Aborted

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
ketter

Bericht door ketter » za okt 06, 2007 10:02 am

Die vocals van Jeff Walker waren wel een goede toevoeging trouwens, maar voor de rest, 't klinkt te makkelijk allemaal.
Goremageddon vond ik ook een goed album, maar op den duur vond ik 't wat eentonig klinken. AA echter.. de perfecte mix van bruutheid en melodie.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr mei 30, 2008 1:44 pm

Ik heb Strychnine.213 intussen van voor naar achter en van links naar rechts beluisterd en ik ben er heel blij mee moet ik zeggen.

Inderdaad, fans van het oude werk (d.w.z. de eerste 2 cd's) kunnen een vies gezicht trekken naar dit album en hem daarna links laten liggen. Maar mensen die de laatste 2 albums goed vonden kunnen het nieuwe album blind aanschaffen.

Aborted is nog steeds Aborted. Aborted maakt nog steeds extreme death metal. Hun sound is alleen wederom een stukje verbreed.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » vr mei 30, 2008 8:29 pm

Ik ben er wel erg benieuwd naar. Om de een of andere reden draai ik Slaughter & Apparatus nauwelijks, maar The Archaic Abattoir beukt toch het oorsmeer uit je oren!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » za mei 31, 2008 2:12 am

Inderdaad. Ik vind The Archaic Abattoir de perfecte combinatie tussen hun oude en nieuwe sound. S&A is me net wat te ... tja, ik vind hem gewoon wat tam en saai klinken. Dus hun nieuwe, ik denk niet dat ik hem ga aanschaffen.
Faustian Spirit of the Earth

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za mei 31, 2008 8:52 am

Dat je het nieuwe album niet aanschaft is nog tot daar aan toe maar dat je het niet doet omdat je hem te mak en te saai vindt zou niet helemaal kloppen. Geloof me nou maar.

Het grappige is dat ik juist The Archaic Abattoir juist wat minder vind. Vooral door het, grotendeels, ontbreken van de blastbeats. Dat album heeft inderdaad een vette groove maar mist de agressie die op de 2 albums daarna weer terug is.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » zo jun 01, 2008 2:10 am

Die twee nummers op hun myspace klonken me niet echt fijn in de oren. Als de rest wat verschilt van die nummers wil ik hun nieuwe plaat wel een kans geven. Anders laat ik hem met plezier in de rekken liggen.

En een terugkeer naar de oude sound zal er in de toekomst wel niet in zitten zeker? :wink:

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » ma dec 21, 2009 6:56 pm

Binnenkort brengt Aborted een nieuw mini-album uit, getiteld Coronary Reconstruction. Ten opzichte van de vorige release Strychnine.213 (2008) is alleen grunter Sven de Caluwé gebleven. Voor de rest bestaat de band nu uit de gitaristen Eran Segal (ex-Whorecore) en Ken Sorceron (Abigail Williams), bassist Cole Martinez (System Divide) en de teruggekeerde drummer Dirk Verbeuren (Soilwork). Eén van de vijf opgenomen songs is een cover van de Entombed-klassieker Left Hand Path. Het mini-album zal (naast een digitale release) enkel verschijnen in een gelimiteerde oplage van 1000 stuks. Op de MySpace pagina van de Belgische death metal band kun je nu alvast luisteren naar het titelnummer van Coronary Reconstruction: http://www.myspace.com/abortedmetal.

Afbeelding

Tracklist:
1. Coronary Reconstruction
2. From A Tepid Whiff
3. Grime
4. A Cadaverous Dissertation
5. Left Hand Path

metallicattim
Contacteer:

Bericht door metallicattim » ma dec 21, 2009 8:49 pm

Klinkt weer lekker!!

Live doen ze het ook goed, hoop ze echt snel weer eens live te kunnen zien.

Wat is er eigenlijk met al die bandleden gebeurd??
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma dec 21, 2009 9:05 pm

Best gave cover en ook het nummer klinkt weer niet verkeerd.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma dec 21, 2009 9:47 pm

metallicattim schreef:Klinkt weer lekker!!

Live doen ze het ook goed, hoop ze echt snel weer eens live te kunnen zien.

Wat is er eigenlijk met al die bandleden gebeurd??
Check voor de grap eens de ledenhistorie van Aborted op metal-archives. Duidelijk toch?
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » di dec 22, 2009 1:34 am

Ik was ook positief verrast. Klinkt stukken beter dan alles van de laatste 2-3 jaar.

nightwing

Bericht door nightwing » di dec 22, 2009 11:12 am

Erg gave hoes, even luisteren binnenkort!
www.last.fm/user/robenroll

metallicattim
Contacteer:

Bericht door metallicattim » di dec 22, 2009 12:11 pm

KoenM schreef:[..]

Check voor de grap eens de ledenhistorie van Aborted op metal-archives. Duidelijk toch?
Haha wat een lijst, maar het word er me niet echt duidelijk op waarom ze hun band niet compleet kunnen houden?!?
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » di dec 22, 2009 12:32 pm

metallicattim schreef:[..]Haha wat een lijst, maar het word er me niet echt duidelijk op waarom ze hun band niet compleet kunnen houden?!?
Ze? Aangezien Sven de Caluwé het enige vaste bandlid is, gok ik dat hij niet de gemakkelijkste persoon is om mee samen te werken (de Belgische Dave Mustaine of Jon Schaffer, zeg maar).

ketter

Bericht door ketter » di dec 22, 2009 4:36 pm

Hehe, viel me ook al op ja. Die kerel wisselt volgens mij vaker van bandleden dan van shirts. Maar het nieuwe nummer klinkt best lekker, beter dan de laatste 2 albums in ieder geval.

Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Contacteer:

Bericht door Tuska » di dec 22, 2009 5:00 pm

Die cover ziet er inderdaad al vet uit!
Zat laatst nog de DVD (Auricular Chronicles) te kijken, da's toch wel een mooi ding.

En nu jullie het erover hebben! Ik zie nu pas dat ze een verse line-up switch doorgaan hebben : s.. persoonlijk vind ik dat stom omdat ik Tuvi kende (haha debiele vakantie in Frankrijk) en dit een toffe manier was om'm af en toe te zien, ze spelen natuurlijk overal. Maar goed, dat is verder een totaal subjectieve reden. Als het de muziek ten goede komt heeft het ergens wel zin natuurlijk - ik moet 'm nog luisteren!
Ik vind het zelf wel ietwat onpersoonlijk, het is gaaf als je echt een band vormt - als de band gevormd wordt door de leden. Soms is vervanging onvermijdelijk, maar deze lui gaan wel hoerig hard.

Maar goed!
Ik ga gelijk even die myspace checken.

Edit; ik vind het zo op het eerste gehoord niet meer of minder beuken dan voorheen. Ik zie live wel weer hoe het me allemaal bevalt in z'n geheel.
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » za jan 16, 2010 1:21 am

Nog een nieuw nummer online... en als je t mij vraagt opnieuw goed :)

http://www.myspace.com/abortedmetal

lampje
Contacteer:

Bericht door lampje » za jan 23, 2010 9:39 pm

Afbeelding"Coronary Reconstruction" zoals de nieuwe EP van Aborted zal gaan heten, zal tegen het einde van Januari in Europa verkrijgbaar zijn. Dat de band nogal eens wat bandleden wisselingen heeft, is wederom te merken aan een aantal flinke line-up wijzigingen. Terug van weggeweest is Dirk Verbeuren die al eerder aan Aborted heeft meegewerkt en intussen wat ervaringen met Soilwork heeft gedeeld. Dat het afgelopen jaren vol stond van wisselingen en keuzes is in het commentaar van Sven De Caluwé te lezen:

"It has been quite a ride so far with ABORTED. The band always had to deal with numerous lineup changes and this time it is no different. Previous drummer Dan left to play for TRIGGER THE BLOODSHED and bass player Svenchi left to focus on his recording studio he just opened. After a tough year with major differences in how the band should evolve musically, and the touring plans of the band, I decided working with Peter and BST would simply not work and move along with new people who are thinking in the same direction and are motivated to lift this band up. I still do this band for fun and it is intended to be intense, and a hobby to me, and I do not have expectations to make a living solely from playing death metal as I am realistic that touring 10 months a year with a band like ABORTED is simply a financial hazard. Everyone in the new lineup is aware of this and have been personal friends of mine for nearly a decade. The material we have excreted is simply shredding and brain-melting and takes the band back to the 'Goremageddon' and 'Archaic' era with some new twists, which is exactly what I wanted to do. I could not be more thrilled to welcome Dirk again in the band, who had a big part in the signature sound of 'Goremageddon'. It has been a blast to work back together on what I think is without a doubt the most exciting ABORTED release since 'The Archaic Abattoir'. Everyone in the band poured heart and soul into the material and you will undoubtedly hear it, THE GORE IS BACK, MOTHERFUCKERS!!!!"

Het eerst volgende optreden waar we Aborted in de nieuwe line-up het podium zullen zien afbreken, is op de vrijdagavond van het Neurotic Deathfest, wat in het weekend van 30-4 plaats zal vinden. "Coronary Reconstruction" zal via Century Media Records worden uitgebracht.

Tracklist:

01. Coronary Reconstruction
02. From A Tepid Whiff
03. Grime
04. A Cadaverous Dissertation
05. Left Hand Path (ENTOMBED cover)

De nieuwe line-up:

Sven De Caluwe - vocals
Ken Sorceron - guitar
Eran Segal - guitar
Cole Martinez - bass
Dirk Verbeuren - drums

http://www.myspace.com/abortedmetal

Tox

Bericht door Tox » za jan 23, 2010 9:46 pm

Dirk Verbeuren is een geniale drummer. Zometeen die EP maar eens opzetten, had em al opgezocht maar nog niet geluisterd.
NOT MY FUCKING TEMPO

ketter

Bericht door ketter » zo jan 24, 2010 6:43 pm

" It has been a blast to work back together on what I think is without a doubt the most exciting ABORTED release since 'The Archaic Abattoir'"

Met andere woorden: de laatste twee platen waren slaapverwekkend. Tof dat ie het in ieder geval zelf toegeeft...
Momenteel draait de EP voor de eerste keer, kan er nog niet veel over zeggen maar vooralsnog klinkt het erg vet. De Entombed cover is wel een regelrecht misbaksel van eerste klasse, onvoorstelbaar dat dat nummer erop is gekomen.

XnegativeX
Contacteer:

Re: Aborted

Bericht door XnegativeX » za jul 14, 2012 4:06 pm

Na tig luister beurten moet ik zeggen dat ik Global Flatline een erg lekker album vind. Maar ook niet meer dan dat. Zeker, Aborted heeft sinds Goremageddon niet meer zo gebeukt. Toch zet ik liever Goremageddon en Slaughter & Apparatus op. Ik kan niet helemaal goed uitleggen waarom. Naar mijn mening hebben beide voorgenoemde albums gewoon spannendere songs. Global flatline hapt me iets te makkelijk weg. Daar moet ik bijzeggen dat dit ook zeker niet het slechtste Aborted album is. Ik hoop alleen dat het volgende album weer iets meer de diepte in gaat.

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » za jul 14, 2012 4:57 pm

Leef jij ook nog, joh?
Goede zaak natuurlijk, dat vooropgesteld.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jul 14, 2012 5:15 pm

Zekers. Soms moet je de fora even vaarwel zeggen en tijd steken in het echte leven.
Als je er vervolgens achter komt dat het "echte" leven ook maar weinig te bieden heeft kun je rustig weer terugkeren naar de fora.

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » zo jul 15, 2012 11:22 pm

Fijn dat je terug bent !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma jul 16, 2012 9:00 am

Ik vind de laatste plaat wel ok, maar niet echt geweldig. Live weet de band mij echter elke keer om ver te blazen.

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » ma jul 16, 2012 6:45 pm

Zeker hun beste sinds het voor mij onovertroffen The Archaic Abattoir, al blijven de meeste nummers van Global Flatline echter niet echt hangen bij mij. In ieder geval een veel brutere plaat dan Strychnine of Slaughter & Apparatus.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jul 16, 2012 8:39 pm

Orklord schreef:Ik vind de laatste plaat wel ok, maar niet echt geweldig. Live weet de band mij echter elke keer om ver te blazen.
100% mee eens!
cataclysm child schreef:Zeker hun beste sinds het voor mij onovertroffen The Archaic Abattoir, al blijven de meeste nummers van Global Flatline echter niet echt hangen bij mij. In ieder geval een veel brutere plaat dan Strychnine of Slaughter & Apparatus.
Ik trek dat Archaic abattoir nog steeds niet echt. En ik snap ook totaal niet waarom jij dat blijft bestempelen als hun beste album. Dan zou ik toch veel eerder voor Goremageddon gaan.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jul 16, 2012 8:41 pm

yowannuzz schreef:Fijn dat je terug bent !!
Bedankt! :D

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » ma jul 16, 2012 11:42 pm

Goh ja, hoeft er altijd een uitleg voor te zijn? Nog maar eens proberen een verklaring te geven dan :)

Ik vind The Archaic Abattoir de perfecte combinatie bevatten van hun 'melodieuze', catchy kant en het beukwerk. Wat mij betreft bevat die plaat ook gewoon de beste songs die ze tot nu toe geschreven hebben, elk nummer blijft hangen bij mij. Dat is zowat de verklaring denk ik, deze plaat pakt me om de een of andere reden veel meer dan de rest. Slaughter and Apparatus kan je er mee vergelijken, maar die vond ik wat makker en minder geïnspireerd, waardoor die plaat me teleurstelde.

En Goremageddon beukte zwaar, maar vind ik qua songwriting veel minder sterk dan. Al bij al wel een zeer fijne plaat.

Anyway, ik kan eveneens beamen dat ze live enorm sterk blijven!

EricMaiden

Bericht door EricMaiden » di jul 17, 2012 12:14 am

De nieuwe plaat klinkt toch wel weer erg lekker..
En live is het inderdaad, echt altijd goed!
Vorige maand in het voorprogramma van Cannibal Corpse ook, ze speelden CC compleet van de kaart, en dat zeg ik niet snel!

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » za mar 15, 2014 7:00 pm

Nieuw nummer!

MetalJan

Bericht door MetalJan » za mar 15, 2014 7:23 pm

Klinkt goed!

Plaats reactie