Beste nummers van 2016

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Hieronimus

Beste nummers van 2016

Bericht door Hieronimus » vr jun 17, 2016 10:41 am

We hebben al een topic voor de beste platen van 2016, maar nu ook een topic voor de beste, gaafste, lekkerste, epischte, heftigste nummers van 2016. Soms komt het namelijk voor dat er één nummer op een album uitspringt, terwijl de rest niet zoveel voorstelt (of dat dat ene nummer nóg gaver is).

EDIT: beschrijf even het nummer en noem het genre. Linkjes zijn meer dan welkom.

Een greep uit mijn favorieten van dit jaar:

Ufonaut - Mandala. Ongelooflijke black met een dosis sludge en psychedelica. Perfect passende clip.

Skeletonwitch - Red Death, White Light. Vette mix van black/death/thrash. Riffs, sfeer, snelheid.

Aborted - Divine Impediment. Lompe death metal, maar met een toevoeging van black die het bijzonder interessant maakt. Die dude van Cattle Decapitation schreeuwt nog wat zinnetjes, rost als ikweetnietwat.

Phazm - Howling for You. Black/death 'n' roll? Jip. Dikke riffs, goede afwisseling, nette vocalen. Compact nummer, verveelt niet, biedt precies wat het moet bieden.
Laatst gewijzigd door Hieronimus op za jun 18, 2016 1:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Crises

Re: Beste nummers van 2016

Bericht door Crises » vr jun 17, 2016 4:31 pm

Wolvserpent heeft een fantastisch nummer uitgebracht, Aporia:Kãla:Ananta. Heel erg gaaf!
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » vr jun 17, 2016 4:59 pm

Linkjes mogen, net als beschrijvingen. ;)
Front voor/der Matigheid
last.fm

Crises

Bericht door Crises » vr jun 17, 2016 10:33 pm

Mijn beschrijving is te vinden op Dutch Distortion. ;)
En linkjes zijn licht lastig voor deze, daar het nummer ruim veertig minuten duurt.
http://wolvserpent.bandcamp.com zou wel eens uitkomst kunnen bieden.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

mrgoedhe

Bericht door mrgoedhe » za jun 18, 2016 12:34 pm

legend/solstafir: runaway train

Plaats reactie