Rock Hard Festival 2015, met Venom en Overkill
Rock Hard Festival 2015, met Venom en Overkill
Van vrijdag 22 t/m zondag 24 mei 2015, in het Pinksterweekeinde, vindt in het Amfitheater van Gelsenkirchen wederom het gezelligste metalfestival ter wereld plaats. Het voorlopige programma voor komend jaar bevat met Venom al een geweldige uitsmijter. Verder zijn tot dusver bevestigd: Overkill (yes!), Kataklysm (woohoo!), Channel Zero (nee, ik heb ook geen idee waarom) en Motorjesus (bah, alweer). Daar komen normaal gesproken nog 17 namen bij. Maar alleen Venom en de leuke sfeer op dit festival zijn natuurlijk al reden genoeg om een kaartje te kopen. Alle verdere informatie vind je hier: http://www.rockhard.de/festival.html.
- KoenM
- Contacteer:
Re: Rock Hard Festival 2015, met Venom en Overkill
Hopelijk is dat een voorbode van Overkill op meer Europese festivals, want in mei kan ik weer niet.
- Latebloomer
in november a.s. spelen ze gewoon in Uden hoor, samen met o.a. Prong.KoenM schreef:Hopelijk is dat een voorbode van Overkill op meer Europese festivals, want in mei kan ik weer niet.
Laat Overkill inderdaad maar doorkomen naar bijvoorbeeld Graspop!
- KoenM
- Contacteer:
Gewoon in Uden... 2 uur autorijden. Geen Vlaamse datum.
Zo gewoon vind ik dat niet.
Nu is er best kans dat ik alsnog ga, want ik krijg er Enforcer gratis bij. Maar toch, handig is het allemaal niet.
Zo gewoon vind ik dat niet.
Nu is er best kans dat ik alsnog ga, want ik krijg er Enforcer gratis bij. Maar toch, handig is het allemaal niet.
Is maar anderhalf uur hier vandaan, constateer ik net.
Met een leuke line-up....wie weet...
Met een leuke line-up....wie weet...
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Inmiddels ziet de line-up er als volgt uit:
Kreator
Venom
Overkill
Doro (met speciale old-school set)
Sanctuary
Michael Schenker's Temple Of Rock
Pentagram
Kataklysm
Refuge (= de oude line-up van Rage)
Sinner
While Heaven Wept
Motorjesus
Channel Zero
Spiders
Architects Of Chaoz
Space Chaser
Daar komen nog vijf namen bij. Met de bovenste elf namen ben ik zelf echter al dik tevreden.
Kreator
Venom
Overkill
Doro (met speciale old-school set)
Sanctuary
Michael Schenker's Temple Of Rock
Pentagram
Kataklysm
Refuge (= de oude line-up van Rage)
Sinner
While Heaven Wept
Motorjesus
Channel Zero
Spiders
Architects Of Chaoz
Space Chaser
Daar komen nog vijf namen bij. Met de bovenste elf namen ben ik zelf echter al dik tevreden.
Overigens, voor wie nog nooit van Architects Of Chaoz gehoord heeft: De zanger van dit nieuwe bandje is niemand anders dan Paul di'Anno. Als dat de twijfelaars onder jullie niet over de streep trekt om komend jaar naar het Rock Hard festival te gaan...
het verklaart wel waarom ze bijna onderaan op de bill staan 

- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Potverdrie, ik zat hard te denken om te gaan, maar laat het nu maar naast me liggenGilbert schreef:Overigens, voor wie nog nooit van Architects Of Chaoz gehoord heeft: De zanger van dit nieuwe bandje is niemand anders dan Paul di'Anno. Als dat de twijfelaars onder jullie niet over de streep trekt om komend jaar naar het Rock Hard festival te gaan...

Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Mooi om te zien dat Channel Zero buiten België zo laag op de bill staat. 

Drie nieuwe bevestigingen: GOD DETHRONED (yeah!), Air Raid en Deserted Fear. Die laatste twee bandnamen zeggen me eigenlijk niks, maar ik kan inmiddels zeggen dat ik naar de bovenste twaalf namen op de affiche uitkijk, plus Spiders. En Channel Zero is ook geen straf (als we daarvoor op tijd uit het hotel vertrekken). Met in totaal 22 bands, waarvan er nog twee bekendgemaakt moeten worden, is dat een verdomd goede score.
Deserted Fear heb ik laatst zien spelen en is bovengemiddelde old school death metal, zeker het bekijken waard!
Leuke line up trouwens: Venom, Kreator, Overkill, Sanctuary, Pentagram, Katatklysm, God Dethroned.
Leuke line up trouwens: Venom, Kreator, Overkill, Sanctuary, Pentagram, Katatklysm, God Dethroned.
dus, ga je bij Gilbert op de kamer dan?
Wie weet, als het roostertechnisch mogelijk is. 

While Heaven Wept zegt Europese tournee af
While Heaven Wept heeft de geplande Europese tournee afgelast, inclusief een optreden op het Rock Hard festival. De reden is dat de Amerikaanse groep het financiële plaatje niet rond krijgt. De band treedt normaliter met zeven personen op en soms met zes om op de kosten te besparen. Van de gage die de organisatie van het Rock Hard festival aanbood, zou de formatie slechts een drietal retourvliegtickets kunnen betalen en meer niet. Daarom moest While Heaven Wept op zoek naar aanvullende optredens, maar dat is onvoldoende gelukt. Bandleider Tom Phillips neemt de verantwoordelijkheid op zich voor deze teleurstelling. De doommetalband heeft vooralsnog weinig hoop om op een later moment alsnog een Europese tournee te kunnen regelen.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Treurig, maar ik neem het zo'n band niet kwalijk.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
Flotsam And Jetsam is de vervanger van While Heaven Wept. 

Voivod en Black Star Riders zijn toegevoegd en daarmee is de line-up rond.
Wow, nog twee gave bands er bij (Black Star Riders is natuurlijk het vervolg op Thin Lizzy!) In de breedte is de line-up echt super dit jaar, wat mij betreft. Het is alleen afwachten of ik het reisgezelschap op tijd uit bed kan krijgen om naar Paul Di'Anno of Channel Zero te gaan kijken, maar vanaf circa de derde band van elke dag wil ik (vrijwel) alles zeker zien, zelfs als ik daarvoor met de taxi van het hotel naar het festivalterrein moet!
Helaas kan ik niet dat weekend. Wel heel jammer, erg leuk programma!
gewoon gaan!
je opleiding kun je het jaar erna nog een keer doen.
je opleiding kun je het jaar erna nog een keer doen.
Haha, ik weet niet of ze er bij DUO (je hebt maar recht op een x aantal jaren stufi) ook zo over denken. 

Present! Kaartje binnen, leuke line-up dit keer
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
En er zijn nu ook dagtickets te koop:Hier findet ihr die Running Order für das Rock Hard Festival 2015. Die Spielzeiten der Bands werden in den kommenden Wochen bekanntgegeben.
Freitag - 22. Mai
VENOM
PENTAGRAM
GOD DETHRONED
FLOTSAM AND JETSAM
ARCHITECTS OF CHAOZ
SPACE CHASER
Samstag - 23. Mai
KREATOR
DORO (Early Days Metal Show!)
SANCTUARY
KATAKLYSM
VOIVOD
MOTORJESUS
DESERTED FEAR
Sonntag - 24. Mai
BLACK STAR RIDERS (mit Thin-Lizzy-Classics)
OVERKILL
MICHAEL SCHENKER'S TEMPLE OF ROCK
REFUGE
CHANNEL ZERO
SINNER
SPIDERS
AIR RAID
Die limitierten Vorverkaufs-Tagestickets kosten bei uns:
Freitag: 35,00 Euro
Samstag: 45,00 Euro
Sonntag: 45,00 Euro
Alle Preise verstehen sich bereits inklusive Vorverkaufsgebühr.
Ik ben er vanaf ong tweede helft van zaterdag en zondag, blij met de dagindeling aangezien dan de bands spelen die ik het liefst wilde zien.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
Geweldige line up!!! Snel tickets hale 

onderschrift
Thuisblijvers kunnen een groot deel van de optredens komende vrijdag, zaterdag en zondag volgen via de livestream: http://www1.wdr.de/fernsehen/kultur/rockpalast/.
Later worden de meeste optredens, zoals elk jaar, ook op televisie uitgezonden door WDR Rockpalast. Informatie daarover (en over de signeersessies, voor degenen die wel naar het festival gaan) vind je hier: http://www.metalfan.nl/article.php?sid=13821.
Later worden de meeste optredens, zoals elk jaar, ook op televisie uitgezonden door WDR Rockpalast. Informatie daarover (en over de signeersessies, voor degenen die wel naar het festival gaan) vind je hier: http://www.metalfan.nl/article.php?sid=13821.
Morgen heen, wordt vast leuk feestje met lekker weertje!
Het was erg gaaf, met bijna alleen maar hoogtepunten. Een bondige opsomming van wat ik gezien heb:
VRIJDAG:
* Paul Di'Anno zette zijn beste beentje, pardon rolstoel voor en deed het niet onaardig; de setlist bevatte slechts een Maiden-song en voor de rest alleen materiaal van het eerste Architects Of Chaoz-album; juist dat ene Maiden-nummer (Killers) had hij beter achterwege kunnen laten
* Flotsam And Jetsam speelde alleen maar oude nummers en was weer geweldig op dreef
* God Dethroned was degelijk
* Pentagram-zanger Bobby Liebling was de ongenaakbare ster van het festival, vooral qua gewaagde outfit en dito dansjes!
* Venom was verrassend goed en een terechte headliner; ik zie Venom Inc. hier niet snel overheen gaan
ZATERDAG:
* Deserted Fear bracht aardige, maar niet al te bijzondere death/thrash ten gehore
* Voivod was apart doch onderhoudend; de nummers die ik kende, werden live uitstekend neergezet
* Avatarium was een positieve verrassing met een prima zangeres
* Kataklysm leverde een goed optreden af en op zondag woonden we een aangename luistersessie bij van het aankomende (prima) album
* Sanctuary was degelijk
* Doro was het absolute hoogtepunt van het festival voor mij, met bijna alleen Warlock-nummers naast de gebruikelijke Judas Priest-cover
* Kreator had een mooie show en speelde maar liefst drie songs van de verguisde experimentele albums uit de jaren negentig (maar juist niks van het populaire Coma Of Souls)
ZONDAG:
* Primal Fear-bassist Mat Sinner zingt beter dan ik had verwacht, maar de nummers die hij voor zijn andere band Sinner schrijft zijn te simpel, waardoor een Billy Idol-cover het hoogtepunt was
* Channel Zero zette de beste show neer die ik tot dusver van deze Belgische trots gezien heb
* Refuge, oftewel een oude line-up van Rage, is iets typisch Duits en weinig bijzonder (wanneer er alcoholvrij Nederlands bloed door je aderen stroomt)
* Michael Schenker's Temple Of Rock had een gave setlist en overtuigde o.a. met een fantastische, lange uitvoering van UFO's Rock Bottom
* Overkill was weer erg goed, zette de pit in vuur en vlam en speelde aan het einde ook nog een Judas Priest-cover
* Black Star Riders maakten meer indruk dan toen ze nog Thin Lizzy heetten; leuke afsluiter, al was het op zondag niet zo druk als de andere dagen en was deze band waarschijnlijk niet de publiekstrekker waar het festival op gerekend had
VRIJDAG:
* Paul Di'Anno zette zijn beste beentje, pardon rolstoel voor en deed het niet onaardig; de setlist bevatte slechts een Maiden-song en voor de rest alleen materiaal van het eerste Architects Of Chaoz-album; juist dat ene Maiden-nummer (Killers) had hij beter achterwege kunnen laten
* Flotsam And Jetsam speelde alleen maar oude nummers en was weer geweldig op dreef
* God Dethroned was degelijk
* Pentagram-zanger Bobby Liebling was de ongenaakbare ster van het festival, vooral qua gewaagde outfit en dito dansjes!
* Venom was verrassend goed en een terechte headliner; ik zie Venom Inc. hier niet snel overheen gaan
ZATERDAG:
* Deserted Fear bracht aardige, maar niet al te bijzondere death/thrash ten gehore
* Voivod was apart doch onderhoudend; de nummers die ik kende, werden live uitstekend neergezet
* Avatarium was een positieve verrassing met een prima zangeres
* Kataklysm leverde een goed optreden af en op zondag woonden we een aangename luistersessie bij van het aankomende (prima) album
* Sanctuary was degelijk
* Doro was het absolute hoogtepunt van het festival voor mij, met bijna alleen Warlock-nummers naast de gebruikelijke Judas Priest-cover
* Kreator had een mooie show en speelde maar liefst drie songs van de verguisde experimentele albums uit de jaren negentig (maar juist niks van het populaire Coma Of Souls)
ZONDAG:
* Primal Fear-bassist Mat Sinner zingt beter dan ik had verwacht, maar de nummers die hij voor zijn andere band Sinner schrijft zijn te simpel, waardoor een Billy Idol-cover het hoogtepunt was
* Channel Zero zette de beste show neer die ik tot dusver van deze Belgische trots gezien heb
* Refuge, oftewel een oude line-up van Rage, is iets typisch Duits en weinig bijzonder (wanneer er alcoholvrij Nederlands bloed door je aderen stroomt)
* Michael Schenker's Temple Of Rock had een gave setlist en overtuigde o.a. met een fantastische, lange uitvoering van UFO's Rock Bottom
* Overkill was weer erg goed, zette de pit in vuur en vlam en speelde aan het einde ook nog een Judas Priest-cover
* Black Star Riders maakten meer indruk dan toen ze nog Thin Lizzy heetten; leuke afsluiter, al was het op zondag niet zo druk als de andere dagen en was deze band waarschijnlijk niet de publiekstrekker waar het festival op gerekend had
Ga Voivod zondag zien.Gilbert schreef: * Voivod was apart doch onderhoudend; de nummers die ik kende, werden live uitstekend neergezet
Wat speelden ze zoal?
Een setlist van de show in Utrecht vind je hier: http://www.setlist.fm/setlist/voivod/20 ... 9b698.html. Ik kan me niet precies herinneren welke nummers daarvan ze wel of niet op het Rock Hard festival speelden. Misschien kan iemand anders je dat vertellen.Siego schreef:Ga Voivod zondag zien.
Wat speelden ze zoal?
Overigens staat op de website van WDR Rockpalast een aantal video-opnames van losse songs die tijdens het festival zijn gemaakt (en waarvan de gehele concerten later op de tv zullen worden vertoond): http://www1.wdr.de/fernsehen/kultur/roc ... hn100.html. Onder andere Michael Schenkers Rock Bottom, Black Star Riders' Whiskey In The Jar en Venoms Countess Bathory kun je daar bekijken, maar helaas geen Voivod. Ik geloof dat van die band geen opnames zijn gemaakt door Rockpalast.
Ik zag een Facebook-vriend vermelden dat dit de laatste editie van Rock Hard zou zijn. Is dat inderdaad waar?
Via de stream heb ik zaterdag Kataklysm, Sanctuary en de eerste helft van Kreator gekeken, zondag een stukje Overkill. Zag eruit als een goed feestje!
Via de stream heb ik zaterdag Kataklysm, Sanctuary en de eerste helft van Kreator gekeken, zondag een stukje Overkill. Zag eruit als een goed feestje!
Nee, dat klopt niet. In het programmaboekje staat dat er in 2016 weer een editie van het Rock Hard festival zal zijn.Wessel schreef:Ik zag een Facebook-vriend vermelden dat dit de laatste editie van Rock Hard zou zijn. Is dat inderdaad waar?
anders heb je de enquete voor niets ingevuld, Gilbert.
een hele zooi foto's staan alvast op Facebook:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 301&type=1
het verslag komt binnenkort.
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 301&type=1
het verslag komt binnenkort.
- Spirit In Black
het aantal zwaar gegroefde koppen is toch wel ff schrikken....
Bobby Liebling van Pentagram is volgens mij een jaar of vijftien geleden al overleden, maar als een dansende en zijn kruis grijpende zombie uit Michael Jackson's Thriller-video nog steeds op het podium actief.Spirit In Black schreef:het aantal zwaar gegroefde koppen is toch wel ff schrikken....
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Eerste tv-registratie nu net gezien. Venom is ook live en strak nog steeds kutmuziek, van Pentagram heb ik werkelijk geen idee wat ik ervan moest denken. God Dethroned daarentegen is fucking gaaf! Heb die band vroeger vaak gezien in mijn vroege metal jaren en was alweer vergeten hoe goed ze zijn. Flotsam And Jetsam was tof om nu eens met goed geluid te horen. Architects Of Chaoz is echt totaal niet mijn muziek. Paul Di'Anno ziet er erger uit dan Oliva en kan overduidelijk echt niet meer zingen.
Benieuwd naar de tweede registratie van gisteravond.
Benieuwd naar de tweede registratie van gisteravond.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Toch is die cd van Architects Of Chaoz wel tof hoor.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Geen interesse aan de hand van het optreden in gekregen.
live waren die ook best leuk. totdat ze Killers gingen spelen. dat werd geheel verneukt, ondermeer doordat Di'Anno gewoon maar wat aan het krijsen was ipv de juiste tekst.