Thrash / Speed Metal XIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete plaat van Heathen?

Breaking The Silence
8
47%
Victims Of Deception
4
24%
The Evolution Of Chaos
5
29%
 
Totaal aantal stemmen: 17

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door CoenV » wo jan 29, 2014 9:04 pm

Eru; ik heb pas boodschappen gedaan bij Divebomb, ook dat plaatje meegenomen, vind er maar weinig aan, hehe.

Ik ga begin maart weer shoppen bij Divebomb (vanwege uitkomen Addictive, Sultan en Grinder rereleases), de verzendkosten zijn belachelijk hoog, dus als iemand mee wil bestellen hoor ik wel.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » wo jan 29, 2014 9:41 pm

Mooi!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » wo jan 29, 2014 9:43 pm

CoenV schreef:(en Ruud trekt z'n gemiddelde zo nu en dan naar beneden door misplaatste reviews zoals die van Avatarium).

Ga je me nou vertellen dat jij die meuk ook goed vindt? :mrgreen:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo jan 29, 2014 11:05 pm

CoenV schreef:
Jeroen schreef:Natuurlijk deel je wel eens een te hoog cijfer uit, maar het gaat me niet om de cijfers. Die dienen alleen ter ondersteuning. De recensie telt.
Daar wringt hem juist de schoen. Ik vind het cijfer wat onder een review staat vaak niet stroken met de inhoud van de review. Ik denk als je gaat uitrekenen per reviewer welke cijfer er gemiddeld gegeven wordt, dat dit schokkend hoog zal zijn. Geen zin in om dergelijk rekenwerk te verrichten om mijn punt te maken (en Ruud trekt z'n gemiddelde zo nu en dan naar beneden door misplaatste reviews zoals die van Avatarium).
Ik denk ook dat als je jaarlijsten (dit geld voor zowel lezers als reviewers) gaat bekijken van enkele jaren terug dat mensen hun mening vaak fors bijstellen, veel platen verliezen hun kracht toch na een bepaalde tijd of het tijdelijke enthousiasme slaat over naar verveling.
Herken ik mezelf niet of nauwelijks in. Eerder andersom. Dat cd's op een later tijdstip toch zijn gaan groeien. Maar daar kun je toch geen rekening mee houden.

Overigens kijk ik ook erg uit naar die heruitgave van Grinder. Er is overigens een redelijke kans dat ze Dawn For The Living ook opnieuw gaan uitbrengen. Maar voor jou maakt dat natuurlijk weinig uit, aangezien je em al hebt. Ik hoop trouwens dat ze The 1st EP ook aan deze Grinder re-release koppelen. Scheelt weer.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di feb 04, 2014 7:50 pm

Goh, wat is het toch lekker om Hindsight: Suffering Hour & Reason Revisited van Anacrusis hard uit de boxen te horen knallen. Echt een heropname die wat toevoegt aan de originele releases. De riffs knallen harder en de duistere rand is perfect behouden. Ook is Nardi nog niets van zijn oorspronkelijke bezetenheid verloren. De oude uitgaven waren weliswaar ook erg oké, maar nu kunnen we in ieder geval horen wat er gespeeld wordt. Daarnaast vond ik de originele versie van Reason altijd wat vermoeiend door de kale sound. Dat euvel is volledig verholpen. Blijft een fantastische dubbelaar van één van de meest progressieve, originele en ondergewaardeerde (tech-)thrashbands ooit.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Heidewolf » wo feb 12, 2014 9:15 pm

Vette band, dat Anacrusis. De cleane zang is een verademing na het constante geschreeuw in bands als Coroner.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » wo feb 12, 2014 9:32 pm

Ja, supergoede band dat Anacrusis. Progressief en technisch. Soms uit onverwachte hoek, zoals hun tegendraadse post punk-elementen.

Op die (heropgenomen) dubbelaar is de nieuwe versie van het oorspronkelijke demo-nummer 'Apocalypse' geweldig:


Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo mar 02, 2014 12:14 am

Ook progressief en goed (en meer in het Watchtower / Psychotic Waltz straatje), die Inner Sanctum compilatie (met alles dat ooit is uitgebracht) van Divebomb Records. Geweldige technische en progressieve muziek die ook overloopt van de power, speed en thrash invloeden. Let ook op de Rush-achtige passages, met name bij de jaren negentig songs niet te versmaden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Took » zo mar 02, 2014 11:20 pm

Evil Invaders afgelopen vrijdag was heel gaaf.

http://www.metalfan.nl/concertreviews.php?id=710


Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door CoenV » do mar 06, 2014 11:29 pm

CoenV schreef:Eru; ik heb pas boodschappen gedaan bij Divebomb, ook dat plaatje meegenomen, vind er maar weinig aan, hehe.

Ik ga begin maart weer shoppen bij Divebomb (vanwege uitkomen Addictive, Sultan en Grinder rereleases), de verzendkosten zijn belachelijk hoog, dus als iemand mee wil bestellen hoor ik wel.
Laat maar horen, want eerdaags ga ik bestellen! Ben sowieso bij Toxik in Dynamo.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » vr mar 07, 2014 3:06 pm

Ze hebben nu zo'n package deal. Wereldwijd geen verzendkosten. Die drie nieuwe voor 42 dollar.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » za apr 05, 2014 8:58 pm

Heerlijke schijfjes, die van Grinder en Addictive.

Heeft iemand overigens de 2cd demo compilatie van Paradox al op de kop getikt bij Stormspell Records?
Heb het ding net gisteren besteld, dus ben benieuwd. Overigens heeft Stormspell nu een sale actie.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door CoenV » zo apr 06, 2014 12:44 am

Klopt, dat Divebomb is goed bezig. Helaas was de BOOTCAMP-serie deze keer totaal niet zo interessant als de eerste reeks. Tsja, verloren parels uit het verleden vs. hedendaagse ondergesneeuwde bands...
Uiteraard wint de shit van toentertijd het.

Van Paradox heb ik helaas alleen Product Of Imagination, ik hoop het omringende materiaal nog eens te bemachtigen voor een normale prijs. Product Of Imagination is een topalbum.
Van Anacrusis moet ik eerdaags maar eens de voltallige discografie opkopen, dat ik zo'n band heb kunnen missen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo apr 06, 2014 9:18 am

Absoluut. Gewoon die hernieuwde uitgave van Suffering Hour en Reason binnenharken. Ideaal ding.
Overigens mogen de nieuwe Helstar en Mekong Delta* er ook wel zijn. Komen deze maand uit.

Wat betreft Paradox, geen zwakke plaat uitgebracht. Ook het latere werk is prachtige melodieuze thrash. Slechts Riot Squad vind ik iets minder. Iets te eenvormig. Maar Tales Of The Weird, weer heerlijk en een mooi vervolg op het progressieve Electrify.

*edit ja :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » zo apr 06, 2014 10:42 am

Mening Delta.. Nooit van gehoord. Eens checken dan! :)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo apr 13, 2014 1:07 pm

Gisteren weer prima mijn slag kunnen slaan in Utrecht met cd's van Abattoir, Acid Reign, Amnesia, Exodus en Megace. Met name laatstgenoemde is een vrij eigenzinnige (Duitse) tech-thrash band met een zangeres die vooral op het tweede album Inner War zeer dichtbij de prestatie van Dawn Crosby komt. Op debuut Human Errors klinkt ze hier en daar nog wat onwennig, maar de vrij progressieve metal op dat album maakt het goed. Ook Amnesia mag er zijn. Britse band met maar één album. Doet me sterk denken aan Dyoxen en het In Search Of Sanity album van Onslaught. Prima melodieuze thrash dus.
Van Exodus miste ik Force Of Habit nog, dus die heb ik ook maar opgepikt. Misschien niet zo energiek en razend als sommige andere platen, maar qua songs zeker geen zwakke schijf.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma apr 21, 2014 9:38 pm

Schop, nieuw polltje. Evolution Of Chaos is nu een jaartje of vier oud, dus we kunnen de balans eens opmaken.
Ik heb zelf toch op Victims Of Deception gestemd. Die riffs, die sound en die songstructuren, geweldig. De andere twee vind ik ook te gek, maar simpelweg iets minder. De laatste kent in No Stone Unturned bijvoorbeeld een te lange track waar geweldige stukken in zitten, maar het komt nooit echt bij elkaar. Grappig genoeg vond ik dat nummer in het begin wel heel tof, maar dat komt meer door het muzikale machtsvertoon dan door een sterke compositie. Heb ik na veelvuldig luisteren vaker op die schijf, al vind ik het wel een moderne klassieker.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Den » di apr 22, 2014 1:01 pm

Breaking the silence is mijn favoriet. Daar is het nog meer speedmetal ipv de thrash riffs die ze later gaan gebruiken. Dat supersnelle geraas vind ik gewoon gaver dan het gehak op hun thrashplaten.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » di apr 22, 2014 2:08 pm

Ook voor mij BtS. Victims of Deception staat hier nog niet in de kast, dus die valt voorlopig nog even af. Evolution of Chaos is een prima schijfje met enkele ongelooflijk gave nummers, maar ik houd nu eenmaal van dat oldskool geluid. Mits goed uitgevoerd, kan daar geen moderne productie tegenop.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » do mei 01, 2014 7:44 pm

Antidote uit Finland is trouwens ook te gek. Band heeft drie fantastische progthrashplaten gemaakt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lennert » za mei 10, 2014 10:28 pm

Gestemd op The Evolution Of Chaos, voornamelijk ook omdat het de enige cd van de band is die ik nog wel vaak luister en vanwege het feit dat ik de voorgaande albums nergens heel spectaculair vind. Het debuut vind ik bij vlagen zelfs pijnlijk om te horen qua zang en productie.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » ma mei 12, 2014 11:07 am

Hmm, misschien ga ik ook voor 'The Evolution Of Chaos'. Dat nieuwste album heeft een spectaculair heldere productie en een collectie van uitzonderlijk aanstekelijke nummers. Een moderne thrashklassieker van het niveau van Overkills 'Ironbound', Flotsam & Jetsams 'The Cold' en Death Angels 'The Art Of Dying'.

De oude albums zijn eveneens prima, hoewel ik Lennerts punt over de zang en productie wel kan begrijpen. 'Victims Of Deception' is mijn favoriet, maar zelfs de geremasterde variant klinkt vaak nogal loom en stomp in de oren. Over het algemeen lijken die nummers net wat vaart te missen. De composities op 'The Evolution Of Chaos' hebben wel een lekker tempo, maar doen kwalitatief weer net onder aan die op zijn voorganger.

Het blijft een lastige keuze...

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lennert » ma mei 12, 2014 11:10 am

Ik zou Evolution Of Chaos samen met The Cold en Megadeth's Endgame als favoriete thrash comeback willen neerzetten zelfs. Het optreden in de Baroeg was spectaculair toen, ik geloof dat Ruud nog wel ergens een foto van ons met de zanger moet hebben als ik het goed heb?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma mei 12, 2014 7:12 pm

Ik vind die productie van Victims Of Deception juist gaaf. Weliswaar is het volume van de bas tijdens de stevige stukken wat aan de lage kant, maar de riffs compenseren dat dubbeldik. Zaagt heerlijk door. Bovendien is het gros van de riffs echt onnavolgbaar op die schijf. Ook is de sound wat organischer dan op de laatste schijf, maar dat was te verwachten met Hansen achter de knoppen. Zijn producties zijn altijd gaaf en de drums klinken gelukkig wel natuurlijk, maar de mix en mastering op de albums die hij doet zijn veelal hetzelfde. Albums als Devolution (Destruction), Sounds Of Violence (Onslaught) en de Anubis Gate albums hebben die sound ook.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » vr aug 01, 2014 9:15 pm

Mezzrow, vergeten Zweedse band. In de stijl van Testament en erg lekker. Originaliteit is ver te zoeken, maar met zulke beulen van songs, een stoere zanger en vette riffs heb ik daar niet zoveel moeite mee. Gave solo's ook!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » wo aug 13, 2014 12:00 am

Afgelopen weekend op Into The Grave weer wat leuke cd'tjes op de kop getikt, zoals het debuut van Razor en de tweede Meliah Rage. De laatste jaren heb ik maar weinig thrash geluisterd, omdat ik maar weinig leuke dingen tegenkwam en het kopen van platen vooral in de psychedelische rock- en stonerhoek was. Meliah Rage en Razor verschillen flink van elkaar, maar beide klinken prettig vertrouwd. De eerste zelfs lichtelijk vernieuwend (ik zag Havok zaterdag alleen maar riffs van Metallica en Testament spelen) en de ander oerdegelijk.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo aug 13, 2014 2:43 pm

Meliah Rage is een gave band. Vooral de eerste twee cd's ja. Daarna werd het meer harde heavy/power metal. Ook goed, maar een klasse minder spannend dan Kill To Survive en Solitary Solitude.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » wo aug 20, 2014 1:37 pm

Ik vond Evolution of Chaos van heathen ook te gek al was de productie m.i. op het album en pak minder dan op de eerder uitgebrachte 3-track demo. Ik vond trouwens "Psycho, Psycho" van Nasty Savage ook echt een klapper van een comeback maar helaas is die helemaal ten onder gegaan...

ben ook superbenieuwe naar de nieuwe Exodus met Zetro weer op de vocalen, hopelijk een echte follow up op "tempo of the damned"!

Meliah rage heeft mij nooit zo kunnen grijpen, beetje gladjes allemaal, muzikaal allemaal best ok maar de nummers zijn gewoon middle of the road. Volgens mij wel geproduceerd door Tom Soares dus wat dat betreft zit het wel snor. Ik vond juist die één na laatste van hen gaaf daarop hadden de nummers meer smoel dan op de oudere releases, die oudjes zijn volgens mij wel redelijk zeldzaam ondertussen.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » za sep 13, 2014 2:12 pm

Onlangs Terrahsphere ontdekt. Maar één cd gemaakt in 1991 op New Renaissance. Absurd technische thrash, vrij agressief ook met een tamelijk schizofrene kerel achter het gilstokje. Cdtje voor, schrik niet, 3,55 euro, gevonden. Leuke vondst.

"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door CoenV » di nov 18, 2014 10:34 pm

Iemand die Evolution of Chaos van Heathen beter vind dan de eerste twee albums is simpelweg niet goed bij zijn hoofd of ondervind zoveel druk van een drukkende tumor op zijn hersenen dat dergelijk irrationeel gelul onverhoeds de mond ontglipt. Monsterlijke cover van Kill The King op Victim of Deception ook trouwens.

Van Meliah Rage is Kill To Survice best aardig, lekker soepele, catchy en radiovriendelijke thrash. De rest van het werk is hooguit middelmatig.

Nog liefhebbers van de Amerikaanse Coven (tegenwoordig Coven 6669)?
Brachten eind jaren '80 en begin jaren '90 zeer fijne thrashplaatjes uit. Vlotte songs, vol puberale (voornamelijk) antichristelijke nonsens. Met name het album Death Walks Behind You is geweldig, helaas erg lastig te vinden. Heb er ooit veel te veel voor betaald.

Gelukkig voor de liefhebbers zijn de overige twee albums geremasterd voor de topprijs van 16 euro inc verzend:

http://www.covenmetal.com/Blessed-is-th ... 5917042202

Doen!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » di nov 18, 2014 10:39 pm

Haha, ik kan me die band vooral herinneren van McDonaldland Massacre.

May i take your order sir?
NOOOOOOOOO
Can i help you sir?
NOOOOOHOOHOOOHOOOOOOO

:D
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo nov 19, 2014 11:05 am

Wat vind jij van Terrahsphere, Coen 'Subtiel' Veld?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » wo nov 19, 2014 5:36 pm

CoenV schreef: Nog liefhebbers van de Amerikaanse Coven (tegenwoordig Coven 6669)?
Brachten eind jaren '80 en begin jaren '90 zeer fijne thrashplaatjes uit. Vlotte songs, vol puberale (voornamelijk) antichristelijke nonsens. Met name het album Death Walks Behind You is geweldig, helaas erg lastig te vinden. Heb er ooit veel te veel voor betaald.
Ja! Ik. Coven vond ik altijd al dè CoenV-band bij uitstek.
Niemand opgevallen?: Coven > Co(v)en > Coen(v) > CoenV

Wat wil je, met nummers als fucking a nun en boneless christian.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » wo nov 19, 2014 5:47 pm

Pienter hoor, Teun!


Doe mij maar trouwens de duistere hippie Coven (Destroys Minds & Reaps Souls). De thrash metalband vind ik echt drie keer niks op wat leuke momenten na.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » wo nov 19, 2014 5:52 pm

Die andere is echter zwaar overschat.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo nov 19, 2014 6:04 pm

Alle occulte rock is overschat :p hype! :p
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » wo nov 19, 2014 6:07 pm

Haha, ja daarom vliegen de platen als zoete broodjes over de toonbank en verkopen ze met gemak zalen als de 013 uit. :p
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » wo nov 19, 2014 6:15 pm

Welke, Jeroen?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo nov 19, 2014 6:17 pm

Het
Was
Een
Grapje..je...je..
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » wo nov 19, 2014 6:28 pm

Mijn onderbroek ruikt naar occulte rock.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22284
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door KoenM » wo nov 19, 2014 6:29 pm

Kutmuziek. Nu-metal, dat is de shit.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » wo nov 19, 2014 6:34 pm

KoenM schreef:Kutmuziek? Nu-metal, dat is shit.
Ik heb je even geholpen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22284
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door KoenM » wo nov 19, 2014 6:53 pm

Afbeelding
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » wo nov 19, 2014 7:08 pm

Jezus zeg, dat is echt wel de makkelijkste manier van reageren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22284
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door KoenM » wo nov 19, 2014 9:24 pm

Klopt helemaal. Die van jou blonk overigens ook niet uit in originaliteit. :P
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo dec 03, 2014 9:54 pm

Stormspell Records heeft onlangs ook een leuke opgepoetste democompilatie van Wargasm uitgebracht. Onder het kopje 'Satan Stole My Lunch Money' gaan veel songs schuil die later ook op het gave 'Why Play Around?' belandden. De nummers klinken bovendien behoorlijk vet voor demobegrippen. Overigens is dat debuut ook 'heruitgebracht'. Bewust met aanhalingstekens, want de cd is zonder medeweten van de band geremastered en opnieuw op cd geperst. Omdat de rechten voor de plaat ergens diep begraven liggen, hebben oud-bandleden zich wel uitgesproken vóór de uitgave, omdat de plaat dan in ieder geval maar weer verkrijgbaar is. Wel gaat het om maar 666 stuks, dus schiet op als je er eentje wilt.

Democompilatie heeft trouwens gaaf artwork, mooi eerbetoon aan de clown van de hoes die het debuut sierde:

Afbeelding
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

enforcer78
Berichten: 38
Lid geworden op: do dec 18, 2014 12:32 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer78 » do dec 18, 2014 1:46 pm

Cool , wargasm doet t altijd goed bij mij!

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door CoenV » zo dec 28, 2014 9:57 pm

Ja, lijkt me een leuk plaatje om in huis te halen, maar waarom lijkt het onmogelijk om zo'n juweeltje als Why Play Around? opnieuw uit te brengen? Ik heb er grof geld voor over om mijn buren het leven onmogelijk te maken op de legale noten van Bullets And Blades.

Edit: Fuck me, is Why Play Around echt opnieuw uitgebracht op Stormspell? (ik had de moeite kunnen nemen om je post te lezen)
Aaaaarrrggg, die moet ik hebben! Waarom zijn die gasten 80 weken per jaar op vakantie? Kankerrrrrrrrrrrrrr.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma dec 29, 2014 9:38 am

Niet door Stormspell. Raising Hell (of zoiets) records.

Hierbij:

http://www.ebay.nl/itm/Wargasm-Why-Play ... 540db12473
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Gilbert » do jan 01, 2015 8:34 pm

Een update over (het derde album van) Toxik: http://www.metalfan.nl/article.php?sid=13464.

Plaats reactie