Epic Metal III

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » ma sep 30, 2013 8:39 pm

Eens met de recensie, bij mij staat hij voorlopig ook op 1 in de eindejaarslijst.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » ma sep 30, 2013 8:42 pm

arjans schreef:Recensie maakt wel nieuwsgierig.

Ben niet zo thuis in dit genre maar ga dit zeker eens luisteren.
Bedankt!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Epic Metal III

Bericht door innuendo » ma sep 30, 2013 8:44 pm

Lennert schreef:Eens met de recensie, bij mij staat hij voorlopig ook op 1 in de eindejaarslijst.

Vóór TMDC? poehpoeh


Je zou trouwens ook eens Crescent Shield moeten luisteren. Dat ga jij ook briljant vinden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » ma sep 30, 2013 11:31 pm

Voor 12,99 hebben ze bij Discorder in ieder geval wel Pnakotic Demos van Atlantean Kodex te koop, wel een levertijd van 1-2 weken. Op zich wil ik, ook gezien de reacties, die ep dan liever hebben dan het debuutalbum waar ik toch vooral veel wisselende verhalen over hoor.

Edit: ik begin nu langzaam aan wel te twijfelen of 12,99 de moeite waard is voor een ep en of die niet gewoon goedkoper verkocht zal worden bij de Dutch Doom Days...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Epic Metal III

Bericht door Metalheank » di okt 01, 2013 12:03 am

Dat eerste of tweede nummer is wel zeer de moeite waard. En de hemelschijf van Nebra staat op de hoes!

Afbeelding
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Epic Metal III

Bericht door jeffrey » di okt 01, 2013 8:45 am

Hij is net binnengekomen via het www. Trumpets of Doggerland zet de toon al. Ik voel me net een klein kind.
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Epic Metal III

Bericht door jeffrey » di okt 01, 2013 8:50 am

Sol Invictus overgeslagen omdat ik de rest wilde horen. The Hereriarch nu, kende ik al van een spoiler, maar tering; nu al plaat van het jaar. Zwaar, episch en slepend.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: Epic Metal III

Bericht door Hellhammer » di okt 01, 2013 2:03 pm

Lennert schreef:Voor 12,99 hebben ze bij Discorder in ieder geval wel Pnakotic Demos van Atlantean Kodex te koop, wel een levertijd van 1-2 weken. Op zich wil ik, ook gezien de reacties, die ep dan liever hebben dan het debuutalbum waar ik toch vooral veel wisselende verhalen over hoor.

Edit: ik begin nu langzaam aan wel te twijfelen of 12,99 de moeite waard is voor een ep en of die niet gewoon goedkoper verkocht zal worden bij de Dutch Doom Days...
Persoonlijk vind The Golden Bough stukken beter dan de EP. The Hidden Folk is echt een top nummer, maar voor de rest kan ie wat mij betreft écht niet tippen aan The Golden Bough.

Wat valt er verder te zeggen over The White Goddess... Moet wel eerlijk zeggen dat na de eerste luisterbeurt het kwartje nog niet gevallen was, maar inmiddels vind ik 'm ook fantastisch. Had wel graag íets meer snellere stukken gezien, maar ach.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » di okt 01, 2013 2:54 pm

Ik zie veel positieve reactie over The White Goddess, als we die nu in ieder geval allemaal in de top 10 zetten krijgen we dit jaar misschien weer eens iets verrassends in de eindejaarslijst :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Epic Metal III

Bericht door innuendo » di okt 01, 2013 2:58 pm

Hooguit in de top 50 dan, vrees ik. Ik denk dat bands als Black Sabbath sowieso hoger gaan scoren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » di okt 01, 2013 3:00 pm

Ik verwacht er ook niet veel van, maar een mens kan hopen. Ik denk juist dat dit een plaat is die in theorie een groot publiek moet kunnen aanspreken, epic metal leent zich er juist goed voor om door liefhebbers van zowel heavy/power, doom, folk en pagan/black gewaardeerd te kunnen worden.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » di okt 01, 2013 5:21 pm

Misschien een internationale actie opzetten: oftewel alle Atlantean Kodex-fans van over de hele wereld hun eindejaarslijst met The White Goddess bovenaan naar Metalfan.nl insturen...

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » di okt 01, 2013 5:22 pm

Trouwens, 10/10 in de RockHard door de gerenommeerde Boris Kaiser, Album van de Maand:

'' Cruz Del Sur/Soulfood (55:54)
Selten, ganz selten erscheinen Platten, die aus dem Wust so deutlich herausragen, dass sie kaum mit normalen Maßstäben zu messen sind und sich eigentlich gar nicht in Konkurrenz befinden mit den ganzen profanen Durchschnittsveröffentlichungen - und seien diese „objektiv“ auch noch so gut. „The White Goddess“ ist eine solche Platte, eine Platte, die sich nicht an Meilensteinen wie Manowars „Into Glory Ride“ und „Hail To England“, Bathorys „Hammerheart“ und „Twilight Of The Gods“, Warlords „Deliver Us“ und Fates Warnings „Awaken The Guardian“ orientiert oder „abarbeitet“, sondern die auf einer Stufe steht und selbstbewusst aus jeder Pore Relevanz und großes, ungefiltertes Gefühl schwitzt, so, als wäre Musik kein Hobby oder Interesse, sondern schlicht und einfach der einzige Weg, das Leben, diese uns hingeworfene, geschenkte, überfordernde Großartigkeit und Herkulesaufgabe, irgendwie zu verstehen.
„The White Goddess“ brüllt hier vor schierer Kraft, das Album stirbt dort beinahe in Melancholie, und es tut das immer mit einer nicht zu begreifenden Chuzpe, mit einem immensen Stolz, der der Dunkelheit, die beinahe orthodoxen Death- und Black-Metal-Regionen entstammt, stets mehr als einen Funken Hoffnung und gesunden Fatalismus entgegensetzt. Welchen der fünf Epic-Metal-Giganten auf dieser Platte man als den allergrößten ansieht, spielt keine Rolle: Der auf unserer letztmonatigen Lauschangriff-CD enthaltene Opener ´Sol Invictus´ ist sicherlich das Maximum an Eingängigkeit, das die Bayern anzubieten bereit sind, und ´Twelve Stars And An Azure Gown´ traut sich streckenweise in sehr zurückhaltend instrumentierte Gefilde, um das Wort „balladesk“ zu vermeiden. Dafür erschlagen den Hörer ´Heresiarch´ und ´Enthroned In Clouds And Fire´, dessen Großartigkeit Worte nicht nahe kommen können, mit ihrer immensen, fast gewalttätigen Härte, und wenn Manowars ´Bridge Of Death´ jemals einen Nachfolger bräuchte, ´White Goddess Unveiled´ stünde Gewehr bei Fuß.
Nein, man muss es so schreiben: Etwas Besseres als dieses Album hat man im Heavy Metal in den letzten zehn, wahrscheinlich 20 Jahren nicht gehört.

LINE-UP
Markus Becker (v.)
Manuel Trummer (g.)
Michael Koch (g.)
Florian Kreuzer (b.)
Mario Weiß (dr.)

DISKOGRAFIE
Vestal Claret/Atlantean Kodex (Split-12“, 2007)
The Pnakotic Demos (EP, 2007)
A Prophet In The Forest (EP, 2008)
The Annihilation Of Koenigshofen (Live-LP, 2009)
The Golden Bough (2010)
The Annihilation Of Nürnberg (Live-Tape, 2010)
Goddess Rising Demo (Tape, 2012)
The White Goddess (2013)

DIE PATEN
Dieses Album könnte euch gefallen, wenn ihr auf eine (oder mehrere) der folgenden Bands steht:
Bathory * Manowar * Solstice * Fates Warning * Manilla Road * Cirith Ungol * Warlord * Brocas Helm * Doomsword * Heavy Load * Pagan Altar * Gatekeeper * Procession * Ereb Altor * Scald

Und das sagen Gitarrist Manuel Trummer und Sänger Markus Becker zu „The Golden Bough“:

Manuel: »In musikalischer Hinsicht ist „The Golden Bough“ die logische Fortsetzung unserer „Pnakotic Demos“. Der entscheidende Fortschritt ist, dass jeder einzelne Aspekt - vom Sound über die Songs bis zum textlichen Überbau - mächtiger, schlüssiger, abwechslungreicher, schlicht größer klingt.«
Markus: »Wenn „The Golden Bough“ erreicht, dass sich die Hörer intensiv mit einem Album, seiner Musik und seinem Konzept beschäftigen, statt es nur wie Metal-Beamte in die Sammlung einzutragen und danach im CD-Regal verstauben zu lassen, sind wir zufrieden. Denn „The Golden Bough“ steht auch als trotziges Statement gegen die Schnelllebigkeit und Oberflächlichkeit unserer Zeit.«

Boris Kaiser''

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » di okt 01, 2013 6:31 pm

Wat voor cijfer zou een meesterwerk als dit overigens in de Aardschok krijgen, een 70/100 met de tekst 'klinkt degelijk, voor de fans'?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » di okt 01, 2013 6:34 pm

Ik kan je het nog beter vertellen: hij is niet eens gerecenseerd.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » di okt 01, 2013 6:38 pm

Dat zal bij de laatste Manilla Road ook wel niet het geval zijn geweest?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » di okt 01, 2013 6:42 pm

Hmm, goede vraag. Die band is een oude naam. Het zijn vooral de nieuwere namen in de heavy metal-underground waar de Aardschok absoluut geen kaas van heeft gegeten.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » di okt 01, 2013 7:15 pm

Omdat Argus ook komt op de Dutch Doom Days even geluisterd of het wat voor mij is, maar dit nummer haalde me meteen over om Boldy Stride The Doomed te bestellen:



Toch grappig hoe alle heavy/doom bands onder epic metal als kopje kunnen vallen :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Epic Metal III

Bericht door innuendo » di okt 01, 2013 7:18 pm

Die cd kwam ik zaterdag nog tegen :)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » di okt 01, 2013 7:24 pm

Hoe duur was hij? Ik heb hem nu besteld voor 12 euro.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Epic Metal III

Bericht door innuendo » di okt 01, 2013 7:42 pm

inclusief verzendkosten? Dan ben je iets goedkoper uit. Ik geloof dat de cd 13-14 euro kostte.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Epic Metal III

Bericht door innuendo » wo okt 02, 2013 4:35 pm

Lennert schreef:Wat voor cijfer zou een meesterwerk als dit overigens in de Aardschok krijgen, een 70/100 met de tekst 'klinkt degelijk, voor de fans'?

Ik gok eerder op 60/100. Kregen bands als Battleroar en Airged l'Amh daar ook geen schandalige recensies?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » wo okt 02, 2013 7:02 pm

Ik herinner me Eric The Red van Tyr nog als 'kattengejank, laat dit Vikingschip maar zinken' met een 50/100 terwijl ik een 90/100 gaf :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Jeroen » wo okt 02, 2013 7:10 pm

Daar hebben ze weinig op met Epic Metal als stijl. Al was ik het er wat betreft Atlantean Kodex en Airged l'Amh redelijk mee eens.

Trouwens Lennert, ken je dat mini-cdtje (Mighty & Superior) van Isen Torr toevallig ook? Maar twee songs, maar wat mij betreft twee van de beste epic metalsongs ooit. Jammer dat de band nooit meer heeft uitgebracht. En dat de zanger dood is. Helaas.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Epic Metal III

Bericht door Metalheank » wo okt 02, 2013 9:04 pm

Jep, helemaal mee eens. Atlantean Kodex vind ik ook nog het meest op Isen Torr lijken. Voor zover dat kan met twee nummers. Vooral de heroïsche gitaarleads lijken erop. Toch mooi hoe je je met twee geweldige nummers (enigszins terecht) legendarisch kan maken.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » ma okt 07, 2013 12:41 pm

The White Goddess is tot nu toe niet zomaar het beste album van het jaar, het begint zich langzaam ook naar mijn favoriete albums ooit te bewegen, zelden heb ik zo'n compleet en majestueus album gehoord. Ik kan trouwens toch niet de enige zijn die Enthroned In Clouds And Fire wel heel erg veel op Bathory's One Rode To Asa Bay vind lijken, maar dan dit keer uitgevoerd door muzikanten die wel weten wat ze doen? Twelve Stars And An Azure Gown is overigens tot nu toe mijn favoriete nummer van het jaar.

Weet iemand overigens waar de eerdere albums van While Heaven Wept en albums van Solstice te bestellen zijn? Cruz Del Sur Music had van eerstgenoemde alleen een live album, en ik ben juist iemand die daar niet zo heel veel aan vind.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Epic Metal III

Bericht door innuendo » ma okt 07, 2013 1:02 pm

We moeten maar eens kijken of die eerste platen van WHW ergens te bestellen zijn. Ik zoek de eerste twee platen ook namelijk. Van Solstice zoek ik Lamentations. Kunnen we mooi samen een bestelling doen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Jeroen » ma okt 07, 2013 1:16 pm

Succes dan, Ruud. Die WHW-platen zijn heel lastig te vinden. Kwam er in Utrecht eentje tegen voor 40 euro. Belachelijk, cd is nog geen tien jaar oud. Aan de andere kant misschien een tip naar de band toe. Opnieuw uitgeven, aangezien ze toch behoorlijk populair beginnen te worden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Epic Metal III

Bericht door innuendo » ma okt 07, 2013 1:22 pm

Er is toch niet al te lang geleden een rerelease geweest? Raar dat Nuclearblast er niets mee doet.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Jeroen » ma okt 07, 2013 1:27 pm

Dat weet ik dan weer net niet. Heb het de laatste tijd niet zo gevolgd, wat betreft WHW.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » ma okt 07, 2013 2:35 pm

Ik heb op hun website nog gekeken, maar daar kwam ik alleen betaalde downloads tegen, daar weiger ik principieel op over te gaan.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » ma okt 07, 2013 3:03 pm

Lennert schreef:The White Goddess is tot nu toe niet zomaar het beste album van het jaar, het begint zich langzaam ook naar mijn favoriete albums ooit te bewegen, zelden heb ik zo'n compleet en majestueus album gehoord. Ik kan trouwens toch niet de enige zijn die Enthroned In Clouds And Fire wel heel erg veel op Bathory's One Rode To Asa Bay vind lijken, maar dan dit keer uitgevoerd door muzikanten die wel weten wat ze doen? Twelve Stars And An Azure Gown is overigens tot nu toe mijn favoriete nummer van het jaar.

Weet iemand overigens waar de eerdere albums van While Heaven Wept en albums van Solstice te bestellen zijn? Cruz Del Sur Music had van eerstgenoemde alleen een live album, en ik ben juist iemand die daar niet zo heel veel aan vind.
Ik weet het: voor mij al een jarenlange zoektocht, die WHW-platen. Het derde album, Vast Oceans Lacrymose, is te bestellen via Cruz Del Sur (en absoluut de moeite waard). De oorspronkelijke versies van de eerste twee albums, Sorrow Of The Angels en Of Empires Forlorn, zijn out of print. Ze zijn nauwelijks te vinden en dan vaak voor hoge prijzen, zoals Ruud al zegt. In 2010 op een leuk metalmarktje in Zwolle Of Empires Forlorn voor tien euro op de kop getikt. Een van mijn favoriete albums aller tijden! WHW is samen met o.a. Hammers of Misfortune en The Devil's Blood een van mijn elitebands van post-1995.

Jammer dan dat de re-releases van die twee eerste albums beperkt waren tot 2000 stuks en in no time zijn uitverkocht. Ik wilde ze hebben, maar schoof de aanschaf maar voor me uit. Uteindelijk was ik te laat en de rereleases nooit tegengekomen. Misschien moet je ebay eens een kans geven.

ANDERS NIET GETREURD! In 2011 gaf Tom Phillips, de bandleider, in diverse interviews aan dat ze bij hun huidge label, het machtige Nuclear Blast de eerste twee albums opnieuw gaan uitbrengen. De albums zullen de geremasterde oorspronkelijke versies bevatten en opnieuw ingespeelde versies met de huidige line-up!

Solstice is een soortgelijke band, iets minder goed, met meer raakvlakken met folk- en gothic doom metal zoals die in de jaren negentig in Engeland werd gemaakt. Reuze sfeervol, dat wel. Lamentations, Halcyon (met geweldigde Manowar Gloves Of Metal-cover) en New Dark Age zijn een aantal jaren gelegen opnieuwe uitgebracht en vaak goed te krijgen. Op verschillende metalbeurzen heb ik ze voor zo'n tien euro per stuk kunnen aanschaffen. Zie metal-archives voor meer info.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Epic Metal III

Bericht door jeffrey » ma okt 07, 2013 4:24 pm

Lennert schreef:The White Goddess is tot nu toe niet zomaar het beste album van het jaar, het begint zich langzaam ook naar mijn favoriete albums ooit te bewegen, zelden heb ik zo'n compleet en majestueus album gehoord. Ik kan trouwens toch niet de enige zijn die Enthroned In Clouds And Fire wel heel erg veel op Bathory's One Rode To Asa Bay vind lijken, maar dan dit keer uitgevoerd door muzikanten die wel weten wat ze doen? Twelve Stars And An Azure Gown is overigens tot nu toe mijn favoriete nummer van het jaar.

Weet iemand overigens waar de eerdere albums van While Heaven Wept en albums van Solstice te bestellen zijn? Cruz Del Sur Music had van eerstgenoemde alleen een live album, en ik ben juist iemand die daar niet zo heel veel aan vind.

Om nou te zeggen dat Quorthon en consorten geen idee hadden wat ze deden is erg overdreven. Ik ken geen band die meer epiek en heroïek in zijn nummers krijgt dan Bathory.

AK zijn trouwens fans van Bathory.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » di okt 08, 2013 12:02 am

Een bepaalde overdrijving voor de vorm, maar One Rode To Asa Bay heeft sfeer, verder rammelt het qua uitvoering aan alle kanten. Ik hoor ook duidelijk de Bathory invloeden, maar zoals ik al zeg is het dit keer wel goed uitgevoerd.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » di okt 08, 2013 12:37 am

Gewoon 'Nordland II' gaan luisteren, het laatste album van Bathory (2003), waarop ze die epische stijl geperfectioneerd hebben. Veel professioneler en zeer sfeervol. Gruwelijk ondergewaardeerd!

Luister deze nummers van dat album maar eens:




Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Jeroen » di okt 08, 2013 9:37 am

Vergeet het nummer Sea Wolf niet, epiek ten top
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » di okt 08, 2013 10:20 am

Die Nordland albums heb ik nog best veel van geluisterd in mijn Kazaa tijdperk en ik vind de nummers qua composities ook gaaf, maar Quorton blijft een verschrikkelijk zanger en ik vind de producties verschrikkelijk, zo klinisch, matige drums en een gitaarsound die over het hele nummer zoemt en alles blurry maakt. Nogmaals, ik waardeer Bathory om de sfeer, maar vind de uitvoering bijna altijd krakkemikkig. Ik weet dat dit bij epic metal vaak minder belangrijk is, maar ik hoor bij de nieuwere generatie epic metal bands (en bij de oude generatie van Omen, Manilla Road, Brocas Helm etc.) gewoon veel duidelijker dat er muzikanten aanwezig zijn die de kneepjes van het vak beter doorhebben.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » di okt 08, 2013 7:18 pm

Nieuwe Griekse epic metal, WRATHBLADE, best aardig:


Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » di okt 08, 2013 7:23 pm

Het Canadese CROMLECH en GATE KEEPER mag er ook zeker zijn:





Goed bezig! Canada lijkt mij qua omgeving net zo ideaal voor dit soort muziek als Zweden en Noorwegen!

Wat een topjaar voor de liefhebber van epische heavy/doom-metal! Procession, Magister Templi, Atlantean Kodex, Solstice: het gaat maar door!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Epic Metal III

Bericht door jeffrey » wo okt 09, 2013 5:26 pm

Nog mensen die naar Atlantean Kodex gaan met de Dutch doom Days en in zijn Vooren pilsje? Ik ben solo want niemand van mijn vrienden waardeert goede muziek..
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » wo okt 09, 2013 5:28 pm

Schuif maar aan zou ik zeggen! Je herkent ons wel!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » wo okt 09, 2013 10:10 pm

Kan ik eindelijk eens een Manilla Road shirt aan :mrgreen:

Heb ook erg veel zin in Argus, die nieuwe is erg gaaf, de vorige is net binnen gekomen, review volgt daar spoedig van.

Als eerste Dark Quarterer van mijn lijst van nieuwe aanschaffen aangezet, wat een heerlijke Virgin Steele worship. Van die Donald Duck uithalen die eigenlijk niet kunnen, maar toch zo gaaf klinken vanwege die Italiaanse foutheid. Leuke band, daar ga ik bij de volgende bestelling meer van kopen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: Epic Metal III

Bericht door Hellhammer » do okt 10, 2013 2:56 pm

jeffrey schreef:Nog mensen die naar Atlantean Kodex gaan met de Dutch doom Days en in zijn Vooren pilsje? Ik ben solo want niemand van mijn vrienden waardeert goede muziek..
Zelfde verhaal hier. Volgens mij ben ik ook niet zo moeilijk te herkennen, dus komt wel goed denk ik.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: Epic Metal III

Bericht door Hellhammer » do okt 10, 2013 3:09 pm

Lennert schreef:Als eerste Dark Quarterer van mijn lijst van nieuwe aanschaffen aangezet, wat een heerlijke Virgin Steele worship. Van die Donald Duck uithalen die eigenlijk niet kunnen, maar toch zo gaaf klinken vanwege die Italiaanse foutheid. Leuke band, daar ga ik bij de volgende bestelling meer van kopen.
Welke heb je gekocht?

Edit: laat maar, zag het al in 't aankopen topic. Vind Symbols wel oke, maar stukken minder dan de selftitled (!!!!!), The Etruscan Prophecy en Violence. Vooral de eerste is fantastisch. Op Shadow Kingdom is een tijdje terug een dubbel CD uitgekomen met zowel de heropgenomen als de orginele versie van het eerste album. Heropgenomen versie klinkt stukken moderner (duh), maar is nog steeds moddervet. Orginele versie is één van de beste epic metal platen evar medunkt.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Epic Metal III

Bericht door Lennert » do okt 10, 2013 6:57 pm

Ah mooi, ik wilde net vragen of die XXV Edition de moeite waard was, want het origineel is niet meer in stock, dan ga ik die ook meteen aanschaffen!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » do okt 10, 2013 7:06 pm

Hmm, wat betreft Dark Qurterer vind ik de tweede plaat, 'The Etruscan Prophecy' dé klassieker. Alleen al zo'n nummer als 'Retributioner' met die laverende zang: verrukkelijk!
Van die plaat zou ik nog wel een keer een fatsoenlijke remaster willen hebben.

Trouwens, het vinyllabel 20 Buck Spin geeft een heel leuk ludiek heavy metal underground-magazine uit, genaamd 'Chips & Beer'. De laatste editie (drie afleveringen per jaar) staat helemaal in het teken van 80's Italiaanse heavy metal (Death SS, Adremelch, Bulldozer, etc.), met een speciaal over DARK QUARTERER. Eerder deden ze al specials over bijvoorbeeld Manilla Road en Cirith Ungol. Check de oerlelijke, maar wel bijna kunstzinnig zondige metal-verantwoorde covers:

Afbeelding

Afbeelding

Link naar de website: http://chipsandbeermag.tumblr.com/

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Epic Metal III

Bericht door Metalheank » do okt 10, 2013 10:31 pm

Kun jij die van Manilla Road niet even kopen Kees? Of hejje die al?
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » do okt 10, 2013 10:41 pm

Nee, nog niet. Kun je ook via High Roller Records bestellen. Doe anders eens samen met Ruud, Lennert, wellicht anderen en ik een bestelling, scheelt in de (altijd aanzienlijke) verzendkosten.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Epic Metal III

Bericht door Metalheank » do okt 10, 2013 10:50 pm

Hoe duur is dat? Hee jongens, allemaal die MR-editie kopen? :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Metalheank op do okt 10, 2013 10:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Epic Metal III

Bericht door Eru Iluvatar » do okt 10, 2013 10:52 pm

Ik dacht iets van 8 of 10 euro. Check HRR.

Plaats reactie