Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Took » ma nov 09, 2015 4:23 pm

Jeroen schreef: Onbegrijpelijk trouwens dat je de plaat zo goed VINDT.
dat vragen mensen zich ook af over jij en No Prayer For The Dying....
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Jeroen » ma nov 09, 2015 4:23 pm

Daarover zijn Rebellion666 en ik het dan weer roerend eens ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

pyt72
Berichten: 10
Lid geworden op: za nov 07, 2015 2:34 pm

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door pyt72 » di mar 01, 2016 9:04 pm

Setlist bekend.... 6 nrs van nieuwe album en de rest klassiekers. Verrassend vind ik Powerslave. De rest verklap ik niet. Ik ben er in ieder geval bij [headbang]

arjans
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door arjans » wo mar 02, 2016 8:11 am

Of je kijkt op setlist.fm als je het wilt weten.

Ik ben er ook bij.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4074
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door MadTinus » za mar 05, 2016 1:54 pm

pyt72 schreef:Setlist bekend.... 6 nrs van nieuwe album en de rest klassiekers. Verrassend vind ik Powerslave. De rest verklap ik niet. Ik ben er in ieder geval bij [headbang]
Wel eens van spoiler tags gehoord? Nu heb je de verrassing verknald voor iedereen die dit leest en het wél leuk vindt om zich te laten verrassen.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door MetalJan » za mar 05, 2016 3:58 pm

Of je kijkt niet in dit topic :P

pyt72
Berichten: 10
Lid geworden op: za nov 07, 2015 2:34 pm

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door pyt72 » wo mar 09, 2016 1:48 pm

MadTinus schreef:
pyt72 schreef:Setlist bekend.... 6 nrs van nieuwe album en de rest klassiekers. Verrassend vind ik Powerslave. De rest verklap ik niet. Ik ben er in ieder geval bij [headbang]
Wel eens van spoiler tags gehoord? Nu heb je de verrassing verknald voor iedereen die dit leest en het wél leuk vindt om zich te laten verrassen.
Ik zie ff niet in wat ik dan "gespoild" heb behalve Powerslave.......
Maiden speelt bij een album tour altijd 4 of 5 nummers van die cd. heb ik genoemd welke...... nee toch, keuze uit elf nummers... En klassiekers heeft Maiden veel dus als je idd niet op setlist.fm kijkt, weet je dat ze alleen Powerslave spelen en van de rest dus niks.
Maar ik zal de volgende keer wel proberen te spoileren..... :? als ik weet hoe.... hahahaha :lol: :lol: :lol: :lol:

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Metall » zo mar 13, 2016 5:47 am

Edit.
Laatst gewijzigd door Metall op zo mar 13, 2016 4:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Metall » zo mar 13, 2016 5:49 am

Took schreef:
Nefarian schreef:Er 'ontstaan' vanzelf weer nieuwe grote namen, bands als Iron Maiden zijn ook niet direct als grote band begonnen. Logisch toch?!
zoveel zijn er de laatste 20 jaar niet bijgekomen hoor.
Rammstein, System Of A Down, Volbeat, Slipknot
Maar van deze vier zijn vooral die laatste twee echt een stuk kleiner qua publiekstrekkers.
Dan vergeet je misschien toch Gojira en Ghost. Beide behoorlijke publiekstrekkers (hoewel lang niet zo groot als Rammstein) maar zeker vernieuwend, interessant.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Gilbert » zo mar 13, 2016 7:30 am

Metall schreef:
Took schreef:
Nefarian schreef:Er 'ontstaan' vanzelf weer nieuwe grote namen, bands als Iron Maiden zijn ook niet direct als grote band begonnen. Logisch toch?!
zoveel zijn er de laatste 20 jaar niet bijgekomen hoor.
Rammstein, System Of A Down, Volbeat, Slipknot
Maar van deze vier zijn vooral die laatste twee echt een stuk kleiner qua publiekstrekkers.
Dan vergeet je misschien toch Gojira en Ghost. Beide behoorlijke publiekstrekkers (hoewel lang niet zo groot als Rammstein) maar zeker vernieuwend, interessant.
Took had het over "grote" bands, oftewel mogelijke headliners voor een groot metalfestival. Misschien dat Ghost over een paar jaar ook zo groot wordt, maar is dat op dit moment absoluut nog niet, en Gojira heeft in het rijtje namen dat Took noemde echt helemaal niks te zoeken.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Took » zo mar 13, 2016 2:23 pm

Ghost staat bij een volgend album in de Heinenen Music Hall (gok ik) en dan kunnen ze een festival van formaat Dynamo of Into The Grave wel headlinen.
Gojira gaat dat echt niet redden, ook niet met hun nieuwe cd. Tenzij ze ineens een erg simpelere kant opgaan en voor de hitjes gaan.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Metall » ma mar 14, 2016 10:15 am

Took schreef:Ghost staat bij een volgend album in de Heinenen Music Hall (gok ik) en dan kunnen ze een festival van formaat Dynamo of Into The Grave wel headlinen.
Gojira gaat dat echt niet redden, ook niet met hun nieuwe cd. Tenzij ze ineens een erg simpelere kant opgaan en voor de hitjes gaan.
Op grond van de meest recente concerten van Gojira en Ghost in Nederland denk ik dat het ook commercieel gezien zeer interessante bands zijn. Uitverkochte (of vrijwel uitverkochte) zalen en zeker bij Ghost een opvallend ‘breed’ publiek.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Took » zo apr 10, 2016 8:41 pm

het lijkt toch weer behoorlijk druk te worden. Staanplaatsen zijn uitverkocht, evenals toch aardig wat van de tribunes.

Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4074
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door MadTinus » ma apr 11, 2016 11:55 am

Waarom nou onderscheid maken tussen beschikbaar en tevens beschikbaar?? Raarrrr..
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Took » ma apr 11, 2016 12:08 pm

Beschikbaar is het vak waar jouw gezochte ticket in valt, geloof ik.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1222
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Dufniall » za apr 30, 2016 4:01 pm

Ja verdammt, ik wil toch wel graag gaan, maar ik twijfel tussen een tweedehands staanplaats of een tribuneplaats. Veld is veel toffer, maar een tribuneplek is wel praktisch gezien ik er niet heel vroeg kan zijn ivm werk. Maar van de andere kant, 70 euro voor een zitplekje halverwege is ook weer zoiets.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Wessel » do mei 26, 2016 5:17 pm

Ik begin er onderhand weer erg veel zin in te krijgen!
En volgende week speelt Maiden in Berlijn terwijl ik daar ben, onder het mom van "als we er toch zijn..." ga ik proberen daar ook een kaartje voor te bemachtigen! :)

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4074
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door MadTinus » wo jun 01, 2016 12:05 pm

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

mardukfan
Berichten: 511
Lid geworden op: zo sep 14, 2003 9:46 am
Locatie: Esterwegen (D)
Contacteer:

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door mardukfan » wo jun 01, 2016 2:42 pm

wel bijzonder om meer geld te gaan vragen voor kaartjes, terwijl als ik net kijk er ook nog gewoon staanplaatsen te koop zijn......
not all those who wander are lost!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4074
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door MadTinus » do jun 02, 2016 9:18 am

mardukfan schreef:wel bijzonder om meer geld te gaan vragen voor kaartjes, terwijl als ik net kijk er ook nog gewoon staanplaatsen te koop zijn......
Ik speel met deze prijs exact quitte (OK, toegegeven, een dubbeltje 'winst' per kaart, score!!), die site ticketswap rekent ook servicekosten (€ 4 per kaart, € 80 - € 4 = € 76. Ik heb € 75,90 betaald).
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Wessel » vr jun 03, 2016 11:14 am

Afgelopen dinsdag ben ik naar het concert in de sfeervolle Waldbuhne te Berlijn geweest en het was echt helemaal geweldig! Enige twijfel over de mogelijk afgenomen zangcapaciteiten van Bruce werd direct weggenomen, want hij klonk fantastisch en veel beter dan op The Book Of Souls. Tevens viel het live op hoe goed dat album is (op de nieuwe nummers werd haast even enthousiast gereageerd als op de klassiekers) en naast de te verwachten nummers werden er een aantal uit de kast getrokken die ze niet vaak spelen, zoals
Children Of The Damned, Powerslave, Blood Brothers en als afsluiter Wasted Years
. Ook is de show erg gaaf dit keer. En als Bruce zegt "magic is happening Berlin, this is going to be a classic!" weet je dat je een mooie avond bijgewoond hebt!
Kortom, op naar het Gelredome! :D

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Johan » vr jun 03, 2016 11:24 am

Goed om te horen! Ik heb er zin in!

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Rebellion666 » vr jun 03, 2016 2:03 pm

Wessel schreef:Enige twijfel over de mogelijk afgenomen zangcapaciteiten van Bruce werd direct weggenomen, want hij klonk fantastisch en veel beter dan op The Book Of Souls.
Ik heb ook het idee dat Dickinson zangbegeleiding gehad heeft tijdens zijn herstel. Ik kan me herinneren dat hij dit ook tijdens een interview verteld heeft. Mij is het inderdaad opgevallen dat Dickinson (ook technisch) beter zingt. Het is inderdaad een fantastische setlist en de band oogt energiek en fris. De Maiden-bashers weten niet wat ze missen. Zetten die maar fijn de dvd 'Maiden England' of 'Live After Death' op. :wink:
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

pyt72
Berichten: 10
Lid geworden op: za nov 07, 2015 2:34 pm

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door pyt72 » vr jun 03, 2016 3:40 pm

Rebellion666 schreef:
Wessel schreef:Enige twijfel over de mogelijk afgenomen zangcapaciteiten van Bruce werd direct weggenomen, want hij klonk fantastisch en veel beter dan op The Book Of Souls.
Ik heb ook het idee dat Dickinson zangbegeleiding gehad heeft tijdens zijn herstel. Ik kan me herinneren dat hij dit ook tijdens een interview verteld heeft. Mij is het inderdaad opgevallen dat Dickinson (ook technisch) beter zingt. Het is inderdaad een fantastische setlist en de band oogt energiek en fris. De Maiden-bashers weten niet wat ze missen. Zetten die maar fijn de dvd 'Maiden England' of 'Live After Death' op. :wink:
Helemaal gelijk Rebellion666, laat de zuurpruimen maar lekker in hun anti Maiden sop gaarkoken. Ik ga ook zeker genieten van de show en is het niet zo dat live Maiden eigenlijk altijd beter klinkt? Ik vind in ieder geval van wel en ik heb wel eens gedacht dat de nummers ook in een iets hoger tempo gespeeld worden, maar dat kan ook aan mij liggen.

Programma woensdag.... 12.15 bus naar Venlo.... dan trein naar Arnhem.... een paar biertjes drinken in de stad... rond 17.00 naar het stadion....18.00 naar binnen.... snel naar de eerste ring..... bandje oppikken...... ff paar biertjes drinken.....voorprogramma kijken......snel nog een biertje halen...... Helemaal los gaan op Maiden...... snel naar de trein......lekker slapen.

O ja tussendoor ook nog een paar keer naar de wc :wink:

Voor degene die gaan..... Fijne show gewenst. [headbang]

mardukfan
Berichten: 511
Lid geworden op: zo sep 14, 2003 9:46 am
Locatie: Esterwegen (D)
Contacteer:

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door mardukfan » vr jun 03, 2016 8:22 pm

MadTinus schreef:
mardukfan schreef:wel bijzonder om meer geld te gaan vragen voor kaartjes, terwijl als ik net kijk er ook nog gewoon staanplaatsen te koop zijn......
Ik speel met deze prijs exact quitte (OK, toegegeven, een dubbeltje 'winst' per kaart, score!!), die site ticketswap rekent ook servicekosten (€ 4 per kaart, € 80 - € 4 = € 76. Ik heb € 75,90 betaald).
Dan heb ik iets te snel een conclusie getrokken. Ik wist niet dat je ook betaald om je tickets aan te bieden. :oops:
not all those who wander are lost!

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1222
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Dufniall » za jun 04, 2016 10:12 am

Voor de liefhebbers is er ook een pre party op de Korenmarkt, opgezet door wat lokale kroegen en het management van Maiden en Trooper beer.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Sorcha » za jun 04, 2016 11:46 am

Of je kunt een lekkere burger eten bij café de Beugel:

Veel plezier voor wie gaat!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Wessel » za jun 04, 2016 10:21 pm

Rebellion666 schreef:
Wessel schreef:Enige twijfel over de mogelijk afgenomen zangcapaciteiten van Bruce werd direct weggenomen, want hij klonk fantastisch en veel beter dan op The Book Of Souls.
Ik heb ook het idee dat Dickinson zangbegeleiding gehad heeft tijdens zijn herstel. Ik kan me herinneren dat hij dit ook tijdens een interview verteld heeft. Mij is het inderdaad opgevallen dat Dickinson (ook technisch) beter zingt. Het is inderdaad een fantastische setlist en de band oogt energiek en fris. De Maiden-bashers weten niet wat ze missen. Zetten die maar fijn de dvd 'Maiden England' of 'Live After Death' op. :wink:
Bruce heeft inderdaad (voor het eerst in zijn leven) zangles gehad na het verwijderen van de tumor in zijn keel, zo vertelde hij in het Aardschok-interview van een paar maanden geleden. En het is wellicht vloeken in de kerk, maar ik vind dat Bruce op recente live-registraties en -optredens soms zelfs beter, voller, klinkt dan op die documenten uit de jaren tachtig: tegenwoordig toeren ze veel minder dan toendertijd en dat hoor je wel, vind ik.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Marcel Hubregtse » za jun 04, 2016 10:31 pm

I call bullshit dat hij nu pas zangles heeft gehad. Kan me tijdens Samson tijd herinneren dat hij toen ook al zei dat hij zangles had. Wat totaal niet vreemd is, trouwens,
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Wessel » zo jun 05, 2016 8:18 am

Ik vertel ook maar wat ik me meen te herinneren van een interview van een paar maanden terug. :wink:

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Lennert » zo jun 05, 2016 12:54 pm

Wessel schreef:
Rebellion666 schreef:
Wessel schreef:Enige twijfel over de mogelijk afgenomen zangcapaciteiten van Bruce werd direct weggenomen, want hij klonk fantastisch en veel beter dan op The Book Of Souls.
Ik heb ook het idee dat Dickinson zangbegeleiding gehad heeft tijdens zijn herstel. Ik kan me herinneren dat hij dit ook tijdens een interview verteld heeft. Mij is het inderdaad opgevallen dat Dickinson (ook technisch) beter zingt. Het is inderdaad een fantastische setlist en de band oogt energiek en fris. De Maiden-bashers weten niet wat ze missen. Zetten die maar fijn de dvd 'Maiden England' of 'Live After Death' op. :wink:
Bruce heeft inderdaad (voor het eerst in zijn leven) zangles gehad na het verwijderen van de tumor in zijn keel, zo vertelde hij in het Aardschok-interview van een paar maanden geleden. En het is wellicht vloeken in de kerk, maar ik vind dat Bruce op recente live-registraties en -optredens soms zelfs beter, voller, klinkt dan op die documenten uit de jaren tachtig: tegenwoordig toeren ze veel minder dan toendertijd en dat hoor je wel, vind ik.
Hij klinkt tegenwoordig met gemak beter dan op iets als Live After Death of Maiden England. Ik zet veel liever Rock In Rio of En Vivo op.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Rebellion666 » ma jun 06, 2016 7:49 am

Ik ben het volledig met je eens.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Wessel » ma jun 06, 2016 1:27 pm

Voor de vliegtuigspotters onder ons: in de namiddag komt de Ed Force One aan op Schiphol!

http://www.at5.nl/artikelen/156861/vlie ... p-schiphol

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Took » ma jun 06, 2016 2:46 pm

Dit is het voorlopige tijdschema voor aanstaande woensdag:

18:00 Deuren open
19:40-20:20 The Raven Age
20:20-20:50 Pauze
20:50-22:50 Iron Maiden
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Took » ma jun 06, 2016 3:27 pm

en zoekt iemand nog een staanplaats? wegens omstandigheden heb ik er een over. Hardcopy ticket, maar kan daar ter plekke worden overhandigd hoor. Mag voor een leukere prijs weg dan wat het normaal kostte.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4074
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door MadTinus » di jun 07, 2016 9:13 am

mardukfan schreef:
MadTinus schreef:
mardukfan schreef:wel bijzonder om meer geld te gaan vragen voor kaartjes, terwijl als ik net kijk er ook nog gewoon staanplaatsen te koop zijn......
Ik speel met deze prijs exact quitte (OK, toegegeven, een dubbeltje 'winst' per kaart, score!!), die site ticketswap rekent ook servicekosten (€ 4 per kaart, € 80 - € 4 = € 76. Ik heb € 75,90 betaald).
Dan heb ik iets te snel een conclusie getrokken. Ik wist niet dat je ook betaald om je tickets aan te bieden. :oops:
Niets is gratis in deze wereld! ;) Kaarten inmiddels verkocht, nadat ik de prijs wat had verlaagd overigens. Veel plezier eenieder die gaat!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Wessel » wo jun 08, 2016 12:08 pm

Wachten duurt lang!

Om de tijd te doden hier nog een indruk van Berlijn vorige week, zeker een van de mooiere concertlocaties die ik bezocht heb:


Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23081
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door dako » do jun 09, 2016 9:56 am

Nou, dat was weer puik hoor.
The Raven Age speelde, en daarmee is het wat mij betreft ook wel klaar. Kan prima in het rijtje Maiden-voorprogramma's, qua niet boeiend.

Iron Maiden zelf begon met veel nieuwe nummers en rommelig geluid, wat gedurende het concert steeds beter werd, gelukkig.
Al met al een topconcert, paar leuke verrassingen in de set, prima sfeertje, Eddie, vuur en alles wat je mag verwachten.

Scenepoints voor het Gelredome ook, die bierkramen buiten het stadion waren puik en ook de pendelbussen naar de parkeerplaats gingen als een speer.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Jeroen » do jun 09, 2016 10:32 am

Hoe was Bruce?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Took » do jun 09, 2016 10:35 am

ik kwam Daak ook nog eventjes onverwacht tegen. de zuipschuit.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Wessel » do jun 09, 2016 12:20 pm

Het was weer een gave avond, al zal ik aan het concert in Berlijn een week eerder betere herinneringen overhouden. Daar had de band er duidelijk meer zin en schik in, was Bruce beter bij stem, het publiek veel enthousiaster en het geluid veel beter, want dat was echt slecht gister! Wat een echo, dan merk je wel dat het Gelredome niet voor muziek gebouwd is.
Over het Gelredome gesproken: als het even kan kom ik daar niet meer. Kutgeluid, onlogische infrastructuur, ik ben vrienden kwijtgeraakt omdat ze bij een andere ingang dan ik naar binnen moesten en ik ze op het veld niet meer terug kon vinden, dure muntjes, waterig bier en 13 euro voor parkeren!

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Kees » do jun 09, 2016 12:31 pm

Ik ben sowieso geen fan van grote optredens. Zo'n Maidenconcert in een groot stadion zie ik totaal niet zitten. Een keer bij zo'n optreden geweest, bij Iron Maiden op het TT-circuit van Assen. Je voelt je nietig en er is geen intimiteit. Onmogelijk om dicht bij het podium te komen en dan nog gaat de sfeer in de massaliteit verloren. Voor een los optreden is de grote zaal van 013 voor mij wel de max.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Wessel » do jun 09, 2016 12:38 pm

Dat kan ik me wel voorstellen, maar ervaar ik zelf niet zo. Het geeft me juist wel een bijzonder gevoel wanneer er zoveel mensen voor één band (zoals gister) of 'onze muziek' (zoals op Graspop) op de been zijn. Daarnaast ben ik gisteren nog behoorlijk ver naar voren gegaan en had ik in Berlijn zelfs maar enkele rijen mensen voor me!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Took » do jun 09, 2016 1:05 pm

je kon gisteren vrij makkelijk naar voren in ieder geval. Het voorvak was gewoon open aan de zijkanten.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Jeroen » do jun 09, 2016 1:39 pm

Wessel schreef:Dat kan ik me wel voorstellen, maar ervaar ik zelf niet zo. Het geeft me juist wel een bijzonder gevoel wanneer er zoveel mensen voor één band (zoals gister) of 'onze muziek' (zoals op Graspop) op de been zijn. Daarnaast ben ik gisteren nog behoorlijk ver naar voren gegaan en had ik in Berlijn zelfs maar enkele rijen mensen voor me!

Eens! De eerste keer dat ik ze zag op Bospop was het publiek één kolkende massa. Het ene moment stond ik linksvoor en het volgende rechts. Ging als een zee heen weer. Wat een kick!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23081
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door dako » do jun 09, 2016 3:54 pm

Was dat in 2005?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Wessel » do jun 09, 2016 4:23 pm

Jeroen schreef:
Wessel schreef:Dat kan ik me wel voorstellen, maar ervaar ik zelf niet zo. Het geeft me juist wel een bijzonder gevoel wanneer er zoveel mensen voor één band (zoals gister) of 'onze muziek' (zoals op Graspop) op de been zijn. Daarnaast ben ik gisteren nog behoorlijk ver naar voren gegaan en had ik in Berlijn zelfs maar enkele rijen mensen voor me!

Eens! De eerste keer dat ik ze zag op Bospop was het publiek één kolkende massa. Het ene moment stond ik linksvoor en het volgende rechts. Ging als een zee heen weer. Wat een kick!
Als we toch herinneringen aan het ophalen zijn: bij concerten van Metallica vind ik het ook altijd zo indrukwekkend als tienduizenden stemmen tijdens Creeping Death tegelijkertijd " Die Die Die" scanderen. Altijd kippenvel. :)

En nog over gisteravond: ik vind The Book Of Souls een fijn album en heb live ook erg genoten van de daarvan afkomstige nummers, met uitzondering van The Red And Black. Die compositie loopt niet lekker en duurt met name live veel te lang, vooral die instrumentale tweede helft wordt nodeloos uitgesponnen! In plaats daarvan had ik liever The Great Unknown gehad.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Loja » do jun 09, 2016 4:32 pm

Ik heb gisteren ook nog even getwijfeld om te gaan en had bijna een kaart besteld maar bedacht me toch nog en dit kwam vnl door de locatie. Het Gelredome vind ik dus echt een but zaal. Ik zie ze volgende week wel op Graspop. :D
Was dat voorprogramma trouwens nog een beetje te pruimen?

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door Wessel » do jun 09, 2016 4:45 pm

Een blik in het fb-event van gisteravond leert dat de meerderheid onze mening over het Gelredome deelt...

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4074
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Iron Maiden 8 juni in het Gelredome

Bericht door MadTinus » do jun 09, 2016 5:05 pm

De locatie was voor mij ook een van de redenen om mijn kaarten van de hand te doen. Volgende keer weer de Ziggo Dome a.u.b.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Plaats reactie