King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Eru Iluvatar » za aug 03, 2013 3:41 pm

Kaarten binnen! De laatste tijd zelden op zo'n optreden verheugd!

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Cranial » ma aug 05, 2013 3:50 am

hier ook, ik tel de uurtjes af :)
Tullepetoanum Metallius

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Gilbert » ma aug 05, 2013 4:36 am

Helaas heeft Ole Bang, de manager van King Diamond, me inmiddels laten weten dat hij de recente toevoeging over een "bijna drie uur durende show" op de website van 013 niet vooraf had goedgekeurd. Bang heeft die aankondiging inmiddels dan ook door de zaal van de website van 013 laten verwijderen. Het leek me ook al "too good to be true".

Maar mocht je de King recent nog niet in actie hebben gezien, wees dan gerust: op het Rock Hard festival was hij geweldig bij stem en overtuigde de gehele band voor de volle negentig minuten en in een recente poll op de frontpage van Metalfan.nl wezen opvallend veel bezoekers van de Graspop Metal Meeting dit jaar King Diamond als het absolute hoogtepunt van het gehele festival aan. Alleen Iron Maiden scoorde nog hoger, maar dat was gezien de populariteit van die band op Metalfan.nl op voorhand al wel te verwachten. Aangezien er geen voorprogramma schijnt te zijn, zou het concert dinsdagavond echter weleens behoorlijk vroeg kunnen zijn afgelopen.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22256
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door KoenM » ma aug 05, 2013 7:33 am

Waarschijnlijk wel weer dezelfde setlist waar hij de laatste maanden mee tourt. Zwaartepunt op het laatst.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Seventh King of Edom » ma aug 05, 2013 2:38 pm

Gilbert schreef:Helaas heeft Ole Bang, de manager van King Diamond, me inmiddels laten weten dat hij de recente toevoeging over een "bijna drie uur durende show" op de website van 013 niet vooraf had goedgekeurd. Bang heeft die aankondiging inmiddels dan ook door de zaal van de website van 013 laten verwijderen. Het leek me ook al "too good to be true".

Maar mocht je de King recent nog niet in actie hebben gezien, wees dan gerust: op het Rock Hard festival was hij geweldig bij stem en overtuigde de gehele band voor de volle negentig minuten en in een recente poll op de frontpage van Metalfan.nl wezen opvallend veel bezoekers van de Graspop Metal Meeting dit jaar King Diamond als het absolute hoogtepunt van het gehele festival aan. Alleen Iron Maiden scoorde nog hoger, maar dat was gezien de populariteit van die band op Metalfan.nl op voorhand al wel te verwachten. Aangezien er geen voorprogramma schijnt te zijn, zou het concert dinsdagavond echter weleens behoorlijk vroeg kunnen zijn afgelopen.
Komt mooi uit, want ik moet toch de trein pakken.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Cranial » ma aug 05, 2013 3:20 pm

boeit niet, nog steeds king diamond :P
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Orklord » ma aug 05, 2013 3:31 pm

Inderdaad, zin in!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Eru Iluvatar » ma aug 05, 2013 9:27 pm

Afbeelding

De laatste keer dat ik King Diamond zag, in De Lantaarn, Hellendoorn 2006. Eén van de sfeervolste shows die ik ooit heb meegemaakt! Vooral het hek aan begin (in combinatie met het kleine podium), met de begrafenisstoet, was bijna huiveringwekkend!

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8445
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door AmnesJAn » di aug 06, 2013 9:13 am

Ben benieuwd vanavond.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Cranial » di aug 06, 2013 12:02 pm

het word vreselijk vet i'm sure :P
al om 4 uur naar tilburg, kan ik nog ff chillen opt terras :wink:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Seventh King of Edom » di aug 06, 2013 3:42 pm

King Diamond zal maar 90 minuten spelen ipv 3 uur. Het klonk al te mooi om waar te zijn.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door innuendo » di aug 06, 2013 3:46 pm

Na een set van drie uur, klinkt anderhalf uur toch een beetje karig. Zeker omdat er geen voorprogramma is. Ik geloof niet dat ik ooit zo kort in de 013 (of een andere zaal) ben geweest.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door innuendo » wo aug 07, 2013 9:36 am

Hoe lang zal het geduurd hebben? Net geen anderhalf uur. Ik heb me wel goed vermaakt overigens, ondanks dat ik denk dat King Diamond (veel) geplaybackt heeft.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Latebloomer » wo aug 07, 2013 9:39 am

Inderaad nog geen 1,5 uur.... Niettemin mooi om 'm een keer gezien te hebben, gaaf podium, goed bij stem (volgens mij playbackte hij maar 1 stukje; snap overigens niet waarom ze geen live keyboard gebruiken). Publiek vond ik een tikkeltje mat, waarschijnlijk door de (hoge) gem. leeftijd en de hitte.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Took » wo aug 07, 2013 10:18 am

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Gilbert » wo aug 07, 2013 10:44 am

innuendo schreef:Hoe lang zal het geduurd hebben? Net geen anderhalf uur. Ik heb me wel goed vermaakt overigens, ondanks dat ik denk dat King Diamond (veel) geplaybackt heeft.
Hij playbackt tijdens het intro van "At The Graves", maar dat laat King dan ook duidelijk merken door de microfoon op dat moment terzijde te leggen/houden. Ik weet niet waarom hij dat gedeelte playbackt. Het is logisch (zonder live-toetsenist) dat ze de muziek van dat intro van band afspelen, maar je zou denken dat hijzelf dat stuk best live zou kunnen zingen. Misschien is die passage toch tè lastig, zelfs voor King Diamond. Het zou een goede vraag zijn voor een interview. Ik ben in elk geval blij dat ze "At The Graves" desalniettemin spelen, want het is mijn favoriete solonummer van King Diamond.

Verder heb ik de beste man echter niet op heterdaad op playbacken kunnen betrappen. Hij zingt tegenwoordig weliswaar opvallend goed live, maar je hoort toch regelmatig genoeg verschillen met de studioversies (noten die weliswaar zuiver klinken, maar wat lager of hoger zijn dan op de plaat) om bij mij de indruk te wekken dat het wel degelijk allemaal live gezongen wordt. Al zou het best kunnen dat er op de achtergrond soms een bandje meeloopt met een eerder opgenomen "live"-opname, maar daar weet ik verder niets van af. Ik denk dat King Diamond vooral zo goed bij stem is momenteel door de (gedwongen) jarenlange pauze en het ontspannen tourschema, met veel rustdagen tussen de optredens door.

En Took, sinds wanneer maak jij zwart-wit foto's? :)

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Took » wo aug 07, 2013 11:11 am

Gilbert schreef:
innuendo schreef:Hoe lang zal het geduurd hebben? Net geen anderhalf uur. Ik heb me wel goed vermaakt overigens, ondanks dat ik denk dat King Diamond (veel) geplaybackt heeft.
Hij playbackt tijdens het intro van "At The Graves", maar dat laat King dan ook duidelijk merken door de microfoon op dat moment terzijde te leggen/houden. Ik weet niet waarom hij dat gedeelte playbackt. Het is logisch (zonder live-toetsenist) dat ze de muziek van dat intro van band afspelen, maar je zou denken dat hijzelf dat stuk best live zou kunnen zingen. Misschien is die passage toch tè lastig, zelfs voor King Diamond.
ik gok dat ze de originele tapes niet meer hebben en dus alleen de muziek met de zang nog hebben. Dan wordt het of opnieuw inspelen, of gewoon de normale versie met zang draaien.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door innuendo » wo aug 07, 2013 11:31 am

Of opnieuw inzingen. Ik heb wel gezien dat KD's stem nog uit de boxen schalde, terwijl de microfoon al niet meer voor zijn mond hing. En dat was niet alleen op het moment dat hij voor het drumstel zat.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Cranial » wo aug 07, 2013 12:50 pm

wellicht dat je z'n vrouw hoort dan die king van de nodige backup voorziet.....
waar hebben we het uberhaubt over? HET WAS GAAF en daarmee basta ! :)
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Eru Iluvatar » wo aug 07, 2013 3:48 pm



Zoals op bovenstaand filmpje te zien was, was de uitvoering door King Kim en de zijnen haarfijn, met enthousiast participerend publiek. Een erg goede sfeer, fantastisch decor, prima geluid en een toeschouwers die uit jong en oud bestonden. Erg fijn om een hoop van de KD en MF-nummers weer eens live te horen, alleen was de setlist niet echt coherent. Het bevatte een aantal mindere goden van albums als Conspiracy, Voodoo en dergelijke. Ik had meer van vroege albums als Fatal Portrait en Abigail willen horen. Want ja, een optreden zonder de Egyptische/Powerslave-achtige riffs van titelnummer 'Abigail' kan natuurlijk niet.

Zoals ik al zei, enthousiast publiek, maar dat enthousiasme had een beperkte houdbaarheidsdatum. Op een gegeven moment was de vut er een beetje uit. Voor een deel had King Diamond dat aan zichzelf/de band in het algemeen te danken: ondanks zijn charisma en sympathieke interactie met het publiek was men op een gegeven moment klaar met de 'valse eindes'. Een paar keer leek de set te zijn afgelopen, maar kwam de band toch weer terug. Volgens mij waren ze van plan dat nog een laatste keer te doen (de lichten bleven uit, en sfeervolle KD-achtergrondmuziek bleef spelen), waarschijnlijk om 'Halloween' als definitieve afsluiter te spelen (stond op setlist van alle recente optredens als afsluiter), maar het publiek klaarblijkelijk te weinig energie om de King nog een keer op te roepen. Of men dacht dat het daadwerkelijk afgelopen was.

Desalniettemin mag het publiek niet te veel verwijt worden: de opkomst was erg hoog, op zo'n dinsdagavond. Ondanks dat de randvoorwaarden voldeden (met uitzondering van de ietwat matige setlist) was anderhalf uur speeltijd (inclusief lange intro's, pauzes, etc.) toch wat karig voor 30 euro. Vooral ook vanwege de afwezigheid van een voorprogramma. Voor hetzelfde geld hadden we eerst nog naar een In Solitude of iets dergerlijks te kijken (Ghost zal wel te groot zijn als voorprogramma voor KD; ze deden overigens wel dienst als roadies :)

Leuk dus, maar niet zo sfeervol en magisch als in het intieme De Lantaarn in Hellendoorn 2006.

Gebruikersavatar
Harbinger_of_death
Berichten: 252
Lid geworden op: do feb 07, 2008 9:52 pm
Locatie: Wolluk

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Harbinger_of_death » wo aug 07, 2013 4:35 pm

In 1990 had ie Candlemass bij zich. [headbang]
Een van de concerten dat het voorprogramma misschien wel beter was dan het hoofdprogramma.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Eru Iluvatar » wo aug 07, 2013 4:49 pm

Wow, briljant! Daar had ik wel bij willen zijn. Hoort er toch bij, een voorprogramma. Zo'n grotere band kan dan de kleintjes wat terechte aandacht geven, zoals Ghost laatst deed met Selim Lemouchi & His Enemies. Met een voorprogramma valt er altijd weer wat nieuws te ontdekken.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Eru Iluvatar » wo aug 07, 2013 5:38 pm

En min of meer het hoogtepunt van de avond, naast Evil: Come To The Sabbath en The Eye Of The Witch


Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Old Mhb » wo aug 07, 2013 5:49 pm

Harbinger_of_death schreef:In 1990 had ie Candlemass bij zich. [headbang]
Een van de concerten dat het voorprogramma misschien wel beter was dan het hoofdprogramma.
Nope dus, ik heb ze dat jaar gezien in Gent in de Vooruit. Candlemass was goed maar de King was veel beter.
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22256
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door KoenM » wo aug 07, 2013 6:36 pm

Ik was er gisteren niet bij, maar ik deel wel het sentiment van sommigen dat de setlist niet zo in balans is. Voor dezelfde 90 minuten zou het er bij mij ongeveer zo uitzien denk ik:

The Candle
A Mansion in Darkness
A Mansion in Sorrow
A Corpse without Soul
Welcome Home
At the Graves
Father Picard
Come to the Sabbath
Abigail
The Eye of the Witch
The Family Ghost
----------
Halloween
Evil
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Harbinger_of_death
Berichten: 252
Lid geworden op: do feb 07, 2008 9:52 pm
Locatie: Wolluk

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Harbinger_of_death » wo aug 07, 2013 6:42 pm

Old Mhb schreef:
Harbinger_of_death schreef:In 1990 had ie Candlemass bij zich. [headbang]
Een van de concerten dat het voorprogramma misschien wel beter was dan het hoofdprogramma.
Nope dus, ik heb ze dat jaar gezien in Gent in de Vooruit. Candlemass was goed maar de King was veel beter.
Dan zijn de meningen verdeeld :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Eru Iluvatar » wo aug 07, 2013 6:50 pm

KoenM schreef:Ik was er gisteren niet bij, maar ik deel wel het sentiment van sommigen dat de setlist niet zo in balans is. Voor dezelfde 90 minuten zou het er bij mij ongeveer zo uitzien denk ik:
Hoewel ik erg fan ben van het authentieke geluid van King Diamond en Mercyful Fate (in hun beginperiode), ben ik eigenlijk vooral liefhebber van een select aantal albums van deze bands. Bij Mercyful Fate de eerste drie, bij KD de eerste twee en The Eye. De andere albums van beide bands vind ik niet slecht, maar niet over de hele lengte onderhoudend en ook een beetje overbodig. Het viel mij ook op dan veel van de latere KD-nummers ritmischer zijn en een bijna infantiel 'duistere kermis'-karakter hebben. Meer theater dan muziek.

Nee, ik houd vooral van het snelle, melodieuze spul. Wat dat betreft had ik zo'n nummer als 'Dressed In White' van Fatal Portrait ook graag gisteren live gezien!

Voor nu even 'Black Horsemen', de afsluiter van gisteravond:


Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22256
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door KoenM » wo aug 07, 2013 6:55 pm

@Eru: bij mij is dat ongeveer wel hetzelfde. Het liefst zou ik Abigail integraal zien met wat nrs van Fatal Portrait en 4 MF klassiekers. Maar dat zit er niet in, vandaar die gebalanceerdere setlist.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Eru Iluvatar » wo aug 07, 2013 7:57 pm

Precies. Nu maar hopen op een Mercyful Fate-reunie. Wellicht zitten Denner en Sherman daar ook wel om te springen.

Tot slot nog opener 'The Candle':


Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22256
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door KoenM » wo aug 07, 2013 8:11 pm

Hoe vet zou dat zijn? 90 minuten:

A Corpse without Soul
Egypt
The Curse of the Pharaohs
Witches' Dance
Gypsy
Into the Coven
A Dangerous Meeting
Satan's Fall
-------
Evil
Come to the Sabbath
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Metalheank » wo aug 07, 2013 10:08 pm

Zo hee, dat Evil-filmpje is vet! Die opname lijkt ook niet geplaybacked. Overigens kan hoge zang nog best op die leeftijd. King Diamond gebruikt zijn falsetto-stem (net als die zanger van Coldplay/Oldgay) als hij hoog zingt en dat is volgens mij minder veeleisend en afbrekend dan een hoge krachtige kopstem die andere metalzangers (Rob Halford, Midnight) gebruik(t)en. Het is dus een andere manier van hoog zingen.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Took » wo aug 07, 2013 10:10 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Bleek No. 1 » wo aug 07, 2013 10:59 pm

Nitpicking is ook een vak.

Ik vond het een onwijs mooi en gezellige show! Voorprogramma dat er niet was? MOGEN ZE VAKER DOEN!
9 van de 10 staat men (of althans; ík) daar toch maar als een zoutzak bij, wachtend op het 'echte' werk. De band waarvoor je komt!

Enfin, mooi om te zien hoe dankbaar en blij hij was met 'ons' als publiek. Je zag dat hij het waardeerde als een gek. Wat kon hij meer doen? Daar nog langer staan klappen en dankbetuigingen geven om vervolgens te worden overladen door shirts en vestjes om te signeren, omdat hij al één vest had gesigneerd? Nee.
Het was een uitstekende show, in een warme zaal, en desondanks de warmte was er toch goede energie! Bam!

Volgende keer ben ik er weer bij. Period.
Laatst gewijzigd door Bleek No. 1 op wo aug 07, 2013 11:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Gilbert » wo aug 07, 2013 11:04 pm

Eru Iluvatar schreef:Het bevatte een aantal mindere goden van albums als Conspiracy, Voodoo en dergelijke.
Sinds wanneer en in welk universum zijn 'At The Graves' en 'Sleepless Nights' mindere goden? Want dat zijn de twee nummers die King Diamond live speelde van Conspiracy. (Of tel je wellicht het tussendoortje 'Let It Be Done' mee dat tijdens een korte ombouwpauze door de speakers galmde?) Wat mij betreft is alles wat de band speelde van de periode t/m The Eye topmateriaal, en van de periode daarna werden er sowieso maar een paar songs gespeeld.

Ik zou ook graag een Mercyful Fate-reünie zien of een integrale uitvoering van het Abigail-album hoor (of een drie uur durende show met alleen maar oud werk). Zolang King Diamond onder zijn eigen naam met Andy LaRoque als voornaamste partner-in-evil op het podium staat en daarnaast met een aantal chronische fysieke beperkingen kampt, lijkt een setlist als van gisteravond me daarentegen een logische en prima keuze. Zeker als de groep de komende jaren nog vaker naar Nederland zou komen en dan wat gaat variëren met de keuze van nummers van de eerste twee Mercyful Fate-langspelers en eerste drie King Diamond-platen.
Eru Iluvatar schreef:Volgens mij waren ze van plan dat nog een laatste keer te doen (de lichten bleven uit, en sfeervolle KD-achtergrondmuziek bleef spelen), waarschijnlijk om 'Halloween' als definitieve afsluiter te spelen (stond op setlist van alle recente optredens als afsluiter)
Waar haal jij die info vandaan? Voor zover ik weet, heeft King Diamond bij al zijn shows sinds zijn terugkeer op het podium vorig jaar net als in 013 'Black Horsemen' als laatste toegift gespeeld. Bij zijn twee comebackshows van vorig jaar en op Rock Hard dit jaar speelde hij direct daarvoor weliswaar 'Halloween', maar volgens de diverse setlists die op setlist.fm staan heeft King Diamond dat nummer sindsdien niet meer gespeeld. Ik heb geen idee waarom overigens, want 'Halloween' is inderdaad wel zo'n gave, overbekende publieksfavoriet die je in de setlist zou verwachten ja (maar dus niet per sé als laatste toegift). Of kloppen (m.u.v. Rock Hard) de recente King Diamond-setlists op setlist.fm dan niet?

Candlemass als support was natuurlijk wel heel gaaf geweest, vooral in de line-up van 1990. :) Helaas woonde ik zelf destijds niet in de regio Tilburg. :( Eigenlijk had bijvoorbeeld Hell veel beter nu bij King Diamond als support gepast dan over een paar maanden bij Amon Amarth en Carcass. Maar ja, dan had het publiek na een (kort) optreden van Hell gisteravond dus minimaal een uur moeten wachten totdat het decor van King Diamond volledig was opgebouwd. En dan hadden sommige bezoekers waarschijnlijk juist weer geklaagd over de ellenlange ombouwpauze en/of het vroege aanvangstijdstip op een doordeweekse dag...

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door innuendo » wo aug 07, 2013 11:13 pm

SUPERFUCKED
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Bleek No. 1 » wo aug 07, 2013 11:14 pm

Oftewel; het is nooit goed genoeg... voor sommigen.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Eru Iluvatar » wo aug 07, 2013 11:19 pm

@ Gilbert: Touché, je hebt gelijk: tijdens negen van de tien optredens was Black Horsemen de afsluiter en werd recentelijk Halloween slechts op enigszins speciale festivals als RockHard en Sweden Rock gespeeld. Klaarblijkelijk had ik niet goed genoeg gekeken. Waarschijnlijk had ik Halloween, samen met Evil als afsluiters in Hellendoorn 2006 nog in mijn achterhoofd zitten. Daarnaast had ik verwacht dat bij een toch wel enigszins exclusieve show in de 013 (één van de weinige clubshows van deze toch vooral festival-tour van King Diamond; daarnaast wordt 013 wel eens de beste zaal in Europa genoemd) Halloween wel de revue zou passeren.

En ja: ook de nummers van Conspiracy, Them, etc. zijn in mijn universum mindere goden; alles met uitzondering van Fatal Potrait (zelfs die is nog wat 'fillerig'). Abigail, The Eye en in mindere mate House Of God.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Eru Iluvatar » wo aug 07, 2013 11:21 pm

innuendo schreef:SUPERFUCKED
Zat die Ier ook nog naast jullie in de trein? :D

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door innuendo » wo aug 07, 2013 11:23 pm

Niet naast ons, haha, maar ik heb hem wel op de trein zien stappen. Eruit alleen niet, maar we moesten snel de overstap richting Geldrop hebben.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Bleek No. 1 » wo aug 07, 2013 11:27 pm

The Lone Ranger Irishman die vandaag naar Tsjechië zou vertrekken en toendertijd alleen naar het hotel ging en zijn maatjes achterliet in Tilburg?
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Eru Iluvatar » wo aug 07, 2013 11:39 pm

Geen idee, hij was in ieder geval ..................

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door Bleek No. 1 » wo aug 07, 2013 11:43 pm

Ja, dat is 'm. Classic George.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: King Diamond naar 013 - 6 augustus 2013

Bericht door innuendo » do aug 08, 2013 8:08 am

Hij ging inderdaad naar een festival in Tsjechië en hij was superfucked.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie