AC/DC

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8441
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » di sep 08, 2009 10:46 pm

Jammer van het Heineken op de rider.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » wo sep 09, 2009 12:24 am

Orklord schreef:Net eens even Fly on the Wall opgezet. Ik ben wel benieuwd wat men hier van dat album vind, aangezien dit veelal als de minste van AC/DC word gezien. De productie is niet optimaal, maar als je daar door heen luistert staan er toch een paar knallers op! Sink the Pink, Shake Your Foundation en Back in Business, zijn toch niet de minste.
ik vind het inderdaad een van de mindere albums.
De originaliteit -voor zover je daarvan nog kunt spreken bij deze band- is ver te zoeken en de songs op FOTW zijn middelmatig, alhoewel Shake Your Foundation nog wel aardig is.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » zo dec 13, 2009 10:59 pm

Aussie hard rock legends AC/DC have announced a string of Austrian/German live dates for 2010 on their Black Ice World Tour. The itinerary is as follows:

May
22 - A-Wels, Austria - Flughafen
25 - Hannover, Germany - Messe

June
12/13 - Stuttgart, Germany - Cannstatter Wasen (Festival)
19/20 - Dresden, Germany - Festwiese Ostragehege (Festival)
22 - Berlin, Germany - Olympiastadion
Nog niet echt dichtbij, maar wellicht komen daar nog wat data bij. Tickets zijn te bestellen via deze link

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6796
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma dec 14, 2009 4:03 am

Wie zei ook alweer dat AC/DC nooit op festivals speelt?

Hopelijk inderdaad nog wat shows in de buurt. Ik moet ze toch nog zien voor ze stoppen.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma dec 14, 2009 6:54 am

k vind Fly On The Wall een wereldalbum, schaamteloos ondergewaardeerd.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma jan 25, 2010 10:54 pm

AC/DC is inderdaad van het beleid afgestapt dat ze niet op festivals spelen, want ze staan dit jaar op het Engelse Download festival, op 11, 12 en 13 juni in Donington Park, samen met onder meer Them Crooked Vultures, Deftones, Stone Temple Pilots, Bullets For My Valentine, Megadeth, Motörhead, Wolfmother en Volbeat. Kunnen ze in Nederland geen zusterfestival organiseren? Met zulke namen (op 1 dag) zou je het Goffert Park waarschijnlijk ook wel vol krijgen.

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » di jan 26, 2010 12:07 am

ik ruik een nieuwe organisator :-)

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di jan 26, 2010 8:31 am

Gilbert schreef:AC/DC is inderdaad van het beleid afgestapt dat ze niet op festivals spelen, want ze staan dit jaar op het Engelse Download festival, op 11, 12 en 13 juni in Donington Park, samen met onder meer Them Crooked Vultures, Deftones, Stone Temple Pilots, Bullets For My Valentine, Megadeth, Motörhead, Wolfmother en Volbeat. Kunnen ze in Nederland geen zusterfestival organiseren? Met zulke namen (op 1 dag) zou je het Goffert Park waarschijnlijk ook wel vol krijgen.
Dta is voorheen natuurlijk het monsters of rock festival, daar hebben ze al 3 keer geheadlined.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di jan 26, 2010 6:51 pm

Een bijzondere samenwerking tussen Marvel Studio’s en Columbia Records tekent zich af voor de Hollywood blockbuster Iron Man 2. Het vervolg op de eerste Iron Man film uit 2008, zal van begin tot eind vol zitten met muziek van de Australische rockband AC/DC. Sony Music zal de soundtrack uitbrengen; AC/DC: Iron Man 2. Op dit album komen 15 classic AC/DC nummers te staan die zijn geselecteerd uit de 10 albums die de band tussen 1976 en 2008 heeft uitgebracht. De eerste video van het album is de klassieker Shoot To Thrill. De videoclip is opgenomen in Buenos Aires tijdens het AC/DC concert van vorige maand. In de video zijn, naast de concertopnamen, ook niet eerder vertoonde beelden van de nieuwe Iron Man 2 film gebruikt. Iron Man 2 draait vanaf 29 april 2010 in de Nederlandse bioscopen, de soundtrack van AC/DC moet vanaf 16 april in de winkels liggen.

De Iron Man films zijn afgeleid van de populaire stripboeken die al verschijnen sinds 1963. In de film wordt Iron Man gespeeld door Robert Downey Jr. Daarnaast bestaat de cast uit onder andere Gwyneth Palthrowm, Scarlett Johansson, Micky Rourke en Samuel L. Jackson.

Afbeelding

Tracklist:
1. Shoot to Thrill
2. Rock ‘N’ Roll Damnation
3. Guns for Hire
4. Cold Hearted Man
5. Back in Black
6. Thunderstruck
7. If You Want Blood (You’ve Got It)
8. Evil Walks
9. T.N.T.
10. Hell Ain’t a Bad Place to Be
11. Have a Drink on Me
12. The Razor’s Edge
13. Let There Be Rock
14. War Machine
15. Highway to Hell
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » di jan 26, 2010 7:27 pm

Gilbert schreef:AC/DC is inderdaad van het beleid afgestapt dat ze niet op festivals spelen, want ze staan dit jaar op het Engelse Download festival, op 11, 12 en 13 juni in Donington Park, samen met onder meer Them Crooked Vultures, Deftones, Stone Temple Pilots, Bullets For My Valentine, Megadeth, Motörhead, Wolfmother en Volbeat. Kunnen ze in Nederland geen zusterfestival organiseren? Met zulke namen (op 1 dag) zou je het Goffert Park waarschijnlijk ook wel vol krijgen.
Absoluut, te gekke line up
einde bericht

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo jan 27, 2010 6:51 am

Took schreef:
Een bijzondere samenwerking tussen Marvel Studio’s en Columbia Records tekent zich af voor de Hollywood blockbuster Iron Man 2. Het vervolg op de eerste Iron Man film uit 2008, zal van begin tot eind vol zitten met muziek van de Australische rockband AC/DC. Sony Music zal de soundtrack uitbrengen; AC/DC: Iron Man 2. Op dit album komen 15 classic AC/DC nummers te staan die zijn geselecteerd uit de 10 albums die de band tussen 1976 en 2008 heeft uitgebracht. De eerste video van het album is de klassieker Shoot To Thrill. De videoclip is opgenomen in Buenos Aires tijdens het AC/DC concert van vorige maand. In de video zijn, naast de concertopnamen, ook niet eerder vertoonde beelden van de nieuwe Iron Man 2 film gebruikt. Iron Man 2 draait vanaf 29 april 2010 in de Nederlandse bioscopen, de soundtrack van AC/DC moet vanaf 16 april in de winkels liggen.

De Iron Man films zijn afgeleid van de populaire stripboeken die al verschijnen sinds 1963. In de film wordt Iron Man gespeeld door Robert Downey Jr. Daarnaast bestaat de cast uit onder andere Gwyneth Palthrowm, Scarlett Johansson, Micky Rourke en Samuel L. Jackson.

Afbeelding

Tracklist:
1. Shoot to Thrill
2. Rock ‘N’ Roll Damnation
3. Guns for Hire
4. Cold Hearted Man
5. Back in Black
6. Thunderstruck
7. If You Want Blood (You’ve Got It)
8. Evil Walks
9. T.N.T.
10. Hell Ain’t a Bad Place to Be
11. Have a Drink on Me
12. The Razor’s Edge
13. Let There Be Rock
14. War Machine
15. Highway to Hell

Cold Hearted Man, pfff daarvoor hebben ze in de archieven moeten duiken, wel een kik nummer. Een avn de gaafste die nooit op een reguliere LP verschenen is (ja ok de Australische versie van "Powerage")
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: AC/DC

Bericht door enforcer » wo mar 09, 2011 12:23 pm

Er komt een nieuwe bluray uit "Live at River Plate". Echt kikke, moet een van de meest magische avonden van de tour geweest zijn. De trailer smaakt naar meer iig!

Afbeelding

Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: AC/DC

Bericht door Ernst-Jan » vr mar 11, 2011 9:14 am

Dankzij sony mag ik de trailer niet bekijken.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: AC/DC

Bericht door Gilbert » zo mei 08, 2011 9:14 am

Op de frontpage staat de komende week de volgende poll online: AC/DC gaat nog een cd opnemen. Welke van hun tot dusver verschenen studio-albums is jouw favoriet? Stemmen kan hier: http://www.metalfan.nl/pollBooth.php?pollID=184.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: AC/DC

Bericht door Gilbert » di feb 19, 2013 12:57 pm

Vandaag is het alweer 33 jaar geleden dat Bon Scott overleed. Daarom: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=7560.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22670
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: AC/DC

Bericht door innuendo » di apr 15, 2014 2:25 pm

De geruchten gaan dat AC/DC vandaag hun pensioen (met directe ingang?) gaan aankondigen.


Ik heb nooit veel met de band gehad, dus ik zal er niet wakker van liggen. Wellicht anderen wel.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Orphe
Berichten: 4610
Lid geworden op: do nov 11, 2004 4:01 pm
Locatie: Sittard

Re: AC/DC

Bericht door Orphe » di apr 15, 2014 3:30 pm

Ik las het inderdaad ook. Malcolm Young schijnt ernstig ziek te zijn. Ik zou het wel jammer vinden! Ik ben blij dat ik ze gezien heb, mocht het echt waar zijn natuurlijk.
"What is it with you and banging monsters"

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: AC/DC

Bericht door yowannuzz » di apr 15, 2014 5:06 pm

Ik heb de band 2 keer live gezien .
In 1991, dat was op monsters of rock in de goffert, met o.a. Metallica, dat vond ik toen erg gaaf.
Het was mijn eerste metal-concert. Later zag ze nog in Utrecht, en dat was letterlijk hetzelfde concert.
Vond ik erg jammer, ben ze toen uit het oog en oor verloren.
Een goede maat van me zag ze een paar jaar terug in 'Ahoy, en naar zijn verhalen te oordelen was er nog bar weinig aan de show gewijzigd. Ook hun platen stonden niet bol van vernieuwing.
Het is natuurlijk een iconische band, en ik gun de bandleden alle goeds , maar ik zal ze niet missen in het metalen landschap .....
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: AC/DC

Bericht door Draconian » di apr 15, 2014 6:14 pm

Ik dacht dat de band juist bezig was met een nieuw album?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: AC/DC

Bericht door Siego » di apr 15, 2014 7:02 pm

yowannuzz schreef:Ook hun platen stonden niet bol van vernieuwing.
Afbeelding

Twee keer live mogen zien tijdens de laatste tour en daar dank ik God voor op m'n blote knieën.
Zelden zo genoten van een liveshow, ook al was de tweede keer een exacte kopie van de eerste.
Als het stoppen echt door een ziekte van Malcolm Young komt, is dat natuurlijk triest.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: AC/DC

Bericht door yowannuzz » di apr 15, 2014 7:54 pm

Siego, ik zeg uiterst diplomatiek en politiek correct dat ik het een saaie kutband vind. ;)
Ik hou gewoon niet van bands die steeds dezelfde plaat maken.
Hele volksstammen denken daar anders over, en dat vind ik prima.
De liveshow was ook goed en doortimmerd, alleen al wel heel erg lang precies, maar dan ook precies hetzelfde.

En ik hou van bands die zich vernieuwen en risico durven te nemen.
Maar daar gaat het hier nu niet om, de reden van stoppen is inderdaad triest.
Ik hoop dat het goed komt met de beste man, maar ik weet niet of dat een realistische optie is.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Bang Your Radio
Berichten: 15
Lid geworden op: zo jan 05, 2014 4:24 pm

Re: AC/DC

Bericht door Bang Your Radio » wo apr 16, 2014 1:15 am

AC/DC not quitting. Retirement rumours.
'Insiders tell Billboard that there's no truth to the rumor, though the group's management and Columbia Records, its current label, have chosen not to comment on the matter.'
Source: http://www.billboard.com/articles/news/ ... ent-rumors

Andere bronnen melden een persconferenctie morgen. Dan krijgen we het antwoord van de band.
Dutch Heavy Music Radioshow. Bang On!
Site | Facebook
Tuesdays between 22:00 hour 'til 23:00 hour | http://omroepzuidplas.nl/

Kwibus
Berichten: 250
Lid geworden op: vr apr 25, 2008 12:59 pm
Locatie: Vlissingen

Re: AC/DC

Bericht door Kwibus » wo apr 16, 2014 1:53 pm


Bang Your Radio
Berichten: 15
Lid geworden op: zo jan 05, 2014 4:24 pm

Re: AC/DC

Bericht door Bang Your Radio » wo apr 16, 2014 2:37 pm

The zanger, Brian Johnson, geeft het antwoord: 'AC/DC NOT RETIRING YET'
'The Singer says May studio sessions will go ahead - and still hopes to play anniversary shows as "wonderful way to say bye-bye"
Er is wel iemand ziek binnen de band. 'One of the boys has a debilitating illness, but I don't want to say too much about it.'
Bron: http://teamrock.com/news/2014-04-16/bri ... tiring-yet
Dutch Heavy Music Radioshow. Bang On!
Site | Facebook
Tuesdays between 22:00 hour 'til 23:00 hour | http://omroepzuidplas.nl/

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: AC/DC

Bericht door Took » wo apr 16, 2014 2:39 pm

maarrr dat is precies hetzelfde dat hij maanden terug ook al zei. En het komt van The Telegraph, wat volgens mij zo'n soort sensatiekrant is als de Telegraaf hier. Het kan net zo goed zijn dat hij dat dus al maanden terug tegen die reporter gezegd heeft.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6796
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: AC/DC

Bericht door Johan » wo apr 16, 2014 3:22 pm

Vooralsnog is het nieuws over dat ze ermee stoppen nog niet bevestigd. Al die nieuwssites gebruiken dezelfde bronnen, inclusief rare tegenstrijdigheden: "Malcolm had iets meer dan een maand geleden een beroerte". En iets verderop: "Daarom verhuisde hij met zijn gezin voor kerst naar Sydney".

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: AC/DC

Bericht door Took » wo apr 16, 2014 4:28 pm

eindelijk heeft de band iets laten weten: Malcolm is inderdaad ziek, maar hij neemt een pauze. De band gaat wel door met het maken van muziek.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Orphe
Berichten: 4610
Lid geworden op: do nov 11, 2004 4:01 pm
Locatie: Sittard

Re: AC/DC

Bericht door Orphe » wo apr 16, 2014 7:15 pm

Gelukkig :)
"What is it with you and banging monsters"

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6796
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: AC/DC

Bericht door Johan » do apr 17, 2014 10:35 am

Hadden al die paniekzaaiers toch geen gelijk over het stoppen van de band :).

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22670
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: AC/DC

Bericht door innuendo » vr sep 26, 2014 8:23 am

Mwa.. Nou...

Als dit soort mensen wegvallen, wordt het toch wel zwaar hoor:

http://www.nu.nl/achterklap/3887785/opr ... entie.html
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: AC/DC

Bericht door Gilbert » vr sep 26, 2014 9:40 am

Ik heb inderdaad ook weinig hoop nu met Malcolm Young, voor zover ik weet, de belangrijkste songwriter wegvalt (dat wil zeggen, zijn broer Angus wees in interviews altijd Malcolm aan als degene die met de voornaamste riffs aan kwam zetten). En zelfs Malcolm was mijns inziens het schrijven van bovengemiddelde riffs en songs al een tijdje verleerd.

Er is overigens al wel een stukje te horen van de nieuwe single Play Ball als achtergrondmuziekje bij een reclamefilmpje: http://www.blabbermouth.net/news/acdc-h ... play-ball/.
Ik vind het deuntje echt ontzettend suf klinken, maar uit de reacties maak ik op dat een hoop AC/DC-fans daar anders over denken (net als bij het vorige album Black Ice, waarvan ik nog steeds niet begrijp waarom dat zo'n groot commercieel succes was).

Morgen (zaterdag) zou de gehele single online moeten komen, dus dan valt er al weer wat meer over het aankomende album te zeggen. Hoe dan ook is zo'n cd natuurlijk vooral een excuus voor een nieuwe wereldtoernee, waar ik toch wel naar uit kijk. Zou mooi zijn als de band volgend jaar bijvoorbeeld in het Goffertpark zou spelen. Vanzelfsprekend zou de Ziggo Dome, Ahoy of Brabanthallen nog beter zijn, maar dan gaat het weer lastig worden om aan kaartjes te komen...

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6796
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: AC/DC

Bericht door Johan » vr sep 26, 2014 2:32 pm

Ik vond Black Ice anders best zijn momenten hebben. Songs als Stormy Mayday, Money Made, Rock n Roll Dream & Rock n Roll train vind ik wel de moeite waard.

Ik hoop ook op een outdoor concert met veel plaats. In 2009 was ik een van de velen die in de toen hagelnieuwe virtuele wachtrij werd genaaid. Bijna aan de beurt volgens de statusbalk en opeens een balk die terugzakt naar 30%.

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8441
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: AC/DC

Bericht door AmnesJAn » do nov 06, 2014 9:51 am

AC/DC-drummer Phil Rudd wordt verdacht van het beramen van twee moorden. De 60-jarige rocker moest woensdag in de rechtbank van de Nieuw-Zeelandse plaats Tauranga verschijnen.

Dat meldt Waikato Times. Hij zou geprobeerd hebben twee mannen te laten vermoorden.

Rudd zei niets in de rechtszaal en werd op borgtocht vrijgelaten, op voorwaarde dat hij geen contact heeft met de man die hij zou hebben ingehuurd om de moorden te plegen.

Over drie weken moet hij opnieuw verschijnen. De drummer werd gearresteerd nadat zijn huis werd doorzocht. Naast de moordplannen wordt hij beschuldigd van bedreigingen en bezit van cannabis.

De namen van de twee vermeende slachtoffers zijn niet aan de media onthuld. Michael Browning, de voormalig manager van AC/DC, liet aan Daily Mail Australië weten dat het nieuws voor hem 'nogal een schok' was.

Nieuw album

Rudd kwam in 1975 bij AC/DC. In 1983 stopte de Australiër ermee en verhuisde hij naar Nieuw-Zeeland. Sinds 1994 maakt Rudd weer onderdeel uit van de rockband, bekend van hits als Whole Lotta Rosie, Highway To Hell en Thunderstruck. Op 2 december komt er een nieuw album uit, Rock Or Bust.

Deze plaat werd opgenomen zonder oprichter Malcolm Young. De band maakte in september bekend dat Young aan dementie lijdt. Zijn neef Steve Young vervangt hem en gaat mee op tournee. Rudd was afwezig in het promotiemateriaal voor het nieuwe album. Ook miste hij twee opnames voor videoclips.
Door: BuzzE/ANP
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22670
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: AC/DC

Bericht door innuendo » do nov 06, 2014 3:45 pm

Het gaat zo wel erg snel bergafwaarts met deze band.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: AC/DC

Bericht door Ernst-Jan » do nov 06, 2014 4:54 pm

Apart verhaal.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: AC/DC

Bericht door Gilbert » vr nov 07, 2014 9:26 am

Het lijkt allemaal nogal mee te vallen. Van de frontpage:
Aanklacht tegen AC/DC-drummer sterk afgezwakt

De aanklacht tegen AC/DC-drummer Phil Rudd is sterk afgezwakt. Hij wordt gelukkig niet langer verdacht van een poging tot het inhuren van een huurmoordenaar om twee mannen te laten vermoorden. Volgens Rudds advocaat Paul Mabey was dit de uitkomst van een gesprek tussen de advocaat, de openbaar aanklager en de Nieuw-Zeelandse politie. De aanklager kwam tot de conclusie dat er onvoldoende bewijs is voor die zware beschuldiging. Wel wordt Phil Rudd nog steeds aangeklaagd wegens het uiten van dreigementen en het bezit van drugs (methamphetamine en cannabis).

Volgens zijn advocaat zal Rudd zich gaan verdedigen tegen de beschuldiging dat hij zou hebben gedreigd om iemand te vermoorden en gaat het bij het mogelijke drugsbezit om een "licht" vergrijp. De advocaat vindt bovendien dat zijn cliënt (dankzij de Nieuw-Zeelandse politie en justitie) onnodige, ernstige schade heeft opgelopen door de uitvoerige en sensationele verspreiding van een zeer ernstige beschuldiging (het inschakelen van een huurmoordenaar), waar geen grond voor was.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: AC/DC

Bericht door Elessar » vr nov 07, 2014 9:11 pm

Johan schreef:Ik hoop ook op een outdoor concert met veel plaats. In 2009 was ik een van de velen die in de toen hagelnieuwe virtuele wachtrij werd genaaid. Bijna aan de beurt volgens de statusbalk en opeens een balk die terugzakt naar 30%.
Amen, godverdomme.

Een levenslang trauma. Letterlijk úren achter de pc gezeten. Met uiteindelijk 0 als resultaat.
Laatst gewijzigd door Elessar op ma nov 10, 2014 2:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6796
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: AC/DC

Bericht door Johan » ma nov 10, 2014 9:40 am

Gilbert schreef:Het lijkt allemaal nogal mee te vallen. Van de frontpage:
Allemaal weer flink opgeblazen dus? Lekker dan hoe de internationale media 'm al zo ongeveer schuldig hadden verklaard..
Elessar schreef:
Johan schreef:Ik hoop ook op een outdoor concert met veel plaats. In 2009 was ik een van de velen die in de toen hagelnieuwe virtuele wachtrij werd genaaid. Bijna aan de beurt volgens de statusbalk en opeens een balk die terugzakt naar 30%.
Amen, godverdomme.

Een levenslang trauma. Letterlijk úren achter de pc gezetten. Met uiteindelijk 0 als resultaat.
Ik zie wel festivalmogelijkheden komend jaar. Hopelijk niet alleen op Werchter..

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: AC/DC

Bericht door Siego » vr dec 12, 2014 10:26 am

Zojuist is bekend geworden dat AC/DC op 5 mei 2015 naar de Gelredome komt

bron: http://www.counterculture.nl/2014/12/ac ... jdingsdag/

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: AC/DC

Bericht door Gilbert » do jan 01, 2015 9:23 pm

Ben je benieuwd waar AC/DC-zanger Brian Johnson zich bevond tijdens de jaarwisseling? Het antwoord vind je hier: http://www.metalfan.nl/article.php?sid=13465.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: AC/DC

Bericht door Gilbert » zo feb 08, 2015 11:13 am

Drummer Chris Slade keert terug bij AC/DC

Doordat vaste AC/DC-drummer Phil Rudd momenteel verwikkeld is in een rechtszaak, bleef het lange tijd onduidelijk wie op de komende wereldtournee achter de drumkit zal zitten. Nu blijkt dat Rudd er niet bij zal zijn en vervangen wordt door oudgediende Chris Slade. De 68-jarige, in Wales geboren slagwerker was tussen 1989 en 1994 al eerder in dienst van de Australische hardrockband en drumde daarnaast voor uiteenlopende artiesten als Asia, David Gilmour, Gary Moore, Manfred Mann's Earth Band, Michael Schenker Group, Olivia Newton-John, The Firm, Tom Jones en Uriah Heep. De kale drumgigant zal vanavond (zondag 8 februari) voor het eerst sinds 1994 weer met AC/DC optreden, tijdens de uitreiking van de Grammy Awards in Los Angeles (VS). Op dinsdag 5 mei begint AC/DC in het Gelredome te Arnhem aan een Europese tournee, die op maandag 6 juli het festivalpark Stenehei in het Vlaamse Dessel aandoet. Beide shows waren razendsnel uitverkocht.

Overigens stond de behandeling van de rechtszaak van Phil Rudd gepland voor aankomende dinsdag, 10 februari. Die zitting is echter uitgesteld omdat de muzikant (op vriendschappelijke wijze) afscheid heeft genomen van zijn advocaat en dus op zoek moet naar een nieuwe bepleiter van zijn zaak. Rudd is aangeklaagd wegens bedreiging en drugsbezit. Naar verluidt is hij, zolang de juridische kwestie niet is afgerond, verplicht om in de buurt van zijn woning in Nieuw-Zeeland te blijven.

Kwibus
Berichten: 250
Lid geworden op: vr apr 25, 2008 12:59 pm
Locatie: Vlissingen

Re: AC/DC

Bericht door Kwibus » vr feb 13, 2015 10:28 am

Volgens een berichtje van Mojo op Facebook gaan er vandaag extra kaarten in de verkoop voor het concert van AC/DC in Gelredome. Verkoop start om 16.00 uur!!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22670
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: AC/DC

Bericht door innuendo » vr feb 13, 2015 10:39 am

Uitknijpen tot de laatste cent.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Kwibus
Berichten: 250
Lid geworden op: vr apr 25, 2008 12:59 pm
Locatie: Vlissingen

Re: AC/DC

Bericht door Kwibus » vr feb 13, 2015 10:56 am

Jep...en dat allemaal onder het mom van "extra plaats vanwege (kleine) productionele veranderingen".

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: AC/DC

Bericht door Took » zo apr 17, 2016 10:21 am

Goed, AC/DC heeft nu dus afscheid genomen van Brian Johnson want die riskeert doof te worden, en de tour wordt afgemaakt met niemand minder dan Axl Rose!
Heb jij een kaartje voor de show van AC/DC in het Festivalpark te Werchter op Pinkstermaandag 16 mei (of voor een van de andere Europese shows in mei en juni)? Houd er qua vervoer dan rekening mee dat de show weleens wat later zou kunnen beginnen en eindigen dan volgens het vooraf aangekondigde tijdschema. Niemand minder dan Guns N' Roses-zanger Axl Rose zal namelijk de microfoon ter hand nemen bij de Australische formatie. Vaste AC/DC-zanger Brian Johnson lijdt momenteel aan doofheid en kan daarom voorlopig niet optreden. De groep wil de Europese tournee toch laten doorgaan, alsmede een reeks uitgestelde shows in Noord-Amerika inhalen. De hardrockers hebben Axl Rose, die met Guns N' Roses al diverse malen AC/DC-songs heeft gecoverd, daarom gevraagd om hen uit de brand te helpen.

De onwaarschijnlijke samenwerking deed al enige tijd de ronde in het geruchtencircuit en is nu dan eindelijk officieel bevestigd. Axl Rose is zelf momenteel overigens aan een (rol)stoel gekluisterd vanwege een gebroken voet, maar dat verhindert hem niet om deze maand enkele shows te doen in Noord-Amerika met de gedeeltelijk herenigde Guns N' Roses. Het is een drukke periode voor de roodharige zanger, want na de Europese toer met AC/DC zal hij een meer uitgebreide rondreis door Noord-Amerika maken met Guns N' Roses. De Duitse krant Bild berichtte afgelopen week dat die band bovendien in gesprek zou zijn met Europese promoters om aan het einde van de zomer in het Londense Wembley-stadion en in Duitsland een aantal shows te doen, doch het is vooralsnog afwachten of dat bericht op waarheid berust en Guns N' Roses daadwerkelijk naar Europa zal komen.

Update: Wil je weten hoe AC/DC klinkt met Angus Young op gitaar en Axl Rose op zang? Guns N' Roses speelde zojuist een show tijdens het eerste weekeinde van het Amerikaanse Coachella-festival. Daarbij kwam AC/DC-gitarist Angus Young als speciale gast het podium op om samen met Axl Rose en diens collega's de AC/DC-klassiekers Whole Lotta Rosie en Riff Raff ten gehore te brengen. Bijgevoegd vind je een uit het publiek geschoten opname van het eerstgenoemde nummer.

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AC/DC

Bericht door Wessel » zo apr 17, 2016 3:40 pm

Ik zou me, als ik een serieuze AC/DC fan met kaartje voor een aankomend concert was, behoorlijk bekocht voelen...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: AC/DC

Bericht door Jeroen » zo apr 17, 2016 4:16 pm

Als ze met een absolute nobody op tournee waren gegaan, wellicht wel ja. Maar dit lijkt me toch niet zo problematisch, mits Rose er zelf geen potje van maakt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25603
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: AC/DC

Bericht door Lennert » zo apr 17, 2016 4:50 pm

Wessel schreef:Ik zou me, als ik een serieuze AC/DC fan met kaartje voor een aankomend concert was, behoorlijk bekocht voelen...
Waarom? Johnson heeft toch net als Rose een verrotte stem? Ik zou zeggen dat Rose nog een betere verrotte stem heeft.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: AC/DC

Bericht door CoenV » zo apr 17, 2016 8:01 pm

Wessel schreef:Ik zou me, als ik een serieuze AC/DC fan met kaartje voor een aankomend concert was, behoorlijk bekocht voelen...
Ik heb Brian Johnson gebeld om jouw mening door te geven, maar hij hoorde waarschijnlijk zijn telefoon niet overgaan.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AC/DC

Bericht door Wessel » ma apr 18, 2016 10:32 am

CoenV schreef:
Wessel schreef:Ik zou me, als ik een serieuze AC/DC fan met kaartje voor een aankomend concert was, behoorlijk bekocht voelen...
Ik heb Brian Johnson gebeld om jouw mening door te geven, maar hij hoorde waarschijnlijk zijn telefoon niet overgaan.
Dankjewel, reuze vriendelijk van je!

Plaats reactie