FB-event:De Poolse deathmetal giganten Vader komen dit najaar met het nieuwe album 'The Empire', dus dat is een mooie aanleiding voor een show met nieuw en oud werk!
Voor deze tour nemen ze Hate Eternal en Threat Signal mee. Het Amerikaanse Hate Eternal, met gitarist Erik Rutan (ex-Morbid Angel, Ripping Corpse) en drummer Hannes Grossmann (ex-Obscura en stond met Alkaloid nog op Complexity Fest), laat met het laatste album ‘Infernus’ horen dat Hate Eternal tot de top van het genre hoort.
Vader + Hate Eternal +1, 17 november @ Patronaat Haarlem
Vader + Hate Eternal +1, 17 november @ Patronaat Haarlem
Re: Vader + Hate Eternal +1, 17 november @ Patronaat Haarlem
En in 013, Tilburg:
Goed verdeeld over heel Nederland, maar niet heus...
Precies.
Wat is er mis met, noem eens wat, de Bosuil in Weert ?
Wat is er mis met, noem eens wat, de Bosuil in Weert ?

Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Of de Melkweg, Amsterdam? 

013 gaat niet meer door 'wegens productionele redenen'.
Zit er over te denken om ook hier naar toe te gaan. Hate Eternal was erg goed gisteren in Baroeg!
Zo, dat was vet zeg! Ik kwam mooi op tijd binnen voor Hate Eternal, die ik volgens mij nog nooit eerder gezien had en mijn verwachtingen overtroffen! Wat een drummer, Hannes Grossman is wellicht een van de beste die ik ooit heb zien spelen. Het gitaarspel van Erik Rutan is ook indrukkwekkend, al blijft het bands met maar een gitarist in de gelederen toch jammer dat het geluid tijdens solosecties zo kaal wordt. En wat zijn Behold Judas en King Of All Kings toch monsterlijk vette nummers!
Vader was zoals het hoort en we van hen gewoon zijn: strak, hard, vet en met nimmer aflatende overtuiging en inzet. Het nieuwe materiaal van The Empire doet het erg goed live. En als er verder louter favorieten gespeeld worden kan het al helemaal niet meer stuk. Openen met Wings, kan het nog vetter? Mijner inziens had de afsluitende Raining Blood-cover dan ook niet gehoeven want Vader heeft meer dan genoeg eigen vets in huis, al blijven de reacties zodra de eerste tonen daarvan de uit de boxen komen altijd mooi om te zien. Kortom, Vader bewees vanavond wederom nog steeds "The War" te zijn!![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)

Vader was zoals het hoort en we van hen gewoon zijn: strak, hard, vet en met nimmer aflatende overtuiging en inzet. Het nieuwe materiaal van The Empire doet het erg goed live. En als er verder louter favorieten gespeeld worden kan het al helemaal niet meer stuk. Openen met Wings, kan het nog vetter? Mijner inziens had de afsluitende Raining Blood-cover dan ook niet gehoeven want Vader heeft meer dan genoeg eigen vets in huis, al blijven de reacties zodra de eerste tonen daarvan de uit de boxen komen altijd mooi om te zien. Kortom, Vader bewees vanavond wederom nog steeds "The War" te zijn!
![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
Ben zelf niet meer geweest, maar leuk om te lezen dat Hate Eternal en Vader wederom tof waren.