Dokk'em Open Air 2013

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Siego » za mei 25, 2013 11:57 am

Mooi, Witchcraft komt wel.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Eru Iluvatar » za mei 25, 2013 12:24 pm

Mooi! Eén van de bands waar ik het meeste naar uitkijk die dag.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Metall » ma mei 27, 2013 7:57 am

FinnTroll schreef:
Metall schreef:Geweldig programma !!! Voor alleen Inquisition zou ik al naar het Hoge Noorden afreizen.

Raakt dit festival wel eens uitverkocht, of kun je altijd nog een ticket bij de ingang kopen?
Het raakte de vorige paar edities uitverkocht rond 5 uur 's middags ofzo, dus je kunt vast wel een kaart bij de kassa scoren.
Bedankt. Voor de zekerheid heb ik alvast kaartjes gekocht.

Praktische vraag. Als je vanaf Utrecht/Amersfoort komt, welke trein kun je dan het beste nemen? Die naar Groningen of die naar Leeuwarden?

Gaat een mooi feestje worden [headbang] [headbang] [headbang]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Took » ma mei 27, 2013 8:32 am

Metall schreef:Praktische vraag. Als je vanaf Utrecht/Amersfoort komt, welke trein kun je dan het beste nemen? Die naar Groningen of die naar Leeuwarden?

wat zegt www.ns.nl ?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door innuendo » ma mei 27, 2013 9:29 am

www.9292.nl vind ik ook best handig.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Deathwish
Berichten: 961
Lid geworden op: wo jan 14, 2004 5:22 pm
Locatie: Fryslân

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Deathwish » di mei 28, 2013 1:01 am

FinnTroll schreef:
Metall schreef:Geweldig programma !!! Voor alleen Inquisition zou ik al naar het Hoge Noorden afreizen.

Raakt dit festival wel eens uitverkocht, of kun je altijd nog een ticket bij de ingang kopen?
Het raakte de vorige paar edities uitverkocht rond 5 uur 's middags ofzo, dus je kunt vast wel een kaart bij de kassa scoren.
Twee jaar terug was het uitverkocht, vorig jaar (mede door vergroting van het terrein) waren er wel weer meer mensen, maar was het niet uitverkocht.
Wel wordt geadviseerd om een kaart in de VVK te halen, dan ben je zeker van je zaak.

Deathwish
Berichten: 961
Lid geworden op: wo jan 14, 2004 5:22 pm
Locatie: Fryslân

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Deathwish » di mei 28, 2013 1:02 am

Metall schreef:
FinnTroll schreef:
Metall schreef:Geweldig programma !!! Voor alleen Inquisition zou ik al naar het Hoge Noorden afreizen.

Raakt dit festival wel eens uitverkocht, of kun je altijd nog een ticket bij de ingang kopen?
Het raakte de vorige paar edities uitverkocht rond 5 uur 's middags ofzo, dus je kunt vast wel een kaart bij de kassa scoren.
Bedankt. Voor de zekerheid heb ik alvast kaartjes gekocht.

Praktische vraag. Als je vanaf Utrecht/Amersfoort komt, welke trein kun je dan het beste nemen? Die naar Groningen of die naar Leeuwarden?

Gaat een mooi feestje worden [headbang] [headbang] [headbang]
Trein naar Leeuwarden, vanaf daar de bus naar Dokkum.
Het festivalterrein is dit jaar een stuk dichterbij het busstation van Dokkum dan voorheen, prima te doen per voet.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Metall » di mei 28, 2013 4:31 am

Bedankt voor uw antwoord, Deathwish.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Eru Iluvatar » ma jun 03, 2013 10:15 pm

Zo, over een paar weken al weer. Zijn er hier nog meer mensen die gaan? Dit lijkt mij toch stukken leuker en gezelliger dan dat Fortarock-gebeuren. Een soort van 'Waldrock Revisited'. Toch heb ik niet het idee dat hier zo veel animo voor Dokk'em Open Air is, zelfs met zo'n mooie line-up. Want laten we toch eerlijk zijn: Iced Earth is in NL een relatief populaire band in het 'circuit', maar heeft sinds mensenheugenis niet meer in dit landje op een festival gestaan (Dynamo '98 ofzo?). Daarnaast ook nog eens Rhapsody, Testament, Marduk, Symphony X, Witchcraft, Peter Pan, Orange Goblin, Amorphis: afwisselend, met niet al te geijkte namen.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door innuendo » ma jun 03, 2013 10:22 pm

Ik ben er bij in elk geval. Heb er ongelooflijk veel zin in!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Took » ma jun 03, 2013 10:23 pm

Iced Earth staat wel elk jaar ergens in 1 of 2 zalen. en die zalen zijn helaas niet groter geworden sinds de Horror Show tour.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Siego » ma jun 03, 2013 10:48 pm

Ik ben er zeker bij en heb er zin in.
Las geloof ik nog ergens iets over een afzegging en dat Aborted nu op vrijdag speelt i.p.v. zaterdag.
Even kijken of ik dat terug kon vinden.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Siego » ma jun 03, 2013 10:59 pm

Door tourtoestanden moet Anger As Art verstek laten gaan, hun plek wordt ingenomen door het Belgische After All. En door omstandigheden speelt Aborted op de vrijdag en verschuift The Monolith Deathcult naar de zaterdag.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Siego » ma jun 03, 2013 11:02 pm

Wel fijn, zo wordt de vrijdag met Aborted, Witchcraft en Misery Index toch nog een redelijk interessant dagje.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door innuendo » ma jun 03, 2013 11:07 pm

Jammer van Anger As Art. Best een leuk bandje dat er een paar jaar geleden ook nog stond. Naja, ik had ze toch gemist. After All is geen verkeerde vervanger.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door MetalJan » ma jun 17, 2013 7:16 pm

Kaartje voor de zaterdag is binnen!

Deathwish
Berichten: 961
Lid geworden op: wo jan 14, 2004 5:22 pm
Locatie: Fryslân

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Deathwish » di jun 18, 2013 9:36 am

Het nieuwste schema:

Afbeelding

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door innuendo » di jun 18, 2013 10:10 am

Mooi is dat.. Mijn hoop om nog iets van Witchcraft te zien, is nu als sneeuw voor de zon verdwenen...
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Deathwish
Berichten: 961
Lid geworden op: wo jan 14, 2004 5:22 pm
Locatie: Fryslân

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Deathwish » di jun 18, 2013 10:12 am

:(

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door MMayo » vr jun 21, 2013 8:16 am

Jammer van de voorspelde regen, maar verder gaan we er een mooi feestje van maken. Over een paar uurtjes al die kant op rijden, hopelijk droog de tent opzetten.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door innuendo » vr jun 21, 2013 8:24 am

Wij vertrekken pas tegen het einde van de middag. Geen vrij kunnen krijgen van werk. Hopelijk pikken we Symphony X nog mee.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Siego » vr jun 21, 2013 9:48 am

Er is (vooral) gisteren en vandaag een shitload aan regen gevallen hier.
Maar vanaf half 12 lijkt het droog te worden in Dokkum.
Half 2 gaan we die kant op!

mardukfan
Berichten: 511
Lid geworden op: zo sep 14, 2003 9:46 am
Locatie: Esterwegen (D)
Contacteer:

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door mardukfan » vr jun 21, 2013 11:17 am

Over een uurtje pak ik de trein en hoop rond half 3 in Dokkum te zijn :-). Hopelijk tentje droog opzetten!

Voor de rest gaan we een mooi feestje bouwen!!
not all those who wander are lost!

Gebruikersavatar
FinnTroll
Berichten: 255
Lid geworden op: do aug 25, 2011 11:58 am
Locatie: Dokkum, Fryslân!

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door FinnTroll » vr jun 21, 2013 3:40 pm

Nog steeds regenachtig hier in Dokkum, maar ik heb er hoe dan ook zin in! Straks aftrappen met Aborted, Witchcraft en Inquisition.

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Iron Maiden » za jun 22, 2013 11:32 am

Het was gisteren leuk in Dokkum, wel erg modderig. Symphony X was goed, Iced Earth ging gebukt onder technische problemen. Ik hoorde de solo's niet, Stu zat er een aantal keer naast met de tekst, volgens mij hoorde hij de band niet. Jon werd chagrijniger, de drumkit werkte ook niet naar behoren. Jammer.

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door metalmachine » za jun 22, 2013 12:40 pm

Gisteren naar Dokkem open air geweest, alleen voor het vrijdag programma. Blijft een tof festival! Erg jammer van het slechte weer. Daardoor was het terrein een grote modderbende. iets waar de organisatie natuurlijk niet zo veel aan kan doen, alleen was het wel erg jammer. Het was ook best rustig, ik schat zo'n 2000 bezoekers, waarschijnlijk is het vandaag (zaterdag) wel een stuk drukker. Het weer is ook iets beter. De regen zorgde ervoor dat er weinig werd omgezet bij de drank en eet tentjes. Ook de ''metalmarkt'' was erg beperkt. Hopelijk heeft het festival er niet al te veel schade door geleden, en vind er volgend jaar gewoon weer een dokkem open air plaats?! Parkeren was goed geregeld. Geluid was erg goed!! Vergelijk de buiten stage eens met Fortarock (kleine podium). Dit was bij Dokkem erg goed!

Hoogtepunt voor mij was Amorphis! Echt geweldig. Veel nieuwe nummers, maar die zijn live erg sterk. Jammer van die dronken pubers in de pit. Maar ach, zo heeft iedereen lol. Top band.
Symphony X vond ik ook erg goed. De stem van Russel en het gitaarwerk van Romeo was erg goed.
Iced Earth was ook goed te doen. Het geluid viel op het begin wat tegen. Na drie nummers klonk het echter een stuk beter. Leuke setlist, met veel oud werk.
Witchcraft: voor slechts een paar honderd man, zeer degelijk optreden. Live best een leuke band.
Inquisition: Knap om met twee man, toch zo'n geluid te produceren. Best een vermakelijke act.

Andere leuke bands waren voor mij: Dyscordia en Misery Index.
Tegenvallers: After All en Aborted, beide konden mij totaal niet boeien. te simpel, recht toe rechtaan. Ieder zijn ding natuurlijk.

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door metalmachine » za jun 22, 2013 12:40 pm

ik had hem dubbel gepost,
excuses!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door yowannuzz » za jun 22, 2013 11:39 pm

Aborted is over het algemeen live toch zeker wel overtuigend, maar het kan natuurlijk niet jouw ding zijn...
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22284
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door KoenM » zo jun 23, 2013 11:38 am

Setlist Iced Earth iemand? In spoilertags misschien... Staat nog niet op setlist.fm
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Iron Maiden » zo jun 23, 2013 12:00 pm

Dystopia
Burning Times
V
I Died For You
Watching Over Me
Dracula
Boiling Point
The Prophecy
Iced Earth
A Question of Heaven
Anthem
Pure Evil
Dark Saga (?)
Volgorde weet ik niet meer.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Siego » zo jun 23, 2013 1:57 pm

Echt jammer van het kutweer. Helemaal klaar met alle regen en modder.
Maar dat mocht de pret niet drukken. Al deed het dat wel een klein beetje.

De vrijdag begonnen met Aborted. degelijke set, maar heb ze wel eens beter gezien.
Witchcraft kwam niet helemaal over. Het geluid stond erg zacht, waardoor ik gesprekken om me heen gewoon kon volgen. Jammer, want ze speelden best goed.
Misery Index was geweldig. Wat een brute show. Lekker pitje ook.

Door het wegvallen van Blood Red Throne was op zaterdag de geweldige set van Orange Goblin het eerste dat ik zag. Ben Ward is een held, wat een enthousiasme. Zo'n frontman doet het je gewoon vergeten dat het regent.
Cryptopsy was ook te gek. De eerste 2 nummers stond iedereen nog een beetje twijfelend toe te kijken, maar daarna barstte er een grote pit los. Deze band heeft met z'n goede show op DOA volgens mij veel zieltjes gewonnen, petje af.
Testament viel erg tegen. Ze hadden er niet echt zin in geloof ik. Geluid was ook slecht. Halverwege de set afgetaaid en de laatste halve liters op de camping opgedronken.

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Stoeptegel » zo jun 23, 2013 3:35 pm

Wat een rotweer inderdaad, ontzettend veel regen!

En wij hadden het idee dat de bezoekersaantallen tegen vielen, met name de vrijdag.
Ik kan me heel goed voorstellen dat dit een financiele tegenvaller moet zijn geweest en ik hoop dat de organisatie dit te boven kan komen.

Degelijk georganiseerd festival. Metalmarket stelde niets voor. Drank voor een nette prijs en ze hadden Rivella! En koffie! Kortom; dat was goed voor elkaar. Eten was voldoende. Het voelde af en toe wel aan als een veredeld dorpsfeest met té dronken boeren uit de omgeving. Maar dat heeft ook wel zijn charme; niet iedereen is natuurlijk zo welgemanierd en voorkomend als dat ik dat ben. :wink:

Goed geluid bij alle bands! Niet te luid en helder.

Bands vrijdag;

Witchcraft; klonk vanaf de parkeerplaats prima (we kwamen net aan).

Inquisition; kende ik niet. Black metal met z'n 2-en. Klonk wel aardig, maar wel dun.

Symphony X; top! Op cd vind ik het niet altijd even goed vol te houden, maar live een topgroep! Onderhoudend concert, met name door Russell Allen. Goede entertainer en grotendeels oprecht. Natuurlijk zijn maniertjes maar voor mij niet vervelend.

Misery index; ik vind een pot death zeker lekker, maar deze band heb ik helemaal niets mee (in tegenstelling tot Dying Fetus). Klonk verder wel goed.

Iced earth; oei oei oei, dat viel vies tegen. Ze hadden technische problemen. Ik geloof dat het begon bij het drumstel. Met name die dubbele bass klonken voor geen meter; niet strak. Of dat kwam door de drummer (ik dacht van niet)? De gitarist was geergerd, Stu Block vergat tekst of zette verkeerd in, Schaffer ergerde zich daaraan en tadaa! 1 verkloot optreden! Aan de setlist lag het iig niet.

Amorphis; in mijn beleving erg degelijk maar door de in mijn ogen zwakke publieksreactie wat plichtmatig. Muzikaal geen speld tussen te krijgen.

Bands zaterdag;

Heathen; heerlijke thrash om van een afstandje op je af te laten komen.

Delain; Tsja....weer Delain. Weer degelijk. Weer fijne 'aanleunmetal'. Weer allemansvriendjesmetal.

Von; vanaf de merchstand even staan beluisteren. Black metal; nog steeds niet mijn muzieksoort. Wel een heerlijke merchandisevrouw van Von!

The monolith deathcult; van achter uit de tent meegemaakt. Ik kon het wel waarderen; ook de vele samples heb ik niet als storend ervaren.

Jorn; voor mij de surprise van het festival. Oerdegelijke hardrock met oerdegelijke muzikanten.

Cryptopsy; erg knap hoor maar je kan er geen chocola van maken.

Six feet under; JAAAAAA! 1e keer SFU en dat viel erg in de smaak! De band had er zin in (Friese wiet?), meneer Barnes was goed bij stem en kletste meer dan genoeg. Heerliijk lompe mid-tempo death met overtuiging gespeelt. Super!

Rhapsody of fire; niet mijn muziek, maar erg degelijk.

Andere bands; of hele kleine stukjes meegemaakt of compleet laten schieten.
Geen.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Eru Iluvatar » zo jun 23, 2013 3:46 pm

Erg gaaf festival, doen ze weer goed, die Friezen!

Beste optredens waren in mijn optiek Heathen, Orange Goblin en Amorphis. Die laatste band kende ik helemaal niet, maar was live echt overrompelend. Witchcraft was ook degelijk, ze forceren het retro gebeuren niet meer en zijn nu wat wereldser en tijdlozer geworden. Goede zet. Iced Earth vond ik goed, hoewel het inderdaad opviel dat Schafer zich liep te ergeren. Die controlefreak/perfectionist keek van achteren superkritisch naar Block, die geen eigen stijl mag ontwikkelen. Zijn gilletjes klinken als die van Owens, de midrange als die van Barlow. Ik vond Iced Earth met Ripper op Wacken 2007 een stuk indrukwekkender, maar dat was zeker geen slecht optreden.

Symphony X was ook super. Live ontzettend goed en onderhoudend! Rhapsody kwam erg sympathiek over en Fabio Leone zingt live net zo goed als op plaat, wat een talent! Ook leuk om te zien dat Blind Guardian optreden-bassist Holzwarth bij de Italianen wel mag schitteren!

Testament viel zwaar tegen: Billy overschreeuwt alles. De band brengt de oude nummers in een modern extreme metal-jasje. Niet besteed die verknochte oldschoolthrashers als ondergetekende.

En ja: de sfeer was erg goed, erg gemoedelijk. Je moet wel tegen een stootje kunnen, het blijft toch voor de helft een Fries tentfeest. Zo werd mijn regenponcho stiekem doorboort met sigarenpeuken.

Gebruikersavatar
FinnTroll
Berichten: 255
Lid geworden op: do aug 25, 2011 11:58 am
Locatie: Dokkum, Fryslân!

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door FinnTroll » zo jun 23, 2013 4:02 pm

Twee dagen Dokk'em Open Air weer overleeft! Het was ondanks het weer best goed te doen.
Op vrijdag vooral genoten van Aborted, Misery Index, Witchcraft en als hoogtepunt Inquisition. Man, wat was dat gaaf. Tijdens Iced Earth naar huis gefietst en in m'n achtertuin nog een paar liedjes van Amorphis kunnen horen.

Jammer genoeg geen Blood Red Throne op zaterdag, dus de dag begonnen met Heathen. Klonk wel leuk, maar niet mijn ding. Daarna naar Von gegaan wat ik ook maar saai vond. Toen met een grote boog om Delain heengelopen om daarna the Monolith Deathcult te zien, en die speelden erg goed vond ik. Keep of Kalessin is ook niet echt mijn ding maar ze speelden niet onaardig. Toen Cryptopsy, wat me totaal omver blies. Vooral de zanger had veel energie. Alleen jammer dat hij wel 3-4 x moest zeggen dat ze geen label hebben en daarom merch willen verkopen. Ik snap het wel maar het doet mij altijd wat zeurderig overkomen. Na Cryptopsy even bij Peter Pan Speedrock gekeken, maar ik ben vrij snel de tent weer ingegaan, daar was het tenminste warm :P En ik moest natuurlijk Six Feet Under zien. Een voorspelbare maar goede setlist en een enthousiaste band zorgen voor een leuke show. Daarna nog bier gedronken en gekeken naar Marduk, waar kennissen nog in een vechtpartij kwamen om een gevallen biertje... :roll: Toen op huis aangegaan want Testament boeit me niet. Thuis kon ik nog horen dat een van de leden jarig was ofzo. Wat ik ook wel grappig vond was het huwelijksaanzoek van iemand net voor Testament.

Al met al twee leuke dagen, ondanks het weer. Ook een pluim voor de organisatie, het eten was goed, het geluid was (meestal) goed en de sfeer was ook goed.
Tot volgend jaar!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Eru Iluvatar » zo jun 23, 2013 6:06 pm

Iced Earth live:


Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Eru Iluvatar » zo jun 23, 2013 6:53 pm

Symphony X:


Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door innuendo » zo jun 23, 2013 7:34 pm

Gaaf weekendje weer hoor! Enige tegenvallers waren de regen, de wind en Testament. Gelukkig konden we vrijdag vroeg weg, waardoor ik nog enkele nummers van Witchcraft heb kunnen meepikken. Inmiddels zit ik droog en warm thuis (met een schijnend zonnetje!) en heb ik mijn schoenen weer schoongemaakt en twee tenten opgehangen om te drogen (heeft Robbert-jan toch mooi geregeld, haha!) Verder genoten van Iced Earth, Heathen en Orange Goblin. De verrassingen waren Symphony X (heeft me op plaat nooit echt kunnen boeien) en, toch, Rhapsody (vond het altijd wel leuk, maar het is en blijft kaasmetal. Het optreden was fantastisch!)

Afbeelding
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door MetalJan » zo jun 23, 2013 8:53 pm

Ik ben hier gisteren met een maat heen geweest. We vertrokken al vroeg, rond een uur of 9. Zo waren we rond 12 uur op het festivalterrein en hebben we dus de Friese opener Stonehawk nog gezien, wat niet onaardig klonk.

Daarna naar de tent voor Blood Red Throne zo dachten we, maar er werd gezegd dat de band ergens in Duitsland vast stond. Als vervangende act werd er alweer een lokale band (Hellbike) opgetrommeld, en hoewel ze niet slecht speelde (hardrock), vonden we het wel best en zijn we ff wat gaan eten.

Muzikaal klonk Heathen niet verkeerd, maar jammer dat de zang zo slap klonk. Verder was het optreden wel aardig.

Van Von had ik nog nooit gehoord, maar dat klonk zeker niet onaardig. Prima blackmetal van deze Amerikaanse heren!

Tijdens Delain zijn we toch maar even naar de auto gelopen om nog een jas op te halen; het was toch wel wat te fris (harde wind en regen) om alleen in een vest te lopen.

Na terugkomst was Delain klaar met spelen en konden we aanschuiven bij The Monolith Deathcult. Het geluid stond bikkelhard en de diep bassende tonen maakte veel indruk. De heren speelden net zoals in Baroeg een prima set!

Tijdens Orange Goblin kwam de regen weer met bakken uit de lucht, maar dat mocht de pret niet drukken. De heren waren lekker enthousiast bezig met een mix van stoner en heavymetal en het publiek genoot met volle teugen. Lekker optreden!

Uitgerekend dat er een band (Keep Of Kalessin) in de tent staat te spelen, breekt even het zonnetje door. Het is de eerste keer dat ik de band als drietal zie optreden en dat is even wennen. Niet alle cleane vocalen klinken even zuiver, maar muzikaal is het toch wel weer genieten!

Met Jorn op de achtergrond zijn we even wat gaan eten. Gelukkig konden we ergens onder een grote parasol zitten, want we worden weer eens getrakteerd op regen.

Na het eten zijn we weer richting de tent gelopen om Cryptopsy in actie te zien. En dat was zeker een erg energieke show van de heren! Ook de pit was lekker bezig en een rolstoeler deed ook fanatiek mee, haha! Lekker optreden dus!

Het was alweer de 3e keer dit jaar dat we Peter Pan Speedrock zagen, maar het is altijd een feest met deze Eindhovenaren! Zo ook nu dus! De speedrock viel bovendien in goede aarde bij de aanwezigen. Ook de eeuwige mascotte Dikke Dennis doet ook weer een paar nummertjes mee. Goed optreden!

Het is een wereld van verschil tussen Cryptopsy en Six Feet Under, maar ik kan laatstgenoemde band ook wel waarderen. Op deze deathmetal kan je immers prima je hoofd bewegen. Zanger Chris Barnes is goed bij stem en zijn speenvarken vocalen zijn indrukwekkend. Tot mijn verbazing sluit men niet af met War Is Coming, maar met Hammer Smashed Face!

Omdat we geen zin hadden om een uur te moeten wachten op Marduk hebben we besloten om eerder weg te gaan. Testament hoefden we ook niet zo nodig te zien. Met de gilmetal van Rhapsody Of Fire op de achtergrond zijn we naar de auto gelopen en weggereden. Rond 1 uur waren we weer thuis.

We hebben een prima dagje gehad in Dokkum. Een klein, maar prima festival. Helaas zat het weer niet mee. Ook was het terrein verandert in een modderpoel. Gelukkig had de organisatie her en der wat stro neergelegd zodat het enigszins weer betreedbaar was. Als men volgend jaar weer een prima line-up neerzet, ben ik er wederom bij!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Eru Iluvatar » zo jun 23, 2013 10:43 pm

Dat van dat stro was wel slim gedaan. Had alleen nog wel iets meer gemogen. Het zakte zo weer weg.

Filmpje Witchcraft:


Wordfuhrer TMDC
Berichten: 91
Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:37 am

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Wordfuhrer TMDC » ma jun 24, 2013 12:36 am

TMDC live @ Dokkem 2013
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kkmoSv0c ... e=youtu.be[/youtube]

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Metall » ma jun 24, 2013 4:55 am

Het waren twee geweldige dagen !

Mijn vooroordeel t.a.v. de Friezen (stug, gesloten) bleek totaal onjuist. Ik ben namelijk alleen maar aardige en openhartige Friezen tegengekomen. Het festival had dezelfde prettige uitstraling, ondanks dat het als niet-Fries wel even wennen was aan de wind, regen en modder.

Niet alles gezien maar deze concerten zijn me bijgebleven:

INQUISITION. Misschien wel de allerbeste blackmetalband die er bestaat.

MARDUK. Roste ook Keihard.

MISERY INDEX.

Verder goede optredens van Amorphis, Six Feet Under, Orange Goblin, Peter Pan Speedrock, Testament en nog een paar.

Prachtig festival en veel dank aan alle vrijwilligers die dat mogelijk gemaakt hebben. [headbang] [headbang] [headbang]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Eru Iluvatar » ma jun 24, 2013 10:12 am

Hier nog een filmpje van Heathen. Zang komt niet zo goed uit de mix, maar verder wel redelijke kwaliteit. Iemand een idee welke nummers het zijn? Ik geloof 'Dying Season' en iets van 'Breaking The Silence', maar ik ben niet helemaal zeker.


Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door innuendo » ma jun 24, 2013 10:21 am

Ik heb hier geen geluid, maar ze openden sowieso met Dying Season (die herken je wel makkelijk als er oosterse gitaren in zitten).
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Eru Iluvatar » ma jun 24, 2013 12:53 pm

Dank je! Dat idee had ik zelf ook al. Het tweede nummer is 'Control By Chaos' van hetzelfde album, 'The Evolution Of Chaos'. Maar eens opzetten, een opmerkelijk album met memorabele songs die zo tussen de oude kunnen.

Tot slot Orange Goblin:



Ik had ook nog een filmpje van Rhapsody, maar vanwege het slechte, nogal vlakke geluid is mijn geschreeuw beter te horen dan de muziek van de band. Ik laat die even zitten.

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Rubicon » ma jun 24, 2013 6:52 pm

Hadden ze dit jaar ook een buitenpodium? Of zie ik dat fout in het filmpje?

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door MetalJan » ma jun 24, 2013 7:03 pm

Ja, een buiten -en binnenpodium.

arjans
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door arjans » zo nov 10, 2013 10:14 pm

Ik heb mijn early bird kaart voor 2014 alvast gekocht :-)

Gebruikersavatar
Tsjoender
Berichten: 202
Lid geworden op: zo feb 12, 2012 2:31 pm

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Tsjoender » ma nov 11, 2013 9:26 am

Is er dan überhaupt al íets bekend over de line-up?
"I DON'T WANT TO BELONG TO ANY CLUB THAT WILL ACCEPT ME AS A MEMBER."

arjans
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door arjans » ma nov 11, 2013 6:26 pm

Nee, maar komt vast wel weer prima in orde.

De laatste 2 jaar heb ik me er prima vermaakt dus ben er zeker weer bij.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Dokk'em Open Air 2013

Bericht door Metall » di nov 12, 2013 9:39 am

arjans schreef:Ik heb mijn early bird kaart voor 2014 alvast gekocht :-)
Ik wil eerst een paar aantrekkelijke namen horen, voordat ik eventueel een kaartje ga kopen.

Plaats reactie