan verwachten, maar het is gewoon erg tof om die nummers live te horen en dan met de hele mikmak van die costuums erbij geeft het net dat beetje extra.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door ketter » wo jun 12, 2013 11:08 am

Toffe avond gisteren. Grappig om te zien dat de band van Selim vrijwel helemaal uit voormalige TDB-leden bestaat. Ook ik kon die hypnotiserende muziek en jamsessies goed waarderen, en ik ben dan ook benieuwd wat die band in de toekomst nog gaat uitbrengen. Ghost was ook goed, waarbij ik regelmatig moest grijnzen om die mimiek van de frontman en z'n handjesgeschud met het publiek. Enige kanttekening die ik wil maken is dat het nieuwe werk wat minder geschikt lijkt voor live-vertolkingen, er zit over het algemeen wat minder energie in. Maar ik was in ieder geval blij dat er ook veel nummers van het eerste album voorbij kwamen.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Krimhild » wo jun 12, 2013 11:55 am

Hmm ik vind het toch wel jammer dat ik er niet bij kon zijn. Maar Selim zal vast binnenkort nog wel een keer een optreden weggeven.
Ik ben hier gewoon.

Gungnir
Berichten: 69
Lid geworden op: do jan 17, 2013 4:50 pm

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Gungnir » wo jun 12, 2013 3:34 pm

Vette show van Ghost, voorprogramma vond ik zelf niet echt interessant. In het begin was het wel leuk, maar het verveelde al snel. Mooie avond gehad.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Orklord » wo jun 12, 2013 4:03 pm

Super was het! Alleen Selim was weer dodelijk saai. Sowieso was 4 gitaristen een beetje overbodig.

dallandra
Berichten: 522
Lid geworden op: di mar 27, 2012 5:57 pm
Locatie: omg. Haarlem

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door dallandra » wo jun 12, 2013 6:48 pm

Ik vond de band van selim ook weinig aan. Ghost was wel erg tof!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Eru Iluvatar » do jun 13, 2013 9:28 am

Krimhild schreef:Hmm ik vind het toch wel jammer dat ik er niet bij kon zijn. Maar Selim zal vast binnenkort nog wel een keer een optreden weggeven.
Je had er gewoon bij moeten zijn Suus! Ruud ook. Misschien wel het eerste officiële live optreden van Selim Lemouchi & His Enemies. Dat was alleen al de moeite waard. Wervelende, hypnotiserende muziek. Op album niet super-onderhoudend, maar live dus echt wel. Volgens mij speelden ze ook nog een extra nummer naast de drie van die Mens Animvs Corpvs EP en natuurlijk werd het allemaal flink uitgesponnen, maar dat was ook helemaal niet erg. Ik hoorde classic rock-achtig gitaarwerk in de stijl van Deep Purple/Rainbow-gitarist Ritchie Blackmore, maar natuurlijk ook psychedelica, space rock-effecten, maar bijvoorbeeld ook neerslachtige post punk-elementen. Vaak klonken ze simpelweg als een opgevoerde vroegere Pink Floyd. Gaaf!

Zoals Bart al zei bestond de band helemaal uit leden van TDB (minus Farida), plus een blonde gitarist van een bekendere band (naar het schijnt) en nog een keyboardhenk. (Voor mijn gevoel zien bijna al die bandleden er bijna identiek uit, zelfs zonder bloed). Op een gegeven moment realiseerde ik dat er zelfs vier gitaristen stonden, plus bassist. Misschien wat overdone, maar wel leuk. Uiteindelijk miste ik wel meer aandacht voor zang (en de vrouwenvocalen), maar als Selim flink gaat oefenen komt dat ook wel goed.

Ghost viel mij live flink mee. Een zeer degelijk optreden. In het begin ergerde ik me aan het bandje waar de zanger overheen zong, maar later viel dat me niet meer op (of stond hij misschien wel uit). Bart zei het al weer: live komen de meer Mercyful Fate-achtige nummers van het debuut beter uit de verf. Ze speelden nagenoeg heel Opus Eponymous live. Dat is nog steeds de hoeksteen van hun setlist. Maar nieuwe nummers als 'Year Zero' en afsluiters 'Guleh/Zombie Queen' en 'Monstrance Clock' waren niet onaardig.

Verder was Ghost best sympathiek en kregen ze het publiek mee. Een goede sfeer en allemaal erg metal. Ghost mainstream, gehypt of hipster? Helemaal niets van gemerkt. Er was gewoon de gemoedelijke metalsfeer zoals we die kennen bij optredens van niet te grote bands. Het was ook weer leuk om met Bart en Nicole te hebben gebabbeld.

Ik heb dat hele Selim-optreden maar gefilmd: je weet maar nooit in wat voor staat die man een jaar later zin (dood, totaal metal/hardrock af, etc.)


Deel 2:


En voor de Ghost-liefhebbers:






Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door innuendo » do jun 13, 2013 10:02 am

Ik had er ook heel graag bij willen zijn, maar dinsdag was ik gesloopt en Utrecht is vanuit Geldrop (zeker doordeweeks) gewoon te ver. Was het Den Bosch of Tilburg geweest, was ik wel gekomen. Mooi dat jullie het tof hebben gehad. Ik kijk na het werken nog wel even op mijn gemak naar je filmpjes.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Sorcha » do jun 13, 2013 2:19 pm

Mooie filmpjes weer, Kees! Het was mij te benauwd in het midden van de zaal vooraan bij Ghost, maar op het balkon en aan de zijkant was het een stuk beter toeven. De batterij van mijn telefoon was leeg en wilde toch graag de eerstvolgende trein halen ivm stage dus ben na het optreden ook direct weggelopen en heb niet meer dag kunnen zeggen. Prima avond, fijne bandjes en leuke mensen; alleen jammer dat ik het zo druk had dat ik alsnog soms andere dingen aan mijn hoofd had. Afsluiters Ghuleh en Monstrance Clock waren voor mij trouwens de hoogtepunten, geweldige livenummers!

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Bastiaan » do jun 13, 2013 2:24 pm

Tof hoor die filmpjes, zeker voor mensen zoals ik, de thuisblijvers. Maar waarom doe je dat, Eru, een optreden helemaal filmen? Ik snap dat niet goed, waarom mensen een kaartje kopen, een concert bezoeken, en vervolgens het hele optreden door een telefoon/camera bekijken.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Eru Iluvatar » do jun 13, 2013 3:25 pm

Dat is een legitieme vraag: bij Selim Lemouchi & His Enemies wist ik van te voren dat het optreden hoogstens drie kwartier zou duren en dus vanuit fysiek oogpunt goed te filmen is. Gezien zijn grillige karakter is het maar de vraag hoe lang deze formatie blijft bestaan (en hoe lang de man uberhaupt muziek zal blijven maken): zo'n eerste optreden van de opvolger van een spraakmakende band als The Devil's Blood is een relatief 'historisch' moment dat ik graag vastleg.

Het klinkt nogal pretentieus, maar ik plaats mijzelf graag in de rol van een soort van heavy metal-archivaris/historicus, een verlengde van de rol van recensent. Historische betekenis, tijdsbeeld, etc. zijn zaken waarop ik kick. Om dat nog verder uit te bouwen zou ik ook video-interviews tussen de optredens door met bezoekers en fans in de zaal moeten houden. Dat kunnen decennia later monumentale momentopnames zijn voor een bepaald nichepubliek. Voor dat zaken als spontane interviews ben ik echter niet assertief en doortastend genoeg.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door ketter » do jun 13, 2013 5:52 pm

Het klinkt nogal pretentieus, maar ik plaats mijzelf graag in de rol van een soort van heavy metal-archivaris/historicus, een verlengde van de rol van recensent. Historische betekenis, tijdsbeeld, etc. zijn zaken waarop ik kick. Om dat nog verder uit te bouwen zou ik ook video-interviews tussen de optredens door met bezoekers en fans in de zaal moeten houden. Dat kunnen decennia later monumentale momentopnames zijn voor een bepaald nichepubliek. Voor dat zaken als spontane interviews ben ik echter niet assertief en doortastend genoeg.
Gaaf! Mijn respect heb je, goede/mooie beweegreden. Daar zou je best nog mooie dingen mee kunnen doen als je er historische literatuur bij betrekt (het iconische 'Imagened communities' bijvoorbeeld) en je toch aan die interviews zou wagen. Los daarvan blijft het natuurlijk gaaf om die filmpjes weer terug te zien :)

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Eru Iluvatar » do jun 13, 2013 6:25 pm

Bart schreef:
Het klinkt nogal pretentieus, maar ik plaats mijzelf graag in de rol van een soort van heavy metal-archivaris/historicus, een verlengde van de rol van recensent. Historische betekenis, tijdsbeeld, etc. zijn zaken waarop ik kick. Om dat nog verder uit te bouwen zou ik ook video-interviews tussen de optredens door met bezoekers en fans in de zaal moeten houden. Dat kunnen decennia later monumentale momentopnames zijn voor een bepaald nichepubliek. Voor dat zaken als spontane interviews ben ik echter niet assertief en doortastend genoeg.
Gaaf! Mijn respect heb je, goede/mooie beweegreden. Daar zou je best nog mooie dingen mee kunnen doen als je er historische literatuur bij betrekt (het iconische 'Imagened communities' bijvoorbeeld) en je toch aan die interviews zou wagen. Los daarvan blijft het natuurlijk gaaf om die filmpjes weer terug te zien :)
Thanks! Inderdaad wel leuk om er iets groters van de maken: bijvoorbeeld een projectje samen met anderen, inclusief interviews. Ik ervaar soms ook bijna een historische sensatie wanneer ik bijvoorbeeld Nederlandse docu's uit de jaren '80 over vaderlandse heavy metal bekijk. CoenV had altijd een aantal interessante op YouTube staan (die heeft daar wel een neusje voor).

Dat soort docu's zouden nu weer gemaakt moeten worden, maar dan wellicht iets breder: ook in andere (digitale) media-vormen.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Metalheank » do jun 13, 2013 7:03 pm

Bastiaan schreef:Tof hoor die filmpjes, zeker voor mensen zoals ik, de thuisblijvers. Maar waarom doe je dat, Eru, een optreden helemaal filmen? Ik snap dat niet goed, waarom mensen een kaartje kopen, een concert bezoeken, en vervolgens het hele optreden door een telefoon/camera bekijken.
Ik zeg ook altijd tegen hem dat hij gewoon twee nummers per band moet filmen ofzo. Persoonlijk vind ik het vaak vervelend om een complete op youtube gekwakte show te kijken. Ik vind het veel prettiger als het per nummer is afgebakend of geknipt. Maarja, zo luister ik ook albums eigenlijk: niet in één rit.

Afgaand op die filmpies vind ik Ghost overigens zwak overkomen. Dat komt door die megaslappe zang. Past er muzikaal goed bij, maar dat maakt het wel minder geschikt voor optredens. Vergelijk het maar eens met een King Diamond-optreden. Veel energieker.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Eru Iluvatar » do jun 13, 2013 7:20 pm

innuendo schreef:Ik had er ook heel graag bij willen zijn, maar dinsdag was ik gesloopt en Utrecht is vanuit Geldrop (zeker doordeweeks) gewoon te ver. Was het Den Bosch of Tilburg geweest, was ik wel gekomen. Mooi dat jullie het tof hebben gehad. Ik kijk na het werken nog wel even op mijn gemak naar je filmpjes.
Volgens mij is Utrecht een stuk beter te doen zodra je in Eindhoven woont; vanaf die laatste stad naar Geldrop is toch nog wel een aardig stukje. Terwijl Utrecht CS - Eindhoven iets van 40 min. is als ik het goed heb.

Overigens wel lux hoor: na je werk in Groningen/Assen op de trein stappen, naar Utrecht afdalen, concertje kijken, pilsje drinken, bij familie logeren en s'ochtends weer terug naar het werk. In Nederland zijn eigenlijk verhoudingsgewijs een hoop goede zaaltjes met interessante optredens. Vaak goed bereikbaar. Afstand is in Nederland over het algemeen te overzien; uitzonderingen als Grunn, Ljouwert, Sneek en Limburg als daargelaten, maar ook nog nog geen ramp als je een slaapplaats kunt regelen.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Krimhild » do jun 13, 2013 8:19 pm

Eru Iluvatar schreef:Je had er gewoon bij moeten zijn Suus! Ruud ook. Misschien wel het eerste officiële live optreden van Selim Lemouchi & His Enemies. Dat was alleen al de moeite waard. Wervelende, hypnotiserende muziek. Op album niet super-onderhoudend, maar live dus echt wel. Volgens mij speelden ze ook nog een extra nummer naast de drie van die Mens Animvs Corpvs EP en natuurlijk werd het allemaal flink uitgesponnen, maar dat was ook helemaal niet erg. Ik hoorde classic rock-achtig gitaarwerk in de stijl van Deep Purple/Rainbow-gitarist Ritchie Blackmore, maar natuurlijk ook psychedelica, space rock-effecten, maar bijvoorbeeld ook neerslachtige post punk-elementen. Vaak klonken ze simpelweg als een opgevoerde vroegere Pink Floyd. Gaaf!
Breek me de bek niet open. Jij bent er nota bene helemaal voor uit Groningen afgereisd terwijl het voor mij zo dichtbij is. Maar deze week echt geen tijd, en geen zin ook vanwege overleden oom. Gelukkig maak jij overal filmpjes van, dat scheelt ^^
Eru Iluvatar schreef:keyboardhenk.
Eru Iluvatar schreef:(Voor mijn gevoel zien bijna al die bandleden er bijna identiek uit, zelfs zonder bloed).
Eru Iluvatar schreef:Ik heb dat hele Selim-optreden maar gefilmd: je weet maar nooit in wat voor staat die man een jaar later is (dood, totaal metal/hardrock af, etc.)
:lol:

Bastiaan schreef:Tof hoor die filmpjes, zeker voor mensen zoals ik, de thuisblijvers. Maar waarom doe je dat, Eru, een optreden helemaal filmen? Ik snap dat niet goed, waarom mensen een kaartje kopen, een concert bezoeken, en vervolgens het hele optreden door een telefoon/camera bekijken.
Volgens mij doet ie het stiekem voor z'n broertje. Metalheank kan geen concerten bijwonen vanwege gehoorbeschadiging.
Metalheank schreef:Ik zeg ook altijd tegen hem dat hij gewoon twee nummers per band moet filmen ofzo. Persoonlijk vind ik het vaak vervelend om een complete op youtube gekwakte show te kijken. Ik vind het veel prettiger als het per nummer is afgebakend of geknipt. Maarja, zo luister ik ook albums eigenlijk: niet in één rit.
Wat?! Echt waar joh? Dat kan toch helemaal niet!?
Ik dacht dat dat les 1 in metalwereld was: Je luistert complete albums, of anders niet.


@Kees: Ik wil wel helpen met die interviews! Ik stap zo op mensen af. Ik weet alleen geen goeie vragen, dus die moet jij maar bedenken dan. Spoedcursus assertiviteit van Krimhild, dan kan je het daarna zelf :mrgreen:
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Metalheank » do jun 13, 2013 8:52 pm

Hehe, dat jij die interviews doet lijkt me een uitstekend idee. En ik denk niet dat hij voor mij filmt, gezien ik maar een fractie van zijn filmpies bekijk :P

En complete albums uitluisteren is niet les 1 van de metalwereld, maar van de progrockfusionwereld.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Krimhild » do jun 13, 2013 9:48 pm

Gadver, progrockfusion. Maar alleen bij Manowar luister je toch soms een los nummer - en misschien Judas Priest omdat het anders niet vol te houden is - en alle andere bands worden toch gewoon per hele CD afgewerkt?
Ik wist eigenlijk niet dat dit een overtuiging van me was =;') lijp
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Metalheank » do jun 13, 2013 10:45 pm

Ik moet toegeven Krimhild dat ik vaak wel een album uitluister, maar dan gaat het meestal om een fysieke cd. Meestal luister ik digitaal, en dan wel per album, maar dan kap ik vaak af of wissel ik tussen nummers. Omdat dat allemaal zo fantastisch makkelijk kan met mp3's.

Eru, oe filmpies zijn toegevoegd op Lemouchi's facebook.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Took » do jun 13, 2013 11:42 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Metalheank » do jun 13, 2013 11:58 pm

Hah mooi. Iconische foto's gegarandeerd bij zo'n band.

Trouwens wel frappant dat iemand in café de Boothill een combinatie van het Ghost en The Devil's Blood logo groot in een tafelblad had gekerfd. Wat een fanboys[/triviantmodus]
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Orklord » vr jun 14, 2013 12:58 am

Eru Iluvatar, ik zag je nog filmen :P maar dacht dat het een beetje kut was als ik je op dat moment zou aantikken.

Volgende keer een biertje, kunnen we het hebben over Selim en hoe niet leuk het is :wink:

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Eru Iluvatar » vr jun 14, 2013 8:26 am

Krimhild schreef:Breek me de bek niet open. Jij bent er nota bene helemaal voor uit Groningen afgereisd terwijl het voor mij zo dichtbij is. Maar deze week echt geen tijd, en geen zin ook vanwege overleden oom. Gelukkig maak jij overal filmpjes van, dat scheelt ^^
Sorry, wat klote. Dat wist ik niet. Dan ben je met je hoofd wel ergens anders. Ik hoop trouwens dat de filmpjes bevallen!
Krimhild schreef:@Kees: Ik wil wel helpen met die interviews! Ik stap zo op mensen af. Ik weet alleen geen goeie vragen, dus die moet jij maar bedenken dan. Spoedcursus assertiviteit van Krimhild, dan kan je het daarna zelf :mrgreen:
:D Dank je! We lopen natuurlijk niet zo vaak bij dezelfde optredens rond, maar lijkt me desalniettemin een mooie deal!
Orklord schreef:Eru Iluvatar, ik zag je nog filmen :P maar dacht dat het een beetje kut was als ik je op dat moment zou aantikken.

Volgende keer een biertje, kunnen we het hebben over Selim en hoe niet leuk het is :wink:
Dat had ik geen probleem gevonden! Trouwens al lang niet meer gesproken: laatste keer was volgens mij Waldrock 2008 volgens mij. Ga je dit jaar weer naar Dokkum? Kunnen we daar een biertje doen!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Krimhild » vr jun 14, 2013 9:55 am

Metalheank schreef:Hah mooi. Iconische foto's gegarandeerd bij zo'n band.

Trouwens wel frappant dat iemand in café de Boothill een combinatie van het Ghost en The Devil's Blood logo groot in een tafelblad had gekerfd. Wat een fanboys[/triviantmodus]
Aaah godver, the boothill! Zit jij daar wel eens?! Ik zag daar nooit bekenden, inmiddels kom ik er nooit meer. Sinds wanneer woon je eigenlijk in Utrecht?

@Kees: Voor gezelligheid en geschiedschrijving wil ik best naar concertjes gaan die me anders de moeite niet waard waren geweest. Zet je alle optredens waar je heen gaat op je last.fm? Of je moet gewoon laten weten wanneer er zich een goeie gelegenheid voordoet ^^
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Metalheank » vr jun 14, 2013 10:16 am

Nou, ik zit er niet zo vaak eigenlijk. Toffe kroeg, maar ik ken weinig metalvolk in Utrecht dus wordt het vaak een andere kroeg. Maar ga jij/jullie anders eens mee dan! Ik woon ruim twee jaar in Utrecht.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Krimhild » vr jun 14, 2013 11:14 am

Ja, dat lijkt me een goed plan! Hadden we wel eens eerder kunnen doen, ik reis nu ook al 3 jaar naar daar af.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ghost - 11 Juni - Tivoli, Utrecht

Bericht door Sorcha » vr jun 14, 2013 3:07 pm

Mochten jullie een goede kroeg hebben gevonden dan hoor ik het graag! Stairway en Boothill vind ik over het algemeen toch vaak wat teleurstellend.

Plaats reactie