Elsrock probeert het opnieuw
Elsrock probeert het opnieuw
Verander de topictitel maar in "Elsorck herrijst!" Zie: https://www.facebook.com/pages/Elsrock/ ... fan_invite
Wel op kleinere schaal dan voorheen, maar de line ups waren altijd dik in orde. Goede kans dat ze er dus weer iets moois van weten te maken!
Wel op kleinere schaal dan voorheen, maar de line ups waren altijd dik in orde. Goede kans dat ze er dus weer iets moois van weten te maken!
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Re: Elsrock stopt
Cool, mijn verhaal 

"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Van de frontpage:
Zo te zien laat ik het schieten, denk dat ze hiermee ook weinig tot geen mensen van buiten de nabije omgeving zullen trekken.De organisatie van Elsrock komt de belofte na: Dit jaar maakt het festival een comeback, op zaterdag 11 juni op het terrein van Sportclub Rijssen. Vanwege de beperkte financiële middelen is de opzet relatief kleinschalig, met slechts een podium en zonder dure bands. De line-up bestaat louter uit Nederlandse groepen: Martyr, Tarragona, 3rd Machine, Roadcrew, Caedere, The Heritance, Deadly Alliance en Anarchos. Daar komt nog de winnaar bij van de bandwedstrijd Metal Battle NL 2016. Meer informatie vind je op de Facebook-pagina van Elsrock.
Elsrock heeft een flinke historie. Tussen 2005 en 2011 werd de streng-christelijke Twentse stad Rijssen eenmaal per jaar opgeschrikt door de luide klanken van dit openluchtfestival. De plaatselijke afdeling van de SGP zette zwaar juridisch geschut in om het evenement te verbannen, maar boekte daarbij (gelukkig) geen succes. Helaas kwam de toenmalige organisatie van Elsrock financieel in de problemen, waardoor de behoorlijk groot opgezette editie van 2011 voorlopig de laatste was. In het zevenjarig bestaan prijkten onder meer Heaven Shall Burn, Hypocrisy, Marduk, Napalm Death, Nevermore, Nuclear Assault, Samael, Sodom en Suffocation op de affiche. Dit jaar is er dus geen budget voor dergelijke acts, maar hopelijk kan Elsrock na de herstart op 11 juni langzaam weer groeien.
- Jeroen
- Contacteer:
Ze moeten ergens beginnen. Zo waren de eerste twee edities ook.
Eigenlijk voldoet de line-up voor dit jaar niet eens aan de criteria die we normaal hanteren bij de vraag of een festival "groot/bijzonder" genoeg is voor een artikeltje op de frontpage van Metalfan.nl, aangezien er geen sprake is van een of meer buitenlandse of tenminste internationaal aansprekende hoofdacts. Maar vanwege het verleden en de naamsbekendheid van Elsrock hebben we er toch een frontpage-nieuwsbericht aan gewaagd. Ik denk dat deze editie echter inderdaad vooral een regionaal evenement is.Wessel schreef:Zo te zien laat ik het schieten, denk dat ze hiermee ook weinig tot geen mensen van buiten de nabije omgeving zullen trekken.
- Eru Iluvatar
Re: Elsrock probeert het opnieuw
Hier komt nog geen 80 man op af. Tenminste een redelijk bekende (landelijke) band was toch niet te veel gevraagd?
Nederlandse bands als Death Alley, Conarach, Lord Vulture, etc.
Nederlandse bands als Death Alley, Conarach, Lord Vulture, etc.
- Jeroen
- Contacteer:
Martyr past ook wel in dat rijtje. Maar iedereen vergeet dat Elsrock vanaf de grond af opgebouwd moet worden. Ze zijn destijds niet voor niets gestopt. De locatie is eveneens anders dan voorheen. Volgens mij is de vergoeding voor de bands heel beperkt, net als bij de eerste twee edities van Elsrock. De eerste editie van het festival was zelfs in de kantine van RKSV, waar ze later naar buiten zijn verhuisd.
Gewoon rustig opbouwen, niets overhaasten en klein beginnen. Vorig jaar kwam er ook wel redelijk wat volk op af, toen dit feestje nog onder een andere naam werd gevierd bij SC Rijssen. Ik gun het de organisatie in elk geval van harte. Wel erg jammer dat mensen kennelijk zo verwend zijn dat ze dit soort initiatieven gelijk afdoen als 'niets waard' of dat er nog geen tachtig man op af komt. Wat dan nog? Het initiatief is er. Dat is het belangrijkst. We zien wel waar het schip strandt.
Gewoon rustig opbouwen, niets overhaasten en klein beginnen. Vorig jaar kwam er ook wel redelijk wat volk op af, toen dit feestje nog onder een andere naam werd gevierd bij SC Rijssen. Ik gun het de organisatie in elk geval van harte. Wel erg jammer dat mensen kennelijk zo verwend zijn dat ze dit soort initiatieven gelijk afdoen als 'niets waard' of dat er nog geen tachtig man op af komt. Wat dan nog? Het initiatief is er. Dat is het belangrijkst. We zien wel waar het schip strandt.
Hahaha, sinds wanneer komt op die bands die jij noemt wel meer dan tachtig man af?Eru Iluvatar schreef:Nederlandse bands als Death Alley, Conarach, Lord Volture, etc.
Death Alley heb ik in een niet uitverkocht Sub71 gezien... Ik denk dat daar dertig man in past. Inclusief band...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan
- Jeroen
- Contacteer: