Malevolent Creation - The Ten Commandments

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
RvdM
Berichten: 109
Lid geworden op: za dec 04, 2004 10:14 pm

Malevolent Creation - The Ten Commandments

Bericht door RvdM » zo nov 17, 2013 3:35 pm

Voor onderdenaald.nl het debuut van Malevolent Creation afgestoft. Maakte destijds veel indruk op me, maar moet eerlijk bekennen dat het jaren later allemaal wat minder briljant overkomt. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Review is hier te lezen.

Groet,
René

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Malevolent Creation - The Ten Commandments

Bericht door iron_dennis » zo nov 17, 2013 5:12 pm

Prima review waarin goed beschreven staat waar Malevolent Creation toentertijd voor stond (later zijn de thrash invloeden toch echt naar de achtergrond verdwenen)
Zelf heb ik bijna al hun platen in de kast staan. Stuk voor stuk onderhoudend. Op Metal Archives staat in 1 van de reviews prima beschreven hoe je het beste naar Malevolent Creation kunt luisteren. Het is muziek wat zorgt voor een "slab in the face" Leuk dus voor een paar nummers maar eigenlijk niet om een heel album achter elkaar te luisteren.
De meesten vinden "The Ten Commandments" de beste plaat van ze, persoonlijk hoor ik echter liever "Eternal" en "The Fine Art Of Murder" (To Die is at Hand!!!) [headbang]
Dominion of Darkness.

RvdM
Berichten: 109
Lid geworden op: za dec 04, 2004 10:14 pm

Re: Malevolent Creation - The Ten Commandments

Bericht door RvdM » zo nov 17, 2013 8:30 pm

:) Ga ik die ook maar eens luisteren. Dank voor je reactie. Ik ben door die tekenaar Dan Seagrave ook weer op goede ideeën gebracht. Zo deed hij o.a. het artwork voor Goreguts' Considered Dead en Like an Ever Flowing Stream van Dismember.. Zijn alleen nogal duur, op vinyl...

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Malevolent Creation - The Ten Commandments

Bericht door Woutjinho » ma nov 18, 2013 11:18 am

Prima plaat en ook wel mijn favoriet van ze. Maar ik hoef er ook niet al te vaak naar te luisteren.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4076
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Malevolent Creation - The Ten Commandments

Bericht door MadTinus » wo nov 20, 2013 12:46 pm

Vette band, vette plaat. Vooral Sacrificial Annihilation vind ik een dik nummer, maar ik kan de hele plaat waarderen.
iron_dennis schreef:"The Fine Art Of Murder" (To Die is at Hand!!!) [headbang]
Die en Manic Demise! Dave Culcross ftw! \m/

Kill Zone van Envenomed is ook vet, heeft een lekker Black Metal randje.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Plaats reactie