Poeh, goeie vraag... Even uit het vuistje (ik ga nu heel wat vergeten of 2014 releases ertussen knallen):
Black Sails - goeie converge vibe. Lekker donker plaatje
Spirits - old school sxe. Zijn behoorlijk actief en brengen echt leuk materiaal uit. Niet vernieuwend (maar dat is toch een vies woord in die scene).
Royal Headache - garage/soul/punk. Machtig spul. Het is (nog) niet zo pakkend als het debuut, maar wel geweldig! Debuut heb ik helemaal kapot gedraaid, dus wellicht ook niet een heel eerlijk vergelijk...
Calabrese - Op hun nieuwe plaat voegen deze horrorpunkers wat nieuwe invloeden toe aan hun sound om daar een geweldige plaat mee te brouwen.
Ends meet - hebben een heerlijk rauw old school sxe ep'tje uitgebracht
Svalbard - gooi metal, hardcore en post-spul op een hoop en het zou best als Svalbard kunnen klinken
Pariso - laatste plaat van Pariso...

mooi afscheid van deze band.
The Elsinores - verslavend punk plaatje. Zeker even checken!
Fonija - pop punk, deze keer met meer keyboard dingen in de sound. Ik kan het goed hebben, maar ik heb sowieso een zwak voor dit bandje. Plaat van het jaar?
Noviot Pochetok - nog een Macedonische band die melodieuse pop punk speelt. Iets meer Bad Religion invloeden bij deze band. Ook voor hen geldt: schitterende plaat!
Diat - wellicht iets te waverig om hier te mogen staan (en is het wel uit 2015?). Mooie plaat, hoe dan ook.
We never learned to live - geweldige plaat van deze screamo/post-hardcore band
Ander spul dat ik zelf nog niet heb kunnen horen, maar waar ik wel hoge verwachtingen van heb zijn bijvoorbeeld boysetsfire en defeater.
Edit: en dan vergeet ik gewoon blacklisted en terrible feelings te noemen... slechte zaak, Den...