Rock Im Revier, 29 t/m 31 mei, met Metallica

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gilbert
Lult over cdtjes

Rock Im Revier, 29 t/m 31 mei, met Metallica

Bericht door Gilbert » do apr 02, 2015 8:08 pm

Van 29 t/m 31 mei zou op de Nurbürgring in Zuid-Duitsland het driedaagse festival Der Ring: Grüne Hölle Rock plaatsvinden, met een zeer indrukwekkende line-up. Zo zijn de beoogde dagheadliners niemand minder dan Metallica, Muse en Kiss. Het festival verandert echter van naam en locatie. Het evenement heet vanaf nu namelijk Rock Im Revier en zal (op dezelfde data) plaatsvinden in de Veltins Arena te Gelsenkirchen, het stadion van voetbalclub Schalke 04. Daarmee wordt het festival voor veel Nederlanders en Vlamingen een stuk aantrekkelijker, aangezien Gelsenkirchen niet al te ver van de Nederlandse grens af ligt. De reden voor de verhuizing is dat de exploitanten van de Nurbürgring zich niet aan de (betalings)afspraken hebben gehouden en daarmee contractbreuk hebben gepleegd.

De line-up is er een om van te smullen en bevat veel grote namen. Op vrijdag 29 mei zijn o.a. Metallica, Faith No More, Within Temptation, Anathema, Exodus, Gojira, Hatebreed, Kreator, Meshuggah en Testament van de partij. De zaterdag is wat minder hard, maar met onder meer Muse, Incubus, Limp Bizkit, Babymetal, Kvelertak, Paradise Lost en Triggerfinger zeker interessant. Op zondag 31 mei staan o.a. Kiss, Judas Priest, Airbourne, Five Finger Death Punch, Accept, Epica en Sick Of It All op het programma. Een driedagenkaart (inclusief camping) is te koop vanaf 179 euro en een dagkaart kost 69 euro (inclusief parkeren en servicekosten). Meer informatie vind je op de website van Rock Im Revier: http://www.der-ring.de/.

Het programma tot dusver:

Vrijdag 29 mei:
Metallica
Faith No More
Within Temptation
...And You Will Know Us By The Trail Of Dead
Anathema
Any Given Day
Black Tongue
Grave Pleasures
Decapitated
Deez Nuts
Dir En Grey
Emmure
Eskimo Callboy
Exodus
Gojira
Hatebreed
Kreator
Meshuggah
Rise Of The Northstar
Stick To Your Guns
Testament
Unearth

Zaterdag 30 mei:
Muse
Incubus
Limp Bizkit
The Hives
Arcane Roots
Babymetal
Blackberry Smoke
Bonaparte
Brant Bjork
Chevelle
Eisbrecher
Kvelertak
Orange Goblin
Orchid
Paradise Lost
Poets Of The Fall
Purson
Saint Vitus
The Picturebooks
Triggerfinger
Truckfighters

Zondag 31 mei:
Kiss
Judas Priest
Airbourne
Five Finger Death Punch
Accept
Anti-Flag
Beyond The Black
Black Map
Blitz Kids
Dr. Living Dead!
Epica
Gallows
Hang The Bastard
Hellyeah
Ignite
Kissin' Dynamite
La Dispute
Mad Caddies
Sick Of It All
The Darkness
The Dead Daisies
Toxpack
Turbonegro

Persoonlijke toevoeging: Geweldige line-up, maar helaas heb ik zelf dat weekeinde in principe al een (amateur)optreden staan. Kut.

Rene

Re: Rock Im Revier, 29 t/m 31 mei, met Metallica

Bericht door Rene » do apr 02, 2015 10:06 pm

Ben benieuwd of het een impact zal hebben op de opkomst van het Rock Hard Festival een week eerder in dezelfde stad. En ook Fortarock heeft er opeens een concurent bij.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr apr 03, 2015 8:57 am

Rock Hard heeft doorgaans toch wel een stuk leukere line-up dan deze aardige, maar vrij mainstream line-up.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Spirit In Black

Bericht door Spirit In Black » vr apr 03, 2015 11:53 am

boel is verplaatst omdat de kaartverkoop voor geen ene meter liep, en dat met deze line-up, terwijl het voormalige Rock am Ring nagenoeg is uitverkocht.

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » vr apr 03, 2015 1:53 pm

Spirit In Black schreef:boel is verplaatst omdat de kaartverkoop voor geen ene meter liep, en dat met deze line-up, terwijl het voormalige Rock am Ring nagenoeg is uitverkocht.
Heb je ook inside info over hoe het met de kaartverkoop voor FortaRock - The Festival gaat? Ik ben wel benieuwd.

Overigens denk ik niet dat Rock Im Revier zo'n heel grote concurrent voor FortaRock is, aangezien het niet tegelijkertijd plaatsvindt en de overlap qua namen niet groot is. Ik zie daarom niet in waarom iemand niet naar beide zou gaan, behalve als je financieel krap zit. Verder is het best raar dat de kaartverkoop voor wat nu Rock Im Revier heet blijkbaar zo slecht loopt. Je zou denken dat in elk geval een festivaldag met Metallica als hoofdact, flink wat aansprekende (metal)namen daaromheen en een dagticketprijs van 69 euro (inclusief servicekosten en parkeren) vrij snel zou uitverkopen. Al is het bij Metallica een beetje hit-and-miss, want soms loopt de kaartverkoop opvallend goed (zoals bij Werchter Boutique een paar jaar terug), terwijl bij Sonisphere indertijd de belangstelling juist ontzettend tegenviel.

Wat de andere twee dagen betreft, kan ik me voorstellen dat de kaartverkoop tegenvalt. Muse is erg populair, maar past niet echt bij de rest van het programma, terwijl Kiss volgens mij een relatief "kleine" naam is voor een mainstream festival, in vergelijking met Metallica en Muse. Misschien was het probleem daarnaast dat er in München en Wenen driedaagse zusterfestivals plaats gaan vinden met (ongeveer) dezelfde line-up. Dan is het wel een slimme zet om het festival alsnog te verplaatsen naar een grote stad in het dichtbevolkte Ruhrgebiet op flinke afstand van die andere twee locaties.

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » do apr 16, 2015 5:30 pm

Gisteren werd mij het voorstel gedaan de vrijdag van dit festival te bezoeken en daar heb ik eigenlijk wel oren naar: 69 euro voor Testament, Exodus, Gojira, Meshuggah, Faith No More en Metallica.

Johan

Bericht door Johan » vr apr 17, 2015 4:47 pm

Idem hier. Ik ga het ook overwegen.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr apr 17, 2015 7:12 pm

Dat is idd geen geld zeg voor Metallica, Kreator, Testament, Exodus, Gojira en Anathema.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Rene

Bericht door Rene » za apr 18, 2015 9:12 am

Idd, daarom denk ik dat er best wel eens wat mensen ipv Fortarock hiervoor gaan kiezen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Johan

Bericht door Johan » wo mei 13, 2015 3:27 pm

Eigenlijk is dit festival voor het hele weekend ook goed te doen, ondanks ook flink wat meuk op het programma.

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » wo mei 13, 2015 4:03 pm

Wellicht hadden sommigen dit artikel al gezien: http://newsmonkey.be/article/40602?utm_source=Facebook

Wel opmerkelijk dat er voor zo'n affiche zo'n laag aantal kaarten verkocht wordt. Welke conclusie moet je hieruit trekken? Is het gewoon altijd moeilijk iets nieuws te starten, wanneer je niet op naamsbekendheid kunt bouwen? Trekt Rock Im Revier niet duidelijk genoeg de kaart van óf metal óf rock? Of zijn er gewoonweg te veel festivals in een te klein tijdsbestek/gebied?

Ik houd iig de vrijdag in het achterhoofd!

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » wo mei 13, 2015 4:43 pm

Wessel schreef:Wellicht hadden sommigen dit artikel al gezien: http://newsmonkey.be/article/40602?utm_source=Facebook

Wel opmerkelijk dat er voor zo'n affiche zo'n laag aantal kaarten verkocht wordt. Welke conclusie moet je hieruit trekken? Is het gewoon altijd moeilijk iets nieuws te starten, wanneer je niet op naamsbekendheid kunt bouwen? Trekt Rock Im Revier niet duidelijk genoeg de kaart van óf metal óf rock? Of zijn er gewoonweg te veel festivals in een te klein tijdsbestek/gebied?

Ik houd iig de vrijdag in het achterhoofd!
Ik denk dat een hoop mensen denken (ookal hebben ze veel organisatorische ervaring) dat wanneer ze er maar een emmer geld tegenaan gooien dat alles wel los zal lopen.
Een festival als Wacken wat ook enorm groot is, is klein begonnen en heeft zijn bezoekersaantallen langzaam maar zeker opgebouwd.
Een festival hoort geleidelijk te groeien ipv meteen als monsterevenement te starten.
לֹא אעבוד

Johan

Bericht door Johan » wo mei 20, 2015 1:49 pm

Zijn er geen Bild lezers hier die nog van de kaartjes af moeten?

Dit festival klinkt als een buitenkansje om mee te pikken.

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » wo mei 27, 2015 12:59 pm

Kaartjes voor aanstaande vrijdag in the pocket! Jammer dat Testament en Gojira overlappen (van allebei de helft kijken denk ik) en Meshuggah tijdens Faith No More speelt (maar Meshuggah al vaker gezien en FNM nog maar 1 keer eerder gezien, dus dan is de keuze snel gemaakt), maar veel zin in!

Johan

Bericht door Johan » wo mei 27, 2015 2:24 pm

Ik ga ook. Het hele weekend nog wel. Kaarten zijn er nog niet, maar dat komt wel goed.

Jammer dat er op zaterdag minder interessante bands op het programma staan, maar een wat rustigere dagje festival is ook wel eens relax.

Spirit In Black

Bericht door Spirit In Black » za mei 30, 2015 2:39 pm

oei en auw!

Duitse festivaloorlog dreigt grootste concertpromotor failliet te doen gaan: http://newsmonkey.be/article/44199
Laatst gewijzigd door Spirit In Black op ma jun 01, 2015 11:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » za mei 30, 2015 4:25 pm

Wat een organisatorische ramp was dit festival! De opzet was onoverzichtelijk en onlogisch (waardoor het zo'n 20 minuten kostte om van het ene podium naar het andere te geraken), het personeel was slecht geïnformeerd en stuurde ons met vragen van het kastje naar de muur en over het inwisselen van een voucher voor de tickets en die weer voor een bandje hebben we, mede door de slechte informatieverziening, een uur gedaan. Het geluid was bij vrijwel alle bands ook dramatisch. Tevens was het bier niet te drinken, wat een gore bocht! En het lijkt me dat dit een financieël fiasco van jewelste wordt: het grootste deel van de dag was de Veltins Arena akelig leeg. En dan had de vrijdag nog verreweg het meest aantrekkelijke programma van de drie dagen. Vreemde gewaarwording om hier rond te lopen, haast om je plaatsvervangend van te gaan schamen.

Muzikaal overigens wel een aardige dag gehad: Exodus (maar Gary Holt is er deze tournee blijkbaar niet bij), Testament (speelden nu, i.t.t. laatst in Eindhoven, een 'normale' setlist met nummers uit de hele discografie) Gojira, Anathema, Faith No More en tot slot Metallica. Over Metallica kan je zeggen wat je wilt en veel van de kritiek die ze te verduren krijgen is uiteraard volledig terecht, maar het was wel een feest om ze weer eens live te zien! Leuke setlist met in het eerste uur wat geslaagde (Damage Inc., eerste live-uitvoering van The Unforgiven II ooit) als minder geslaagde (openen met Fuel, wat een draak van een nummer is dat toch...) keuzes en in de tweede helft van de set alle gewenste klassiekers. Vind ze ook altijd erg enthousiast overkomen (in tegenstelling tot tijdgenoten als bijv. Slayer). Zit er nog van na te genieten!

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo mei 31, 2015 10:21 pm

31.05.15 ERFOLGREICHES DEBÜT FÜR ROCK IM REVIER

43.500 Besucher feiern die Premiere auf Schalke

Mit dem pyrogeschwängerten Auftritt der US-Rock-Legende KISS geht am Sonntag den 31. Mai die erste Auflage von Rock im Revier zu Ende. Die Verantwortlichen ziehen zufrieden Resümee und kündigen für 2016 eine Fortsetzung auf Schalke an.

Insgesamt erlebten 43.500 Besucher vom 29. bis 31. Mai in der VELTINS-Arena 62 nationale und internationale Top-Acts. Beeindruckende Bühnenshows der drei Headliner Metallica, Muse und KISS, sorgten für großartige Festivalmomente. 4.000 Rockfans campten drei Tage lang auf der Trabrennbahn GelsenTrabPark bei ausgelassener Stimmung, auch die umliegenden Campingplätze wurden genutzt. Rund 90.000 Liter Bier gingen an den drei Tagen über den Tresen. Mehr als 2.000 Helfer und weitere 2.500 Securities sorgten für einen reibungslosen und sicheren Ablauf. Das Festivalpublikum feierte sich und die Bands ausgelassen. Die Idee eines 3-Tages-Festivals auf dem Gelände der VELTINS-Arena hat sich bewährt, das Konzept ist aufgegangen.

Fred Handwerker, Geschäftsführer von handwerker promotion e. gmb: „Ich bin mehr als zufrieden. Eine enorm kurze Vorbereitungszeit von nur acht Wochen und wir blicken auf einen absolut reibungslosen Ablauf in allen Bereichen. Das ist einfach nur sensationell! Unser Dank gilt allen Beteiligten, den Künstlern, der Stadt, Schalke und vor allem den Besuchern. Wir sehen uns im nächsten Jahr wieder!

Oliver Hoppe, Managing Director der Wizard Promotions Konzertagentur GmbH: „Ein rundum gelungenes Wochenende ist zu Ende gegangen. Die Stimmung der Festivalbesucher während den drei Tagen macht mich glücklich, die Organisation macht mich stolz. Alle Künstler haben sich in Gelsenkirchen sehr wohl gefühlt. Danke an die Stadt Gelsenkirchen und die VELTINS-ARENA. Packen wir es an für Rock im Revier 2016.“

Der Freitag startete gleich mit einem Highlight auf der Bang Stage in der Emscher-Lippe-Halle. Die Gelsenkirchener Band Any Given Day brachte bereits am Mittag die Indoor-Bühne zum Kochen. Der Freitagabend stand ganz im Fokus der Gründerväter des Crossover Faith No More, deren Rückkehr auf die deutschen Bühnen nach sechs Jahren frenetisch gefeiert wurde und der atemberaubenden Performance der Metal-Götter Metallica. Während der Regen auf die Arena niederging, feierten die Fans bei geschlossenem Arena-Dach im Trockenen.

Am Samstag zeigte sich der Wettergott gnädig und schenkte den Festivalbesuchern sogar vereinzelte Sonnenmomente. Auf der Outdoor-Bühne Boom Stage legten die US-Rocker Limp Bizkit einen furiosen Auftritt auf dem randvoll gefüllten Areal des Parkplatz P7 hin. Das Arena-Dach öffnete sich für den Auftritt der Band Muse, die eindrucksvoll ihren Ruf als einer der spektakulärsten Live-Bands der Gegenwart unterstrich.

Spätestens am Sonntag spielte Rock im Revier seine Trumpfkarte und zeigte, welchen Vorteil es hat, ein nahezu wetterunabhängiges Bühnen-Konzept zu haben. Bei trüber Witterung bekamen die Festivalbesucher nur vor der Boom Stage auf Parkplatz P7 zeitweise nasse Füße. Bei geschlossenem Dach in der VELTINS- Arena konnten die Festivalbesucher ihre Lieblingsbands auf der Big Stage wie auch auf der Bang Stage der Emscher-Lippe-Halle im Trockenen genießen. 2016 more to come!

Aktuelles Bildmaterial von Rock im Revier steht unter folgendem Link zur Verfügung

http://www.rock-im-revier.de/presse

43500 bezoekers... verdeeld over 3 dagen, waarschijnl,ijk. dus reken maar uit...
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo mei 31, 2015 11:27 pm

Succesvol? Nou, dat valt nog heel erg mee dan.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Johan

Bericht door Johan » ma jun 01, 2015 12:23 pm

Ik ben er het hele weekend geweest en ik heb me prima vermaakt. Bier blijft toch een kwestie van smaak, want ik vond de Veltins een verademing ten opzichte van festivals met verwaterde jupiler of heineken. De rare looproutes tussen de podia, waren onhandig, maar gedurende het weekend werd de organisatie steeds beter. Op zondag kregen we zo waar een festivalboekjes met een groot afgedrukte kaart van het terrein. Daarnaast vonden we op zaterdag een prima alternatieve route om vlot tussen buitenpodium en ijshal op en neer te komen.

Eerlijk is eerlijk: juist het feit dat het relatief leeg was maakte het voor ons geslaagd. Genoeg ruimte, gemakkelijk zo ver naar voren of achteren gaan staan als waar je zin in hebt. Geen wachttijden voor biertenten, eten of wc's. Daarnaast was het feit dat het dak van de Veltins arena open en dicht kan behoorlijk handig, aangezien dit verregende optredens van o.a. Metallica, Kiss, Judas Priest en Accept voorkwam.

Daarnaast waren er heel veel geslaagde optredens! Testament had weer eens baggergeluid, maar had wel een leuke afwisselende set. Anathema speelde sterk, al hadden er voor mij wat meer 'hardere' nummers in de set gekund bij een festivaloptreden in de zon. Faith No More was in goede doen en een genot om eens live aan het werk te zien. Daarbij deed het nieuwe werk nauwelijks onder voor de oude krakers. Metallica was in prima doen en speelde zeker tijdens de eerste helft van hun show flink wat verrassende nummers: o.a. Metal Militia, King Nothing, Disposable Heroes, The Unforgiven II, Damage Inc & The Frayed Ends of Sanity.

De zaterdag had voor ons wat minder grote namen, dus het was wel fijn om lekker vrijblijvend van alles te bekijken. Het stomme omlopen van het ene naar het andere podium in combinatie met een wat langere reistijd van hotel naar festival, zorgde ervoor dat we slechts de laatste 3 nummers van Paradise Lost zagen. Jammer, want die klonken zeker naar meer. In de ijshal speelden vervolgens een duo dat behoorlijk interessante muziek maakte: The Picturebooks. Vervolgens kregen we het nogal bizarre Baby Metal te zien. Hun optreden was 'amusing though disturbing'. Grappig hoe het instrumentaal af en toe best te doen is, met Dragonforce-achtige snelle melodische riffs. Als dit een manier is om kinderen into metal te krijgen, waarom niet. Daarna speelde de Duitse band Eisbrecher op het buitenpodium. Mede door catchy doch harde muziek en een goeie frontman was dit ook een verrassend vermakelijk optreden. Orange Goblin zorgde daarna in de ijshal voor een bak zeer sterke stoner. Waarna het nog tijd werd voor wat jeugdsentiment: Limp Bizkit is anno 2015 vooral een soort retroband voor jonge dertigers geworden, maar stiekem was het zo nu en dan best vermakelijk. Muse tenslotte trek ik nog steeds niet. Voldoende Jägermeister en wat showelementen hielpen me erdoorheen.

Zondag begon lekker met een prima optreden van the Dead Daisies: een band met o.a. John Corabi, Marco Mendoza, Dizzy Reed & Richard Fortus in de gelederen. Hang the Bastard in de ijshal kon ons daarna wat minder bekoren. De combinatie van stoner met een soort van black metal vocals was aan ons niet besteed. Beyond the Black heeft helaas niks van doen met Metal Church. Het gaat om een vrij poppy 'female-fronted' band, of mocht deze term niet meer gebruik worden? Accept zet vervolgens in het stadion een prima show neer. Jammer dat de weergoden niet bepaald meewerken, want vanaf zondagmiddag blijft het onophoudelijk regenen. Dat wil zeggen dat de set van The Darkness op het buitenpodium kijken een drijfnatte aangelegenheid wordt. Desondanks is het een klein uur genieten. The Darkness is live altijd ijzersterk en dit optreden is daar geen uitzondering op. Wel vond ik de keus om vooral veel werk van het eerste album te spelen een beetje op veilig. Geen enkel nummer van het sterke derde album Hot Cakes! Maar wel 3 nieuwe nummers, waaronder de sterke opener Barbarian. Daarna werd het langzaam tijd voor Judas Priest. Met 75 minuten speeltijd was het een wat mager setje voor de echte Priest fan, maar er viel desalniettemin voldoende te genieten. Zo vond ik persoonlijk Devil's Child geweldig in de setlist. 3 nummers van het nieuwste album had voor mij niet gehoeven, maar de meeste echte klassiekers kwamen ook voorbij. Na Priest besloten we het voor gezien te houden, aangezien er nog een terugrit met de auto op het programma stond en er vandaag weer gewerkt moet worden. Airbourne en Kiss hebben we dus gemist.

Wat mij betreft mogen ze het volgend jaar weer doen. Met een wat betere organisatie en wat meer volk, kan het best een succes worden.

Spirit In Black

Bericht door Spirit In Black » ma jun 01, 2015 2:15 pm

volle bak bij Grave Pleasures (Beastmilk)! [headbang]

Afbeelding

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » ma jun 01, 2015 3:09 pm

Johan schreef:3 nummers van het nieuwste album had voor mij niet gehoeven
Laat het de fanatiekste Judas Priest-fans maar niet horen. Ik schreef recent in een concertverslag van Uriah Heep dat ik vijf songs van de nieuwste cd teveel vond en kreeg meteen de halve fanclub op mijn dak. :wink:

Johan

Bericht door Johan » ma jun 01, 2015 3:12 pm

Spirit In Black schreef:volle bak bij Grave Pleasures (Beastmilk)! [headbang]
Dat was dan ook de eerste band op het buitenpodium, vrijdagmiddag om 13:30..

Johan

Bericht door Johan » ma jun 01, 2015 3:15 pm

Gilbert schreef:
Johan schreef:3 nummers van het nieuwste album had voor mij niet gehoeven
Laat het de fanatiekste Judas Priest-fans maar niet horen. Ik schreef recent in een concertverslag van Uriah Heep dat ik vijf songs van de nieuwste cd teveel vond en kreeg meteen de halve fanclub op mijn dak. :wink:
In dat geval was het ook nog een lange show, neem ik aan? Hier was het 75 minuten. Ik moet erbij toegeven dat ik de nummers wel graag had gehoord als het nieuwe album me meer zou doen. Ik ben groot Priest fan, maar ik vind Redeemer of Souls toch niet meer dan aardig. Mijn inziens de minste van de JP albums sinds Halford terug is.

Spirit In Black

Bericht door Spirit In Black » ma jun 01, 2015 8:28 pm

Johan schreef:
Spirit In Black schreef:volle bak bij Grave Pleasures (Beastmilk)! [headbang]
Dat was dan ook de eerste band op het buitenpodium, vrijdagmiddag om 13:30..

dan nog...13 man en even zoveel security is wel treurig natuurlijk.

Nefarian

Bericht door Nefarian » wo jun 03, 2015 9:13 am

Afbeelding

Ik ben ook drie dagen geweest en heb mij eigenlijk prima vermaakt. Het was voor ons slechts 15 minuten rijden van huis, dus elke avond thuis nagenieten en lekker in het eigen bedje slapen :)
Organisatorisch was het weliswaar werkelijk een ramp (vooral de lange looptijden tussen de verschillende podia en de wachtrij bij het ophalen van de festivalbandjes), maar dat het niet zo heel druk was maakte het voor ons alleen maar prettiger omdat we bij elke band makkelijk vooraan het podium konden geraken en we nooit hoefden te wachten bij het halen van een biertje. Qua geluid heb ik eigenlijk ook niets te klagen, vond het geluid bij de meeste bands eigenlijk zeer goed!
Hoogtepunten voor mij waren Metallica, Paradise Lost, Eisbrecher, Muse (zonder twijfel mijn favoriet tijdens dit festival) en Judas Priest.
Ook Faith No More, Five Finger Death Punch en Incubus waren leuk om een keer live te zien. Kiss is natuurlijk altijd leuk om live te zien, al vind ik het idee toch raar om te zien dat de rol van Ace tegenwoordig door zijn voormalige roadie is overgenomen.
Tegenvallers: Within Temptation en Baby Metal.... wat een dergelijke circusact op een Rockfestival te zoeken heeft is mij een compleet raadsel, vooral na een weergaloos optreden van Paradise Lost is zo een band echt een diep trieste gewaarwording en verneukt werkelijk de stemming. Gelukkig was dit snel weer vergeten door een top optreden van Eisbrecher.
Al met al een zeer geslaagd festival en een mooie gelegenheid om een band als Muse of Incubus een keer live te zien.
Laatst gewijzigd door Nefarian op do jun 18, 2015 9:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » za jun 13, 2015 8:54 am

Ben alleen de vrijdag geweest. Vooral genoten van Testament, Anathema, Decapitated en Metallica. Exodus viel me eigenlijk wat tegen deze keer. Een nadeel van deze opzet vond ik de omslachtige manier om bij de andere podia te komen, terwijl deze hemelsbreed eigenlijk vlakbij lagen.
Johan: Dat boekje kregen wij op vrijdag al bij onze tickets, had je zo mogen hebben ;-)

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » za jun 13, 2015 3:48 pm

MetalTuupLimburg schreef:Ben alleen de vrijdag geweest. Vooral genoten van Testament, Anathema, Decapitated en Metallica. Exodus viel me eigenlijk wat tegen deze keer. Een nadeel van deze opzet vond ik de omslachtige manier om bij de andere podia te komen, terwijl deze hemelsbreed eigenlijk vlakbij lagen.
Johan: Dat boekje kregen wij op vrijdag al bij onze tickets, had je zo mogen hebben ;-)
Verschrikkelijk stom dat je om het hele stadion heen moest liopen voor de overige podia inderdaad.
Exodus was inderdaad weinig enthousiast en vooral veel te kort, vorig weekend op Fortarock was het gelukkig veel vetter!

Plaats reactie