13-dec-2013: Sunn O))), AmenRa @ Paard van Troje, Den Haag

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

13-dec-2013: Sunn O))), AmenRa @ Paard van Troje, Den Haag

Bericht door kneuz » do dec 12, 2013 4:15 pm

Vrijdag 13 december 2013

Afbeelding

State-X New Forms

Met o.a.:

AmenRa - 22:00 - 22:45
Sunn O))) - 23:30 - 0:15
The Orb - 1:00 - 2:15

Zie hier de volledige line-up voor beide dagen, maar ik ga alleen vrijdag.

Gaan er hier nog meer mensen heen? Toch maar op het laatste moment besloten om te gaan (en dus een topic te openen). AmenRa en Sunn al eerder gezien, en ik ben erg benieuwd naar The Orb! (da's geen metal, maar electro/ambient/dance, waar ik ook wat spul van heb).
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Re: 13-dec-2013: Sunn O))), AmenRa @ Paard van Troje, Den Ha

Bericht door kneuz » za dec 14, 2013 1:16 pm

Afbeelding

Zeer geslaagde avond!

AmenRa heb ik helaas helemaal gemist wegens omstandigheden. Maar ik kwam precies op tijd voor Sunn O))) binnen. Drie kwartier is natuurlijk veel te kort voor een fatsoenlijk O))) concert, maar ze maakten goed gebruik van hun tijd, en uiteindelijk speelden ze toch iets langer dan gepland. Eigenlijk speelden ze alleen een verlengde versie van Aghartha. In de tweede helft leek het volume opeens nog harder te worden, in hoeverre dat nog mogelijk is bij Sunn :D Geweldig optreden! Heb nog een tourshirt gescoord, en de reissue van Black One, op grijs vinyl.

The Orb viel tegen, de improvisaties van bestaande nummers leken bijna niet meer op het origineel, en de ambient tussenstukjes waren te lang en saai. Tegen het einde aan was de zaal ook al erg leeg. Maar toch ben ik blij deze gasten een keertje live gezien te mogen hebben :)
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1222
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: 13-dec-2013: Sunn O))), AmenRa @ Paard van Troje, Den Ha

Bericht door Dufniall » za dec 14, 2013 1:19 pm

Waarom was dit trouwens midden in de nacht? Beetje onmogelijke tijden mocht je met het OV willen gaan.

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Re: 13-dec-2013: Sunn O))), AmenRa @ Paard van Troje, Den Ha

Bericht door st. evil » zo dec 15, 2013 1:09 am

hier was ik dus ook, Amenra wel gezien en was echt weer onwijs gaaf.
Maar je moet me toch even uitleggen wat er zo vet is aan Sunn O))) welke drugs moet je op hebben om die muziek vet te vinden? ik heb het dan ook maar kort uitgehouden en ben maar overige bandjes wezen checken
The Orb was wel aardig, hoewel ik er niet bekend mee was, maar vanwege de tijd richting huis gegaan.
Thrash till Death

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Re: 13-dec-2013: Sunn O))), AmenRa @ Paard van Troje, Den Ha

Bericht door kneuz » zo dec 15, 2013 1:37 pm

Whahaha, geen drugs nodig, Sunn O))) is toch veel krachtiger ;)

Het is love it or hate it, denk ik. Er was een tijd dat ik ook absoluut niet begreep wat men zo leuk vond aan Sunn, maar sinds Monoliths & Dimensions ben ik helemaal omgeslagen tot een enorme fan, en zorg ervoor dat ik bij elk concert in Nederland aanwezig ben, op de voorste rij in het midden. Maar Black One is het beste album vind ik, en zou ik aanraden als je ze beter wilt leren kennen.

Sunn O))) is één van de beste live bands voor mij, ik zou bijna durven zeggen de beste, gezien hoe weinig ik de laatste tijd naar concerten ben geweest. Oordoppen zijn een must, en werden elke keer dat ik ze live gezien heb dan ook altijd gratis uitgedeeld.
Dufniall schreef:Waarom was dit trouwens midden in de nacht? Beetje onmogelijke tijden mocht je met het OV willen gaan.
Inderdaad, wat mij betreft hadden de bands in de grote zaal eerder mogen beginnen, en langer spelen! Pauzes van drie kwartier is ook veel te lang.
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Plaats reactie