Betekent trouwens niet dat ik geen thrash in de kast heb staan, genoeg zelfs, maar ik draai het stukken minder dan andere genres.
Allemaal vette platen, superdikke producties en gitaarsound om helemaal nat van te worden...tuurlijk klinken "ugly" en met name "suicide notes" moderner (iets meer groovy/pantera-achtig) maar is nog overduidelijk Wargasm...Jeroen schreef:Nu de dagen korter worden en de herfst weer ongestoord zijn gang gaat, heb ik Within The Veil van Fear Of God maar weer eens opgezet. Als ik zo'n cd luister, vraag ik me echt af waarom die progressieve zijde van het thrashgenre zo weinig navolging heeft gekregen. Dan heb ik het vooral over afwijkende groepen als Fear Of God, Hexenhaus (met name Dejavoodoo), Mekong Delta, Coroner, Anacrusis, Realm (Suiciety), Thought Industry, Toxik (Think This), Deathrow (Deception Ignored) en dergelijke. Stuk voor stuk briljante groepen die misschien niet altijd toegankelijk klinken, maar wel grenzen durfden op te zoeken. Eigenlijk probeert alleen Vektor wat nieuws toe te voegen aan het reeds bestaande, op de voet gevolgd door een band als Immaculate (al is het percentage nieuwigheid daar een stuk lager). Voor de rest proberen de retrothrashers wanhopig in de pas lopen met de grote namen van destijds. Best leuk en af en toe zelfs heel goed, maar er moet toch meer mogelijk zijn met het brede muzikale concept achter thrash. Al geef ik eerlijk toe dat sommige bands die nu al wat langer actief zijn (Evile en Warbringer) wat meer experimenteren, maar de basis blijft veelal dezelfde.
Misschien kwam dit al voorbij, maar het Duitse fanzine Thrash Attack heeft eerder dit jaar als tiende nummer een imposante Teutonenthrash-special uitgebracht. Bij de makers direct is het nog te bestellen:Jeroen schreef:Ook leuk (en wellicht al bekend), Stormspell Records gaat een democompilatie van het Duitse Paradox opgepoetst uitbrengen. Mooi!
Dat vind ik dan weer juist het mooie eraan, je moet er echt ouderwets naar op zoek.Jeroen schreef:Jammer dat je dat spul niet gewoon bij de Bruna kunt vinden.
Las overigens dat er ook van Wargasm een democompilatie aan zit te komen. Alle demo's fris opgepoetst op cd. Om het zoveel jarig bestaan te vieren, kennelijk.enforcer schreef: Allemaal vette platen, superdikke producties en gitaarsound om helemaal nat van te worden...tuurlijk klinken "ugly" en met name "suicide notes" moderner (iets meer groovy/pantera-achtig) maar is nog overduidelijk Wargasm...
Niet om je mening af te vlakken, maar hoe beschouw je deze plaat ten opzichte van de laatste, My Blood?Jeroen schreef:Nieuwe Artillery klinkt alvast heerlijk. Geruststelling is dat de nieuwe zanger geen moment onderdoet voor z'n voorgangers. En de muziek? Strak als altijd, met weer voldoende vette riffs, snelheid en technische snufjes om het leuk te houden. Review volgt. Cd ligt vanaf 22 november in de schappen.
Hulde voor deze post.Eru Iluvatar schreef: Mensen denken nog wel eens dat het een financiële kwestie is dat ik 'slechts' circa 400 cd's/lp's heb in plaats van 1000 of meer. Ik ga slechts voor het puntje van de ijsberg, omdat alleen de top albums bevat ik na zoveel jaar nog steeds regelmatig zal draaien. De gedachte van honderden muziekdragers in huis te hebben die ik nauwelijks gedraaid heb of al jaren niet meer is voor mij een verontrustend idee: levenloze materie zonder een emotionele of amuserende meerwaarde. Hetzelfde heb ik overigens ook met boeken en games.
Valt wel mee toch? Afgezien van de eerste twee albums heeft Sodom altijd redelijk gescoord in de Aardschok. Better Off Dead kreeg zelfs een 8,5. Kreator en Destruction even goed. Hebben het altijd prima gedaan in de Aardschok.enforcer schreef:Better Off Dead is een vet album, best ondergewaardeerd IMO. Agent Orange is natuurlijk HET cult album en terecht overigens. Pesecution mania doet niet veel onder voor Agent Orange is misschien nog wat sfeervoller zij het op een iets onvolwassener manier. tapping the vein is duidelijk meer richting Death Metal en misschien wel het extreemste Sodom album en het laatste met Chris Witchunter op drums, prima album => The Crippler!! het album daarna (get what you deserve) vind ik persoonlijk heel vet, het heeft de intensiteit van tapping The Vein maar is bijtender en agressiever op een punk achtige manier en door het superstrakke drumwerk van Atomic Steif klinkt die plaat redelijk uniek vind ik, hoogtepunten "Gomorrah", "Jesus Screamer" en "Sodomized".dat albumkreeg in de aardschok destijds een 8 wat vrij bijzonder was voor een Duitse thrash band hahahaha
Daar wringt hem juist de schoen. Ik vind het cijfer wat onder een review staat vaak niet stroken met de inhoud van de review. Ik denk als je gaat uitrekenen per reviewer welke cijfer er gemiddeld gegeven wordt, dat dit schokkend hoog zal zijn. Geen zin in om dergelijk rekenwerk te verrichten om mijn punt te maken (en Ruud trekt z'n gemiddelde zo nu en dan naar beneden door misplaatste reviews zoals die van Avatarium).Jeroen schreef:Natuurlijk deel je wel eens een te hoog cijfer uit, maar het gaat me niet om de cijfers. Die dienen alleen ter ondersteuning. De recensie telt.