Gamma Ray

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22673
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr jan 08, 2010 8:54 am

Alleen Land Of The Free ontbreekt nog in mijn collectie, dus ik zoek de normale versie wel op.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » vr jan 08, 2010 7:55 pm

Op Gamma Ray's nieuwe MySpace pagina kun je nu de titelsong van de nieuwe cd To The Metal! gedeeltelijk beluisteren: http://www.myspace.com/gammaraytothemetal.

Edit: Heeft Judas Priest of Accept dit nummer niet al eens geschreven? :P

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr jan 08, 2010 10:55 pm

Klinkt wel aardig, maar het had van mij wel wat meer pit mogen hebben.

Die re-relaeses, leuk! Alleen hoeft het van mij niet per se een dubbelaar te zijn.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22673
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr jan 08, 2010 10:58 pm

Gisteren maar een Insanity and Genius opgezet. Niet een van de populairste albums, maar ik heb er toch lekker van genoten.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr jan 08, 2010 11:07 pm

Gilbert schreef:
Edit: Heeft Judas Priest of Accept dit nummer niet al eens geschreven? :P
Dat grapje maakte ik eerder in dit topic al, maar toen gebruikte ik de band Manowar ;)
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo jan 13, 2010 8:28 pm

Er zijn nog meer covers voor To The Metal!!!

Limited Edition CD + DVD:

Afbeelding

Red Vinyl:

Afbeelding
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo jan 13, 2010 9:09 pm

duidelijk dat ze die gast die ook voor Maiden tekent hebben ingehuurd. Niet Derek Riggs, die hadden ze bij vorige platen al :)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo jan 27, 2010 8:45 pm

Hèhè, eindelijk hebben de heren van Gamma Ray na járen een puik album afgeleverd (naar mijn mening dan)!!!!

Het album staat vol met 'waarhebikdattochmeergehoord' momentjes maar het vuur is wat mij betreft helemaal terug! Lekker vrolijke powermetal met sterke melodieën.

Opvallendste nummer er even uitgehaald:

Rise is een prima opener. Een snelle powermetalstamper met een prima refrein.

Met No Need To Cry is ook de ballad vertegenwoordigd op het album. Ondanks het wel erg op Lakes Of Tears lijkt is het een prima nummer. Het lijkt trouwens wel of Rodger Taylor van Queen meezingt op dat nummer!

All You Need To Know is een Duet met Michael Kiske. Het intro doet een beetje Childeren Of Bodom aan maar na het refrein eenmaal gehoord te hebben is het niet meer uit je hoofd weg te krijgen.

Met Time To Live is er weer een I Want Out nr. zoveel geboren (luister het refrein). Maar o, wat een lekker nummer.

Chasing Shadows is wat mij betreft het beste nummer van het album. Het zou zo in het huidige Helloween reportoire passen. Prachtig refrein en een fantastische KEYBOARDSOLO!!!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za jan 30, 2010 5:02 pm

To The Metal is echt een ontzettend goed album geworden, zeg. Zeker de beste sinds Powerplant. Lekker veel variatie, zonder de Gamma Ray-sound te verliezen en alle soorten snelheden komen wel eens voorbij. Heerlijk! Het mooiste is dat er dit keer eens geen passages uit Iron Maiden-, Judas Priest- en Accept-numemrs gebruikt worden. Er zijn zeker veel herkenbare momenten, maar dan van eerder Gamma Ray-songs en die zitten eerder tactisch verstopt dan dat ze hinderlijk zijn. En uiteindelijk is het titelnummer zelf ook best ok :P

De bonus-dvd is zeer uitgebreid en informatief. Alle nummers worden ontleed, inclusief twee bonustracks die niet eens op de limited edition staan. Ook interessant is dat ze het refrein van Empathy helemaal ontleden vanachter het mixboard (en dan na al dat harde werk droog zeggen dat iedereen het toch wel gaat downloaden). 80 minuten lang... het is bijna een volwaardige docu-dvd & dan is dit nog exclusief de video van To The Metal en een interview met Kai Hansen. Zeker waar voor je geld, dit pakketje.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » za jan 30, 2010 7:54 pm

Na een tweetal luisterbeurten moet ik me daar bij aansluiten. Het is een erg goed album, beter dan de vorige. Er staan zeker een paar lekkere nummers op.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25622
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo jan 31, 2010 12:30 pm

Met welk album is het het meeste te vergelijken?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo jan 31, 2010 12:37 pm

Ik zou zeggen Somewhere Out In Space.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo jan 31, 2010 1:29 pm

Rene schreef:To The Metal is echt een ontzettend goed album geworden, zeg. Zeker de beste sinds Powerplant. Lekker veel variatie, zonder de Gamma Ray-sound te verliezen en alle soorten snelheden komen wel eens voorbij. Heerlijk! Het mooiste is dat er dit keer eens geen passages uit Iron Maiden-, Judas Priest- en Accept-numemrs gebruikt worden. Er zijn zeker veel herkenbare momenten, maar dan van eerder Gamma Ray-songs en die zitten eerder tactisch verstopt dan dat ze hinderlijk zijn. En uiteindelijk is het titelnummer zelf ook best ok :P

De bonus-dvd is zeer uitgebreid en informatief. Alle nummers worden ontleed, inclusief twee bonustracks die niet eens op de limited edition staan. Ook interessant is dat ze het refrein van Empathy helemaal ontleden vanachter het mixboard (en dan na al dat harde werk droog zeggen dat iedereen het toch wel gaat downloaden). 80 minuten lang... het is bijna een volwaardige docu-dvd & dan is dit nog exclusief de video van To The Metal en een interview met Kai Hansen. Zeker waar voor je geld, dit pakketje.
dan ga ik daar ook maar voor, klinkt erg interessant.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6802
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » zo jan 31, 2010 9:08 pm

Inderdaad. Jammer dat ik dit soort releases tegenwoordig altijd moet bestellen en nergens meer gewoon in de buurt kan kopen.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22673
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo jan 31, 2010 9:58 pm

Is er geen fatsoenlijke platenzaak in Maastricht?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma feb 01, 2010 8:26 am

Lennert schreef:Met welk album is het het meeste te vergelijken?
Land Of The Free I
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6802
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma feb 01, 2010 2:15 pm

innuendo schreef:Is er geen fatsoenlijke platenzaak in Maastricht?
Nee, sinds Music Plus als laatste zelfstandige gesloten is, hebben we hier alleen nog Free record shop en Van Leest. :?

Online bestellen lijkt ook nog tegen te vallen. BOL beweert 4 tot 6 weken levertijd te hebben op de versie met dvd (en ook nog steeds 4 tot 7 dagen voor de normale versie). Volgens CDWOW komt het schijfje pas in maart uit. Dat zal dus ook niet opschieten. Misschien heeft de Mediamarkt de special edition?

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma feb 01, 2010 2:58 pm

Johan schreef:[..]


Nee, sinds Music Plus als laatste zelfstandige gesloten is, hebben we hier alleen nog Free record shop en Van Leest. :?

Online bestellen lijkt ook nog tegen te vallen. BOL beweert 4 tot 6 weken levertijd te hebben op de versie met dvd (en ook nog steeds 4 tot 7 dagen voor de normale versie). Volgens CDWOW komt het schijfje pas in maart uit. Dat zal dus ook niet opschieten. Misschien heeft de Mediamarkt de special edition?
Ik zou 'em gewoon bij de Large bestellen als ik jou was.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22673
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma feb 01, 2010 3:04 pm

of bij dis-order. Waarschijnlijk goedkoper en sowieso sneller.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma feb 01, 2010 3:06 pm

Das waar
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di feb 02, 2010 11:20 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr feb 05, 2010 11:26 am

Rebellion666 schreef:Das waar
Das niet waar.

Dis-order heeft een net zo lange levertijd en het album is ook duurder.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6802
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do feb 11, 2010 4:53 pm

Ik heb 'm uiteindelijk gisteren bij de Mediamarkt gevonden, voor 17 euro de LE.

Mijn eerste indruk is positief, al blijft er nog niet veel hangen na 2 luisterbeurten. Het gaat wel goed komen!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22673
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do feb 11, 2010 8:38 pm

Daar heb ik 'm ook vandaan. Nog even getwijfeld, want de reguliere versie is daar 4 euro goedkoper.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » vr feb 12, 2010 11:08 am

Ik vind het een goede cd. Afgezien van de ballad op het laatste, zijn alle nummers prima in orde. Rise en All you need to know zijn wel de favoriete nummers.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6802
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr feb 19, 2010 5:08 pm

Die ballad doet het bij mij ook nog niet echt. Empathy & het nummer met Kiske bevallen me nog het beste tot nu toe.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25622
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re:

Bericht door Lennert » di apr 20, 2010 5:17 pm

Rebellion666 schreef:Hèhè, eindelijk hebben de heren van Gamma Ray na járen een puik album afgeleverd (naar mijn mening dan)!!!!

Het album staat vol met 'waarhebikdattochmeergehoord' momentjes maar het vuur is wat mij betreft helemaal terug! Lekker vrolijke powermetal met sterke melodieën.

Opvallendste nummer er even uitgehaald:

Rise is een prima opener. Een snelle powermetalstamper met een prima refrein.

Met No Need To Cry is ook de ballad vertegenwoordigd op het album. Ondanks het wel erg op Lakes Of Tears lijkt is het een prima nummer. Het lijkt trouwens wel of Rodger Taylor van Queen meezingt op dat nummer!

All You Need To Know is een Duet met Michael Kiske. Het intro doet een beetje Childeren Of Bodom aan maar na het refrein eenmaal gehoord te hebben is het niet meer uit je hoofd weg te krijgen.

Met Time To Live is er weer een I Want Out nr. zoveel geboren (luister het refrein). Maar o, wat een lekker nummer.

Chasing Shadows is wat mij betreft het beste nummer van het album. Het zou zo in het huidige Helloween reportoire passen. Prachtig refrein en een fantastische KEYBOARDSOLO!!!
Vieze downloader die je er daar bent :wink:

Het album vorige week eindelijk binnen gehad na een lange wachtperiode waarin ik de voorkeur eraan gaf mijn Doctor Who dvd collectie uit te breiden in plaats van de nieuwste power metal goden cd binnen te halen. Geen probleem, want zoals verwacht bevalt het album weer erg goed, al moet ik toegeven dat ik hem bij de eerste luisterbeurt niet heel denderend vond. Luisteren via koptelefoon en de versterker in het vervolg harder zetten maakt het echter allemaal goed.

Empathy vind ik persoonlijk een hele gave opener. Bij All You Need To Know sla ik mezelf echter steeds weer voor de kop als Kiske zijn mond open trekt, omdat hij het heerlijke speedmetal karakter met zijn saaie stem compleet naar beneden haalt.To The Metal vond ik live oersaai, maar op het album is het toch een zeer geslaagde anthem geworden. Deadlands en Chasing Shadows vind ik erg lekkere stampers en No Need To Cry vind ik een bovengemiddelde ballad vanwege de plotselinge omslag naar jaren 70 progrock in het midden. Is dat Dirk die daar op de helft begint te zingen? Ik vond het totaal niet op Kai lijken.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re:

Bericht door Blutengel » di apr 20, 2010 9:24 pm

Johan schreef:Die ballad doet het bij mij ook nog niet echt. Empathy & het nummer met Kiske bevallen me nog het beste tot nu toe.
Ik las dat je moeite had met online bestellen (als dat nog zo is)

www.cosmox.nl (of.be)

Snel, goeie communicatie, goedkoop en goed verpakt

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6802
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Gamma Ray

Bericht door Johan » wo apr 21, 2010 11:24 am

Bedankt, maar ik heb het album alweer een aantal maanden. De Mediamarkt in Heerlen had er toevallig 1 liggen in de week na de release.

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Gamma Ray

Bericht door Blutengel » wo apr 21, 2010 11:32 am

ze hebben daar ook andere releases ;-)

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25622
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Gamma Ray

Bericht door Lennert » wo apr 21, 2010 2:36 pm

De solo's zijn trouwens dit keer van hoger niveau dan normaal! Ik ben altijd wel fan van het Richter/Hansen tandem, maar dit keer klinkt alles nog een tikje vuriger.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6802
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Gamma Ray

Bericht door Johan » do apr 22, 2010 4:52 pm

Ik heb gisteren de making of eens aangeslingerd en ik moet zeggen dat het best een vermakelijke documentaire is.

Disco Dirk!

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Gamma Ray

Bericht door King of Beer » vr apr 23, 2010 12:24 am

Erg goeie plaat hebben ze weer afgeleverd.
Luisterd erg fijn weg.
Vooral het wat langzamere openingsnummer Empathy is geweldig.
Ook Shine Forever behoort tot m'n favorieten.
Ook het artwork is weer erg gaaf, ook die in het booklet zitten die hierboven gepost zijn.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Gamma Ray

Bericht door Gilbert » wo mar 16, 2011 9:01 pm

Kai Hansen en Michael Kiske werken weer samen

Het is al heel wat jaartjes geleden dat gitarist Kai Hansen en zanger Michael Kiske achtereenvolgens weggingen bij Helloween. Hun grootste successen vierden ze echter gezamenlijk met de Keeper Of The Seven Keys albums van die Duitse power metalformatie. Ruim twintig jaar later kruisten hun paden zich weer, toen ze afgelopen december beiden deelnamen aan de Avantasia-tour. Het duo besefte daarop dat ze weer samen in een band willen spelen.

Kiske had kort daarvoor voor het eerst in zeventien jaar (!) weer op het podium gestaan, met zijn nieuwe groep Unisonic. Hansen bleek geïnteresseerd in het open muzikale concept van deze formatie en vroeg of hij tot de band mocht toetreden. De andere bandleden zagen dat vanzelfsprekend wel zitten, gezien Hansens enorme staat van dienst als gitarist en songwriter. Gamma Ray-fans hoeven echter niet bang te zijn, want Hansen blijft ook gewoon als zanger, gitarist en groepsleider verbonden aan dat gezelschap. Voorlopig is hij echter samen met Kiske en de andere bandleden songs aan het schrijven voor het debuutalbum van Unisonic, dat hopelijk eind dit jaar in de winkel zal liggen.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6802
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Gamma Ray

Bericht door Johan » ma mar 21, 2011 4:04 pm

Woehoe! Met Kai erbij zou je er toch wel op mogen vertrouwen dat het toch wel een metalen inslag zal hebben. Ik meen dat zelfs Kiske recentelijk zijn gezeik over Metal gestopt heeft. Logisch ook aangezien hij praktisch alleen met zijn metalmuziek succes had.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6802
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Gamma Ray

Bericht door Johan » do sep 20, 2012 6:59 pm

Zoals ik al schreef in het Helloween topic: er komt een vervolg op de Hellish rock tour met zowel Helloween als Gamma Ray. Vanaf maart begint het gezelschap in Europa. Met uitzondering van Prog/Power fest in Mons in België zijn er nog geen shows in West-Europa aangekondigd. Van Helloween verschijnt er in januari een nieuw album, maar over een nieuw album van Gamma Ray hoor ik nog niets. Wel ander nieuws over Gamma Ray: Drummer Dan Zimmerman is ermee gestopt om meer te kunnen settelen. Zijn opvolger is gevonden in Michael Ehré.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25622
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Gamma Ray

Bericht door Lennert » di mar 25, 2014 3:35 pm

De laatste Master Of Confusion ep is hier op Metalfan stilletjes voorbij geslopen en ook ik kwam er enkele maanden geleden pas achter toen ik hem in Duitsland in de schappen zag liggen. De ep was leuk in ieder geval, maar als het nieuwe album zo klinkt ben ik heel erg blij:

Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Gamma Ray

Bericht door Heidewolf » di mar 25, 2014 3:52 pm

Klinkt allemaal weer behoorlijk bekend. Ze hebben met 'Majestic', 'Land of the Free II' en 'To the Metal' drie goede tot sterke albums uitgebracht, maar ik denk dat ik deze oversla. Het album zal niks toevoegen aan de discografie. Het zal altijd een van m'n favoriete bands blijven, maar het wordt toch een beetje teveel van het goede.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25622
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Gamma Ray

Bericht door Lennert » di mar 25, 2014 4:14 pm

Deze thrashy sound klinkt anders totaal niet als op de afgelopen drie albums het geval was. Doet me hier meer denken aan een nummer als Heart Of The Unicorn van No World Order en het is toch zeker alweer een decennium geleden dat de band zo klonk. Voor mij ook een van mijn favoriete bands, daarom was ik ook weer eens toe aan een nieuw album na 3-4 jaar, zoveel goede power metal bands die zo klinken zijn er op het moment ook weer niet.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6802
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Gamma Ray

Bericht door Johan » di mar 25, 2014 5:09 pm

Een aardig nummer, al klinkt het hier en daar wel behoorlijk veel als een hard Judas Priest nummer. Op het einde compleet met Painkiller-achtig stuk.

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Gamma Ray

Bericht door Iron Maiden » do mar 27, 2014 1:48 pm

Ik sluit me aan bij Lennert. Dit klinkt niet verkeerd en dit wordt zeker een album waar ik naar uitkijk dit jaar.

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Gamma Ray

Bericht door Iron Maiden » za mar 29, 2014 3:18 pm

Anders begint het nieuwe album even met een nummer van 9 minuten... Gaaf opgebouwd met een mooie climax en goed gitaarwerk!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25622
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Gamma Ray

Bericht door Lennert » za apr 05, 2014 3:37 pm

Gisteren is het de cd/dvd combinatie (koop die versie mensen, supergave live opnames in de studio voor enkele fans van The Spirit, Empire Of The Undead, Demonseed en Empathy, een making of, de To The Metal clip en van Skeletons & Majesties ook nog Gamma Ray, Wings Of Destiny en Send Me A Sign.

Het album heeft enkele missers zoals Pale Rider en Born To Fly, maar Avalon hoort nu al bij de beste epics die ze gemaakt hebben, terwijl Hellbent en Empire Of The Undead echt heerlijke speed metal zijn. Erg leuk album alles bij elkaar weer en zeker de moeite waard om aan te schaffen, omdat het toch weer een stuk anders klinkt dan de vorige twee releases, terwijl het alsnog erg herkenbaar Gamma Ray is. Kai zingt weer een stuk krachtiger dan op voorgaande cd's in ieder geval.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Gamma Ray

Bericht door Heidewolf » za apr 05, 2014 5:59 pm

Alle nummer staan nu op youtube (geupload door de platenmaatschapij zelf) en ik ga het album toch aanschaffen. Hoewel in niet afwijk van mijn eerder reactie; het is toch allemaal weer erg typisch herkenbaar en typisch gamma ray. Maar, zoals welk vaker deze zin de op de voorgaande volgt, het klinkt allemaal wel erg lekker. 'Born to fly' vind ik dan wel een lekker nummer, niks mis mee. En ik vind 'pale rider' niet eens zo'n erg slechte filler. 'Time For Deliverance' is wel een behoorlijk overbodige ballad.




Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25622
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Gamma Ray

Bericht door Lennert » za apr 05, 2014 7:07 pm

Seven en I Will Return zijn ook echt weergaloos. Nog eens even twee keer goed beluisteren voor ik tot een review over ga, maar het zal een positieve zijn in ieder geval.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6802
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Gamma Ray

Bericht door Johan » di apr 08, 2014 2:17 pm

Mooi dat de dvd-versie de moeite waard is. Die heb ik ook in bestelling staan. Hopelijk krijg ik het album deze week ook eindelijk. Wowhd is wel goedkoop maar ook belachelijk langzaam..

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25622
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Gamma Ray

Bericht door Lennert » do apr 10, 2014 11:39 am

http://metalfan.nl/reviews.php?id=8118

Review! Toppert van formaat.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Gamma Ray

Bericht door Rene » do apr 10, 2014 2:01 pm

Ik had 'm denk ik 70 punten gegeven. Ben niet zo erg onder de indruk, naar mijn smaak teveel herhaling van wat ze in het verleden hebben gedaan, maar ook op het album zelf (intro's Master of Illusion en Seven, bijna identiek). De felle sound, harde productie en aanstekelijkheid maakt het gelukkig wel beluisterbaar.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6802
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Gamma Ray

Bericht door Johan » vr apr 25, 2014 9:42 am

Lennert schreef:http://metalfan.nl/reviews.php?id=8118

Review! Toppert van formaat.
Via de frontpage is de review niet te vinden?

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Gamma Ray

Bericht door Took » vr apr 25, 2014 9:57 am

Johan schreef:
Lennert schreef:http://metalfan.nl/reviews.php?id=8118

Review! Toppert van formaat.
Via de frontpage is de review niet te vinden?
ga naar reviews en dan zoeken....
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Plaats reactie