4 februari - Kylesa @ 013, Tilburg

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
metalheadTilburg

4 februari - Kylesa @ 013, Tilburg

Bericht door metalheadTilburg » ma jan 20, 2014 10:13 am

Afbeelding

Het Amerikaanse metalmonster Kylesa staat bekend om hun brute en veelzijdige combinatie van sludge, psychedelic rock, hardcore en stoner, aangedreven door een ritmesectie bestaande uit maar liefst twee drummers. Afgelopen jaren was de band vrijwel constant “on the road”, maar voor de laatste plaat ‘Ultraviolet’ heeft Kylesa een langere pauze ingelast om het album tot de puntjes uit te werken. Het resultaat is een stuk psychedelischer en donkerder dan hun vorige werk, met meer focus op de vocalen van zangeres/gitarist Laura Pleasants. Al eerder waren zij in 013 te zien op het Roadburn festival en als voorprogramma van Baroness in Stage01, maar vanavond met een welverdiende headline show in de Kleine Zaal!
Uiteraard komt de band niet alleen en nemen deze avond twee ijzersterke supports mee. Allereerst het progressieve stonerrock trio Sierra uit Canada. Een gezonde dosis Black Sabbath riffs en dynamische grooves die doen denken aan bands als Red Fang en Black Tusk.
De jonge band Jagged Vision uit Noorwegen doet bij vlagen denken aan de energieke metal van hun landgenoten Kvelertak, maar combineren dit met rauwe stoner en hardcore.

Locatie Kleine Zaal
Zaal open 19:30 uur
Aanvang 20:00 uur
Tickets € 14,50EX. SERV. KOSTEN

http://www.013.nl/event/4561_kylesa

MetalJan

Re: 4 februari - Kylesa @ 013, Tilburg

Bericht door MetalJan » ma jan 20, 2014 7:00 pm

Ik moet ze nog steeds een keer zien, maar aangezien dit op een dinsdag is en het nogal laat begint (voor een doordeweekse dag), sla ik over.

EDIT: Ik las op een ander forum dat dit rond 23.00 uur is afgelopen, dus ik neem het nog even in overweging.

Plaats reactie