Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Metall » do aug 01, 2013 6:53 am

Jeroen schreef:Gewoon omdat het kan eens een toplijstje van favoriete blackmetalalbums (of gerelateerd):

1. Emperor - IX Equilibrium
2. Nokturnal Mortum - The Voice Of Steel
3. Emperor - Anthems To The Welkin At Dusk
4. Abigor - Supreme Immortal Art
5. Sear Bliss - Forsaken Symphony
6. Agalloch - The Mantle
7. Immortal - At The Heart Of Winter
8. Abigor - Nachthymnen
9. Emperor - Prometheus: The Discipline Of Fire And Demise
10. Emperor - In The Nightside Eclipse
11. Dimmu Borgir - Enthrone Darkness Triumphant
12. Dawn - Slaughtersun
13. Thunderbolt - The Burning Deed Of Deceit
14. Borknagar - Empiricism
15. Dissection - Storm Of The Lights Bane
16. Agalloch - Ashes Against The Grain
17. Drudkh - Autumn Aurora
18. Graveland - Creed Of Iron
19. Anorexia Nervosa - Drudenhaus
20. Apotheosis - Farthest Away From The Sun
21. Darkthrone - A Blaze In The Northern Sky
22. Borknagar - Quintessence
23. Borknagar - Urd
24. Dimmu Borgir - Puritanical Euphoric Misanthropia
25. Kataxu - Hunger Of Elements
Eenzijdig, voorspelbaar lijstje. Veel bekende albums van een paar gevestigde Noorse bands. Geen enkel album van Duitse of Finse origine.

Typisch het lijstje van een fossiel die al jaren niet meer naar concerten gaat.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Cranial » do aug 01, 2013 2:10 pm

Metall schreef:
Jeroen schreef:Gewoon omdat het kan eens een toplijstje van favoriete blackmetalalbums (of gerelateerd):

1. Emperor - IX Equilibrium
2. Nokturnal Mortum - The Voice Of Steel
3. Emperor - Anthems To The Welkin At Dusk
4. Abigor - Supreme Immortal Art
5. Sear Bliss - Forsaken Symphony
6. Agalloch - The Mantle
7. Immortal - At The Heart Of Winter
8. Abigor - Nachthymnen
9. Emperor - Prometheus: The Discipline Of Fire And Demise
10. Emperor - In The Nightside Eclipse
11. Dimmu Borgir - Enthrone Darkness Triumphant
12. Dawn - Slaughtersun
13. Thunderbolt - The Burning Deed Of Deceit
14. Borknagar - Empiricism
15. Dissection - Storm Of The Lights Bane
16. Agalloch - Ashes Against The Grain
17. Drudkh - Autumn Aurora
18. Graveland - Creed Of Iron
19. Anorexia Nervosa - Drudenhaus
20. Apotheosis - Farthest Away From The Sun
21. Darkthrone - A Blaze In The Northern Sky
22. Borknagar - Quintessence
23. Borknagar - Urd
24. Dimmu Borgir - Puritanical Euphoric Misanthropia
25. Kataxu - Hunger Of Elements
Eenzijdig, voorspelbaar lijstje. Veel bekende albums van een paar gevestigde Noorse bands. Geen enkel album van Duitse of Finse origine.

Typisch het lijstje van een fossiel die al jaren niet meer naar concerten gaat.
typische mening van iemand die zou moeten weten dat duitsland al tijden niets fatsoenlijks heeft gedaan qua BM.....op 2 bands na.... 2 bands maken geen scene mij beste.... :wink:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25341
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » do aug 01, 2013 10:56 pm

Exact, gefrustreerde reactie.

Overigens, wat betreft Duitse bands vind ik het weinig soeps. Alleen Nordreich vind ik wel oke, lekker sfeervol.
Finse black metal vind ik zonder uitzondering vrij matig.
Daarnaast komt veel black metal mijns inziens live totaal niet uit de verf. Negura Bunget vind ik live dan wel weer ijzingwekkend goed.

Die hele orthodoxe occult fetisj van Deathspell Omega en vele andere namen laat ik sowieso al links liggen. Saai.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Crises » do aug 01, 2013 11:07 pm

Ik vind Negura Bunget live vooral tenenkrommend saai.

Sommige Duitse bands vind ik geweldig. Imperium Dekadenz bijvoorbeeld. Andacht van Lunar Aurora is ook al zo'n geniale plaat en ik heb vandaag nog genoten van Schemen van Todtgelichter. Ik ben nooit op voorhand afwijzend ten opzichte van Duitse black. Al zit er behoorlijk veel bagger tussen, maar ja, dat vind ik ook van Noorse of Zweedse black en tot een paar jaar geleden geleden vond ik alle bands uit Amerika afschuwelijk. Hell, als ik Wolves in the Throne Room niet had leren kennen, was ik waarschijnlijk helemaal gestopt met black.

In mijn lijst zouden dan ook vooral niet Darkthrone, Immortal of Nokturnal Mortem staan...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » vr aug 02, 2013 12:31 am

Niks mis met de Duitse scene. Agrypnie, Coldworld, Dark Fortress, Desaster, Drautran, Eïs (Geïst), Endstille, Finsterforst, Helrunar, Heretoir, Lunar Aurora, Nagelfar, Necros Christos, Nocte Obducta, The Ruins of Beverast, Truppensturm, Verdunkeln... kwaliteit genoeg. Het is echt te makkelijk om simpelweg te zeggen dat de Duitse scene niets waard is. Je moet het natuurlijk ook willen horen... dan valt er genoeg moois te ontdekken.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » vr aug 02, 2013 12:33 am

Metall schreef:
Jeroen schreef:Gewoon omdat het kan eens een toplijstje van favoriete blackmetalalbums (of gerelateerd):

1. Emperor - IX Equilibrium
2. Nokturnal Mortum - The Voice Of Steel
3. Emperor - Anthems To The Welkin At Dusk
4. Abigor - Supreme Immortal Art
5. Sear Bliss - Forsaken Symphony
6. Agalloch - The Mantle
7. Immortal - At The Heart Of Winter
8. Abigor - Nachthymnen
9. Emperor - Prometheus: The Discipline Of Fire And Demise
10. Emperor - In The Nightside Eclipse
11. Dimmu Borgir - Enthrone Darkness Triumphant
12. Dawn - Slaughtersun
13. Thunderbolt - The Burning Deed Of Deceit
14. Borknagar - Empiricism
15. Dissection - Storm Of The Lights Bane
16. Agalloch - Ashes Against The Grain
17. Drudkh - Autumn Aurora
18. Graveland - Creed Of Iron
19. Anorexia Nervosa - Drudenhaus
20. Apotheosis - Farthest Away From The Sun
21. Darkthrone - A Blaze In The Northern Sky
22. Borknagar - Quintessence
23. Borknagar - Urd
24. Dimmu Borgir - Puritanical Euphoric Misanthropia
25. Kataxu - Hunger Of Elements
Eenzijdig, voorspelbaar lijstje. Veel bekende albums van een paar gevestigde Noorse bands. Geen enkel album van Duitse of Finse origine.

Typisch het lijstje van een fossiel die al jaren niet meer naar concerten gaat.
Hoe zit jouw lijstje er dan uit?

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Cranial » vr aug 02, 2013 1:49 am

cataclysm child schreef:Niks mis met de Duitse scene. Agrypnie, Coldworld, Dark Fortress, Desaster, Drautran, Eïs (Geïst), Endstille, Finsterforst, Helrunar, Heretoir, Lunar Aurora, Nagelfar, Necros Christos, Nocte Obducta, The Ruins of Beverast, Truppensturm, Verdunkeln... kwaliteit genoeg. Het is echt te makkelijk om simpelweg te zeggen dat de Duitse scene niets waard is. Je moet het natuurlijk ook willen horen... dan valt er genoeg moois te ontdekken.
een boel bands die je hier noemt zijn bands met Black invloeden, maar zou ik niet classificeren alszijnde BM.... het is gewoon zo dat de duitsee scene weinig goeds heeft voortgebracht, helemaal de laatste jaren.... TROB daarintegen vind ik dan weer wel geniaal.... de ander band die ik zou noemen is Katharis
Tullepetoanum Metallius

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Metall » vr aug 02, 2013 7:20 am

Jeroen schreef:Exact, gefrustreerde reactie.

Overigens, wat betreft Duitse bands vind ik het weinig soeps. Alleen Nordreich vind ik wel oke, lekker sfeervol.
Finse black metal vind ik zonder uitzondering vrij matig.
Daarnaast komt veel black metal mijns inziens live totaal niet uit de verf. Negura Bunget vind ik live dan wel weer ijzingwekkend goed.

Die hele orthodoxe occult fetisj van Deathspell Omega en vele andere namen laat ik sowieso al links liggen. Saai.
Jouw commentaar op Inquisition vond ik inderdaad tamelijk kwetsend. Dit is nou juist een band die live prima presteert en die (mij) telkens van begin tot eind weet te boeien.

Bijna alle albums in jouw top-25 vind ik trouwens zeer goed. Dat is het punt niet.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25341
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » vr aug 02, 2013 7:59 am

No problem, smaken verschillen. Uit dat lijstje Duitse bands vind ik alleen Dark Fortress goed te doen. Ook Bilskirnir vond ik wel oke, maar tegenwoordig verveelt me dat redelijk vlot.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Metall » vr aug 02, 2013 8:00 am

cataclysm child schreef:Niks mis met de Duitse scene. Agrypnie, Coldworld, Dark Fortress, Desaster, Drautran, Eïs (Geïst), Endstille, Finsterforst, Helrunar, Heretoir, Lunar Aurora, Nagelfar, Necros Christos, Nocte Obducta, The Ruins of Beverast, Truppensturm, Verdunkeln... kwaliteit genoeg. Het is echt te makkelijk om simpelweg te zeggen dat de Duitse scene niets waard is. Je moet het natuurlijk ook willen horen... dan valt er genoeg moois te ontdekken.
Nachtfalke zeker niet te vergeten.
Laatst gewijzigd door Metall op vr aug 02, 2013 9:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » vr aug 02, 2013 8:41 am

Jeroen schreef:No problem, smaken verschillen. Uit dat lijstje Duitse bands vind ik alleen Dark Fortress goed te doen. Ook Bilskirnir vond ik wel oke, maar tegenwoordig verveelt me dat redelijk vlot.
Als Emperor-fan zou Drautran toch echt iet voor jou moeten zijn denk ik, maar goed.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Draconian » vr aug 02, 2013 9:56 am

cataclysm child schreef:Niks mis met de Duitse scene. Agrypnie, Coldworld, Dark Fortress, Desaster, Drautran, Eïs (Geïst), Endstille, Finsterforst, Helrunar, Heretoir, Lunar Aurora, Nagelfar, Necros Christos, Nocte Obducta, The Ruins of Beverast, Truppensturm, Verdunkeln... kwaliteit genoeg. Het is echt te makkelijk om simpelweg te zeggen dat de Duitse scene niets waard is. Je moet het natuurlijk ook willen horen... dan valt er genoeg moois te ontdekken.
Ik wil juist zeggen, de Duitse blackmetalscene is echt ijzersterk momenteel. Dark Fortress, Eìs, Helrunar, Lunar Aurora, Imperium Dekadenz, Sonic Reign, Secrets Of The Moon, Thulcandra, Farsot, Der Weg Einer Freiheit....Echt stuk voor stuk zeer goede tot zelfs fantastische bands.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » vr aug 02, 2013 11:29 am

Ik mis Nargaroth in die rijtjes. Muzikaal gezien is daar niks mis mee, al zal die laatste plaat wel wat tere zieltjes vertrapt hebben.

Jeroen's lijstje is volgens mij ook erg standaard en cliché, maar ik zie er amper slechte albums tussen staan. Jeroen is ook geen 'echte' black metal fan schat ik? Als ze mij zouden vragen om een top-10 van thrashmatel, dan zal die lijst ook ernstig voorspelbaar zijn. Ik volg dat genre amper en verder dan Slayer en andere bekende bands zal ik dan niet komen.
Metall schreef: Vermoedelijk komen de negatieve reacties hier van proleten die domweg de Duitse taal niet verstaan, die dus ook niet zullen begrijpen waarom bijvoorbeeld Unter toten Kapitänen van Eïs een geweldig lied is.
Dat is echt een waanzinnig nummer, ook al begrijp ik niet de gehele (con)text.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9563
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heyoka » vr aug 02, 2013 11:57 am

Satyr schreef:Ik mis Nargaroth in die rijtjes. Muzikaal gezien is daar niks mis mee, al zal die laatste plaat wel wat tere zieltjes vertrapt hebben.

Jeroen's lijstje is volgens mij ook erg standaard en cliché, maar ik zie er amper slechte albums tussen staan. Jeroen is ook geen 'echte' black metal fan schat ik? Als ze mij zouden vragen om een top-10 van thrashmatel, dan zal die lijst ook ernstig voorspelbaar zijn. Ik volg dat genre amper en verder dan Slayer en andere bekende bands zal ik dan niet komen.
Jeroen geen echte fan? Volgens mij heeft hij elke NSBM cd in zijn kast gehad. Tekst telde niet voor hem, het ging hem om de muziek. Inmiddels heeft hij zijn leven gebeterd, maar blijft er blijkbaar niet veel over :D
Ik ben met hem eens dat Duitsland weinig heeft weten te produceren wat het luisteren waard is. Nagelfar is een goede uitzondering op de regel. De landen waar goed BM vandaan komt zijn de scandinavische landen (Limbonic Art, Darkthrone, Immortal), Frankrijk (Anorexia Nervosa, Nehemah) en Amerika (Nachtmystium).
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » vr aug 02, 2013 2:06 pm

Oh, ok. Ik kom hier niet zo heel vaak en dan ook alleen in dit topic. Ik ging er, gezien de 'standaard' namen vanuit dat Jeroen een andere stroming meer intensief volgt.

NSBM heb ik ook weinig moeite mee, zolang de bandnaam niet verwijst naar dubieuze zaken. Dit in verband met het scrobbelen op last.fm en indirect Facebook/Twitter etc.

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door <Sirius> » vr aug 02, 2013 3:09 pm

Cranial schreef:
cataclysm child schreef:Niks mis met de Duitse scene. Agrypnie, Coldworld, Dark Fortress, Desaster, Drautran, Eïs (Geïst), Endstille, Finsterforst, Helrunar, Heretoir, Lunar Aurora, Nagelfar, Necros Christos, Nocte Obducta, The Ruins of Beverast, Truppensturm, Verdunkeln... kwaliteit genoeg. Het is echt te makkelijk om simpelweg te zeggen dat de Duitse scene niets waard is. Je moet het natuurlijk ook willen horen... dan valt er genoeg moois te ontdekken.
een boel bands die je hier noemt zijn bands met Black invloeden, maar zou ik niet classificeren alszijnde BM.... het is gewoon zo dat de duitsee scene weinig goeds heeft voortgebracht, helemaal de laatste jaren.... TROB daarintegen vind ik dan weer wel geniaal.... de ander band die ik zou noemen is Katharis
Negator rammelt ook nog de pannen van het dak en Darkestrah is half Duits :-)

Je kan mij dan niet wijsmaken dat jij het geweldige album van Eïs hebt geluisterd en deze niet voldoende achtte. Ik ben geen liefhebber van de Duitse scene maar dat er kwaliteit rondloopt kan niemand ontkennen, anders heb je echt een plaat voor je hoofd.

The Ruins of Beverast.....het enige dat goed klinkt is de sample van het aanstaande album. Wat mij betreft is het verder een ernstig overschatte 'band'.
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9563
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heyoka » vr aug 02, 2013 3:13 pm

Satyr schreef:Oh, ok. Ik kom hier niet zo heel vaak en dan ook alleen in dit topic. Ik ging er, gezien de 'standaard' namen vanuit dat Jeroen een andere stroming meer intensief volgt.

NSBM heb ik ook weinig moeite mee, zolang de bandnaam niet verwijst naar dubieuze zaken. Dit in verband met het scrobbelen op last.fm en indirect Facebook/Twitter etc.
Scrobbelen? Waarom heb je er dan wel moeite mee?

Ik vind het altijd maar gek dat mensen prima de teksten links kunnen laten liggen van de muziek. Als de teksten racistisch zijn dan is de muziek de drager om die boodschap te verspreiden. Ik begrijp niet alle teksten die ik luister, maar het idee is zo ongeveer wel duidelijk. Bij racistisch rotzooi is dat volgens mij ook duidelijk. Misschien ben je zelf racist, dan is het natuurlijk beter te begrijpen.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Cranial » vr aug 02, 2013 3:34 pm

Metall schreef:
cataclysm child schreef:Niks mis met de Duitse scene. Agrypnie, Coldworld, Dark Fortress, Desaster, Drautran, Eïs (Geïst), Endstille, Finsterforst, Helrunar, Heretoir, Lunar Aurora, Nagelfar, Necros Christos, Nocte Obducta, The Ruins of Beverast, Truppensturm, Verdunkeln... kwaliteit genoeg. Het is echt te makkelijk om simpelweg te zeggen dat de Duitse scene niets waard is. Je moet het natuurlijk ook willen horen... dan valt er genoeg moois te ontdekken.
Vermoedelijk komen de negatieve reacties hier van proleten die domweg de Duitse taal niet verstaan, die dus ook niet zullen begrijpen waarom bijvoorbeeld Unter toten Kapitänen van Eïs een geweldig lied is.
beter kun jij niks vermoeden, want de duitse taal is iets wat ik dagelijks gebruik. verder is het gros van duitse black metal 13 in een dozijn met weinig tot geen vernieuwing, uitzonderingen daargelaten, want ze zijn er wel... bovendien maakt 1 nummer geen meesterlijk album imho...
bovendien heeft muziek bij mij voorrang en zijn de teksten bijzaak die iets toe moeten voegen aan wat al strak in elkaar steekt
Satyr schreef:Ik mis Nargaroth in die rijtjes. Muzikaal gezien is daar niks mis mee, al zal die laatste plaat wel wat tere zieltjes vertrapt hebben.
Jeroen is ook geen 'echte' black metal fan schat ik?
jij ook niet als je die rotzooi aan durft te halen.... en al helemaal niet als je die naam ook nog in context durft te zetten met ''tere zieltjes vertrappen'' :lol:
i rest my case... http://www.youtube.com/watch?v=hlSG6GUbsuU
<Sirius> schreef:
Je kan mij dan niet wijsmaken dat jij het geweldige album van Eïs hebt geluisterd en deze niet voldoende achtte. Ik ben geen liefhebber van de Duitse scene maar dat er kwaliteit rondloopt kan niemand ontkennen, anders heb je echt een plaat voor je hoofd.

The Ruins of Beverast.....het enige dat goed klinkt is de sample van het aanstaande album. Wat mij betreft is het verder een ernstig overschatte 'band'.
RAIN UPON THE IMPURE is meesterlijk een als jij dat niet snapt, dan heb je inderdaad een plaat voor je kop ja...
nogmaal, ik bedoel meer dat er wel goede bands zijn die maar 1 of 2 goede nummers op de plaat hebben en dat maakt in mijn ogen geen meesterplaat, dus zodoende kom ik op de conclusie dat er weinig goeds uit duitland komt de laatste jaren... spijtig maar waar...
verder is Eïs ook gewoon gaaf, maar een handvol bands maakt geen goede scene imho....
en mischien heb ik niet alles geluisterd wat er uit is, voornamelijk omdat er een hoop bagger tusen zat.... dus tips zijn altijd welkom :wink:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » vr aug 02, 2013 3:44 pm

http://www.metalhammer.co.uk/news/emper ... e-in-2014/

WTF?!? Geldwolven ;)

edit: Ik heb totaal geen problemen met Nargaroth, dat Ash/Kanwulf een sukkeltje is doet daar niks aan af. Muzikaal gezien dik in orde. Maar een eigen mening is vaak wel nodig in dit soort gevallen.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Cranial » vr aug 02, 2013 3:53 pm

kan er muzikaal al tijden niks meer mee, en alle controverse, de leugens e.d. doet het voor mij echt de das om.... moet wel enorm lachen om de vechtpartij tijdens een nargaroth gig toen iemand een Pokeball op podium gooide en ash/kanwulf (echt... kies eens een alias) flipte :lol:

het houdt voor mij op bij rasluka II....

verder kan emperor beter een neue plaat gaan bouwen, daar ben ik veel benieuwder naar dan de zoveelste ''we zijn gestopt, maar we komen terug'' gig op WOA :wink:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25341
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » vr aug 02, 2013 3:55 pm

Heyoka schreef:
Jeroen geen echte fan? Volgens mij heeft hij elke NSBM cd in zijn kast gehad. Tekst telde niet voor hem, het ging hem om de muziek. Inmiddels heeft hij zijn leven gebeterd, maar blijft er blijkbaar niet veel over :D
Ik ben met hem eens dat Duitsland weinig heeft weten te produceren wat het luisteren waard is. Nagelfar is een goede uitzondering op de regel. De landen waar goed BM vandaan komt zijn de scandinavische landen (Limbonic Art, Darkthrone, Immortal), Frankrijk (Anorexia Nervosa, Nehemah) en Amerika (Nachtmystium).
Laten we niet overdrijven. Het klopt dat ik daar weinig onderscheid in maakte. Maar dat gold eigenlijk voor heel veel low-fi spul uit de blackmetalhoek, satanisch, ns, christelijk of pagan, maakte niet uit. Maar uiteindelijk blijven deze cd's het meeste hangen. Heb ook veel cd's verkocht de afgelopen jaren, ook daarin zit weinig onderscheid qua thematiek. Niet dat ik andere platen niet goed vind, het is gewoon een toplijstje. Voorspelbaar, allicht, maar dat boeit me natuurlijk niet wat anderen daar van vinden.

Anorexia Nervosa is mijns inziens een van de gaafste bm bands die Frankrijk heeft voortgebracht. Ook Belenos en Griffar vind ik degelijke bands, al ben ik op laatstgenoemde behoorlijk uitgekeken.

Veel nieuwe bands kunnen me om de een of andere reden niet echt bekoren. Misschien een stukje verzadiging, aangezien ik een jaar of wat terug vrijwel alleen maar black metal draaide. Nu vind ik het gaaf om het zo nu en dan op te zetten. Maar ik zie mezelf meer als een muziekliefhebber dan een specifieke fan. Metal maakt daar voornamelijk de dienst uit, maar ik beperk me wat dat betreft zeker niet tot een subgenre.

Nargaroth vind ik een knakenband. Geliebte des Regens was destijds best een aardige cd, maar ik draai het eigenlijk nooit meer. Om nog maar te zwijgen over de uitspraken van Kanwulf. Uitspraken die ik toch al niet serieus kon nemen, nadat hij gewoon als 'René' in een Duitse talkshow was verschenen, inclusief gotische mouwtjes en oogschaduw.

Nieuws van Emperor is natuurlijk geweldig, al hoop ik dat ze meer optredens doen en wellicht ook een nieuwe plaat gaan maken. Ihsahn doet het solo heel aardig (wat hij eigenlijk ook al deed op de laatste twee schijfjes van Emperor), maar toch mis ik daar de chemie en input (hoe klein misschien ook) van Trym en Samoth.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » za aug 03, 2013 12:25 am

Ik zou Emperor toch wel eens willen zien, dus sowieso fantastisch nieuws. Alleen maar hopen dat ik er niet per sé voor naar Wacken moet. Een nieuwe plaat is natuurlijk ook welkom.
Faustian Spirit of the Earth

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Metall » za aug 03, 2013 8:13 am

Jeroen:
beter kun jij niks vermoeden, want de duitse taal is iets wat ik dagelijks gebruik.

Oké. Ik dacht even dat het misschien te maken had met afkeer van Duitsers en/of de Duitse taal. Hoewel dat gezien jouw ‘verleden’ dan weer wel een beetje onlogisch zou zijn. :wink:

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Metall » za aug 03, 2013 8:43 am

Seventh King of Edom:
Hoe zit jouw lijstje er dan uit?
Lijkt me gruwelijk lastig om een album top-25 samen te stellen. De karakteristieke 'Kriegmetal' van Endstille verdient zeker een plaats. Ook Carelian Satanist Madness van Satanic Warmaster mag eigenlijk niet ontbreken, als vertegenwoordiger van een politiek incorrecte (niet weg te denken) stroming binnen blackmetal.

Wat betreft de Noorse bands zou ik – behalve Emperor, Immortal, Dimmu Borgir, Borknagar - zeker ook Burzum, Taake, Tsjuder, Urgehal, Vreid, Gehenna in het lijstje opnemen.

Verder een paar albums van Belgische, Zweedse, Amerikaanse, Poolse bands, enzovoort. Geen beginnen aan dus.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25341
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » za aug 03, 2013 11:46 am

Metall schreef:Jeroen:
beter kun jij niks vermoeden, want de duitse taal is iets wat ik dagelijks gebruik.

Oké. Ik dacht even dat het misschien te maken had met afkeer van Duitsers en/of de Duitse taal. Hoewel dat gezien jouw ‘verleden’ dan weer wel een beetje onlogisch zou zijn. :wink:
Ik zei dat niet hoor?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door <Sirius> » za aug 03, 2013 12:06 pm

Cranial schreef:
<Sirius> schreef:
Je kan mij dan niet wijsmaken dat jij het geweldige album van Eïs hebt geluisterd en deze niet voldoende achtte. Ik ben geen liefhebber van de Duitse scene maar dat er kwaliteit rondloopt kan niemand ontkennen, anders heb je echt een plaat voor je hoofd.

The Ruins of Beverast.....het enige dat goed klinkt is de sample van het aanstaande album. Wat mij betreft is het verder een ernstig overschatte 'band'.
RAIN UPON THE IMPURE is meesterlijk een als jij dat niet snapt, dan heb je inderdaad een plaat voor je kop ja...
nogmaal, ik bedoel meer dat er wel goede bands zijn die maar 1 of 2 goede nummers op de plaat hebben en dat maakt in mijn ogen geen meesterplaat, dus zodoende kom ik op de conclusie dat er weinig goeds uit duitland komt de laatste jaren... spijtig maar waar...
verder is Eïs ook gewoon gaaf, maar een handvol bands maakt geen goede scene imho....
en mischien heb ik niet alles geluisterd wat er uit is, voornamelijk omdat er een hoop bagger tusen zat.... dus tips zijn altijd welkom :wink:
Dit is prima te doen:

http://www.youtube.com/watch?v=_7Jn27QEvmQ

De belabberde productie van R.U.T.I. m.i. niet. Voor stofzuiger-begrippen valt het volgens mij ook nog best mee maar mijn lat ligt hoger.

Verder zijn er toch echt al genoeg namen genoemd die goed gewaardeerde albums uit hebben gebracht. Een Endstille doet mij niks, Eïs is echt geweldig.

Een on-Duitse release was Obsidian Gate's Colossal Christhunt uit 2001:

http://www.youtube.com/watch?v=4OyDBoTIsyY
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25341
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » za aug 03, 2013 12:10 pm

Gave plaat is dat ja. Lekker bombastisch.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Degtyarov
Berichten: 22
Lid geworden op: zo mei 05, 2013 7:54 pm
Locatie: Alka represent jwz
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Degtyarov » za aug 03, 2013 12:19 pm

Met een lijstje gaat iemand anders het nooit helemaal eens zijn, maar er staat in ieder geval wat goed spul tussen. Niet allemaal mijn smaak (ik concentreer me meer op o.a. Frankrijk en Griekenland), maar lekker boeien.

Wat betreft (black)metalbands met goede teksten, die zijn er uiteraard niet veel, maar ze bestaan wel degelijk. Peste Noire, Diapsiquir, Akitsa, Ash Pool, Emperor (op z'n tijd)... daar is in tekstueel (en muzikaal ook trouwens) opzicht allemaal niks mis mee lijkt mij.
Nous sommes l'antithèse à votre utopie

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25341
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » za aug 03, 2013 12:21 pm

Grieks spul vind ik doorgaans ook wel okay, met name Kawir, Stutthof (met name de tweede full length is een prima plaat) en Thou Art Lord vond ik altijd wel leuk. Necromantia boeit me dan weer zeer matig, ondanks de unieke rol voor de basgitaar.

Wat vooral jammer is dat veel Griekse bands een wat schelle sound hebben. Zo is dat debuut van Stutthof (Towards Thy Astral Path) muzikaal best een aardige kloon van Emperor (gedurende In The Nightside Eclipse), maar de muziek klinkt zo dunnetjes. Bijna niet om aan te horen. Gelukkig was het tweede album wel een stuk beter.
Ook de twee albums van Bannerwar vind ik wel goed. Weliswaar een band met ontzettend slechte teksten en duidelijk behept met meer dan een ongezonde portie nationalisme, maar de songs op het debuut To Honour Fatherland vind ik best te doen. Jammer van de opzichte drumcomputer. Tweede album heeft dan weliswaar geen drumcomputer, maar legt het qua songs en productie af.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nynke » za aug 03, 2013 2:13 pm

Hierbij mijn lijstje. Het is geheel gebaseerd op mijn eigen (wan)smaak en muziekbeleving, dus een hoop releases die bekend staan als klassiekers en/of een grote rol in de geschiedenis van de black metal gespeeld hebben, staan er niet in. Behalve de eerste drie is de volgorde redelijk willekeurig. Voor de variatie noem ik bands waarvan ik meerdere albums erg goed vind maar een keer.
The Ruins Of Beverast - Unlock The Shrine (Rain Upon The Impure vind ik ook erg goed)
Nagelfar - Virus West (Had ook Hünengrab im Herbst kunnen noemen, alleen al de naam daarvan bevalt me goed. 8) )
Abigor - Channeling The Quintessence Of Satan (Ik houd van al hun albums, maar deze vind ik echt de beste.)
Truppensturm - Salute To The Iron Emperors
Tha-Norr - Wolfenzeitalter
Peste Noire - Ballade Cuntre Lo Anemi Francor (Hetzelfde als bij Abigor, al twijfel ik bij deze band meer welke ik het meest waardeer, had ook La Sanie.. of L'Ordure.. kunnen noemen.)
Funeral Procession - s/t
Lunar Aurora - Zyklus
Order From Chaos - Dawn Bringer
Funeral Mist - Salvation
Deathspell Omega - Si Monumentum Requires, Circumspice
Vassafor - s/t (Weliswaar een EP, maar kan zich zowel qua lengte als kwaliteit meten met een hoop albums)
Diocletian - Doom Cult
Absu - Tara
Faustcoven - Hellfire And Funeral Bells
Finis Gloria Dei - Goat: Father Of The New Flesh
Paragon Impure - To Gaius!
Marduk - Plague Angel
Taake - Bjoergvin
Verdunkeln - s/t
Geïst/Eïs - Galeere
Conqueror - War Cult Supremacy
Kvist - For Kunsten Maa Vi Evig Vike
Interitus - The Journey
Cultes des Ghoules - Henbane

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25341
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » za aug 03, 2013 2:58 pm

Over Abigor gesproken, kreeg vandaag Orkblut binnen. Heerlijk plaatje, jammer dat die niet wat langer duurt :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Degtyarov
Berichten: 22
Lid geworden op: zo mei 05, 2013 7:54 pm
Locatie: Alka represent jwz
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Degtyarov » za aug 03, 2013 2:59 pm

Dan moet ik er ook maar aan geloven. Mijn compleet subjectieve lijst waar ik het ongetwijfeld vanavond niet meer mee eens ben. Om het een beetje spannend te houden heb ik van elke band maar één album/EP geselecteerd.

1. Peste Noire - L'Ordure à l'état Pur
2. Drudkh - Blood in our wells
3. Kawir - Ophiolatreia
4. Akitsa - Soleil noir (al komt La grande infamie wel erg dicht in de buurt)
5. Darkthrone - Transilvanian Hunger
6. Nokturnal Mortum - The Voice of Steel
7. Mortifera - Vastiia tenebrd mortifera
8. Fleurety - Min tid skal komme
9. Amesoeurs - Ruines humaines
10. Agatus - Dawn of Martyrdom
11. Sühnopfer - Nos sombres chapelles
12. Zemial - In Monumentum
13. Ulver - Bergtatt: Et eeventyr i 5 capitler
14. Dimmu Borgir - Stormblåst
15. Wolfsmond - Des Düsterwaldes Reigen
16. Emperor - Prometheus: The Discipline of Fire & Demise
17. Absurd - Blutgericht
18. Mayhem - De mysteriis dom Sathanas
19. Burzum - Filosofem
20. Mütiilation - Vampires of Black Imperial Blood
Jeroen schreef:Grieks spul vind ik doorgaans ook wel okay, met name Kawir, Stutthof (met name de tweede full length is een prima plaat) en Thou Art Lord vond ik altijd wel leuk. Necromantia boeit me dan weer zeer matig, ondanks de unieke rol voor de basgitaar.

Wat vooral jammer is dat veel Griekse bands een wat schelle sound hebben. Zo is dat debuut van Stutthof (Towards Thy Astral Path) muzikaal best een aardige kloon van Emperor (gedurende In The Nightside Eclipse), maar de muziek klinkt zo dunnetjes. Bijna niet om aan te horen. Gelukkig was het tweede album wel een stuk beter.
Ook de twee albums van Bannerwar vind ik wel goed. Weliswaar een band met ontzettend slechte teksten en duidelijk behept met meer dan een ongezonde portie nationalisme, maar de songs op het debuut To Honour Fatherland vind ik best te doen. Jammer van de opzichte drumcomputer. Tweede album heeft dan weliswaar geen drumcomputer, maar legt het qua songs en productie af.
Kawir is echt klasse, vooral de laatste twee albums. Verder zijn ook Agatus en Zemial zeer goed te pruimen. Vooral Zemial is verplichte kost voor fans van Bathory.
Nous sommes l'antithèse à votre utopie

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25341
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » za aug 03, 2013 3:16 pm

Goed om te zien dat ook daar Nokturnal Mortum hoog scoort. Betoverend album.
Die Absurd vond ik eerder nog wel okay, maar op een gegeven moment ging die blafzang me zo tegenstaan dat ik het album verkocht heb.
Als ik toch af en toe wil teruggrijpen op die sound (zonder al te dubieuze thema's) draai ik Waffenweihe van Heldentum wel. Leuk catchy pagan black metal album met voldoende melodie en naar mijn weten dezelfde zanger.

Nocternity was trouwens ook wel te doen als het op Griekse black metal aankomt. Maar helaas niet al te houdbaar.

Probleem met veel blackmetalcd's is de consistentie. Zo vond ik die full length van Osculum Infame lange tijd gaaf, maar door de grote hoeveelheid matige composities heb ik er toch afstand van gedaan. Ik zoek bij black metal toch een zekere diepgang en flow, waardoor ik al gauw bij Emperor en Abigor beland.

Opmerkelijk trouwens dat Abigor niet in jouw lijst opduikt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Degtyarov
Berichten: 22
Lid geworden op: zo mei 05, 2013 7:54 pm
Locatie: Alka represent jwz
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Degtyarov » za aug 03, 2013 3:47 pm

Waffenweihe is wel tof, maar het geluid vind ik toch niet genoeg kracht hebben, waardoor het op één of andere manier toch snel gaat vervelen. Ik vind het nieuwere Absurd trouwens wel meevallen qua teksten. Zit een beetje op hetzelfde niveau als Heldentum, met af en toe een dubieuze verwijzing maar voor de rest vrij standaard teksten voor pagan black.

Abigor moet ik gewoon meer luisteren. Ik ben nog steeds niet kapot van het muziek downloaden, dus ben ik lang niet van alle goede bands op de hoogte.

Wat mij vooral snel verveelt is DSBM. Dat blijft vaak toch wat aan de oppervlakte dwarrelen omdat minimalisme wordt gebruikt als excuus voor matige composities. Sowieso is het erg moeilijk om een goede minimalistische plaat te maken. Akitsa is één van de weinige bands die dat bijna altijd wel lukt.
Nous sommes l'antithèse à votre utopie

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25341
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » za aug 03, 2013 4:02 pm

Ik download ook niet. Valt me wel op dat veel spul van Abigor vandaag de dag niet fatsoenlijk verkrijgbaar is. Weliswaar heb je die dubbelcd-sets (Verwustüng/Opus IV etc.), maar de oude Napalm uitgaven zijn steeds lastiger te vinden. Gelukkig op tijd ingeslagen, al viel zoals gezegd vandaag de Napalm Records versie van Orkblut hier op de mat. Ik mis alleen Apokalypse nog van de studiowerken (compilaties heb ik verder niet), maar dat heeft voor mijn gevoel weinig te maken met de complexe en geniale black metal die ze op de overige albums fabriceerden. Ook Quintessence heb ik nog niet, aangezien ik het nut niet inzie van een herbewerking van Channeling The Quintessence Of Satan. Want zoals Nynke al aangaf, is die plaat goed genoeg.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door <Sirius> » za aug 03, 2013 5:24 pm

Abigor kan mij enkel op Verwustung en Nachthymnen (jammer van het dunne gitaargeluid, drums zijn ook wat rommeliger dan op Verwustung) bekoren. Opus IV was een verschrikkelijke negatieve klap in m'n gezicht en daarna was de liefde abrupt over. Supreme Immortal Art heb ik liggen maar door de baggerproductie is het te dichtgetimmerd en kom ik er maar niet doorheen. Fractal Possession is een hoogst innovatief album maar heb ik nog veel te weinig geluisterd.

Wat vinden jullie dan van het laatste wapenfeit: Time is the Sulphur.....?

Paar favorieten van de laatste 1-2 jaar:

Vhöl - Vhöl
Aosoth - An Arrow In Heart
Inquinok - Dimension of I
Eïs - Wetterkreuz
Lychgate - Lychgate
Craft - Void
Nightbringer and Dødsengel (split/ ep)- Circumambulations of the Solar Inferno
Svartidauði - Flesh Cathedral
Waning - The Human Condition
Wodensthrone - Curse
Paysage d'Hiver - Das Tor
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » zo aug 04, 2013 12:15 pm

Jeroen, je noemt Stutthof, wat vind je dan van de opvolger van die band, Acherontas?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25341
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » zo aug 04, 2013 12:20 pm

Nooit gehoord, is dat wat?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » zo aug 04, 2013 12:53 pm

Ja, absoluut. De band is in 2007 opgericht en was toen Stutthof met een andere naam. Daarna meer een eigen sound gekregen, goeie band.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25341
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » zo aug 04, 2013 1:46 pm

Riekt wel een beetje naar dat occulte geneuzel..is tegenwoordig kennelijk in. Zal wel eens luisteren.

Overigens zit ik nu weer eens aan de To The Gates Of Blasphemous Fire. Ook een goede plaat van Nokturnal Mortum. Plaat klinkt sterk naar Emperor, maar doet daar eigenlijk ook heel weinig voor onder. Nokturnal Mortum is wat mij betreft een van de beste en meest innovatieve blackmetalbands gebleken met The Voice Of Steel, maar dit traditionelere hakwerk is ook goed te doen. Mijns inziens wat beter dan het ook niet misselijke (maar wel erg lieve) Goat Horns. Jammer dat men het nodig vond om na het al even dubieuze NeChrist (wel een gaaf album trouwens) op te duiken in allerlei ultraslechte zijprojecten als Aryan Terrorism (wat was dat rampzalig). Bijna alsof men het erom deed, bij gebrek aan echt succes. Inmiddels is die bruine rand er wel weer af, maar het zorgt nog wel eens voor een nare bijsmaak. Toch jammer, want een zwak album heeft deze band niet uitgebracht.

Ik weet zeker dat ze als ze die tekstuele toestanden achterwege hadden gelaten gewoon tot de grote blackmetalbands werden gerekend. Nu vermaken veel liefhebbers zich wel met The Voice Of Steel, maar voor menig persoon is het toch die band die twee albums lang flirtte met foute ideologieën. En dan niet op de subtiele wijze.. Maar goed, zo kennen we er wel meer. Drudkh, Temnozor en Thunderbolt zijn ook zulke voorbeelden. En moet je zien hoe populair Drudkh nu is. Dat is toch echt de band die eerder t-shirts op de markt bracht met teksten als 'Art For The White Intellectual Elite". Om nog maar te zwijgen over het clubje waar de Drudkhmannen eerder in actief waren, Hate Forest.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » zo aug 04, 2013 2:39 pm

Ja, Acherontas is dik into de occulte dingen.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Metall » di aug 06, 2013 9:13 am

Nynke:
Hierbij mijn lijstje. Het is geheel gebaseerd op mijn eigen (wan)smaak en muziekbeleving, dus een hoop releases die bekend staan als klassiekers en/of een grote rol in de geschiedenis van de black metal gespeeld hebben, staan er niet in.
Jouw smaak bevalt me bijzonder goed, Nynke. Als jij spreekt van muziekbeleving, bedoel jij dan met name de beleving van concerten?

Ook alle anderen bedankt voor hun lijstjes. Er valt nog heel veel moois te ontdekken !

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Metall » di aug 06, 2013 9:30 am

Jeroen schreef:
Metall schreef:Jeroen:
beter kun jij niks vermoeden, want de duitse taal is iets wat ik dagelijks gebruik.

Oké. Ik dacht even dat het misschien te maken had met afkeer van Duitsers en/of de Duitse taal. Hoewel dat gezien jouw ‘verleden’ dan weer wel een beetje onlogisch zou zijn. :wink:
Ik zei dat niet hoor?
Misschien ligt het aan mij. Laatste tijd nauwelijks een fatsoenlijk concert meegemaakt. Gefrustreerd als een heroïnejunk die niet aan zijn shots kan komen.

Vroeger in de Goudvishal had je (in mijn herinnering) bijna elke week wel interessante blackmetal. Altijd volle bak. Kunnen we niet, eventueel samen met Duitse fans, een soort collectief oprichten om dit concept in oude glorie te herstellen?

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Metall » di aug 06, 2013 9:34 am

Satyr schreef:Ja, absoluut. De band is in 2007 opgericht en was toen Stutthof met een andere naam. Daarna meer een eigen sound gekregen, goeie band.
Uitstekende (!) live band, gezien hun optreden vorig jaar op UTBS. Minpuntje was het gedrag van een paar Grieken in het publiek.

mr.snorro
Berichten: 25
Lid geworden op: zo jul 28, 2013 12:44 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door mr.snorro » di aug 06, 2013 9:38 am

Nokturnal Mortum , ik dank u vriendelijk voor deze band .. klinkt super .. kende ik nog niet :D
Every Christian cross you find, you shall turn .Every building under God's name shall burn .Every Christian man's grave shall be desecrated.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Metall » di aug 06, 2013 9:39 am

Heyoka schreef:
Satyr schreef:Oh, ok. Ik kom hier niet zo heel vaak en dan ook alleen in dit topic. Ik ging er, gezien de 'standaard' namen vanuit dat Jeroen een andere stroming meer intensief volgt.

NSBM heb ik ook weinig moeite mee, zolang de bandnaam niet verwijst naar dubieuze zaken. Dit in verband met het scrobbelen op last.fm en indirect Facebook/Twitter etc.
Scrobbelen? Waarom heb je er dan wel moeite mee?

Ik vind het altijd maar gek dat mensen prima de teksten links kunnen laten liggen van de muziek. Als de teksten racistisch zijn dan is de muziek de drager om die boodschap te verspreiden. Ik begrijp niet alle teksten die ik luister, maar het idee is zo ongeveer wel duidelijk. Bij racistisch rotzooi is dat volgens mij ook duidelijk. Misschien ben je zelf racist, dan is het natuurlijk beter te begrijpen.
Sommige deathmetalbands zijn misschien nog wel extremer qua teksten. Bijvoorbeeld Dying Fetus, met het nummer Kill Your Mother, Rape Your Dog. Ik geloof niet dat luisteren naar dit lied mensen ertoe aanzet om dat soort dingen ook echt te doen.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » di aug 06, 2013 10:54 am

Premonicion De Guerra, klinkt interessant tot nu toe.

http://bandcamp.fallenempirerecords.com ... -de-guerra

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Metall » di aug 06, 2013 1:11 pm

Jeroen schreef:
Metall schreef:Jeroen:
beter kun jij niks vermoeden, want de duitse taal is iets wat ik dagelijks gebruik.

Oké. Ik dacht even dat het misschien te maken had met afkeer van Duitsers en/of de Duitse taal. Hoewel dat gezien jouw ‘verleden’ dan weer wel een beetje onlogisch zou zijn. :wink:
Ik zei dat niet hoor?
Excuses voor de persoonsverwisseling.
Laatst gewijzigd door Metall op di aug 06, 2013 6:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nynke » di aug 06, 2013 4:39 pm

Metall schreef:Als jij spreekt van muziekbeleving, bedoel jij dan met name de beleving van concerten?
Ja, ik bedoel dan deels de beleving van concerten. Een goed concert kan voor mij een hoop toevoegen aan hoe ik een band waardeer.
Maar ik bedoel ook het hele gebeuren van een band ontdekken en die op de voet volgen qua releases en concerten etc. Sommige van de bands die ik noem, zoals TROB, Funeral Procession en Truppensturm ken ik al relatief lang.
Een aantal bands uit mijn lijstje mogen dan misschien overduidelijke invloeden van bekendere bands hebben of zelfs origineel zijn, voor mij heeft het qua sfeer of songstructuur of thematiek of gewoon het totaalplaatje altijd wat extra's.

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door CALIBANaan » di aug 06, 2013 8:11 pm

20 augustus komt er een woodenbox uit met 8 tapes van alles wat Belenos heeft uitgebracht.
Gelimiteerd tot 50 stuks. Ik heb er vast een gereserveerd. 50 is zo op.

http://back69.com.ne.kr/
Laatst gewijzigd door CALIBANaan op di aug 06, 2013 9:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gelegenheids Satanist

Plaats reactie