Eindhoven Metal Meeting 2015
- Spirit In Black
Re: Eindhoven Metal Meeting 2015
het wordt interessanter en interessanter, laat die grote namen maar voor wat het is wat mij betreft
Wat een mooie line up wordt dit, bijna alleen maar goede bands en ook nog eens veel dat je niet regelmatig ziet langskomen op festivals. Vektor wilde ik bijvoorbeeld al een tijdje eens zien.
Als tweede headliner hoop ik trouwens op Abbath, zou geweldig zijn!
Als tweede headliner hoop ik trouwens op Abbath, zou geweldig zijn!
- innuendo
- Lult over cdtjes
EMM moet juist namen als Vektor halen inderdaad. Die houden het festival leuk en spannend.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
De nieuwste bevestiging voor EMM is weer zo'n leuke en spannende (relatief onbekende) band: Desaster!
-
Weer een erg fijne toevoeging. Ook dit jaar weer een vette line-up zeg! Mijn kaartje heb ik in ieder geval al binnen!
Dominion of Darkness.
Desaster er ook nog bij, het kan niet op!
De bevestiging van vandaag voor de Eindhoven Metal Meeting komt uit Rusland, speelt black metal en heet Todestriebe.
Vandaag is Purgatory bevestigd (Duits deathmetalbandje) en morgen zal de organisatie een "legendarische, welbekende blackmetalband" aankondigen.
-
Combiticket is binnen. Interessante line-up.
De beloofde legendarische blackmetalband is Marduk.
Licht teleurgesteld, ik had een 'specialere' band verwacht (Dark Funeral met nieuwe zanger en plaat, Gorgoroth met nieuwe cd of Abbath als tweede headliner) en Marduk komt vaak genoeg langs in concertzalen en op festivals. Zo wordt EMM de vierde keer dat ik ze zien kan in een jaar tijd! (naast afgelopen februari in Baroeg, Stonehenge, Brutal Assault)
Maar nog steeds zeer blij met mijn earlybird-kaartje!
Maar nog steeds zeer blij met mijn earlybird-kaartje!
Er mag van mij nog wel wat deathmetal bij.
Gisteren is nog een extra band toegevoegd aan de line-up, namelijk de Dutch Metal Battle-winnaar Rise A Thousand.
God Dethroned is aan de line-up toegevoegd!
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Tof! Ik wil nu toch echt wel snel dagschema's zien.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Marcel Hubregtse
- Contacteer:
Lennert schreef:Tof! Ik wil nu toch echt wel snel dagschema's zien.
Nog een band of tien bekend te maken en nog vijf maanden te gaan en je wilt nu al dagschema's zien? Tering zeg, wordt het Nederlandse festivalpubliek nu steeds verwender of lijkt dat zo?
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.
Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996
Dawn Crosby (R.I.P.)
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Komen er nog 10? Ik dacht dat het nu wel al klaar was.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
In totaal zijn nu 26 van de circa 32 optredende artiesten bekendgemaakt. Dus nog een stuk of zes.
Goede zaak.Gilbert schreef:God Dethroned is aan de line-up toegevoegd!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Marcel Hubregtse schreef:Lennert schreef:Tof! Ik wil nu toch echt wel snel dagschema's zien.
Nog een band of tien bekend te maken en nog vijf maanden te gaan en je wilt nu al dagschema's zien? Tering zeg, wordt het Nederlandse festivalpubliek nu steeds verwender of lijkt dat zo?
Ik wil gofferdomme de tijdschema's vóórdat de bands bekend zijn!
voor het Rock Hard festival van 2016 kan ik je dat wel alvast geven.Oak schreef: Ik wil gofferdomme de tijdschema's vóórdat de bands bekend zijn!
Van de frontpage:

De Eindhoven Metal Meeting voegt vandaag maar liefst elf namen toe aan de affiche van de aankomende editie, die op 11 en 12 december plaats zal vinden in de Effenaar. Het meest in het oog springt de komst van Nuclear Assault. De Amerikaanse thrashers gaan namelijk stoppen en zullen op de Eindhoven Metal Meeting hun allerlaatste Europese show verzorgen. Na hun rommelige optreden (dat sterk verdeelde reacties oogstte) afgelopen zaterdag op Dynamo Metal Fest, komt de groep dus nog een allerlaatste keer naar Eindhoven om afscheid te nemen van de vele Nederlandse (en Vlaamse) fans.
De andere tien kersverse bevestigingen voor de Eindhoven Metal Meeting zijn Craft, Gama Bomb, Angelus Apatrida, Aeternus, Bodyfarm, Incantation, Pentagram Chile, Funerus, Heretic en The Heritance. Daarmee is de affiche compleet. De volledige line-up hebben we bijgevoegd. Combitickets zijn te koop voor 80 euro per stuk (plus 2 euro servicekosten). Komende maandag (27 juli) maakt de organisatie bekend hoe de verdeling van bands over de beide dagen er uit ziet. Vanaf dat moment zullen er ook dagkaarten verkrijgbaar zijn voor 45 euro per stuk (plus servicekosten), mocht je alleen de vrijdag of alleen de zaterdag willen gaan. Meer informatie vind je op http://www.eindhovenmetalmeeting.nl.

Welgeteld één interessante naam bij de laatste toevoegingen, ja.
Mochten Behemoth, Samael en God Dethroned op dezelfde dag spelen ga ik er eens over denken.
Al blijf ik het een prijzige grap vinden.
Mochten Behemoth, Samael en God Dethroned op dezelfde dag spelen ga ik er eens over denken.
Al blijf ik het een prijzige grap vinden.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Ik wil Solstice nog graag eens zien, maar dan moet daar wel Candlemass bij komen en het liefst nog bands als Vektor en Nuclear Assault. Anders vind ik het die vijftig euro gewoon niet waard.
Stelletje azijnzeikers.
Incantation, Craft, Aeturnus en de Chileense Pentagram, daar word ik wel vrolijk van hoor! 

- innuendo
- Lult over cdtjes
Er is maar één Pentagram en dat is deze:
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Solstice, Candlemass, Nuclear Assault en God Dethroned op een dag en ik ben er sowieso bij, anders wordt het nog even kijken.innuendo schreef:Ik wil Solstice nog graag eens zien, maar dan moet daar wel Candlemass bij komen en het liefst nog bands als Vektor en Nuclear Assault. Anders vind ik het die vijftig euro gewoon niet waard.
Mee eens, maar ik vind de Chileense ook wel vermakelijk.innuendo schreef:Er is maar één Pentagram en dat is deze:
De line-up voor vrijdag 11 december:
Aeturnus
Behemoth
Candlemass
Conan
Funerus
Gehennah
God Dethroned
Heretic
Incantation
Nifelheim
Onslaught
Pentagram Chile
Purgatory
The Heritance
Todestriebe
Winterfylleth
De line-up voor zaterdag 12 december:
Ahab
Angelus Apatrida
Bodyfarm
Craft
Desaster
Disabused
Gama Bomb
Hooded Menace
Lvcifyre
Marduk
Mourning Beloveth
Necrophobic
Necros Christos
No Return
Nuclear Assault
Samael
Shores Of Null
Solstice
Vampire
Vektor
Aeturnus
Behemoth
Candlemass
Conan
Funerus
Gehennah
God Dethroned
Heretic
Incantation
Nifelheim
Onslaught
Pentagram Chile
Purgatory
The Heritance
Todestriebe
Winterfylleth
De line-up voor zaterdag 12 december:
Ahab
Angelus Apatrida
Bodyfarm
Craft
Desaster
Disabused
Gama Bomb
Hooded Menace
Lvcifyre
Marduk
Mourning Beloveth
Necrophobic
Necros Christos
No Return
Nuclear Assault
Samael
Shores Of Null
Solstice
Vampire
Vektor
Op de vrijdag zeker zien: Aeturnus
Behemoth, Candlemass, Conan, God Dethroned, Incantation, Nifelheim, Onslaught, Pentagram Chile, Purgatory
Op de zaterdag: Ahab, Craft, Desaster, Hooded Menace, Lvcifyre, Marduk, Mourning Beloveth, Necrophobic, Necros Christos, Samael, Solstice, Vampire, Vektor
En dan staan er ook nog bands die 'ook wel leuk' zijn zoals Funerus, Gama Bomb en Winterfylleth (eigenlijk een heel goede band, maar onderhand al erg vaak gezien, voor mijn gevoel spelen die echt overal waar ik kom). Een mooi weekend lijkt dus haast verzekerd!
Behemoth, Candlemass, Conan, God Dethroned, Incantation, Nifelheim, Onslaught, Pentagram Chile, Purgatory
Op de zaterdag: Ahab, Craft, Desaster, Hooded Menace, Lvcifyre, Marduk, Mourning Beloveth, Necrophobic, Necros Christos, Samael, Solstice, Vampire, Vektor
En dan staan er ook nog bands die 'ook wel leuk' zijn zoals Funerus, Gama Bomb en Winterfylleth (eigenlijk een heel goede band, maar onderhand al erg vaak gezien, voor mijn gevoel spelen die echt overal waar ik kom). Een mooi weekend lijkt dus haast verzekerd!

- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
En precies in twee gedeeld met wat ik zou willen zien... aangezien het hier maar om vier bands gaat die ik echt wilde zien denk ik dat het toch een 'nee' wordt.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Idem. Ga lekker mee naar Speedfest, zou ik zeggen.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Daar zie ik echt nog minder in 

- Eru Iluvatar
Geen Candlemass op zaterdag, maar naast Solstice wel bands als Nuclear Assault, Gama Bomb, Angelus Apatrida (degelijke powerthrash uit Spanje), Vampire (oldschool deaththrash) en Vektor, de beste nieuwe thrashband in vijftien jaar. Eigenlijk rechtvaardigt Vektor alleen al een kaartje voor de zaterdagLennert schreef:En precies in twee gedeeld met wat ik zou willen zien... aangezien het hier maar om vier bands gaat die ik echt wilde zien denk ik dat het toch een 'nee' wordt.

Laatst gewijzigd door Eru Iluvatar op di jul 28, 2015 10:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel voorkomend 'probleem' helaas, ik ben ook nog in volle twijfel.Lennert schreef:En precies in twee gedeeld met wat ik zou willen zien...
Vrijdag een band of 5 die ik wel wil zien, zaterdag 4; en dan nog een paar 'leuk voor er bij'
Eru Iluvatar schreef:een kaartje voor de zondag

Laatst gewijzigd door lampje op di jul 28, 2015 9:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Eru Iluvatar
Jaja, foutje bedankt.
Was het maar op zaterdag en zondag. Een hele vrijdag buiten het zomerseizoen, lekker handig ja.
Was het maar op zaterdag en zondag. Een hele vrijdag buiten het zomerseizoen, lekker handig ja.
mag jij alleen in het zomerseizoen vrij?
maar goed, is het op zaterdag en zondag, dan moeten velen op maandag vrijnemen ivm een eventuele kater.
maar goed, is het op zaterdag en zondag, dan moeten velen op maandag vrijnemen ivm een eventuele kater.
- Eru Iluvatar
Fair enough 

Incantation, Pentagram Chile en Funerus hebben afgezegd voor de Eindhoven Metal Meeting, omdat de gezamenlijke Europese tournee niet doorgaat. De vervangers worden morgen (maandag) bekendgemaakt.
De drie vervangers zijn: Acid Reign, Loudblast en Distillator.
Distillator, die staan tegenwoordig ook op elke straathoek te spelen... Geen gelijkwaardige vervangers imo, maar wellicht leuk als ik er toch ben.
Idd geen gelijkwaardige vervangers, ook nog eens 2 thrashbands ipv 2 deathmetalbands. Het duurt nog een tijd, dan kan je toch best wat gelijkwaardigers regelen lijkt me?
-
- Contacteer:
-
Dat wordt een latertje zaterdag, Hooded Menace is een must see....
Dominion of Darkness.
Line up valt dit jaar wel hard tegen, zeg!
Vind er ook niet veel aan. Vorig jaar veel beter imo.
-
Heerlijke line up, snap niet wat er te klagen valt.MetalJan schreef:Vind er ook niet veel aan. Vorig jaar veel beter imo.
Dominion of Darkness.
- Marcel Hubregtse
- Contacteer:
Beste line-up in jaren. Vooral door het ontbreken van folk en power metal.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.
Dawn Crosby (R.I.P.)
Dawn Crosby (R.I.P.)
Mee eens. Ben benieuwd of dit voldoende publiek trekt.Sorcha schreef:Line up valt dit jaar wel hard tegen, zeg!