FortaRock 2015
-
Re: FortaRock 2015
Niet aanwezig. Voor degene die gaan; veel plezier! Wat ik van betrouwbare bron vernomen heb is dat er vorige week vrijdag 12.300 kaarten verkocht waren. Er zal dus gegokt worden op zo'n 15.000 man idd. Ik denk dat ze hier niet ontevreden mee zullen zijn...
Dominion of Darkness.
- Splijtzwam
Splijtzwamarjans schreef:Yowanuzz
Arjans
- Splijtzwam
Ik ken meer mensen die morgen gaan die nog geen kaartje hebben dan die wel een kaartje hebben. Komt ook omdat ik in de buurt woon natuurlijk. Maar toch... en het weer wordt perfect, daar zal de organisatie ook wel happy mee zijn, dat zal late beslissers ook over de streep trekken.iron_dennis schreef:Niet aanwezig. Voor degene die gaan; veel plezier! Wat ik van betrouwbare bron vernomen heb is dat er vorige week vrijdag 12.300 kaarten verkocht waren. Er zal dus gegokt worden op zo'n 15.000 man idd. Ik denk dat ze hier niet ontevreden mee zullen zijn...
-
Progressive Jeff gaat ook naar Fortarock en zal ook vanavond naar o.a. At The Gates gaan.
- KoenM
- Contacteer:
Erg benieuwd naar de festivalsetlist van At the Gates!
+Wessel.Splijtzwam schreef:Splijtzwamarjans schreef:Yowanuzz
Arjans
Jammer dat ik er vanavond niet bij ben met At The Gates, maar veel zin in morgen!
Ik ben er morgen ook bij.
Wordt vast weer erg gezellig, vooral met het mooi weer. Veel plezier allemaal
Wordt vast weer erg gezellig, vooral met het mooi weer. Veel plezier allemaal
Oke, laat ik dan maar ff de knuppel in het hoenderhok gooien, maar dat Venom anno 2015 is toch ook gewoon voor 2/3de een coverband?
Rondsnuffelend op facebook, diverse fora en ook natuurlijk ons zeer geliefde metalfan komen diverse mensen bijkans klaar op de naam Venom.
De naam Slipknot daarentegen wordt weggehoond en bespot.
Ik acht de kans echter groot dat ik de Cronos-band niet afkijk, om maar niets te moeten missen van het negenkoppige monster.
Venom is een instituut, een naam die door alle lagen der extreme metal sijpelt, en zonder wie wij waarschijnlijk de extreme metal in huidige vorm niet eens hadden gekend.
Op internationale Slayer-dag (ja, dat is vandaag) is het misschien wel leuk om even te vermelden dat Slayer slechts met 1 doel is opgericht:"Wij willen een band beginnen die nog extremer is dan Venom."
Maar anno 2015 is het toch slechts een waterverf-versie van wat ooit die invloedrijke rammelbak was?
Een simpel cashen op de naam ?
Ik hoop dat ik me vergis, maar de originele bezetting op Dynamo 1996 wist op mij al geen onuitwisbare indruk achter te laten, dus het zal me benieuwen morgen.
Ik hoop echt dat het vet en onvergetelijk is, maar ik kan me hoe dan ook niet onttrekken aan de indruk dat velen niet weten hoe true ze moeten zijn en om het hardst roepen hoe tof ze Venom vinden en hoe kut Slipknot. Cronos zal er een zware dobber aan hebben de verwachtingen waar te maken.
Slipknot is overigens geniaal, en ik ben verdomd blij dat ik ze eindelijk weer eens live ga zien, das met 9 jaar veel te lang geleden.
Rondsnuffelend op facebook, diverse fora en ook natuurlijk ons zeer geliefde metalfan komen diverse mensen bijkans klaar op de naam Venom.
De naam Slipknot daarentegen wordt weggehoond en bespot.
Ik acht de kans echter groot dat ik de Cronos-band niet afkijk, om maar niets te moeten missen van het negenkoppige monster.
Venom is een instituut, een naam die door alle lagen der extreme metal sijpelt, en zonder wie wij waarschijnlijk de extreme metal in huidige vorm niet eens hadden gekend.
Op internationale Slayer-dag (ja, dat is vandaag) is het misschien wel leuk om even te vermelden dat Slayer slechts met 1 doel is opgericht:"Wij willen een band beginnen die nog extremer is dan Venom."
Maar anno 2015 is het toch slechts een waterverf-versie van wat ooit die invloedrijke rammelbak was?
Een simpel cashen op de naam ?
Ik hoop dat ik me vergis, maar de originele bezetting op Dynamo 1996 wist op mij al geen onuitwisbare indruk achter te laten, dus het zal me benieuwen morgen.
Ik hoop echt dat het vet en onvergetelijk is, maar ik kan me hoe dan ook niet onttrekken aan de indruk dat velen niet weten hoe true ze moeten zijn en om het hardst roepen hoe tof ze Venom vinden en hoe kut Slipknot. Cronos zal er een zware dobber aan hebben de verwachtingen waar te maken.
Slipknot is overigens geniaal, en ik ben verdomd blij dat ik ze eindelijk weer eens live ga zien, das met 9 jaar veel te lang geleden.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- Splijtzwam
Jij kunt het mooi verwoorden yowannuzz. Ik ga Venom sowieso niet zien, helaas heeft de organisatie Parkway Drive naast Venom gezet en mijn australische vrienden zijn met Hatebreed en Dying Fetus de drie must see's van vandaag.
Venom is voor mij wel de must-see vandaag, maar ja: zoals Yowannuzz al zei, ga ik niet voor mijn plezier naar concerten en festivals, maar puur om metalpunten bij elkaar te sprokkelen. 

Kunnen Leprous en Papa Roach niet alsnog van plek ruilen ?
Zit nog in de bus en zal er niet voor kwart voor 1 zijn ...
Verdomme toch .
Zit nog in de bus en zal er niet voor kwart voor 1 zijn ...
Verdomme toch .
- innuendo
- Lult over cdtjes
Haha, altijd stront aan de knikker met Huig he?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- KoenM
- Contacteer:
Heel veel plezier aan allen die daar zijn. Festivalkriebels komen goed opzetten met al die facebookfoto's. Daarnaast is het ook gewoon een te vette line-up. Als ik was gegaan, had mijn programma er zo uitgezien:
Enforcer
Converge
Flotsam & Jetsam (Dying Fetus op Hellfest)
Eten
Red Fang of Exodus (zie ze allebei op Hellfest, dus waar ik op dat moment het meest zin in heb, halve sets zijn kut en geen oplossing)
Lamb of God
Hatebreed met een biertje van ver
Bier drinken tijdens Epica
Parkway Drive
SlipKnot
Mooie lijst me dunkt.
Enforcer
Converge
Flotsam & Jetsam (Dying Fetus op Hellfest)
Eten
Red Fang of Exodus (zie ze allebei op Hellfest, dus waar ik op dat moment het meest zin in heb, halve sets zijn kut en geen oplossing)
Lamb of God
Hatebreed met een biertje van ver
Bier drinken tijdens Epica
Parkway Drive
SlipKnot
Mooie lijst me dunkt.
Godverdomme , nou.innuendo schreef:Haha, altijd stront aan de knikker met Huig he?
Fijn dagje gehad trouwens .
Slipknot , Lamb of God en Converge stalen de show.
Het weer was geweldig, de sfeer was goud en zelfs Heineken smaakte me prima.
Ik ben een gelukkig mens.
Vooral als die bus waar ik nu in zit, me op een schappelijke tijd in Weert afdropt ...
Ben je al thuis, Yowannuzz?
Ik ben nu net (om kwart over 3) thuis.
Was om half 3 in Weert, waar ik vol enthousiasme de fiets pakte.
Daar liep de ketting van af, die ik er in mijn kennelijke staat niet meer terug op kreeg.
Taxi gebeld dus, die me netjes naar huis heeft gebracht.
Ik doe een borreltje,en daarna een dutje.
Mooi geweest.
Was om half 3 in Weert, waar ik vol enthousiasme de fiets pakte.
Daar liep de ketting van af, die ik er in mijn kennelijke staat niet meer terug op kreeg.
Taxi gebeld dus, die me netjes naar huis heeft gebracht.
Ik doe een borreltje,en daarna een dutje.
Mooi geweest.
Top dag gehad.
Lamb of God, Converge en Leprous waren voor mij de uitschieters maar heb eigenlijk wel van alles genoten.
Heerlijk weer, goede bands, fijne sfeer. Top!
Lamb of God, Converge en Leprous waren voor mij de uitschieters maar heb eigenlijk wel van alles genoten.
Heerlijk weer, goede bands, fijne sfeer. Top!
Zo hey dat was de beste editie tot nu toe op het nieuwe terrein! geweldige sfeer en geweldig weer.
beste bands: Leprous, Sylosis, Red fang, Parkway drive en Lamb of God!
beste bands: Leprous, Sylosis, Red fang, Parkway drive en Lamb of God!
-
prima dag gehad.
heerlijk weer, goede sfeer.
top: andere opstelling festival, alles goed bereikbaar, geen lange wachttijden, plaats genoeg om languit te genieten van de zon, alle podia goed bereikbaar (ben bij alle optredens makkelijk tot voor aan het podium kunnen komen), brede opzet qua bewegingsruimte van de metal market, strak tijdschema. voor de eerste keer kreeg ik in het goffertpark een beetje het brakkestijn gevoel terug.
minder top: beperkte keuze qua eten. ik mis de exotische gerechten, dat gamegedeelte mag van mij wegblijven volgend jaar.
bands gezien die ik normaliter niet zou gaan zien (parkway drive, converge, sylosis & papa roach), die me positief hebben verrast. flotsam & jetsam, lamb of god en hatebreed waren dik in orde. zelfs epica heeft mijn aandacht even vast kunnen houden (hoorde ik daar wel enkele keren wat onzuiverheden qua zang??). toppers voor mij waren dying fetus, venom, slipknot en exodus.
maar ondanks alle bedenkingen vooraf, zoals geuit op alle fora, denk ik dat we niet mogen mopperen over deze dag. organisatie mag tevreden terugkijken!!![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
heerlijk weer, goede sfeer.
top: andere opstelling festival, alles goed bereikbaar, geen lange wachttijden, plaats genoeg om languit te genieten van de zon, alle podia goed bereikbaar (ben bij alle optredens makkelijk tot voor aan het podium kunnen komen), brede opzet qua bewegingsruimte van de metal market, strak tijdschema. voor de eerste keer kreeg ik in het goffertpark een beetje het brakkestijn gevoel terug.
minder top: beperkte keuze qua eten. ik mis de exotische gerechten, dat gamegedeelte mag van mij wegblijven volgend jaar.
bands gezien die ik normaliter niet zou gaan zien (parkway drive, converge, sylosis & papa roach), die me positief hebben verrast. flotsam & jetsam, lamb of god en hatebreed waren dik in orde. zelfs epica heeft mijn aandacht even vast kunnen houden (hoorde ik daar wel enkele keren wat onzuiverheden qua zang??). toppers voor mij waren dying fetus, venom, slipknot en exodus.

maar ondanks alle bedenkingen vooraf, zoals geuit op alle fora, denk ik dat we niet mogen mopperen over deze dag. organisatie mag tevreden terugkijken!!
![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
-
[quote="scorpion"]Zo hey dat was de beste editie tot nu toe op het nieuwe terrein!
mee eens.
mee eens.
Nu je het zegt, miste ik gisteren behalve videoschermen ook het australian pie kraampje!scarymonster05 schreef:minder top: beperkte keuze qua eten. ik mis de exotische gerechten
-
haha, ja!! en een iron maiden flashbackGilbert schreef:Nu je het zegt, miste ik gisteren behalve videoschermen ook het australian pie kraampje!scarymonster05 schreef:minder top: beperkte keuze qua eten. ik mis de exotische gerechten

- Splijtzwam
Het was weer geweldig! Vooral genoten van Converse (wat een geniale koekwaus is die zanger), Dying Fetus, Hatebreed en Parkway drive (lekker pitten en crowdsurfen). De sfeer was fantastisch, alleen maar lachende gezichten en veel bekende tegrngekomen. Op naar volgend jaar!!
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Heeft iemand nog gekeken naar de 2/3 Venom?
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
1/3 Venom, maar wel het belangrijkste deel (plus een gitarist en drummer die daadwerkelijk hun instrumenten beheersen). Was best goed, maar voor mij persoonlijk wel een stuk minder dan op het Rock Hard festival. Ben benieuwd hoe Venom Inc. op Baroeg Open Air (met Mantas en Abaddon) voor de dag zal komen, mocht ik daar bij kunnen zijn.Lennert schreef:Heeft iemand nog gekeken naar de 2/3 Venom?
Oh ja, Cronos had deze keer een wat stoerder topje aangetrokken dan op het Rock Hard festival, dat was wel een belangrijke verbetering.
Het laatste nieuws over de zakkenrollers op FortaRock lees je overigens hier: http://www.metalfan.nl/article.php?sid=13874.
Het laatste nieuws over de zakkenrollers op FortaRock lees je overigens hier: http://www.metalfan.nl/article.php?sid=13874.
Venom was gaaf! Goed spel, veel gave nummers, enthousiast en over the top. Vet om gezien te hebben en hopelijk hoeven we op een volgend optreden niet weer 19 jaar te wachten!
Overigens een geweldige dag gehad: weer, gezelschap, bands, alles zat mee.
Carach Angren kwam niet helemaal uit de verf in de volle zon, het geluid bij Dying Fetus verwaaide helaas nogal, Exodus had er veel meer zin in dan een week eerder op Rock Im Revier met fanatieke participatie van mijn kant in de pit als gevolg. Lamb of God verzorgde het hoogtepunt van de dag. Clutch schijnt erg goed te zijn geweest, maar ik moest na me bij LoG flink uitgeleefd te hebben even bijkomen. Venom noemde ik hierboven al en Slipknot heb ik niet heel aandachtig gevolgd: vond ik op jongere leeftijd wel leuk maar doet me heden ten dage weinig meer.
Verder lekker in het gras gezeten met halve liters en een hele club bekenden, wat wil een mens nog meer!?
Overigens een geweldige dag gehad: weer, gezelschap, bands, alles zat mee.
Carach Angren kwam niet helemaal uit de verf in de volle zon, het geluid bij Dying Fetus verwaaide helaas nogal, Exodus had er veel meer zin in dan een week eerder op Rock Im Revier met fanatieke participatie van mijn kant in de pit als gevolg. Lamb of God verzorgde het hoogtepunt van de dag. Clutch schijnt erg goed te zijn geweest, maar ik moest na me bij LoG flink uitgeleefd te hebben even bijkomen. Venom noemde ik hierboven al en Slipknot heb ik niet heel aandachtig gevolgd: vond ik op jongere leeftijd wel leuk maar doet me heden ten dage weinig meer.
Verder lekker in het gras gezeten met halve liters en een hele club bekenden, wat wil een mens nog meer!?

Helemaal mee eens!scarymonster05 schreef: top: andere opstelling festival, alles goed bereikbaar, geen lange wachttijden, plaats genoeg om languit te genieten van de zon, alle podia goed bereikbaar (ben bij alle optredens makkelijk tot voor aan het podium kunnen komen), brede opzet qua bewegingsruimte van de metal market, strak tijdschema. voor de eerste keer kreeg ik in het goffertpark een beetje het brakkestijn gevoel terug.
Topdag gehad. Mooi weer, bier en een bak herrie.
Converge was tof, maar komt in een klein zaaltje (of een tent) natuurlijk veel beter over.
Dying Fetus was weer genieten. Lekkere lompe groove, heerlijk.
Red Fang vs. Exodus, gekozen voor Red Fang. Prima potje stoner, niet heel bijzonder.
Clutch was de band van de dag. Ontzettend goed inderdaad.
Venom en Slipknot deden me tenslotte niet zoveel. Leuk om even te zien.
Hoe was At The Gates trouwens op de vrijdag?
- Dennisrammstein
- Contacteer:
At the gates was een dikke prima vrijdag!
Heb me ook weer prima vermaakt zaterdag. Vroeg aanwezig voor Leprous en dat was het zeker waard. Bij dying fetus was het flink zweten voorin, wat een geweld. Exodus en Red Fang allebei gemist door gezelligheid in de biergarten. Lamb of God was weer prima als altijd. Venom een stukje bekeken en toen een mooie plek gezocht voor Slipknot. 12 jaar geleden voor het eerst gehoord en nu dan live meegemaakt...jeugdsentiment
(cd's draai ik verder zelden nog).
Prima bands, gezellige sfeer, heerlijk speciaalbier en prachtig weer maakten dit weer een topeditie. Alleen de australian pies waren inderdaad een groot gemis!
Heb me ook weer prima vermaakt zaterdag. Vroeg aanwezig voor Leprous en dat was het zeker waard. Bij dying fetus was het flink zweten voorin, wat een geweld. Exodus en Red Fang allebei gemist door gezelligheid in de biergarten. Lamb of God was weer prima als altijd. Venom een stukje bekeken en toen een mooie plek gezocht voor Slipknot. 12 jaar geleden voor het eerst gehoord en nu dan live meegemaakt...jeugdsentiment

Prima bands, gezellige sfeer, heerlijk speciaalbier en prachtig weer maakten dit weer een topeditie. Alleen de australian pies waren inderdaad een groot gemis!
http://www.last.fm/user/Dennizrammstein/
Was er nou helemaal geen tentpodium?
nee, gewoon 3 open air podia. het voormalige tentpodium was wel iets groter dan dat 3e podium.
Aha. Had je dan geen last van het geluid op de andere podia aangezien het 2e en 3e podium tegelijkertijd bezig waren?
In stiltes tussen nummers hoorde je soms inderdaad het andere podium.
Al heeft mij dat amper gestoord.
Al heeft mij dat amper gestoord.
-
At The Gates was top en had niet misstaan op zaterdag.
Hebben jullie die enquete al ingevuld die je via de mail hebt gekregen? Daarin wordt de wens kenbaar gemaakt om van Fortarock 2016 een tweedaags evenement te maken...
Ja, er wordt er ook gevraagd of je naar jezelf kijk als je langs een ruit van een winkeletalage loopt.
En dat blijk ik, op haast automatische wijze, te doen, ondervond ik zojuist.
Ik doe dat ook.
En ik heb de enquete ook ingevuld.
-
gezien de vraagstelling in de enquête: mag ik er van uitgaan dat Fortarock in 2016 2 dagen gaat duren? de vraag klonk wel zeer gedecideerd.
Ben ik gelukkig niet de enige.yowannuzz schreef:Ik doe dat ook.
- Splijtzwam
Geloof er niks van, want dan zouden ze ook moeten verhuizen uit Nijmegen.scarymonster05 schreef:gezien de vraagstelling in de enquête: mag ik er van uitgaan dat Fortarock in 2016 2 dagen gaat duren? de vraag klonk wel zeer gedecideerd.
Ik vind dat ze dat niet moeten doen.
Laat het maar gewoon het formaat van dit jaar blijven.
Het hoeft niet altijd groter en massaler.
Less is vaak more.
De sfeer was dit jaar vele malen toffer dan 2 jaar terug, met Rammstein.
Dat was echt veel te groot.
Met al die domme kutboeren, die niks hebben met metal, maar slechts voor de headliner kwamen.
Less is vaak more.
Met al die domme kutboeren, die niks hebben met metal, maar slechts voor de headliner kwamen.
-
mee eens. wat me wel aansprak was dat idee van minder stadion vullende bands.yowannuzz schreef:Ik vind dat ze dat niet moeten doen.
Less is vaak more.