Equilibrium

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
SlayerOfLight
Berichten: 38
Lid geworden op: do aug 11, 2016 10:03 pm
Locatie: Tilburg

Re: Equilibrium

Bericht door SlayerOfLight » vr aug 12, 2016 2:45 pm

Rebellion666 schreef:Geweldige band, soms iets te melig maar het is ze vergeven. Ik heb vanochtend het nieuwe album Armageddon geluisterd en het is een prima plaat geworden. Iets duisterder dan de voorgaande albums (screams zijn grotendeels achterwege gelaten) en wat minder Folk. Verder is zoals we van Equilibrium gewend zijn het geluid dik in orde. Een heel klein minpuntje zijn de Engelstalige nummers. Wat mij betreft teveel huis, tuin en keuken -engels. Ik hoor de nummers van Equilibrium liever in de Duitse taal. Vooralsnog blijft Erdentempel mijn favoriete Equilibrium album maar de nieuwe schijf komt in de buurt.
Ja klopt heb gisteren tot 3 uur snachts naar Armageddon geluisterd op Spotify. Viel me op dat de vocals nu meer wat Amon Amarth-achtig is geworden en minder folk, maar blijft goed al zijn Erdentempel en Sagas nog steeds voor mij hun beste albums. Wat je over hun engelse nummer zei klopt ik ben ze in het Duits gewend dus gelukkig zijn het maar enkele nummers van de hele album.
A raven came to me, spoke to me in my dream
A long lost prophecy, A forgotten legacy

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25343
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Equilibrium

Bericht door Jeroen » vr aug 12, 2016 6:05 pm

Amon Amarth? Bah. Dat geldt voor mij als een diskwalificatie. Heb ik helemaal niets mee.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
SlayerOfLight
Berichten: 38
Lid geworden op: do aug 11, 2016 10:03 pm
Locatie: Tilburg

Re: Equilibrium

Bericht door SlayerOfLight » vr aug 12, 2016 6:16 pm

Nou ja voor de rest zijn ze nog hetzelfde, deze album is alleen wat duisterder. Maar je kan nog steeds hier en daar wat folk elementen uit hun vorige albums erin terugvinden.
A raven came to me, spoke to me in my dream
A long lost prophecy, A forgotten legacy

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Equilibrium

Bericht door Rebellion666 » vr aug 12, 2016 10:27 pm

Jeroen schreef:Ik ga voor Turis Fratyr en Sagas. Laatsgenoemde met name door t fenomenale, instrumentale titelnummer.
Je bedoelt Mana? Weergaloos nummer. Ik ken weinig instrumentale nummers die tot het eind zo blijven boeien! En dat is met 16,5 minuut knap!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25343
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Equilibrium

Bericht door Jeroen » vr aug 12, 2016 11:45 pm

Excuus! Mana, ja.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie