Summoning
- Hieronimus
Re: Summoning
Uhh. http://www.metal-archives.com/search?se ... and_themesBlack No. 1 schreef:KON NIEMAND ANDERS EERDER ZEGGEN DAT ER EEN TOLKIEN BAND BESTAAT?

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Die arme jongen toch...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan
- Bleek No. 1
Luister naar Stronghold. Klaar, beter wordt het niet. De rest van Summoning heb ik nooit kunnen waarderen door die plaat.
- cataclysm child
Oath Bound is wat mij betreft nét nog wat beter dan Stronghold. Vergelijkbare platen toch?
Faustian Spirit of the Earth
Persoonlijk komt er niks ook maar in de buurt van Stronghold. Vooral die oudere platen klinken zo schel, terwijl Stronghold juist heel warm en sfeervol gedaan is.
Minas Morgul blijft hier favoriet, alhoewel ik de rest nog eens goed moet beluisteren. En dan maar eens beginnen met Stronghold, want die heb ik volgens mij pas een paar keer gehoord.
- cataclysm child
Opvallend: The White Tower van het nieuwe album begint met een gitaarriff ipv met een keyboard, dat was even schrikken!
Faustian Spirit of the Earth
Verdomme, wat een topplaat is Old Mornings Dawn geworden! Heerlijke sfeer weer, en toch knap dat Summoning altijd weer wegkomt met het onmiskenbare gebruik van een drumcomputer, en die synthesizer instrumenten. Hoorde nu zelfs af en toe Depeche Mode en Sisters Of Mercy-achtige synth geluiden. En Of Pale White Morns... klinkt als een mix tussen Sympathy For The Devil en Hey Jude qua akkoorden, hehe. Geniaal album in ieder geval.