Degenen die op vrijdag 12 december niet naar de eerste dag van de Eindhoven Metal Meeting gaan, kunnen die avond naar de zaal 013 in het nabijgelegen Tilburg reizen. Daar treedt dan namelijk onder de naam Metal All Stars een gelegenheidsband op met een indrukwekkende rij muzikanten. Een tijdje terug was al een lijst van deelnemers bekendgemaakt, maar daar zijn een aantal aanpassingen in aangebracht.
Onder meer Zakk Wylde en Cronos zijn nog gewoon van de partij, maar Soulfly-frontman Max Cavalera, voormalig Shinedown-gitarist Jasin Todd en de voormalige Manowar- en Megadeth-drummers Rhino en Nick Menza staan niet meer op de affiche. De vrijgekomen plaatsen zijn (vooralsnog) opgevuld met voormalig Queensrÿche-zanger Geoff Tate, Megadeth-bassist Dave Ellefson, Blasko en Gus G uit de band van Ozzy Osbourne en de drummende broertjes Vinny en Carmine Appice. Tickets kosten 35 euro per stuk, plus servicekosten.
Deelnemers aan Metal All Stars:
Zakk Wylde (Black Label Society/ex-Ozzy Osbourne)
James LaBrie (Dream Theater)
Geoff Tate (ex-Queensrÿche)
Joey Belladonna (Anthrax)
Cronos (Venom)
Dave Ellefson (Megadeth)
Chuck Billy (Testament)
Ross The Boss (ex-Manowar)
Vinny Appice (ex-Dio, ex-Black Sabbath)
Carmine Appice (ex-Vanilla Fudge, ex-Cactus)
Blasko (Ozzy Osbourne, ex-Rob Zombie)
Gus G (Ozzy Osbourne, Firewind)
Kobra Paige (Kobra And The Lotus)
Wellicht komen hier nog namen bij (of vallen er nog wat af). Zelf heb ik al een early-bird ticket voor de Eindhoven Metal Meeting gekocht. Maar eigenlijk zou ik hier ook wel naar toe willen, met helden als Cronos, Tate, Billy, Ellefson en de broertjes Appice. Een alternatief/mogelijke oplossing is om naar het Duitse Bochum te gaan. Daar staan de Metal All Stars volgens de metalallstars.com website geboekt voor vrijdag 28 november in het RuhrCongress, al is daar op de website van dat hallencomplex zelf nog niets over te vinden.
Metal All Stars, vr. 12-12-2014, 013, met Geoff Tate
- innuendo
- Lult over cdtjes
Re: Metal All Stars, vr. 12-12-2014, 013, met Geoff Tate
Wat kan ik ervan verwachten eigenlijk?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Voor zover ik begrepen heb, een show van circa tweeënhalf uur waarbij veel "metalhits" gecoverd worden, waaronder songs uit de loopbanen van de verschillende deelnemers. Dus James LaBrie zal met ondersteuning van een aantal van de genoemde instrumentalisten wat bekende nummers van Dream Theater zingen, zoals (hoogstwaarschijnlijk) Pull Me Under, Cronos enkele krakers van Venom, Chuck Billy een paar Testament-songs etcetera. Zakk Wylde zal wellicht de vocalen voor zijn rekening nemen voor enkele Black Sabbath/Ozzy-songs en misschien wordt er ook wat van Megadeth en Manowar gespeeld. Ook moet je niet gek opkijken als er covers van overbekende metalhits van een AC/DC of Iron Maiden voorbijkomen. Dat stel ik me er in elk geval bij voor.innuendo schreef:Wat kan ik ervan verwachten eigenlijk?
Op setlists.fm staat een setlist van een eerdere Metal All Stars show, maar dat was met een andere lijst deelnemers (waaronder Udo Dirkschneider, Max Cavalera en vermoedelijk de zanger van Shadows Fall): http://www.setlist.fm/stats/average-set ... Stars+2014.
Oh, hier kun je trouwens een gehele show van de Metal All Stars (weliswaar met een andere line-up) bekijken: