19-11: Avenged Sevenfold, FFPD en Device, Ziggodome Amsterda

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Took
Contacteer:

19-11: Avenged Sevenfold, FFPD en Device, Ziggodome Amsterda

Bericht door Took » wo mei 22, 2013 10:16 am

wow, Avenged Sevenfold is bljikbaar een stuk groter dan ik had gedacht. Mojo zet ze neer in de Ziggodome...

Avenged Sevenfold maakt al sinds de eeuwwisseling een smakelijke mengeling van metal en hardrock. Toen het eerste album 'Sounding the Seventh Trumpet' werd opgenomen waren de bandleden nog maar achttien jaar oud. Inmiddels is Avenged Sevenfold zes succesvolle albums verder behoren ze tot de wereldtop. Hun laatste album 'Nightmare' kwam op nummer 1 binnen in de Amerikaanse Billboard charts, wat hen de grootste hardrock- en heavy metalband van Amerika maakt.

In 2011 was a7x voor het laatst in Nederland te zien op Pinkpop, waar de band flink uitpakte en hun imponerende frontman een stevige indruk achter liet. Met een nieuw album in het vooruitzicht is het de hoogste tijd om wederom te touren en naar Nederland te komen!

Support act: Five Finger Dead Punch
De moderne metalsound van 5FDP heeft in Amerika al honderdduizenden albums verkocht en er is een nieuw (dubbel)album op komst. De releasedatum van volume 1 'The Wrong Side Of Heaven And The Righteous Side Of Hell' staat op 23 juli. De heren zijn ook tijdens FortaRock al te bewonderen in Nijmegen.

Kaarten vanaf 24 mei 2013 10:00u
€ 39,00 - 42,00
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Rene

Re: 19-11: Avenged Sevenfold, FFPD en Device, Ziggodome Amst

Bericht door Rene » wo mei 22, 2013 12:36 pm

Ik dacht dat ze nog niveau 013 waren. Dan had ik als ik Mojo was eerst eens de HMH geprobeerd.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Aerodeth

Bericht door Aerodeth » ma sep 16, 2013 12:35 pm

Rene schreef:Ik dacht dat ze nog niveau 013 waren. Dan had ik als ik Mojo was eerst eens de HMH geprobeerd.
Geheel mee eens, ik dacht eigenlijk ook dat ze in de HMH stonden, maar toen ik het ticket wilde bestellen stond er Ziggodome op.
Waarschijnlijk hangen er daarom ook overal posters rond Amsterdam en Den Haag, ze zullen wel veel tickets over houden :)
onderschrift

Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » ma sep 16, 2013 2:21 pm

De prijs lijkt mij ook veels te hoog gegrepen. Evenals de zaal.

HMH inderdaad, niet meer dan dat. Of ik vergis ik me nu gigantisch in hun populariteit?
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » ma sep 16, 2013 3:13 pm

De nieuwe cd van Avenged Sevenfold verkoopt ook in Nederland heel goed, dus misschien is de HMH inmiddels toch te klein voor deze band. Er is wat zaalcapaciteit betreft in Nederland natuurlijk niet al te veel beschikbaar tussen de grootte van de HMH en van de Ziggo Dome in. Daarbij zal deze band Ziggo vast (bij lange na) niet hoeven uit te verkopen om het concert winstgevend te maken. Dus ik begrijp wel dat Mojo Avenged Sevenfold (vooralsnog) in de Ziggo Dome neerzet.

Edit: Ik vond Avenged Sevenfold een paar jaar terug op Graspop trouwens verrassend leuk (al ken ik hun cd's nog niet) en zou Device en Five Finger Death Punch best eens live willen zien. Maar na de last-minute afzegging van laatstgenoemde formatie voor FortaRock XL wil ik toch eigenlijk eerst een schriftelijke garantie dat alle drie bands op zullen komen dagen, voordat ik voor dit concert zoveel geld op tafel leg. :wink:

Gijscoman

Bericht door Gijscoman » ma sep 16, 2013 4:47 pm

Avenged Sevenfold is ook populair buiten de metalscene. Qua grootte zitten ze natuurlijk (nog?) niet op het niveau van Metallica van tegenwoordig, maar het trekt wel een net zo'n breed publiek. Bij het concert zullen er dus ook opvallend veel niet-metalliefhebbers zijn.
Ziggo Dome lijkt mij iets te groot, maar op ticketmaster lijkt 't alsof ze de tweede ring hebben afgesloten. Of die is al compleet uitverkocht, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.

MetalJan

Bericht door MetalJan » ma sep 16, 2013 7:51 pm

Took schreef:Support act: Five Finger Dead Punch De heren zijn ook tijdens FortaRock al te bewonderen in Nijmegen.

Helemaal niet :P

Aerodeth

Bericht door Aerodeth » ma sep 16, 2013 9:11 pm

Heb je ze niet gezien dan op Fortarock?
onderschrift

MetalJan

Bericht door MetalJan » di sep 17, 2013 9:20 pm

Ze hadden afgezegd ;-)

arjans

Bericht door arjans » do sep 19, 2013 8:39 pm

Echt? :-)

Dat 1e album van Avenged Sevenfold heb ik nog in de kast staan.
Destijds uitgebracht op Goodlife, verder nooit meer een noot van ze gehoord eigenlijk.

Niet aanwezig dus,

Dufniall
Contacteer:

Bericht door Dufniall » do nov 21, 2013 10:01 am

Ticketservice had me verblijd met gratis kaartjes, dus ik ben toch eens gaan kijken dinsdag. Eigenlijk meer ook eens om de Ziggodome te zien. Best een fijne zaal, de ontvangsthal is net zo efficiënt en (niet echt) sfeervol als de HMH, maar de zaal an sich is best prima, met goed geluid en goed zicht vanaf de tribune.
Took schreef:wow, Avenged Sevenfold is bljikbaar een stuk groter dan ik had gedacht. Mojo zet ze neer in de Ziggodome...
Het podium stond op iets over de helft van de zaal, dus de hele Ziggodome was lang niet vol. Wel netjes dat ze het zo kunnen aanpassen, waardoor je niet met een halflege hal zit. Qua bands was Five Finger Death Punch de betere, het deed me vooral aan Stone Sour denken qua stijl en stiekem best heel aardig. Avenged Sevenfold was even interessant dankzij het vele vuur en vuurwerk, maar haal je dat weg dan heb je muzikaal weinig soeps over. Wel apart dat dit toch nog aardig wat publiek trekt; het is geen band die veel besproken wordt binnen de metal, maar ook niet iets wat je op de mainstream radio hoort, dus ik vraag me af wat voor soort volk dit wel trekt. Waarschijnlijk is dit nu wat in mijn tijd de Korns en de Slipknots waren.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » do nov 21, 2013 10:23 am

ja, de vlammen waren vrij groot...

Afbeelding

Zonder show zou het een stuk minder zijn, dat ben ik met je eens. Toch vind ik dat ze best aardige nummers hebben (en de vorige plaat Nightmare vind ik heel erg goed). langer verslag volgt binnenkort op de frontpage.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » do nov 21, 2013 9:21 pm

Nightmare is geweldig, de nieuwe is iets minder origineel, om het netjes te zeggen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Plaats reactie