Tot mijn verbazing had The Black Crowes nog geen eigen topic bij de non-metal bands.
Belachelijk want de band van Chris en Rich Robinson maken al sinds begin jaren negentig prachtige platen.
Deze band a.u.b. niet verwarren met de Counting Crows (die ik ronduit haat).
De muziek die ze maken voor de mensen die ze niet kennen: bluesy, southern-achtige rock, die zo in de jaren zeventig gemaakt had kunnen worden.
Qua sound gaat het de kant op van de Stones, Faces, Led Zeppelin, Lynyrd Skynyrd, Allman Brothers Band.
De band is een tijdje uit elkaar geweest, voornamelijk in de periode dat zanger Chris Robinson aan het rotzooien was met Hollywoodactrice Kate Hudson.
Ikzelf vind dat de band na de reünie twee zéér sterke platen heeft gemaakt, in 2007 kwam "Warpaint" en onlangs "Before the Frost..."
Als je het album "Before the Frost..." koopt krijg je er een kaartje bij waar doorgewezen wordt naar een webiste waar je een tweede album "...Until the Freeze" gratis kunt downloaden.
Ik heb het laatste album nog niet gehoord maar "Before the Frost..." klinkt bril-fucking-jant tot nu toe.

De reguliere albums tot nu toe, met mijn rating erachter:
Shake Your Money Maker (1990) 5/5
The Southern Harmony and Musical Companion (1992) **** 4.5/5
Amorica (1994) 4/5
Three Snakes and One Charm (1996) 3.5/5
By Your Side (1999) 3.5/5
Lions (2001) 2.5/5
Warpaint (2008) 5/5
Before the Frost...Until the Freeze (2009) ?
Nog meer mensen die naast mij ook een voorliefde hebben voor deze leuke band?