Neurotic Deathfest 2015 17 - 19 april @ 013 Tilburg
Re: Neurotic Deathfest 2015 17 - 19 april @ 013 Tilburg
Vooral van een een festival als Neurotic verwacht je meer vind ik. Eigenlijk vond ik de line ups altijd veel beter toen het nog 2 dagen was. Sinds het 3 dagen is ben ik elke keer nog wel een dag geweest maar zo goed als het bv in 2008 was is het niet meer geworden naar mijn mening.
Nog 3 dagen!! ![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
Inderdaad! Ondanks al het gemopper over de line up in dit topic toch wel weer zin in! ![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
Anders ik wel!
-
Door omstandigheden verkoop ik 2 weekendtickets.
Zie hier de advertentie.
http://www.marktplaats.nl/a/tickets-en- ... Source=SYI
Zie hier de advertentie.
http://www.marktplaats.nl/a/tickets-en- ... Source=SYI
-
Ik heb ook twee tickets te koop, ik had meegedaan aan een prijsvraag. Maar dit weekeinde kan ik beginnen met een nieuwe baan, en dat is mij net even meer waard.
Twee tickets voor drie dagen, zelf uit printen. Is 1 file, dus je moet ze allebei kopen, voor 35 per stuk..
Twee tickets voor drie dagen, zelf uit printen. Is 1 file, dus je moet ze allebei kopen, voor 35 per stuk..
Aanwezig !!
Kaartje gewonnen !!
Kaartje gewonnen !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Leuk! Voor 3 dagen, Yowannnuzz?
Voor 3 dagen, ja !!
Bovengemiddeld tof inderdaad.
Ik heb hier nu overigens wel een kaartje over, tegen elk aannemelijk bod.
Ik heb hier nu overigens wel een kaartje over, tegen elk aannemelijk bod.
We gaan het anders spelen.
Beste forumcollega's,
Ik heb een kaartje over voor Neurotic Deathfest komend weekend.
Heb het gewonnen en hoef er dus niet rijk van te worden.
Als je mij komend weekend eens een paar extra biertjes toeschuift of een mooi t-shirt of iets in die trant is het voor jou.
Verder helemaal gratis dus.
Wie oh wie maakt me los ?!
pm me maar !!
Beste forumcollega's,
Ik heb een kaartje over voor Neurotic Deathfest komend weekend.
Heb het gewonnen en hoef er dus niet rijk van te worden.
Als je mij komend weekend eens een paar extra biertjes toeschuift of een mooi t-shirt of iets in die trant is het voor jou.
Verder helemaal gratis dus.
Wie oh wie maakt me los ?!
pm me maar !!
Niet mijn feestje, wel een mooi altruistisch gebaar.
En toch hè?
Toch waren het 3 fantastische dagen .
Of zoals MK het zo toepasselijk zei afgelopen weekend.
" We kunnen allemaal wel zeiken op de line-up, maar uiteindelijk staan we gewoon weer met hetzelfde groepje bier te drinken, bandje te kijken en hebben we een geweldige tijd ."
Uitgebreider verslag volgt nog, ben nu op mijn werk.
Ben toch blij dat ik bij deze laatste editie ben geweest.
Toch waren het 3 fantastische dagen .
Of zoals MK het zo toepasselijk zei afgelopen weekend.
" We kunnen allemaal wel zeiken op de line-up, maar uiteindelijk staan we gewoon weer met hetzelfde groepje bier te drinken, bandje te kijken en hebben we een geweldige tijd ."
Uitgebreider verslag volgt nog, ben nu op mijn werk.
Ben toch blij dat ik bij deze laatste editie ben geweest.
Wat je zegt, ook ik heb me weer bovengemiddeld goed vermaakt, plezier gehad met de aanwezige bekenden en heel veel vette bands gezien. Uitgebreider verslag op de frontpage volgt, maar mijn uitschieters waren, in chronologische volgorde, Dead Congregation, Origin (muzikale kernexplosie), Benighted (gekkenhuis in de veel te volle kleine zaal), Immolation (ook als powertrio ijzersterk) en Obituary (altijd retevet). Toen ik me eenmaal verzoend had met het gemis van Mikael Akerfelt's buldergrunts was ook Bloodbath erg vet. Daarnaast nog veel meer gaafs gezien en ook bands waarvan ik lage verwachtingen had, zoals Broken Hope, Pyrexia en Internal Bleeding (de juiste band op het juiste moment, als afwisseling tussen alle snelheid en techniek door) wisten me zeer te bekoren!
Heel kut (heb er geen andere woorden voor) dat we volgend jaar niet terug kunnen naar the place to be voor de liefhebbers van het écht harde werk. Ik begrijp Ruud's motivatie echter wel. Hoop dat er mettertijd iets voor in de plaats komt.
Heel kut (heb er geen andere woorden voor) dat we volgend jaar niet terug kunnen naar the place to be voor de liefhebbers van het écht harde werk. Ik begrijp Ruud's motivatie echter wel. Hoop dat er mettertijd iets voor in de plaats komt.
Was zeker weer een mooi feestje en helaas de laatste keer.
Beste bands: Korpse, Devourment, Entombed AD, Disavowed, Contrastic, Dead Congregation, Acranius, Origin, Pyrexia, Mass Infection, Broken Hope en Incinerate.
Beste bands: Korpse, Devourment, Entombed AD, Disavowed, Contrastic, Dead Congregation, Acranius, Origin, Pyrexia, Mass Infection, Broken Hope en Incinerate.
Ondanks mijn eerdere kritiek op de line-up (waar ik nog steeds achter sta) heb ik toch weer een geweldig mooi festivalletje gehad.
Nader Sadek was samen met Origin de absolute prijswinnaar, allebei geniale optredens.
Indrukwekkend waren ook Immolation, Benighted en Disavowed.
En bijzonder eervolle vermeldingen zou ik willen maken voor Regurgitate Life, Contrastic, Gorod, Bloodbath, Pyrexia en Internal Bleeding.
De rest varieerde van leuk tot niet bijzonder boeiend.
Wat wel bijzonder boeiend is is het feit dat Nederland een festival van deze proporties heeft mogen hebben.
De huidige 013 kan een kleine 3000 bezoekers herbergen en Neurotic is een aantal malen ram uitverkocht geweest.
We praten over een genre waar de gemiddelde band niet eens de Baroeg voltrekt, met een capaciteit van 400 man.
Voor NDF kwamen mensen echter van heinde en verre; er was geen directe gelegenheid tot overnachten op het festival, dat weerhield mensen niet.
Ik heb zaterdagnacht met Fransen in de trein zitten praten, en zondagnacht met Amerikanen, allen hadden ze er de reis voor over en waren ze vol lof.
Neurotic Deathfest is een instituut waar nog vaak over gesproken zal worden en waarmee de organisatie een statement heeft gemaakt van epische proporties.
Dankjewel daarvoor, 666 maal dank.
Het wereldje van de extreme metal is sinds gisterenavond 12 uur een stukje saaier geworden, met het verlies van dit festival.
Nader Sadek was samen met Origin de absolute prijswinnaar, allebei geniale optredens.
Indrukwekkend waren ook Immolation, Benighted en Disavowed.
En bijzonder eervolle vermeldingen zou ik willen maken voor Regurgitate Life, Contrastic, Gorod, Bloodbath, Pyrexia en Internal Bleeding.
De rest varieerde van leuk tot niet bijzonder boeiend.
Wat wel bijzonder boeiend is is het feit dat Nederland een festival van deze proporties heeft mogen hebben.
De huidige 013 kan een kleine 3000 bezoekers herbergen en Neurotic is een aantal malen ram uitverkocht geweest.
We praten over een genre waar de gemiddelde band niet eens de Baroeg voltrekt, met een capaciteit van 400 man.
Voor NDF kwamen mensen echter van heinde en verre; er was geen directe gelegenheid tot overnachten op het festival, dat weerhield mensen niet.
Ik heb zaterdagnacht met Fransen in de trein zitten praten, en zondagnacht met Amerikanen, allen hadden ze er de reis voor over en waren ze vol lof.
Neurotic Deathfest is een instituut waar nog vaak over gesproken zal worden en waarmee de organisatie een statement heeft gemaakt van epische proporties.
Dankjewel daarvoor, 666 maal dank.
Het wereldje van de extreme metal is sinds gisterenavond 12 uur een stukje saaier geworden, met het verlies van dit festival.
Weet je dat zeker? Ik meen ergens 2200 gelezen te hebben. Of rond je gewoon af naar boven?yowannuzz schreef: De huidige 013 kan een kleine 3000 bezoekers herbergen en Neurotic is een aantal malen ram uitverkocht geweest.

Ik weet dat voor concerten in de grote zaal van 013 2000 kaarten beschikbaar zijn, plus 200 gastenlijstplekken en dergelijke. 2200 is dus de maximale capaciteit, maar op NDF worden alle zalen gebruikt, weet dus niet wat voor invloed dat heeft op de maximale capaciteit.MetalJan schreef:Weet je dat zeker? Ik meen ergens 2200 gelezen te hebben. Of rond je gewoon af naar boven?yowannuzz schreef: De huidige 013 kan een kleine 3000 bezoekers herbergen en Neurotic is een aantal malen ram uitverkocht geweest.
Sinds ik het nieuws over de laatste editie hoorde, ben ik in mijn hoofd dikwijls bezig bands te bedenken die nog op NDF zouden kunnen spelen. Er zijn nog zat headlinerwaardige grote/klassieke bands te noemen die nog niet in Tilburg langs geweest zijn: Morbid Angel, Deicide, Monstrosity, Malevolent Creation, Nile, Kataklysm, Vital Remains, enzovoort.
Ik denk echter dat er, naast persoonlijke redenen van Ruud, ook een andere reden achter het besluit om te stoppen zit: 013 wordt momenteel verbouwd tot een capaciteit van 4000 man. Ik denk niet dat een dergelijk aantal bezoekers (het dubbele van wat er nu in 013 gaat) gehaald kan worden met een festival waar enkel death metal staat, hoe goed de line up ook is.
Maar een treurige zaak blijft het natuurlijk wel….
Als je de capaciteiten van alle 3 de zalen optelt kom ik op 2700, en dat noem ik "een kleine 3000".MetalJan schreef: Weet je dat zeker? Ik meen ergens 2200 gelezen te hebben. Of rond je gewoon af naar boven?
2200 is alleen de grote zaal.
De cijfers haal ik uit deze link.
Ik ben er overigens 9 keer bij geweest, 2005 t/m 2007 heb ik verstek laten gaan.
Ah ja, alle zalen samen...op die fiets.
[opschepmodus]Ik heb alleen 2007 overgeslagen, dus ik was er 11 keer bij. [/opschepmodus].
[opschepmodus]Ik heb alleen 2007 overgeslagen, dus ik was er 11 keer bij. [/opschepmodus].
Ik hoopte Augury ooit nog eens te zien hier. En Hateplow. En Deeds Of Flesh. En Necrophagist. En Nocturnus A.D. En Monstrosity. En... dit kan toch niet jongens? 

- Marcel Hubregtse
- Contacteer:
Wessel schreef:Ik hoopte Augury ooit nog eens te zien hier. En Hateplow. En Deeds Of Flesh. En Necrophagist. En Nocturnus A.D. En Monstrosity. En... dit kan toch niet jongens?
En dan noem je nu juist alle saaie bands op waar NDF de laatste ik weet niet hoeveel jaren juist zo bekend om stond. Totaal geen vinger aan de pols wat er in de underground gebeurde. Slechts interesse in min of meer mainstream death en voornamelijk retesaaie brutal death.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.
Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996
Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996
Meer onorthodoxe bands als Portal, Ulcerate en Horrendous had ik ook met groot enthousiasme verwelkomd hoor. Maar ik houd zelf (kennelijk) wel van mainstream death en retesaaie brutal death.Marcel Hubregtse schreef:Wessel schreef:Ik hoopte Augury ooit nog eens te zien hier. En Hateplow. En Deeds Of Flesh. En Necrophagist. En Nocturnus A.D. En Monstrosity. En... dit kan toch niet jongens?
En dan noem je nu juist alle saaie bands op waar NDF de laatste ik weet niet hoeveel jaren juist zo bekend om stond. Totaal geen vinger aan de pols wat er in de underground gebeurde. Slechts interesse in min of meer mainstream death en voornamelijk retesaaie brutal death.

edit: als er één deathmetalband noch mainstream death nog retesaaie brutal death is, is het Augury wel!

edit: Demilich, dat had ik ook mooi gevonden. Maar die zie ik aankomende zomer op Brutal Assault in Tsjechië.
Ik wou het godverdomme net zeggen.....Wessel schreef: edit: als er één deathmetalband noch mainstream death nog retesaaie brutal death is, is het Augury wel!
Morbid Angel heeft nog nooit op NDF gestaan trouwens, het kan toch niet dat dit festival zijn laatste adem uitblaast zonder de oppergoden van de death ooit op zijn planken te hebben gehad ?!
GrappenmakerMarcel Hubregtse schreef:Wessel schreef:Ik hoopte Augury ooit nog eens te zien hier. En Hateplow. En Deeds Of Flesh. En Necrophagist. En Nocturnus A.D. En Monstrosity. En... dit kan toch niet jongens?
Natuurlijk is/was NDF een festival dat de grotere massa deathmetalfans moet aanspreken, en mikt op een goedgevuld 013.
Dan kun je wel één of andere true-ass band uit de krochten van de Oekraine of centraal Afrika halen.
Maar dan staat er slechts een handjevol zichzelf als kenner beschouwende gasten goedkeurend aan hun baard te plukken.
En daar komt natuurlijk bij dat ik vind dat NDF over het algemeen een bijzonder sterke line-up heeft gehad, waarbij ook serieus de nodige aandacht was voor de underground. Death-metal is overigens sowieso een underground genre dus ik vrees dat we hier beginnen te verzanden in gezeik achter de komma.
Dan kun je wel één of andere true-ass band uit de krochten van de Oekraine of centraal Afrika halen.
Maar dan staat er slechts een handjevol zichzelf als kenner beschouwende gasten goedkeurend aan hun baard te plukken.
En daar komt natuurlijk bij dat ik vind dat NDF over het algemeen een bijzonder sterke line-up heeft gehad, waarbij ook serieus de nodige aandacht was voor de underground. Death-metal is overigens sowieso een underground genre dus ik vrees dat we hier beginnen te verzanden in gezeik achter de komma.
Bile Of Man uit Zuid-Afrika had van mij best eens mogen komen hoor.yowannuzz schreef:Natuurlijk is/was NDF een festival dat de grotere massa deathmetalfans moet aanspreken, en mikt op een goedgevuld 013.

Das vet, ja.
Maar je snapt mijn punt, hè !?
Waar is Marcel trouwens ? Eerst de knuppel in het spreekwoordelijke hoenderhok gooien en er dan tussenuit naaien.
Ik zou bijna een Wilders-vergelijking maken ....
Maar je snapt mijn punt, hè !?
Waar is Marcel trouwens ? Eerst de knuppel in het spreekwoordelijke hoenderhok gooien en er dan tussenuit naaien.
Ik zou bijna een Wilders-vergelijking maken ....
Die heeft zich waarschijnlijk teruggetrokken in de underground.