Di 11 augustus Death DTA @ Tivoli De Helling, Utrecht

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
MadTinus

Di 11 augustus Death DTA @ Tivoli De Helling, Utrecht

Bericht door MadTinus » vr mei 22, 2015 5:35 pm

Moest helaas helaas Eindhoven aan me voorbij laten gaan wegens vakantie en nu komen ze voorwaar naar me stadsie! :D

Entree € 22,50.

http://www.tivolivredenburg.nl/nl/agend ... /Death_DTA

http://www.dehelling.nl/agenda/4823/Death-DTA

http://www.last.fm/event/4125743+Death+DTA
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Wessel
Lult over cdtjes

Re: Di 11 augustus Death DTA @ Tivoli De Helling, Utrecht

Bericht door Wessel » vr mei 22, 2015 6:35 pm

Ik ben dan helaas op vakantie. Was hier graag bij geweest maar ik zie ze een paar dagen eerder op het Brutal Assault-festival in Tsjechië (evenals enkele wagonladingen aan andere vette bands), dus zo'n ramp is het ook weer niet. :)

MetalJan

Bericht door MetalJan » vr mei 22, 2015 8:57 pm

Wel wat prijzig voor een coverband :P

iron_dennis

Bericht door iron_dennis » za mei 23, 2015 12:50 pm

MetalJan schreef:Wel wat prijzig voor een coverband :P
Idd , maar toch voorspel ik dat de toekomst van de metal er zo uit gaat zien wanneer de grote namen straks (eindelijk) een keer gaan stoppen. Coverbands met wellicht nog wat muzikanten die hier en daar wat betekent hebben voor de band. Als we naar Death Kijken zijn er de afgelopen periode al weer twee bands bijgekomen die de muziek van deze band levend willen houden (Gruesome en Undead) Eigenlijk zijn het schaamteloze kopieën alleen wordt het zo goed gedaan dat het toch ook wel weer gaaf is. Persoonlijk vind ik het moeilijk om hier een mening over te geven alsmede deze DTA band...
Dominion of Darkness.

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » za mei 23, 2015 4:12 pm

Natuurlijk was Chuck Schuldiner het kloppende hart en compositorisch brein van Death, maar ik vind het wat ver gaan om DTA als coverband te bestempelen: Steve DiGorgio speelde op Human, Individual Thought Patterns en Symbolic, Gene Hoglan op ITP en Symbolic en Paul Masvidal op Human. Het zijn dus niet de eerste de beste muzikanten die van de straat hebben geplukt, maar sterspelers die een belangrijke rol hebben gespeeld in de carrière en muzikale ontwikkeling van Death. En ja, je kan het als een financiële uitbuiting van en teren op de naam 'Death' zien, maar ik vind dat dit een gepast eerbetoon is. Bovendien heeft Eric Greif, de man achter DTA (en de voormalig manager van Death) de goedkeuring van de familie Schuldiner bij dit project gekregen. En het is natuurlijk gewoon hartstikke gaaf om de ongeëvenaarde nalatenschap van Chuck tot leven gebracht te horen worden! [headbang]

Overigens zal dit wel de laatste reeks optredens zijn die DTA geven gaat, dus grijp je kans!

arjans

Bericht door arjans » za mei 23, 2015 10:48 pm

Ik zie ze de zondag ervoor op Alcatraz.

Sla daarom over denk ik.

MadTinus

Bericht door MadTinus » zo mei 24, 2015 9:59 am

Wessel schreef:Natuurlijk was Chuck Schuldiner het kloppende hart en compositorisch brein van Death, maar ik vind het wat ver gaan om DTA als coverband te bestempelen: Steve DiGorgio speelde op Human, Individual Thought Patterns en Symbolic, Gene Hoglan op ITP en Symbolic en Paul Masvidal op Human. Het zijn dus niet de eerste de beste muzikanten die van de straat hebben geplukt, maar sterspelers die een belangrijke rol hebben gespeeld in de carrière en muzikale ontwikkeling van Death. En ja, je kan het als een financiële uitbuiting van en teren op de naam 'Death' zien, maar ik vind dat dit een gepast eerbetoon is. Bovendien heeft Eric Greif, de man achter DTA (en de voormalig manager van Death) de goedkeuring van de familie Schuldiner bij dit project gekregen. En het is natuurlijk gewoon hartstikke gaaf om de ongeëvenaarde nalatenschap van Chuck tot leven gebracht te horen worden! [headbang]

Overigens zal dit wel de laatste reeks optredens zijn die DTA geven gaat, dus grijp je kans!
Precies! Als je dit ziet als 'profiteren van de nalatenschap van Chuck Schuldiner', heb je het totaal niet begrepen. Is het niet ook zo dat een deel van opbrengst gaat naar de familie Schuldiner om zijn medische rekeningen af te betalen, of zijn die inmiddels voldaan? ;)
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Last.fm

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » zo mei 24, 2015 10:19 am

Een deel van de opbrengsten gaat volgens mij wel naar een goed doel, meen ik me te herinneren op deze vroege zondagmorgen.
Overigens kost DTA (als we de facebookposts van Eric Greif mogen geloven) meer dan het opbrengt, vandaar dat dit ook de laatste tour zal zijn die het gezelschap zal ondernemen.

MetalJan

Bericht door MetalJan » zo mei 24, 2015 1:49 pm

Jongen, jongens, niet zo happen! ;)

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » ma mei 25, 2015 11:30 am

Ik had trek. :P

MadTinus

Bericht door MadTinus » di aug 11, 2015 10:52 am

Vanavond! Weet iemand trouwens wat het 'thema' is van deze tour? Op welke periode van Death ligt de nadruk? Ik kan er nergens iets over vinden..

Last.fm

MadTinus

Bericht door MadTinus » wo aug 12, 2015 3:04 pm

Het was een prachtige avond, ze speelden een kleine 2 uur waarin elk Death album met minstens 2 nummers aan bod kwam! De nadruk lag licht op Symbolic omdat dat album dit jaar 20 jaar geleden uitkwam. Zaal was lekker vol. Support Apophys deed het ook prima.

Last.fm

arjans

Bericht door arjans » wo aug 12, 2015 10:40 pm

Mooi om te horen.

Op Alcatraz hadden ze slechts een uur maar was het ook geweldig!

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » vr aug 14, 2015 2:39 pm

Ook op Brutal Assault was Death DTA zonder twijfel een van de hoogtepunten, maar daar werden wel een aantal geweldige nummers en favorieten overgeslagen die ze volgens de setlist in Utrecht wel gespeeld hebben: Living Monstrosity, Flattening Of Emotions, 1000 Eyes...

Plaats reactie