Stonehenge festival, 25 juli 2015 @ de Buze Steenwijk

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
MadTinus

Re: Stonehenge festival, 25 juli 2015 @ de Buze Steenwijk

Bericht door MadTinus » za jul 25, 2015 7:05 pm

Magic666 schreef:Stonehenge Festival
17 min. ·

Helaas hebben we vanwege de veiligheid moeten besluiten om het festival verder af te lassen... Gekochte munten kunnen gewoon volgend jaar worden gebruikt!

De afterparty gaat gewoon door in de zwetser!!
Ben benieuwd wanneer het af is! :P

Serieus, erg jammer!
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Strife

Bericht door Strife » za jul 25, 2015 7:54 pm

Splijtzwam schreef:Mooi kalote... Terwijl het maar tijdelijk slecht weer was...
Zo tijdelijk slecht weer is het niet. Ik denk het hier al zeker meer dan 3 uur zeer slecht weer is.
Wat dat betreft een logische en verstandige keuze van de organisatie.
Het was alleen slimmer geweest als ze hier eerder mee waren gekomen. Misschien hadden ze naar 3fm moeten luisteren :lol:

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » za jul 25, 2015 9:11 pm

Wordt vast een mooie afterparty in de Zwetser, aangezien Devin toch in de buurt is en misschien niet te beroerd is daar een deuntje te komen doen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » za jul 25, 2015 9:55 pm

Mooi klote inderdaad, ben ook alweer thuis en zit nu mijn verdriet weg te drinken, want de storm barstte vlak voordat het voor mij interesante deel van het programma (Master, Vital Remains, Marduk en bovenal Taake) begon los... Nou ja, wijs en verantwoordelijk besluit van de organisatie, weinig aan te doen.

En ja, ik hoopte ook al dat de bands stiekem in het café zouden gaan spelen, maar we zijn toch maar gaan rijden. Was inmiddels ook behoorlijk doorweekt en verkleumd.

Voor zolang als het duurde overigens wel een leuke dag gehad op, ondanks de schaalvergroting van de afgelopen jaren, een nog steeds erg gezellig, intiem en overzichtelijk feestje. Inquisitor kwam niet echt over, enorm rommelig. Dictated vond ik erg leuk, ook muzikaal wel trouwens. :wink: Hirax: lekkere thrash door een heerlijk enthousiaste band! Ook Diabolical had het geluid en het weer niet mee, maar de muziek sprak voor zich. Daarna eigenlijk vooral beschutting gezocht, met bekende afloop...

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » za jul 25, 2015 10:07 pm

Bovenal Taake ?!!?!
...

Ik ben er niet bij geweest, maar hoop dat dit niet in de weg gaat staan van de toekomst van een sympathiek inititatief als dit.
Als ik lees wat er weer gezeurd wordt op internet, houd ik mijn hart vast.

Erg zonde dit.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » za jul 25, 2015 10:19 pm

Bovenal Taake, ja! Een van mijn favoriete authentieke Noorse blackmetalbands en veel te lang geleden (2011) dat ik die gezien had. Nou ja, het mocht niet zo zijn...

Metall

Bericht door Metall » zo jul 26, 2015 7:26 am

Alles bij elkaar 7 uur doorgebracht in treinen en op stations. Geen enkele band gezien. :(
Het zou netjes zijn als Stonehenge probeert (een deel van) de ticketprijs terug te betalen. Een aantal andere afgelaste festivals doen dat ook.

Stoeptegel

Bericht door Stoeptegel » zo jul 26, 2015 1:41 pm

Nou, dat was een kort dagje!

We vertrokken al relatief laat en kwamen daar rond 15:45 uur aan.
Het parkeren ging makkelijk, genoeg parkeerplaatsen in de buurt.
Ook goed aan te rijden.

Het festivalterrein was dit jaar op een nieuwe locatie. Niet zo sfeervol als bij de Buze maar het voldeed verder prima.
Je kon in ieder geval niet tot je knieen in de drek staan, aangezien het een parkeerplaats betrof naast het theater.

Eenmaal op het terrein was Diabolical nog aan het spelen. Dat klonk best aardig. Fijne grunt!
De heren hadden er zin in, want 5 minuten nadat de speeltijd was verstreken werden abrupt alle schuiven naar beneden getrokken en moesten de heren opbokken! Grappig!
Direct daarna, op het andere podium, Ingested. Engels slam death groepje. Klonk wel lekker.

Aansluitend Cytotoxin. Met een zanger die er uit zag als een frequent bezoeker van de sportschool en eigenlijk een 'niet-metal uiterlijk' had.
Maar meneer had het enorm naar zijn zin! Gekke bekken trekken, zelf meerennen in de circle-pit, met de microfoon vol in de bakkes en zonder handjes 'zingen'.
Kortom; er viel genoeg te doen! En het weer begon zich toen ook van z'n allerslechtste kant te laten zien.
Regen, regen, regen, maar met name WIND!

Na Cytotoxin gingen we maar naar de grote, gele M om daar koffie te drinken en warm te worden (en meneer van Poederooyen, drummer Devin, dacht dat kennelijk ook).
Eenmaal daar lazen we rond 18:00 uur op FB dat het was afgelast. Een stukje later er even langsgereden om het met eigen ogen te zien, maar helaas was het waar....

De negatieve reacties op FB waren niet van lucht, maar ik denk dat de organisatie een goede beslissing heeft genomen. Alsof ze dit zelf graag hadden gewild?!
Geen.

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » zo jul 26, 2015 4:13 pm

Trouwens ook jammer dat ik mijn beoogde broodje Pulled Pork ben misgelopen, die zagen er goed uit! :P

scotfan
Contacteer:

Bericht door scotfan » zo jul 26, 2015 8:52 pm

Steenwijk - Vanwege het slechte weer heeft de organisatie zaterdagmiddag toch besloten om Stonehenge Festival stop te zetten.

Voor het eerst in de 20- jarige geschiedenis was het festival niet bij de Buze. De afgelopen jaren is Stonehenge qua omvang behoorlijk gegroeid en het terrein rond de Buze is net even te klein. Afgezien daarvan is de verbouwing van het pand ook uitgelopen en kon niet gegarandeerd worden dat het voor de festivaldatum gereed zou zijn.

Na een behoorlijke zoektocht is het parkeerterrein rond theater de Meenthe als locatie gekozen. En dat blijkt een uitstekende beslissing te zijn. Het terrein is ruim opgezet. Marktkraampjes staan langs de zijkant en twee podia staan op ruime afstand haaks tegenover elkaar. Vanaf elke plek kan je de bands goed bekijken. Geen moment wordt het te druk terwijl er toch bijna tweeduizend bezoekers rondlopen. Al dagen van tevoren zijn de weersverwachtingen bijzonder onheilspellend. Er wordt geroepen over ‘Code Rood’ en uitgerekend op deze Zwarte Zaterdag wordt afgeraden met caravans de weg op te gaan aangezien gevreesd wordt dat die zullen wegwaaien. Aan het begin van de dag lijkt het er op dat het Stonehenge Festival deze heftige dans ontspringt.

Sterker nog; tijdens de eerste vijf bands wisselen wolkenvelden en zonneschijn elkaar geregeld af. De bezoekers houden ondertussen argwanend de buienradar in de gaten want de rest van Nederland heeft dan al flink last van de storm die overduidelijk richting Steenwijk trekt. Rond half twee valt de eerste regen van betekenis. Poncho’s gaan als warme broodjes over de toonbank en verder trekt men zich weinig aan van het weer. Terwijl het harder gaat waaien trekt de regen tijdelijk weg en klaart het even op. Helaas is dat maar van korte duur. De wind is stormachtig geworden en de regenbuien worden talrijker en zwaarder. Als het dak van één van de marktkramen los laat en een stuk de lucht in vliegt wordt duidelijk dat dit niet gewoon slecht weer is. Dit is het noodweer geworden waar voor gewaarschuwd werd. Rond half zes wordt besloten het festival gedurende een uur te stoppen.

De verwachting is dat de windkracht daarna afneemt en dat men dan verder kan gaan. Dat valt tegen. De storm lijkt bijna een orkaan te worden en er is een onveilige situatie ontstaan voor de bands, bezoekers en personeel. Marktkraampjes staan op instorten en men moet met man en macht aan het werk om te voorkomen dat ze de lucht in vliegen. Onder het motto ‘veiligheid boven alles’ neemt de organisatie rond 19:00 uur de moeilijke beslissing om het festival te stoppen. Veel bezoekers krijgen die boodschap al niet meer mee omdat ze zijn gaan schuilen in café de Zwetser waar later op de avond de afterparty gepland staat. Er spelen drie bands en de kroeg zit afgeladen vol. Zo vol zelfs dat veel bezoekers besluiten hun heil te zoeken in een ander café. De sfeer is uitstekend en er is begrip voor de organisatie. Een organisatie die nu de moeilijke taak heeft de consequenties van het vroegtijdig stoppen goed op te lossen.
DJ Crusher @ www.metalmessiahradio.com Dinsdag 19:00 - 22:00

Rene

Bericht door Rene » ma jul 27, 2015 5:37 pm

Een heldere uitleg van de organisatie waaruit blijkt dat de weeromslag erg onverwachts kwam, de twee podia onbruikbaar werden & dat er diverse bands niet aanwezig konden zijn door het slechte weer en dat Devin Townsend aangaf niet meer te willen spelen:

https://www.facebook.com/StonehengeFestival
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

MetalJan

Bericht door MetalJan » ma jul 27, 2015 7:54 pm

Jammer dat het werd afgelast, maar zeer begrijpelijk. Toch nog een mooie vervroegde afterparty in café De Zwetser gehad met oa een Slayer coverband.
Hopelijk kan men uit de kosten komen en is er volgend jaar gewoon weer een Stonehenge festival!

Rene

Bericht door Rene » ma jul 27, 2015 8:16 pm

MetalJan schreef: Hopelijk kan men uit de kosten komen en is er volgend jaar gewoon weer een Stonehenge festival!
Om die reden mogen ze mijn geld van het kaartje houden (moet ook wel want ze doen dus niet aan restitutie :P). Ik had 'm helaas niet mogen gebruiken. Wilde net op de fiets stappen toen het slechte nieuws bekend was.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » ma jul 27, 2015 10:26 pm

Rene schreef:Een heldere uitleg van de organisatie waaruit blijkt dat de weeromslag erg onverwachts kwam, de twee podia onbruikbaar werden & dat er diverse bands niet aanwezig konden zijn door het slechte weer en dat Devin Townsend aangaf niet meer te willen spelen:

Devin kondigde nog wel via Twitter een signeersessie in de Mc Donald's aan. :lol:

Metall

Bericht door Metall » di jul 28, 2015 7:57 am

Rene schreef:Een heldere uitleg van de organisatie waaruit blijkt dat de weeromslag erg onverwachts kwam, de twee podia onbruikbaar werden & dat er diverse bands niet aanwezig konden zijn door het slechte weer en dat Devin Townsend aangaf niet meer te willen spelen:

Begrip voor het besluit om het festival te stoppen.

Van de organisator:
Bands, the rented equipment, materials, tents, light, sound, security – everything has to be paid for despite the cancellation. This hits us very hard financially.
Zonder een gedetailleerd kostenplaatje geloof ik dat niet zomaar.
Stonehenge was zo goed als uitverkocht (?) en een flink deel van de gekochte muntjes zal waarschijnlijk nooit worden gebruikt.
If we have to, on top of all these costs, have to refund the tickets and drink coins, it would be the end of Stonehenge

Toch zou men in ieder geval de buitenlandse bezoekers moeten aanbieden dat ze hun muntjes kunnen retourneren.

alicecooper

Bericht door alicecooper » wo jul 29, 2015 2:58 pm

Ik win ook een keer kaarten :roll:

Plaats reactie