Death DTA 17-4-2016 Dynamo Eindhoven

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Death DTA 17-4-2016 Dynamo Eindhoven

Bericht door Wessel » za apr 16, 2016 4:43 pm

Morgen, zin in! [headbang] Nog meer animo voor?
Dynamo en Dynamo Metalfest presenteren; Death Dta Tours

ZONDAG 17 APRIL, Dynamo, Eindhoven

DEATH DTA is de officiële Chuck Schuldiner/Death Tribute, met leden Steve di Giorgio (Sadus, Autopsy, Testament), Gene Hoglan (Testament, Dark Angel), Bobby Koelble (Death) en Max Phelps op gitaar en vocalen (Cynic). Tijdens de vorige Symbolic tour in 2015 deden de mannen Dynamo al aan en werd het gezien als een van de beste metal shows in Eindhoven van dat jaar. Naast ons festival natuurlijk :wink:
Bodyfarm is geen onbekende meer in Eindhoven. Inmiddels speelde de band tijdens de afgelopen Eindhoven Metal Meeting en stonden ze tijdens Dynamo Metalfest ‘15 nog op het podium. En eerlijk is eerlijk, Bodyfarm deed dat allemaal prima, vandaar dat ze de uitnodiging niet afsloegen om met Death DTA op het Dynamo podium te spelen!
Nog een paar maanden en we trekken weer met zijn allen richting de Kunstijsbaan, zie deze show maar als de eerste warm up show voor DMF16!
Tickets zijn 20 Euro en zijn per direct beschikbaar

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Death DTA 17-4-2016 Dynamo Eindhoven

Bericht door Marcel Hubregtse » zo apr 17, 2016 12:27 am

Nee, ik hoef geen Death coverband te zien.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death DTA 17-4-2016 Dynamo Eindhoven

Bericht door Wessel » zo apr 17, 2016 3:56 pm

Termen als 'coverband' en 'lijkenpikkerij' vallen regelmatig als het over Death DTA gaat, maar zoals ik eerder eens elders typte: natuurlijk was Chuck Schuldiner het kloppende hart en compositorisch brein van Death, maar ik vind het wat ver gaan om DTA als coverband te bestempelen. Steve DiGorgio speelde op Human, Individual Thought Patterns en Symbolic, Gene Hoglan op ITP en Symbolic en Bobby Koeble op Symbolic. Het zijn dus niet de eerste de beste muzikanten die van de straat hebben geplukt, maar sterspelers die een belangrijke rol hebben gespeeld in de carrière en muzikale ontwikkeling van Death. En ja, je kan het als een financiële uitbuiting van en teren op de naam 'Death' zien, maar ik vind dat dit een gepast eerbetoon is en bovendien heeft Eric Greif, de man achter DTA (en de voormalig manager van Death) de goedkeuring van de familie Schuldiner bij dit project gekregen en gaat een deel van de opbrengsten ook naar de familie Schuldiner. En zeker voor degenen die te jong zijn om Death live te hebben gezien of degenen die er simpelweg geen genoeg van kunnen krijgen, blijft het geweldig om de nalatenschap van Chuck tot leven gebracht te horen worden!
Laatst gewijzigd door Wessel op ma apr 18, 2016 1:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1610
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Death DTA 17-4-2016 Dynamo Eindhoven

Bericht door Shreds of Sanity » zo apr 17, 2016 6:41 pm

3 van de 4 bandleden zijn inderdaad gewoon originele Death bandleden. Dat is een beter gemiddelde dan de meeste bands op tour.

Vorig jaar in Utrecht stond DiGorgio het hele optreden lang met een enorme grijns op zijn gezicht. De spelvreugde spatte er van af. Dat is geen lijkenpikkerij, dat is een band die met alle respect en liefde het materiaal van Chuck speelt en eert.

Jammer dat ik er niet bij ben in Eindhoven. Ik begrijp dat dit een Individual Thought Patterns tour is en dat is mijn favoriete Death album.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death DTA 17-4-2016 Dynamo Eindhoven

Bericht door Wessel » ma apr 18, 2016 10:29 am

Goed gezegd!

Ik heb er weer behoorlijk van genoten gisteren: van de superieure muziek, van de vaardigheid van de muzikanten (naar het basspel van DiGorgio kan ik blijven kijken) en van de goede sfeer. Met vier nummers viel het ITP-gehalte trouwens nog wel mee, alle albums waren met minstens twee nummers vertegenwoordigd (al kan ik zo nog veel meer nummers noemen die ik graag zou horen en vond ik het coveren van Slayer een beetje overbodig).

Jammer trouwens dat Obscura er hier, in tegenstelling tot andere data van deze tour, niet bij was: Bodyfarm vind ik maar saai en ken ik onderhand wel.

Gebruikersavatar
attematic
Berichten: 81
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:25 am

Re: Death DTA 17-4-2016 Dynamo Eindhoven

Bericht door attematic » di apr 19, 2016 4:32 pm

Het was wederom een prima avondje vermaak, hoewel ik de band echt wel eens in betere doen heb gezien. De vlucht vanuit Rusland en het optreden in België (met blijkbaar HEEL VEEL bier) zorgde voor een wat uitgebluste indruk in het begin. De covers van Slayer waren ingegeven door de tour van Testament met Slayer net voordat DiGiorgio en Hoglan met DTA op tour kwamen. Hoglan had ook 'poep' aan het rookverbod :-)
Mijn clipje van zondag (Raining Blood vanaf 5.40 min): https://www.youtube.com/watch?v=uV76qt_VVK8
Afbeelding
Wat te zeuren? Jammer.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death DTA 17-4-2016 Dynamo Eindhoven

Bericht door Wessel » wo apr 20, 2016 5:45 pm

En ik vond trouwens laatst ook dit coole filmpje van een eenmalige Slayer-cover, met ongeveer dezelfde line up als afgelopen zondag (en DiGiorgio in Scum-shirt) + Chuck:


Plaats reactie