Graspop Metal Meeting 2016

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door KoenM » do apr 14, 2016 10:27 pm

En weer is het meer dan vorige jaren. Nu spelen er 's nachts tribute bands ipv die zo geweldige metal-headbangtilyoudrop-beerparties in die tent.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door cataclysm child » vr apr 15, 2016 12:46 am

Jammer ja. En Gojira op de Jupiler Stage zetten, moet toch in een vlaag van zinsverbijstering beslist zijn :lol:
Faustian Spirit of the Earth

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Gilbert » vr apr 15, 2016 8:51 am

De Jupiler Stage is groot genoeg voor Gojira. Ze spelen immers tegelijk met Ghost, dus 95% van het publiek staat toch bij Ghost te kijken. :P

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Wessel » vr apr 15, 2016 1:18 pm

Ik denk dat het daar wel onaangenaam druk kan gaan worden, net zoals toen Sepultura in 2010 in een uitpuilende Metaldome speelde waar niet meer binnen te komen was bijvoorbeeld.
En dat van die afterparties is jammer ja, goede herinneringen aan en ik zit op dat soort tijdstippen niet meer op (cover)bands te wachten.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door MetalJan » za apr 16, 2016 8:50 pm

Mooie herinneringen aan ja. Toen die tent nog gewoon de Zuiptent heette.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door KoenM » zo apr 17, 2016 4:48 pm

De booze tent ja, in 2003. Spreek uit in het Nederlands voor extra added metalheid.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Wessel » ma apr 18, 2016 10:08 am

Lekker klassiekers meebléren tot aan het ochtendgloren...

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door MetalJan » ma apr 18, 2016 7:25 pm

Inderdaad en dan kruipen naar je tentje...

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Wessel » ma apr 18, 2016 10:05 pm

...Om daar twee uur later alweer uitgebrand te worden, waarna je je karkas maar weer naar de festivalweide sleept en het hele riedeltje overnieuw begint. Ik krijg er heimwee van! :P

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door KoenM » di apr 19, 2016 6:06 pm

18 jaar oud, met de maten ...And Justice For All meeblèren en headbangen om 5u30 net buiten de booze tent. 1 van de ultieme metal-herinneringen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door CoenV » di apr 19, 2016 7:07 pm

Dat was verleden jaar?

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door cataclysm child » vr apr 22, 2016 1:09 am

Ondertussen hebben ze bij Graspop trouwens dan toch begrepen dat Gojira eerder in de Marquee thuishoort dan op de Jupiler Stage.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door KoenM » vr apr 22, 2016 12:00 pm

CoenV schreef:Dat was verleden jaar?
Ik weet dat je beter kan.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Wessel » vr mei 27, 2016 5:47 pm

Unfortunately there are always a few cancellations and this edition is no exception. Eisbrecher and Palisades have to cancel their Graspop show. Palisades is being replaced by BURNING DOWN ALASKA on Saturday 18 June. Obscura is taking the place of Eisbrecher in the Metal Dome on Sunday 19 June.
Obscura erbij! :)

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door yowannuzz » za mei 28, 2016 9:24 am

Als het een beetje mee zit, ben ik er de zaterdag bij.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
NecroCannibal
Berichten: 715
Lid geworden op: zo jan 18, 2004 6:07 pm
Locatie: zuid holland

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door NecroCannibal » ma mei 30, 2016 12:49 am

Voor het eerst in 10 jaar weer eens, ben benieuwd.
www.myspace.com/disordereddefecation

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Gilbert » di jun 07, 2016 11:11 am

Huidige weersverwachting voor de Modderpop Metal Meeting:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Wessel » di jun 07, 2016 12:34 pm

Ach, in twee weken tijd kan er nog van alles veranderen. :)

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door MetalJan » di jun 07, 2016 5:54 pm

Dan is het in ieder geval niet zo stoffig :P

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Gilbert » di jun 07, 2016 7:44 pm

Ik vraag me wel af of de organisatie van Graspop al bezig is met het ontwerp van het G:M:M 2016 Mudfighters-shirt. Het onderstaande tricot was na afloop van Wacken 2015 immers een gewild item. :)

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Wessel » di jun 07, 2016 8:38 pm

Ach, voor GMM 2014 werd er ook dramatisch weer voorspeld en toen bleef het grotendeels droog, zal wel weer loslopen.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Loja » do jun 09, 2016 9:21 pm

Wegens familie omstandigheden heeft Architects de hele Europese tournee gecanceld!

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Loja » vr jun 10, 2016 4:08 pm

Volgens diverse media is de "surprise act" die is aangekondigd voor de pre party op Donderdag het Amerikaanse Trivium die dus 2 keer zal aantreden op Graspop want op Zondag staan ze ook nog op de Main Stage. Donderdag zullen ze waarschijnlijk een set spelen die volledig bestaat uit Metallica covers.

Gebruikersavatar
tripleM
Berichten: 275
Lid geworden op: di sep 29, 2009 5:04 pm
Locatie: Papendrecht

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door tripleM » vr jun 10, 2016 7:53 pm

Het staat inderdaad op hun tourschema. Maar hoe kom je erbij dat ze alleen maar metallica covers gaan spelen?

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Wessel » vr jun 10, 2016 9:39 pm

Wel gek dat er op donderdag nou ook al bands van enige naam en faam (Primal Fear en Dirkschneider) spelen, het blijft maar groter en groter worden.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Loja » vr jun 10, 2016 9:59 pm

tripleM schreef:Het staat inderdaad op hun tourschema. Maar hoe kom je erbij dat ze alleen maar metallica covers gaan spelen?
Dat heb ik nu al een aantal keren van verschillende mensen gehoord.
Het is natuurlijk maar iets wat ik in de beruchte wandelgangen heb opgevangen maar op zich lijkt het me ook wel logisch dat ze niet 2 keer dezelfde set gaan spelen en dat ze dus voor de pre party kiezen voor iets unieks en op de Main Stage de reguliere show gaan doen.

arjans
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door arjans » ma jun 13, 2016 7:20 pm

Voor mij wordt het een korte graspop dit jaar. Vrijdag wordt mijn oma begraven dus ben er alleen zaterdag en zondag bij.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23091
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door dako » di jun 14, 2016 10:35 am

Wessel schreef:Wel gek dat er op donderdag nou ook al bands van enige naam en faam (Primal Fear en Dirkschneider) spelen, het blijft maar groter en groter worden.
Ik meen me te herinneren dat de eerste keer dat ik naar Graspop ging, ik geloof 2004, de vrijdag een beetje dezelfde opzet had, en langzaam uitgroeide tot volledige dag.
Ben benieuwd of de donderdag dezelfde kant opgaat en we over vijf jaar met een volledig vierdaags festival zitten (waarna men een bandje neerpleurt op de woensdagavond, het jaar erna twee bands etcetcetc).
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6805
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Johan » di jun 14, 2016 2:11 pm

Ben er dit jaar voor het eerst sinds 2013 ook weer eens bij! Zin in!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door KoenM » di jun 14, 2016 6:36 pm

Ik vind 3,5 dag festival eigenlijk al op het randje. Op zondag is bij veel mensen de rek eruit door het slaapgebrek, drankge/misbruik etc. Dit moet ergens stoppen, ik hoop dat het zichzelf niet opblaast op deze manier.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Wessel » di jun 14, 2016 6:52 pm

Bands op donderdag en s'nachts had van mij ook niet gehoeven. Zelf ga ik (net als de vorige twee edities) ivm doordeweekse verplichtingen op donderdag pas op vrijdagochtend die kant op, een dagje/nachtje minder scheelt alweer wat de vermoeidheid betreft. En zo vermijd ik de rijen op de donderdag, ook best prettig. :)
Overigens heb ik zojuist maar eens kaartjes geregeld voor mijzelf en een vriend. Hopen dat het nu overwegend Graspop blijft en geen Modderpop wordt (al zien de weersverwachtingen er inmiddels alweer een stuk beter uit, enkel de vrijdag is echt slecht maar zaterdag en zondag lijken nagenoeg droog te worden, voorzover je op het weerbericht vertrouwen kan) en we gaan weer een leuk weekend tegemoet! :)

@arjans: Sterkte, hoop dat het festival voor wat afleiding zorgt!

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Crises » wo jun 15, 2016 1:07 pm

Bezoek op vrijdag ook even een van de drie optredens van de Little Devil All Stars. Leuke coverband met geweldige muzikanten.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Wessel » wo jun 15, 2016 1:55 pm

Sick Of It All vervangt Architects, een flinke verbetering! :)

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Loja » zo jun 19, 2016 6:26 pm

Ben alweer terug van Graspop. Na in 2006, 2009 en 2011 te zijn geweest leek het me leuk om er weer een keer naar toe te gaan maar man, man, man wat heb ik daar een spijt van!
In het kort: Modder, veel te masaal, slechte communicatie en organisatie, waardeloze pendelbus regeling ( de halte werd zonder communicatie doodleuk verplaatst van het festivalterrein naar het centrum van Dessel, 4 km verder! ) en oh ja MODDER!
En daarbij moest ik na 1 dag al afgevoerd worden wegens voedselvergiftiging waardoor ik nu nog steeds op bed lig. Snel vergeten dus en ik denk trouwens dat ik helemaal niet meer naar festivals ga, ik ben er nu wel een beetje klaar mee.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door MetalJan » zo jun 19, 2016 9:26 pm

Ik ben gisteren een dagje geweest en ik moet zeggen dat die pendelbus regeling eigenlijk wel meegevallen is. Wij konden de auto in Witgoor (of all places!) midden in een woonwijk neerzetten en de pendelbussen reden ook af en aan. Terug moesten we idd een half uur lopen naar de (verplaatste) halte , maar na heel de dag te hebben moeten staan, was het niet eens zo erg.

Als je vooraf leest en hoort dat het slecht weer is, dan bereid je je daar toch op voor? Zoals stevige schoenen of laarzen bijvoorbeeld?

Massaal heb ik niet erger meegemaakt dan voorgaande edities eigenlijk, maar dat kan persoonlijk zijn.

Bands waren ook prima, zoals Shining, Testament, Dropkick Murphys, Ghost, Slayer en Abbath.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Loja » ma jun 20, 2016 1:18 pm

Ik was er wel degelijk op voorbereid qua kleding enzo maar dat ik gelijk al op de eerste dag een verrot broodje vlees zou krijgen daar valt natuurlijk niet op in te spelen. De communicatie over de pendelbussen was wel degelijk heel erg slecht ( heb ik ook van meerdere mensen om me heen gehoord ) en wat beteft de modder hadden ze best iets meer maatregelen kunnen nemen. En verder is het natuurlijk allemaal heel erg persoonlijk maar ik vond het gewoon iets te massaal geworden. Ik denk dat ik het vanaf nu gewoon lekker bij zaal optredens hou. Van wat ik heb mee kunnen krijgen vond ik trouwens Sixx:A.M., Foreigner, Bad Religion en Megadeth heel erg goed.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Wessel » di jun 21, 2016 5:47 pm

Zo, nog revaliderende maar weer thuis na wat wederom waarschijnlijk het mooiste weekend van het jaar was! Het weer en de omstandigheden aldaar zijn me alles meegevallen, ik stond droog op de camping en mijn schoeisel hield het wadlopen gelukkig goed vol. Ik kan me voorstellen dat men de omvang van Graspop niet waardeert, maar ik vind het (zoals ik laatst ook in het topic over Iron Maiden in het Gelredome zei) wel mooi om te zien hoeveel mensen er voor ‘onze’ muziek op de been zijn. Ik waande mij drie dagen lang wederom op Planeet Metal! Dat van die voedselvergiftiging is wel vreselijk balen voor je zeg. :(

Voor in mijn eigen archieven typ ik na festivals altijd kort mijn ervaringen op, dus voor wie het boeit een verhaaltje over wat ik zoal gezien heb:

Vrijdag in de loop van de middag aangekomen. Na eerst rustig aan de tent neergeplempt en mensen opgezocht te hebben, begaf ik me naar het festivalterrein alwaar Heaven Shall Burn me gelijk wakker beukte, waarbij het me opviel dat die band eigenlijk evenzeer ‘death’ als ‘core’ is. Moonspell is een leuke liveband en speelde Irreligious integraal. Het geluid bij Dark Funeral was helaas wat wisselvallig, maar het kwam alvast veel beter uit de verf dan op Fortarock en de nieuwe nummers zijn echt goed! Megadeth was ook weer prima en hoewel het absoluut geen favoriete band van me is, is Holy Wars toch wel een van de gaafste metalnummers ooit! Amon Amarth omschrijf ik graag als de MacDonald’s van de death metal: het is makkelijk behapbaar en gaat er onder de juiste omstandigheden best in, maar bevredigt niet en laat geen blijvende indruk achter. Black Sabbath nam in stijl afscheid, was in goede doen en had een geweldige setlist. Maar zou Ozzy wel van ons houden? :mrgreen: King Diamond klonk erg goed, maar had ik op Fortarock nog gezien, dus heb vanaf de overdekte zitplekken geluisterd en ben voor het einde naar mijn tent gegaan. Aldaar werd mijn slaap rond een uur of drie nog bruut verstoord toen een dronken Duitser ongevraagd mijn tent binnenkwam en mij vriendelijk verzocht op te rotten, omdat hij ervan overtuigd was dat het de zijne was, wat resulteerde in een achteraf erg amusante woordenwisseling. :lol:

Zaterdag was het lekker wakker worden met The Shrine, prima ochtendband! Municipal Waste had later en niet op een van de mainstages maar in de Marquee moeten spelen, dan was de pit ongetwijfeld ontploft! Desondanks een tof optreden en hulde voor de geniale anti-Trump backdrop, ik zag naderhand menigeen met een vers aangeschaft shirt ervan rondlopen! :D God Dethroned was zwaar overtuigend. Niklas Kvarforth liet de rare fratsen waar hij bekend om staat dit keer achterwege en dan valt extra op hoe goed en uniek de muziek van Shining eigenlijk is. Paradise Lost had een gave setlist met veel oude nummers (oa Dead Emotion en Embers Fire), waarbij het opvallend was om te merken hoezeer de tent inzakte wanneer er een recenter nummer als Faith Divides Us, Death Unites Us ingezet werd. Ik heb hun optreden echter niet afgekeken, want mijn helden van Testament dienden zich aan op een van de hoofdpodia en heerschten (ondanks dat het wat het geluid betreft een beetje de grote Gene Hoglan-show was) enorm. Fuck the rain en Into The Pit! Als Amon Amarth de MacDonalds van de death metal is, is Obituary de Febo: ook hier weet je wat je verwachten kan en is het allemaal niet al te ingewikkeld, maar hier is het wél lekker en memorabel! Moddervet (mag ik dat zeggen dit weekend?) als altijd. Satyricon die Nemesis Divina integraal speelt zou op papier het hoogtepunt van het festival moeten zijn. Helaas gooide het geluid roet in het eten en was het daardoor niet zo overweldigend als gehoopt. Desondanks gaaf om eens mee te maken en de toegift met Black Crow On A Tombstone, Fuel For Hatred en dikke pit van mijn kant maakten veel goed! Ik weet dat ik het kon verwachten, maar Slayer werkte zijn set dit keer wel érg op de automatische piloot af. Ik werd er ondanks de vele vette nummers eigenlijk warm noch koud van en het viel me ook op hoe Slayer het grootste tokkie-publiek verenigde. Zo kreeg ik in 1 minuut 2 ellebogen in mijn ribben en zag ik een groepje mannen in een kring de lengte van hun lullen vergelijken?.... Nee, binnen de thrash werd Slayer vandaag zwaar overklast door Testament! Gojira vervolgens, ging helemaal nergens meer over. Ik vergeet elke keer weer hoe verschrikkelijk goed die gasten live zijn! Misschien wel de band van het festival, ze werden ook als helden ontvangen! De band van Abbath weet mij live meer te overtuigen dan Immortal doorgaans deed. Vet optreden, met als hoogtepunten Solarfall van At The Heart Of Winter (een van mijn favoriete cd’s aller tijden) en the man himself die mij goedkeurend toeknikte en de horns gaf toen hij mij vooraan bellen zag staan blazen (ik liep al de hele dag met bellenblaas rond). :D Naderhand ging ik nog één biertje doen in het Classic Rock Café, maar dat bleek een vrij groot biertje te zijn. Lag er rond een uur of half vijf op denk ik.

Zondag ontbeet ik met een bloody mary, wat een redelijke indicatie bleek te zijn voor hoe de rest van de dag verlopen zou. Bij Sick Of It All dezelfde opmerking als bij Municipal Waste, ze hadden later moeten spelen. Overkill had een enorm slecht geluid waardoor ik veel nummers niet eens herkende, jammer. Alsnog wel leuk. Enorm balen dat Saxon, Moonsorrow en Obscura vervolgens tegelijkertijd speelden, want als die los van elkaar geprogrammeerd waren had ik ze alle drie wel willen zien. Uiteindelijk in het moment geleefd en met een vriendin mee gegaan naar Saxon en dat was erg gezellig, heerlijke festivalband en lekker meegezongen met de vele klassiekers! Toen even op de camping gaan hangen, waardoor ik Anthrax grotendeels gemist heb. Sacred Reich had aanvankelijk een slecht geluid, maar was wel vet. Het derde Iron Maiden optreden dat ik zag in een maand tijd maar van verzadiging geen sprake, het was weer genieten geblazen voor deze hele grote fan! Ik ben nog even bij Behemoth gaan kijken, maar ondanks dat het een favoriete band is, was ik daar totaal niet voor in de stemming. Twisted Sister daarentegen was de juiste band op het juiste moment en bouwde een mooi afscheidsfeest! Naderhand had ik al mijn aanwezige bekenden uit verschillende hoeken opgetrommeld voor een mooie afterparty in de Metaldome, gefeest tot aan het ochtendgloren! De volgende ochtend de trein terug gepakt met genoeg mooie herinneringen onder de arm om het tot volgend jaar uit te houden. :)

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22681
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door innuendo » di jun 21, 2016 6:52 pm

Loja schreef:Ben alweer terug van Graspop. Na in 2006, 2009 en 2011 te zijn geweest leek het me leuk om er weer een keer naar toe te gaan maar man, man, man wat heb ik daar een spijt van!
In het kort: Modder, veel te masaal, slechte communicatie en organisatie, waardeloze pendelbus regeling ( de halte werd zonder communicatie doodleuk verplaatst van het festivalterrein naar het centrum van Dessel, 4 km verder! ) en oh ja MODDER!
En daarbij moest ik na 1 dag al afgevoerd worden wegens voedselvergiftiging waardoor ik nu nog steeds op bed lig. Snel vergeten dus en ik denk trouwens dat ik helemaal niet meer naar festivals ga, ik ben er nu wel een beetje klaar mee.


Erg herkenbaar. Ik moet toegeven dat ik dit jaar weer overwogen heb om een kaartje te halen. Met name vanwege Black Sabbath, maar gelukkig heb ik het niet gedaan. De laatste jaren dat ik ben gegaan, vond ik de sfeer erg slecht. Moest afgelopen weekend nog even lachen om een interview dat GMM op facebook gezet had met kreten als 'iedereen is zo lief' enzo. Niet dat ik veel grote festivals bezocht heb, maar zelden zo'n berg eikels gezien als op Graspop, met als dieptepunt een zatte klootzak die meende tegen mijn vriendin te moeten zeiken die op de grond zat. Ik geloof niet dat ik ooit een harde duw gegeven heb.

Nee, doe mij maar kleine tot middelgrote festivals waar je geen nummertje bent en nog een babbeltje kan maken met de muzikanten.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door MetalJan » di jun 21, 2016 7:36 pm

@ Wessel: Mooi verhaal. Ik lag er zaterdag ook half 5 in, in het logeerbed bij m'n broer in Utrecht :P

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Gilbert » di jun 21, 2016 7:39 pm

innuendo schreef:Moest afgelopen weekend nog even lachen om een interview dat GMM op facebook gezet had met kreten als 'iedereen is zo lief' enzo. Niet dat ik veel grote festivals bezocht heb, maar zelden zo'n berg eikels gezien als op Graspop, met als dieptepunt een zatte klootzak die meende tegen mijn vriendin te moeten zeiken die op de grond zat. Ik geloof niet dat ik ooit een harde duw gegeven heb.
Ja. dat "iedereen is zo lief" zorgde bij mij ook voor rollende ogen. Voor vriendelijk publiek en personeel bij een groot festival moet je volgens mij toch eerder in Duitsland zijn dan in Vlaanderen (of Nederland).

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door MK » di jun 21, 2016 9:08 pm

Zaterdag geweest. Bands waren top, met name genoten van Obituary, Gojira en Paradise Lost. Maar ook Shining en Abbath waren goed bezig. Die shuttle bussen sloeg helemaal nergens op natuurlijk.. Eventjes 4 kilometer lopen, komaan zeg. En een jonge (hm ja toch wel) vent als ik kan dat nog wel aan, maar er was ook niks geregeld voor mindervalide mensen. Dus ook mensen met krukken of die in een rolstoel zitten moesten dat eind afleggen. Belachelijk toch?
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Wessel » di jun 21, 2016 9:11 pm

Gilbert schreef:
innuendo schreef:Moest afgelopen weekend nog even lachen om een interview dat GMM op facebook gezet had met kreten als 'iedereen is zo lief' enzo. Niet dat ik veel grote festivals bezocht heb, maar zelden zo'n berg eikels gezien als op Graspop, met als dieptepunt een zatte klootzak die meende tegen mijn vriendin te moeten zeiken die op de grond zat. Ik geloof niet dat ik ooit een harde duw gegeven heb.
Ja. dat "iedereen is zo lief" zorgde bij mij ook voor rollende ogen. Voor vriendelijk publiek en personeel bij een groot festival moet je volgens mij toch eerder in Duitsland zijn dan in Vlaanderen (of Nederland).
En ik vind dit soort berichten totaal onherkenbaar, want ik ga deels naar Graspop omdat ik de sfeer er juist heerlijk vind en jaarlijks veel nieuwe leuke mensen ontmoet. Of ben ik zelf gewoon een botte boer? :P

O ja, over een babbeltje maken met muzikanten maken gesproken: ik stond tijdens Slayer naast niemand minder dan Gene Hoglan. :D

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door cataclysm child » wo jun 22, 2016 1:30 am

+++: Gojira, Shining, Enthroned
++: King Diamond, Abbath, Obituary, Paradise Lost, Moonsorrow
+: Moonspell, Carach Angren, Behemoth
+/-: Black Sabbath, Amon Amarth, Myrkur, Slayer, Satyricon, God Dethroned, Secrets of The Moon, Legion of The Damned, In The Woods
-: Dark Funeral, Fleshgod Apocalypse
Faustian Spirit of the Earth

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Metall » wo jun 22, 2016 5:30 am

Wessel:
Niklas Kvarforth liet de rare fratsen waar hij bekend om staat dit keer achterwege en dan valt extra op hoe goed en uniek de muziek van Shining eigenlijk is.
Inderdaad.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door MetalTuupLimburg » wo jun 22, 2016 4:31 pm

Ben helaas alleen vrijdag kunnen gaan. Lekker afwisselend programma die dag. Toppers voor mij waren Arcturus, Black Sabbath, Megadeth, Bad Religion en Apocalyptica.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Wessel » wo jun 22, 2016 6:31 pm

Trouwens, fijn die aangescherpte beveilingsmaatregelen, maar aangezien die metaaldetector niet afging op een metalen voorwerp als mijn platvink en er niet gefouilleerd werd, vraag ik mij af wat het nut ervan geweest is.

Gebruikersavatar
tripleM
Berichten: 275
Lid geworden op: di sep 29, 2009 5:04 pm
Locatie: Papendrecht

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door tripleM » wo jun 22, 2016 8:24 pm

Voor het eerst een heel weekend naar graspop geweest na 1 keer een dag te zijn gegaan. De sfeer had ik niks op aan te merken. Ik heb genoeg gelachen en me prima vermaakt met de andere festivalgangers. Toffe bands gezien met als uitschieters Behemoth, Apocalyptica, Tremonti en Megadeth.

Maar organisatorisch? Wat een drama is dat zeg. We kwamen donderdag tussen 2 en half 3 aan en moesten na een +- 20 minuten stil te hebben gestaan op een landweggetje de auto daar maar langs de kant zetten want de grote parkeerplaats bleek niet bruikbaar door de vele regen. Vervolgens is er helemaal niemand die ons de juiste richting op kan wijzen en we een heel eind verkeerd lopen. Uiteindelijk zijn we na 2 uur (!) lopen op de camping aangekomen.

Verder is het voedselaanbod echt belabberd. Was het nou echt nergens mogelijk om een fatsoenlijke avondmaaltijd te krijgen!? Goeie line up, goeie sfeer maar geen graspop meer voor mij. Ik ga volgend jaar weer gewoon naar Wacken.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Wessel » wo jun 22, 2016 9:17 pm

Dat parkeren is inderdaad wel een van de stomste dingen aan Graspop, want ook normaliter bevindt het parkeerterrein zich op een absurd grote afstand van de ingang, zwaar bepakt met bagage is dat een behoorlijke grafgang.
Over het eten heb ik behalve dat het duur is (maar op welk festivals is het dat niet?) weinig te klagen. Had zelf o.a. paella, curry en falafel op. M.n. het eten op dat foodtruckplein was erg lekker!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door MetalJan » wo jun 22, 2016 9:54 pm

Hoe kun je nou klagen over het voedselaanbod? Genoeg aanbod zou ik zeggen...

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Graspop Metal Meeting 2016

Bericht door Wessel » wo jun 22, 2016 10:37 pm

Zelfs aan de veganist werd dit keer gelukkig gedacht, mijn vriend kon vorig jaar enkel friet en falafel zonder knoflooksaus eten...

Plaats reactie