Top 10 Tweeduizend Vijftien
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Top 10 Tweeduizend Vijftien
Nog een kleine 3 maandjes en we mogen weer emotioneel gaan doen bij het aftellen van de klok onder het genot van Bohemian Rhapsody en champagne.
..maar ik peins al enige tijd over mijn komende TOP 10 van dit muzikale jaar.
Een nummer 1 heb ik sowieso al staan, evenals mijn nummer 2. De overige 8 (of meer) vechten het nog uit in mijn komende luisterbeurten.
O.a. My Dying Bride, Myrkur, Ahab, Alabama Shakes en Goblin Rebirth vechten het nog uit.
Het kan zijn dat jij al wel aardig in de gaten hebt wie er in jouw top 10 komen te staan.
Ja? Wie dan?
..maar ik peins al enige tijd over mijn komende TOP 10 van dit muzikale jaar.
Een nummer 1 heb ik sowieso al staan, evenals mijn nummer 2. De overige 8 (of meer) vechten het nog uit in mijn komende luisterbeurten.
O.a. My Dying Bride, Myrkur, Ahab, Alabama Shakes en Goblin Rebirth vechten het nog uit.
Het kan zijn dat jij al wel aardig in de gaten hebt wie er in jouw top 10 komen te staan.
Ja? Wie dan?
Hakkaa päälle pohjan poika!
- innuendo
- Lult over cdtjes
- Berichten: 22677
- Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
- Locatie: Eindhoven
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Dit krijg je dus als je een tijdje niet meer bent geweest:
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... 4#p2014574
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... 4#p2014574
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Releases zag ik staan ja, maar niet het jaarlijkse top 10-lijstje, vandaar.
Hakkaa päälle pohjan poika!
- Eru Iluvatar
- Berichten: 4173
- Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
- Locatie: Groningen
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Dit topic vind ik wel leuk; bovendien is een van de verloren zonen van Metalfan.nl terugkeert: een heugelijk feit. Daar kan die Gijscoman nog een voorbeeld aan nemen.
1. Blind Guardian - Beyond The Black Mirror
2. Solefald - World Metal-Kosmopolis Sud
3. Obsequiae - Arial Of Vernal Tombs
4. A Forest Of Stars - Beware The Sword You Cannot See
5. Sabbath Assembly - Sabbath Assembly
6. Armored Saint - Win Hands Down
7. Crypt Sermon - Out Of The Garden
8. Tau Cross - Tau Cross
9. Manilla Road - The Blessed Curse
10. Magister Templi - Into Duat
1. Blind Guardian - Beyond The Black Mirror
2. Solefald - World Metal-Kosmopolis Sud
3. Obsequiae - Arial Of Vernal Tombs
4. A Forest Of Stars - Beware The Sword You Cannot See
5. Sabbath Assembly - Sabbath Assembly
6. Armored Saint - Win Hands Down
7. Crypt Sermon - Out Of The Garden
8. Tau Cross - Tau Cross
9. Manilla Road - The Blessed Curse
10. Magister Templi - Into Duat
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Ik zal over een maandje of anderhalf/twee dit topic weer omhoog trappen met mijn top 10!
Hakkaa päälle pohjan poika!
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
wtfEru Iluvatar schreef:bovendien is een van de verloren zonen van Metalfan.nl terugkeert: een heugelijk feit.
NOT MY FUCKING TEMPO
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Erg als bands/groepen zoals Tame Impala en De Jeugd van Tegenwoordig in mijn lijst voorkomen? Nee hè, dacht ik al.
Hakkaa päälle pohjan poika!
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Inderdaad, bij de dokter te horen krijgen dat je SOA weer terug is, is nog minder vervelend.Tox schreef:wtfEru Iluvatar schreef:bovendien is een van de verloren zonen van Metalfan.nl terugkeert: een heugelijk feit.
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Binnenkort mijn ultieme lijst.
Kleine preview;
3. 1886 - Before The Fog Covers the Mount.
Oeeeh, spannend!
Hakkaa päälle pohjan poika!
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25340
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
:' )CoenV schreef:Inderdaad, bij de dokter te horen krijgen dat je SOA weer terug is, is nog minder vervelend.Tox schreef:wtfEru Iluvatar schreef:bovendien is een van de verloren zonen van Metalfan.nl terugkeert: een heugelijk feit.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Alsof we allemaal staan te popelen om jouw lijst. Beetje jammer.Bleek No. 1 schreef:[img]
Binnenkort mijn ultieme lijst.
Kleine preview;
3. 1886 - Before The Fog Covers the Mount.
Oeeeh, spannend!
Toch is die plaat van 1886 alleraardigst. Die wou ik nog reviewen voor de frontpage.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Zo, suck it;
10. The Union Trade - A Place of Long Years -- [Post-rock/shoegaze]
9. So Far As I Know - Hidden Poetry -- [Instrumental post-rock]
8. Myrkur - M -- [Atmospheric black metal]
7. Goblin Rebirth - Goblin Rebirth -- [Instrumental progressive/psychedelic rock]
6. The Will of a Million - Les Étoiles -- [Post black metal]
5. Heidevolk - Velua -- [Folk/pagan metal]
4. A Forest of Stars - Beware the Sword You Cannot See -- [Progressive/psychedelic black metal]
3. 1886 - Before the Fog Covers the Mount -- [Psychedelic/stoner rock]
2. Alabama Shakes - Sound & Color -- [Blues/Southern rock]
1. Tame Impala - Currents -- [Psychedelic pop/rock]
10. The Union Trade - A Place of Long Years -- [Post-rock/shoegaze]
9. So Far As I Know - Hidden Poetry -- [Instrumental post-rock]
8. Myrkur - M -- [Atmospheric black metal]
7. Goblin Rebirth - Goblin Rebirth -- [Instrumental progressive/psychedelic rock]
6. The Will of a Million - Les Étoiles -- [Post black metal]
5. Heidevolk - Velua -- [Folk/pagan metal]
4. A Forest of Stars - Beware the Sword You Cannot See -- [Progressive/psychedelic black metal]
3. 1886 - Before the Fog Covers the Mount -- [Psychedelic/stoner rock]
2. Alabama Shakes - Sound & Color -- [Blues/Southern rock]
1. Tame Impala - Currents -- [Psychedelic pop/rock]
Hakkaa päälle pohjan poika!
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
je kan weer stemmen voor de Metalfan.nl Top 10 van 2015!
en wel via deze link:
http://www.metalfan.nl/top2015.php
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Ik heb deze lijst ingestuurd:Took schreef:
je kan weer stemmen voor de Metalfan.nl Top 10 van 2015!
en wel via deze link:
http://www.metalfan.nl/top2015.php
De echte knallers:
1. Soilwork - The Ride Majestic
2. Cruciamentum - Charnel Passages
3. Arcturus - Arcturian
Ook wel goed, maar geen échte knallers:
4. Tribulation - The Children of the Night
5. Paradise Lost - The Plague Within
6. Keep of Kalessin - Epistemology
7. My Dying Bride - Feel the Misery
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Die 1886 is echt goed zeg! Wow!
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Blijf me verbazen dat mensen nu al hun lijstje kunnen insturen...
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
we hebben 90% van het jaar achter ons liggen, en nog een hoger percentage van de releases. In december komt er toch amper wat uit.MetalJan schreef:Blijf me verbazen dat mensen nu al hun lijstje kunnen insturen...
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Dan vist Baroness (half december, dacht ik) waarschijnlijk achter het net. Ik heb 'm al mogen horen ivm een interview. Met afstand mijn nummer één van 2015.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Eens. Absurd gave plaat.Bastiaan schreef:Dan vist Baroness (half december, dacht ik) waarschijnlijk achter het net. Ik heb 'm al mogen horen ivm een interview. Met afstand mijn nummer één van 2015.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
je kan ook gewoon wachten tot 31 december met je lijstje insturen.Bastiaan schreef:Dan vist Baroness (half december, dacht ik) waarschijnlijk achter het net. Ik heb 'm al mogen horen ivm een interview. Met afstand mijn nummer één van 2015.
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Doe ik ook. Moet er nog een paar uurtjes voor uittrekken om alle gave releases van dit jaar op een rijtje te zetten.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'
- fetuskiller
- Berichten: 14316
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Ben er nog niet helemaal uit, maar zoiets moet het worden:
01. Mgła - Exercises In Futility
02. Clandestine Blaze - New Golgotha Rising
03. Katavasia - Sacrilegious Testament
04. Revenge - Behold.Total.Rejection
05. Acherontas - Ma IoN (Formulas Of Reptillian Unification)
06. Misþyrming - Söngvar Elds Og Óreiðu
07. Macabre Omen - Gods Of War - At War
08. Drowning The Light - From The Abyss
09. VI - De Praestgiis Angelorum
10. Abyssal - Veil Of Transcendence
11. Chaos Echœs - Transient
12. Askeregn - Monumenter
13. Desolate Shrine - The Heart Of The Netherworld
14. Archgoat - The Apocalyptic Triumphator
15. Peste Noire - La Chaise-Dyable
Veel gave split's, demo's en ep's verschenen ook:
01. Ithaqua - Initiation To Obscure Mysteries (Demo)
02. Antiversum - Total Vacuum (Demo)
03. Malthusian - Below The Henigform (EP)
04. Abominor - Opus: Decay (EP)
05. Sepulchral Zeal - Open (Demo)
06. Possession - 1885 - 1646 (EP)
07. Acherontas & Horna - Atavistic Resurgence (Split)
08. Fatherland - Blood Of Patriots (EP)
01. Mgła - Exercises In Futility
02. Clandestine Blaze - New Golgotha Rising
03. Katavasia - Sacrilegious Testament
04. Revenge - Behold.Total.Rejection
05. Acherontas - Ma IoN (Formulas Of Reptillian Unification)
06. Misþyrming - Söngvar Elds Og Óreiðu
07. Macabre Omen - Gods Of War - At War
08. Drowning The Light - From The Abyss
09. VI - De Praestgiis Angelorum
10. Abyssal - Veil Of Transcendence
11. Chaos Echœs - Transient
12. Askeregn - Monumenter
13. Desolate Shrine - The Heart Of The Netherworld
14. Archgoat - The Apocalyptic Triumphator
15. Peste Noire - La Chaise-Dyable
Veel gave split's, demo's en ep's verschenen ook:
01. Ithaqua - Initiation To Obscure Mysteries (Demo)
02. Antiversum - Total Vacuum (Demo)
03. Malthusian - Below The Henigform (EP)
04. Abominor - Opus: Decay (EP)
05. Sepulchral Zeal - Open (Demo)
06. Possession - 1885 - 1646 (EP)
07. Acherontas & Horna - Atavistic Resurgence (Split)
08. Fatherland - Blood Of Patriots (EP)
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Akhlys - The Dreaming I al geprobeerd of vond je dat gewoon niks?
Gaat bij mij in ieder geval hoog eindigen.
Gaat bij mij in ieder geval hoog eindigen.
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Het is meer van dat ik het hele jaar gebruik om tot een lijstje te komen Moet sowieso nog een hoop platen checken.Took schreef:we hebben 90% van het jaar achter ons liggen, en nog een hoger percentage van de releases. In december komt er toch amper wat uit.MetalJan schreef:Blijf me verbazen dat mensen nu al hun lijstje kunnen insturen...
-
- Berichten: 471
- Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
1. Tribulation - The Children of the Night.
2. MGLA - Exercises in Futility.
3. Cut Up - Forensic Nightmares.
4. Marduk - Frontschwein.
5. Morgoth - Ungod.
6. Sulphur Aeon - Gateway to the Antisphere.
7. Acherontas - Ma-IoN (Formulas of Reptilian Unification).
8. Paradise Lost - The Plague Within.
9. Cruciamentum - Charnel Passages.
10. Grave - Out of Respect for the Dead.
2. MGLA - Exercises in Futility.
3. Cut Up - Forensic Nightmares.
4. Marduk - Frontschwein.
5. Morgoth - Ungod.
6. Sulphur Aeon - Gateway to the Antisphere.
7. Acherontas - Ma-IoN (Formulas of Reptilian Unification).
8. Paradise Lost - The Plague Within.
9. Cruciamentum - Charnel Passages.
10. Grave - Out of Respect for the Dead.
Dominion of Darkness.
-
- Berichten: 3089
- Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
- Locatie: Rijssen
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Ik kan geen nummer 1 kiezen, er is zoveel goeds uitgekomen op Heavy/Powermetal gebied. Cage, Death Dealer, Circle II Circle, Civil War, Iron Maiden, Symphony X. Wordt nog lastig om het allemaal in een volgorde te gieten.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25340
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Vergeet Ghost Ship Octavius niet! Vooralsnog mijn nr 1
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
-
- Berichten: 3089
- Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
- Locatie: Rijssen
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Die was ik inderdaad al vergeten
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25625
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
1. A Forest Of Stars - Beware The Sword You Cannot See
De rest... nog geen idee. Orden Ogan, Symphony X, Blind Guardian en Moonspell gaan sowieso hoge ogen gooien, maar voor de rest kan er echt nog van alles gebeuren.
De rest... nog geen idee. Orden Ogan, Symphony X, Blind Guardian en Moonspell gaan sowieso hoge ogen gooien, maar voor de rest kan er echt nog van alles gebeuren.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Ik vond Leprous - The Congregation het beste album van dit jaar. Verder waren ook zeker Enslaved, Keep Of Kalessin, Dodheimsgard en Myrkur niet verkeerd. Verder ben ik voornamelijk bezig geweest met albums van voorgaande jaren. Er is zo v.e.e.l. Luxeprobleem. Het werd dus een top5je.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Inderdaad, er is te veel. Daarom vind ik dit soort topics ook erg fijn, doordat ik word herinnerd aan dingen die aan me voorbij zijn gegaan en ik, met name in de kerstvakantie, wat achterstallig luisterwerk kan inhalen eer ik tot een fatsoenlijk lijstje kom!
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Gewoon even mijn eigen post quoten.
01. A Forest of Stars - Beware the Sword You Cannot See
02. Mgła - Exercises in Futility
03. Downfall of Nur - Umbras de Barbagia
04. My Dying Bride - Feel the Misery
05. Tribulation - Children of the Night
06. Panopticon - Autumn Eternal
07. Galar - De Gjenlevende
08. Solefald - World Metal. Kosmopolis Sud
09. Cradle of Filth - Hammer of the Witches
10. Melechesh - Enki
Ik denk dat het nu het volgende wordt voor een top 10:Hieronimus schreef:De nummer één is mij al duidelijk:
A Forest of Stars - Beware the Sword You Cannot See
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Ongelooflijke samensmelting van stijlen: black metal, folk, doom, klassiek, gecombineerd met een kippenvel-opwekkende sfeer. Wat een album.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Mgła's Exercises in Futility lijkt me wel goed voor een nummer twee: innovatieve black metal riffs over maniakale drums. Die cymbals op V, mijn god.
The Children of the Night van Tribulation rockt met een lekker black metal-randje, Stellar van Der Weg Einer Freiheit heeft een aantal hypnotiserende riffs zoals ik die graag hoor in black metal (Die Letzte Sonne!) en Leprous zet met Congregation wéér een album neer dat terecht progressief kan worden genoemd. The Anthropocene Extinction van Cattle Decapitation blaast al deze bands een paar tijdperken heen en weer: wat een geweld! Blazende death/grind op z'n extreemst.
Dan is er een aantal albums dat ik nog eens nader moet beluisteren en die me in eerste instantie niet compleet overtuigden:
Barren Earth - On Lonely Towers: fijne doom/death met een progressieve inslag. Nu met de zanger van Hamferð, lekker dus!
Between the Buried and Me - Coma Ecliptic: weer een album dat alle kanten op gaat, dwars door alle genres heen op een basis van progressieve metalcore.
Cradle of Filth - Hammer of the Witches: wat ik overal lees is dat ze een peper in de kont gestoken hebben gekregen. Inderdaad! De nieuwe gitaristen leggen wat lekkere nieuwe riffs neer en de nummers klinken een stuk interessanter dan eerst.
Downfall of Nur - Umbras de Barbagia: atmosferische black/folk metal uit Argentinië. Denk Saor, maar dan uit andere regionen.
Drudkh - A Furrow Cut Short: deze heren blijven doen wat ze goed doen, maar nu pakt de rauwe black metal nog rauwer uit, lijkt het. Geen tierelantijntjes, maar alleen maar rauwe riffs.
Enslaved - In Times: tja. Ik heb het idee dat ze soms te ambitieus te werk gaan, de twijfel die ik bij de vorige albums ook al had. De nummers worden maar langer, maar lijken niet altijd ergens heen te gaan. Niettemin, toch wat genietbare stukken!
Galar - De Gjenlevende: melodische black metal met een fagot? Toe maar!
Ghost - Meliora: toch wel erg vermakelijke occult rock. Te catchy om te negeren.
Glaciation - Sur les Falaises de Marbre: Franse black metal met aparte songstructuren. Met dank aan Neige, Winterhalter, Hreidmarr e.a.
Melechesh - Enki: wat bláást dat eerste nummer! Furieuze black metal met een midden-oosterlijke inslag. Jammer genoeg overtuigen de nummers daarna wat minder...
My Dying Bride - Feel the Misery: ook hier geldt dat het openingsnummer me enorm intrigeert, maar de rest van dit heftige gothic/doom album moet nog verder overtuigen.
Solefald - World Metal. Kosmopolis Nord: ik was eerst helemaal wild van dit avantgardistische breiwerk van de Noorse progressievelingen, maar nu merk ik dat ik eigenlijk maar een klein handje vol nummers vaker luister. Maar die nummers zijn er dan ook wel naar!
Shining - IX - Everyone, Everything, Everywhere, Ends: depressieve black metal die allang niet meer zo depressief is. Ten opzichte van de vorige albums veranderde er niet zoveel, maar het album is voorbij voordat ik weet wat er echt gebeurd is. Dat kan iets goeds zijn, maar in dit geval blijft er gewoon weinig hangen bij mij.
Sulphur Aeon - Gateway to the Antisphere: lompe death metal + Cthulhu? Lekker vet geluid? Allemaal dik voor mekaar.
Tempel - The Moon Lit Our Path: instrumentele progressieve metal met een zware stoner/post-metal inslag. Sommige stukken refereren naar Opeth; of, liever gezegd, de Opeth zoals ik die nu graag had willen horen!
Wilderun - Sleep at the Edge of the Earth: folk metal die het een stuk epischer aanpakt. Het is geen viking en geen pagan metal zoals ik dat gewend ben van Moonsorrow, nee, het blijft folk, maar dan grootser!
Nog te beluisteren:
Eïs - Bannstein: ijskoude Duitse black metal die blaast als een winterse wind, dat is wat ik gewend ben van hun. We gaan het meemaken.
Loch Vostok - From These Waters: ietwat progressieve thrash-achtige dingen? De vorige albums raakten me soms goed, soms niet zo, dus ik ben benieuwd.
Panopticon - Autumn Eternal: hun vorige, Roads to the North, was heel erg degelijke atmosferische black metal, dus deze nieuwe moet hoge verwachtingen inlossen.
Secrets of the Moon - Sun: blijkt toch opeens dat deze heren dit jaar ook nog met een album komen! De orthodoxe black metal van Seven Bells is me steeds beter gaan bevallen, dus ik kijk reikhalzend uit naar dit album.
Sunn O))) - Kannon: zwaarst. Waar komen de drone-mannen deze keer mee op de proppen?
Swallow The Sun - Songs From The North I, II & III: een drieluik van doom/death, lichtere akoestische stukken en funeral doom. Dit gaat of heel erg goed of 'meh'.
Genoeg te beluisteren naast alle albums van vorige jaren, oef!
01. A Forest of Stars - Beware the Sword You Cannot See
02. Mgła - Exercises in Futility
03. Downfall of Nur - Umbras de Barbagia
04. My Dying Bride - Feel the Misery
05. Tribulation - Children of the Night
06. Panopticon - Autumn Eternal
07. Galar - De Gjenlevende
08. Solefald - World Metal. Kosmopolis Sud
09. Cradle of Filth - Hammer of the Witches
10. Melechesh - Enki
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25625
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Helemaal eens met A Forest Of Stars, maar dat leek me evident. Die Cradle heeft bij mij ook nog wel een grote kans om nog in de top 10 te eindigen, My Dying Bride moet ik toch nog wat meer luisterbeurten geven.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Ja, ik ben zo positief verrast door CoF, lekkere plaat. Denk dat er nog wel wat intern geschuif plaats zal vinden in deze 10, als ik die Panopticon nog wat vaker heb beluisterd. Die Galar, Solefald en Melechesh zijn ook nog wel plaatjes voor jou overigens!
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hellhammer
- Berichten: 4253
- Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
- Locatie: Groningen Rock City
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Terminus - The Reaper's Spiral
Toto - XIV
Susanne Sundfor - Ten Love Songs
Sorcerer - In the Shadow of the Inverted Cross
Enforcer - From Beyond
Praying Mantis - Legacy
House of Atreus - The Spear and the Ichor That Follows
Dark Quarterer - Ithaca
Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
Black Trip - Shadowline
Kamasi Washington - The Epic
Iron Maiden - The Book of Souls
John Carpenter - Lost Themes
The Sword - High Country
Visigoth - The Revenant King
Gunship - Gunship
Satan - Atom by Atom
Best mooi jaar dacht ik zo.
Toto - XIV
Susanne Sundfor - Ten Love Songs
Sorcerer - In the Shadow of the Inverted Cross
Enforcer - From Beyond
Praying Mantis - Legacy
House of Atreus - The Spear and the Ichor That Follows
Dark Quarterer - Ithaca
Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
Black Trip - Shadowline
Kamasi Washington - The Epic
Iron Maiden - The Book of Souls
John Carpenter - Lost Themes
The Sword - High Country
Visigoth - The Revenant King
Gunship - Gunship
Satan - Atom by Atom
Best mooi jaar dacht ik zo.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25625
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Ik mis een Manilla Road en Magister Templi in je lijst
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Marcel Hubregtse
- Berichten: 638
- Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Die Manilla Road van dit jaar was knap beroerd, dus logisch dat die niet op Hellhammers lijst staat. Had er echter wel Crypt Sermon, Magister Templi en RAM op verwacht.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.
Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996
Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996
-
- Berichten: 3089
- Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
- Locatie: Rijssen
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Als een album in 2013 al in Brazilië is uitgekomen, maar pas dit jaar in de rest van de wereld, telt hij dan mee? Het gaat om Hevilan - The end of time. Hij staat op de frontpage bij de releases van dit jaar.
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Ligt eraan vanuit welk land je inlogt om te stemmen.
NOT MY FUCKING TEMPO
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Ik ben Leprous vergeten! Waarschijnlijk omdat die plaat niet zó bleef hangen als de eerdere... Maar toch, die verdient ook zeker een plekje in mijn top 10. Weer even schuiven. Enslaveds nieuwe album is maar... meh. Bepaald niet boeiend. Zelfde geldt voor Keep of Kalessin, maar dat is al een tijdje zo.Amibor schreef:Ik vond Leprous - The Congregation het beste album van dit jaar. Verder waren ook zeker Enslaved, Keep Of Kalessin, Dodheimsgard en Myrkur niet verkeerd. Verder ben ik voornamelijk bezig geweest met albums van voorgaande jaren. Er is zo v.e.e.l. Luxeprobleem. Het werd dus een top5je.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
10. My Dying Bride- Feel The Misery
9. Paradise Lost- The Plague Within
8. Kjeld- Skym
7. Ahab- The Boats of the Glenn Carrich
6. Deafheavem- New Bermuda
5. Terzij de Horde- Self
4. Ghost- Meliora
3. Wiegedood- De Doden Hebben het Goed
2. Tribulation- The Children of the Night
1. A Forest of Stars- Beware the Sword You Cannot See
9. Paradise Lost- The Plague Within
8. Kjeld- Skym
7. Ahab- The Boats of the Glenn Carrich
6. Deafheavem- New Bermuda
5. Terzij de Horde- Self
4. Ghost- Meliora
3. Wiegedood- De Doden Hebben het Goed
2. Tribulation- The Children of the Night
1. A Forest of Stars- Beware the Sword You Cannot See
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Mijn top-3 weet ik al, in willekeurige volgorde zijn dat Marduk, Fluisteraars en A Forest of Stars. De rest.... pffff.
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Ik weet mijn top 3 nog niet eens. Moeilijk jaar dit, zoveel goede releases!
De paar nummers van Baroness die vrij zijn gegeven, klinken ook weer te gek.
De paar nummers van Baroness die vrij zijn gegeven, klinken ook weer te gek.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25340
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Verrek ja, die Marduk is ook wel tof.Satyr schreef:Mijn top-3 weet ik al, in willekeurige volgorde zijn dat Marduk, Fluisteraars en A Forest of Stars. De rest.... pffff.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Ik denk ik ga eens wat jaarlijstjes bekijken. Google leidt mij naar Loudwire.com. Ik begin aan de eerste slide van de 20: Papa Roach. Ik ga naar metalfan.nl, post dit, en ga naar bed.
NOT MY FUCKING TEMPO
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Loudwire heeft een apart lijstje voor metal en rock.
Papa Roach valt (gelukkig) onder de rock.
http://loudwire.com/20-best-metal-albums-2015/
Papa Roach valt (gelukkig) onder de rock.
http://loudwire.com/20-best-metal-albums-2015/
Re: Top 10 Tweeduizend Vijftien
Maar het eerste band die ik zie, als ik jouw link volg, is Papa Roach.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'