Living Colour, 013 (Tilburg), 23 november 2016

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Living Colour, 013 (Tilburg), 23 november 2016

Bericht door Gilbert » wo apr 13, 2016 12:44 pm

Hardrocklegende Glenn Hughes (ex-Deep Purple, ex-Black Sabbath) komt eind dit jaar met zijn begeleidingsband naar Nederland: op vrijdag 2 december in Poppodium Metropool te Hengelo en zondag 4 december in Patronaat (Haarlem). Als je naar een van deze concerten gaat, zorg dan dat je die avond op tijd komt, want niemand minder dan Living Colour verzorgt het voorprogramma! Een kaartje kost rond de 35 euro.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Laatst gewijzigd door Gilbert op ma okt 31, 2016 3:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Glenn Hughes en Living Colour, Haarlem en Hengelo, dec.

Bericht door yowannuzz » do apr 14, 2016 12:57 am

Aparte combinatie...
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5793
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Glenn Hughes en Living Colour, Haarlem en Hengelo, dec.

Bericht door Mollusk » do apr 14, 2016 8:18 am

Vond ik ook al. Bovendien heeft Living Colour 'alleen' doorgaans een set die vaak ruim tweeëneenhalf uur duurt. Dat zit er in deze package waarschijnlijk niet in. Desondanks ben ik hier zeker bij aanwezig.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Glenn Hughes en Living Colour, Haarlem en Hengelo, dec.

Bericht door Gilbert » do apr 14, 2016 9:17 am

Serieus, vinden jullie dit nou echt een vreemde combinatie? Bij zowel Glenn Hughes als Living Colour denk ik zelf aan hard rock met een scheut funk, soul en heavy metal. Dus ik vind het wel een logische combo. Het enige dat me verbaast, is dat Glenn Hughes boven Living Colour op de affiche staat, aangezien de laatstgenoemde band toch een aantal grote hits had. Maar officieel zijn het co-headliners, geloof ik. Dus ze zullen allebei wel zo'n 75 tot 90 minuten spelen, gok ik.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Glenn Hughes en Living Colour, Haarlem en Hengelo, dec.

Bericht door Lennert » do apr 14, 2016 9:23 am

Living Colour, de beste black metal band ooit.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5793
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Glenn Hughes en Living Colour, Haarlem en Hengelo, dec.

Bericht door Mollusk » do apr 14, 2016 1:17 pm

Die grap is wel heel oud.
De combi is qua genres op papier misschien niet vreemd, maar ik denk dat de fanbase wel verschillend is. Maar wie weet zijn deze artiesten wel goed bevriend. Mijn eerste gedachtgang was dat het een niet voor de hand liggende combinatie was. Maakt verder niet veel uit. Als de speeltijd maar niet te kort wordt door die co-headliner-grap
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Glenn Hughes en Living Colour, Haarlem en Hengelo, dec.

Bericht door Bastiaan » do apr 14, 2016 3:27 pm

Het is een 'double headline' show.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Glenn Hughes en Living Colour, Haarlem en Hengelo, dec.

Bericht door Heidewolf » vr apr 15, 2016 7:52 pm

Gilbert schreef:Serieus, vinden jullie dit nou echt een vreemde combinatie? Bij zowel Glenn Hughes als Living Colour denk ik zelf aan hard rock met een scheut funk, soul en heavy metal. Dus ik vind het wel een logische combo. .
Dat ja.

Ik ga denk ik wel, maar dan vooral voor Living Color. Glenn Hughes is leuk meegenomen.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Glenn Hughes en Living Colour, Haarlem en Hengelo, dec.

Bericht door Gilbert » do okt 20, 2016 7:35 pm

Living Colour verkiest Alter Bridge boven Glenn Hughes

Het goede nieuws: Living Colour is toegevoegd aan de show van Alter Bridge en Like A Storm, die voor donderdag 10 november in de Heineken Music Hall te Amsterdam gepland staat. Het slechte nieuws: Living Colour steekt (figuurlijk) een dikke middelvinger op naar Glenn Hughes en cancelt de geplande gezamenlijke rondreis door Europa. Bij de shows in het Verenigd Koninkrijk van de van onder meer Deep Purple, Black Sabbath en Black Country Communion bekende zanger/bassist neemt Stone Broken de vrijgekomen plek over. Het concert dat Glenn Hughes en Living Colour op 4 december in Patronaat Haarlem zouden geven, is daarentegen compleet afgelast. Het is nog onduidelijk wat er met de voor 2 december geboekte show in Metropool Hengelo gaat gebeuren.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Glenn Hughes en Living Colour, Haarlem en Hengelo, dec.

Bericht door Heidewolf » do okt 20, 2016 9:14 pm

Jammer, ik was graag naar Hughes en Living Color gegaan, maar ik heb te weinig met Alter Bridge om een half uurtje Living Color mee te pakken. Waar Hughes plus Living Color al een aparte combo is, snap ik de combinatie met Alter Bridge nog minder. Wil Living Color zich zelf introduceren aan een nieuwe generatie fans? Is de gemiddelde leeftijd van Alter Bridge fans wellicht hoger dan ik denk? (zegge, 40 plus?)
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Glenn Hughes en Living Colour, Haarlem en Hengelo, dec.

Bericht door yowannuzz » do okt 20, 2016 10:10 pm

Alter Bridge mag niet eens de teennagels knippen van Living Colour.
"Time's up" is serieus één van de beste albums ooit gemaakt.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Glenn Hughes en Living Colour, Haarlem en Hengelo, dec.

Bericht door POS » vr okt 21, 2016 4:01 pm

yowannuzz schreef:Alter Bridge mag niet eens de teennagels knippen van Living Colour.
"Time's up" is serieus één van de beste albums ooit gemaakt.
Over smaak valt niet te twisten, maar ik denk dat de gemiddelde Alter Bridge liefhebber hier toch iets anders over denkt. Dat vreselijke nummer Love rears it's ugly head alleen al.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Glenn Hughes en Living Colour, Haarlem en Hengelo, dec.

Bericht door Gilbert » vr okt 21, 2016 6:15 pm

De show in Metropool Hengelo is nu eveneens officieel afgelast. Ik vraag me af of dit een verstandige zet is van Living Colour. Natuurlijk staan ze als support van Alter Bridge zo meteen in veel grotere zalen en voor veel meer publiek, maar met minder speeltijd dan ze op een co-headliner tour met Glenn Hughes zouden krijgen en met weinig bezoekers die speciaal voor Living Colour een kaartje hebben gekocht. Al weet ik natuurlijk niet hoe goed of slecht de kaartverkoop voor de tournee van Hughes en Living Colour liep en of dat wellicht heeft meegespeeld.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Glenn Hughes en Living Colour, Haarlem en Hengelo, dec.

Bericht door Gilbert » vr okt 21, 2016 6:25 pm

Oh, Living Colour heeft zelf inmiddels de volgende verklaring afgegeven:
Legendary Grammy Award-winning rock band Living Colour have announced a rescheduled European tour this November after being forced to cancel a tour with Glenn Hughes due to an unforeseen conflict. To not disappoint fans, they’ll join Alter Bridge, after being personally selected by the band, to support 10 dates on their European tour.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Glenn Hughes en Living Colour, Haarlem en Hengelo, dec.

Bericht door Heidewolf » vr okt 21, 2016 6:29 pm

Ik heb een tijd gewerkt in het restaurant van de HMH en het valt me op dat veel bezoekers nauwelijks geïnteresseerd zijn in de openingsband. Nog meer dan in een kleine zaal. Dus ik kan moeilijk voorstellen wat het ze aan fans zal opleveren. Wat naamsbekendheid wellicht.

Edit na de voorgaande post van Gilbert: We focussen nu wel erg op Living Color als bad guy, maar wellicht zijn het echt unforseen circumstances.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Glenn Hughes en Living Colour, Haarlem en Hengelo, dec.

Bericht door yowannuzz » vr okt 21, 2016 6:45 pm

POS schreef: Over smaak valt niet te twisten, maar ik denk dat de gemiddelde Alter Bridge liefhebber hier toch iets anders over denkt. Dat vreselijke nummer Love rears it's ugly head alleen al.
Dat nummer is inderdaad niet geweldig en ook zeker niet representatief.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Glenn Hughes en Living Colour, Haarlem en Hengelo, dec.

Bericht door POS » za okt 22, 2016 5:59 pm

yowannuzz schreef:Dat nummer is inderdaad niet geweldig en ook zeker niet representatief.
Weet ik. Ik heb de band destijds al ontdekt in de jaren 80 en ze hebben een aantal lekkere nummers plus een groot aantal waardeloze nummer. Maar Alter Bridge en Living Colour vergelijken gaat natuurlijk nergens over. Als jij het hebt over teennagels knippen dan moet ik een beetje lachen. Alter Bridge bestaat natuurlijk uit muzikanten van een iets andere orde dan met alle respect Living Colour. Maar goed ook dat is een mening.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Living Colour, 013 (Tilburg), 23 november 2016

Bericht door Gilbert » ma okt 31, 2016 3:26 pm

Living Colour heeft nu opeens een "last-minute show" geboekt in 013, op woensdag 23 november. Een kaartje kost €27,50 plus servicekosten.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Living Colour, 013 (Tilburg), 23 november 2016

Bericht door yowannuzz » ma okt 31, 2016 7:03 pm

Ja, beetje raar allemaal...
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Living Colour, 013 (Tilburg), 23 november 2016

Bericht door Heidewolf » di nov 01, 2016 2:38 pm

En donderdag 24 nov. ook in de melkweg:

https://www.melkweg.nl/nl/agenda/living ... 4-11-2016/
Heerlijk Helder Taalloeder

Plaats reactie