Borknagar

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Re: Borknagar

Bericht door Lennert » wo feb 17, 2016 7:27 pm

Lekker album, ik vind hem persoonlijk nog iets beter dan Urd! Valt wel op dat Borknagar in dat opzicht niet heel erg veel van sound veranderd de laatste albums, maar ik trek deze stijl toch beduidend beter dan zo'n andere prog/black band als Enslaved waarvan ik het allemaal weer erg gepolijst vind klinken. Fijne afwisseling van zang, sterke melodielijnen en goeie kille sfeer.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » do feb 18, 2016 4:15 pm

En Borknagar perfectioneert hun geluid steeds meer met dit ijzersterke resultaat, terwijl Enslaved's laatste een bijzonder verdienstelijk en genietbaar album was, maar ze met Axioma Ethica Odini (2010) wat mij betreft de stijl waarin ze tegenwoordig opereren het best gevat hebben.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr feb 19, 2016 10:55 pm

Hoewel ik die plaat ooit de perfecte score toekende op MF, moet ik toegeven dat ik RIITIIR op de langere termijn een betere plaat vind. In Times is ook uitstekend overigens. Geweldige band.

Borknagar is qua sound natuurlijk een stuk melodieuzer, pompeuzer en orkestraler. De nieuwe vind ik erg goed, dat moge duidelijk zijn. Of ie beter is dan de vorige, weet ik nog steeds niet. Ik mis toch een geweldige kraker als The Earthling.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » za feb 20, 2016 1:03 am

Op de een of andere manier vind ik de latere sound van Enslaved meer gepolijst en daardoor ook gemaakter klinken. Het is absoluut tof en mooi, maar het viel me op het laatste album toch heel erg op dat het me allemaal heel erg op safe gespeeld is. Scream hier, seventies progrock daar, maar allemaal keurig volgens de regels. Borknagar verrast me veel meer.

En ik ben nog steeds een sucker voor alles waar ICS Vortex op zingt, Arcturian was vorig jaar ook al een van mijn favoriete albums (CRASHLAND!)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie