TOP 10 van 2016
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
TOP 10 van 2016
Sinterklaas is net opgesodemieterd, Nederlands hangt jammerlijk al vol met kerstverlichting, en de Top 2000 heeft haar Top 3 bekendgemaakt!
Kan dit topic ook in Algemeen Gelul? Ja.
Ok, mijn top 10 van dit jaar;
10. Explosions in the Sky - The Wilderness
9. Saar - Sol
8. Feather Child - Inner Self Absence
7. Tides from Nebula - Safehaven
6. Sleep Dealer - Aurora
5. Alcest - Kodoma
4. David Bowie - Blackstar
3. Mono - Requiem For Hell
2. Russian Circles - Guidance
1. If These Trees Could Talk - The Bones of a Dying World
En, die van jullie?
Kan dit topic ook in Algemeen Gelul? Ja.
Ok, mijn top 10 van dit jaar;
10. Explosions in the Sky - The Wilderness
9. Saar - Sol
8. Feather Child - Inner Self Absence
7. Tides from Nebula - Safehaven
6. Sleep Dealer - Aurora
5. Alcest - Kodoma
4. David Bowie - Blackstar
3. Mono - Requiem For Hell
2. Russian Circles - Guidance
1. If These Trees Could Talk - The Bones of a Dying World
En, die van jullie?
Laatst gewijzigd door Bleek No. 1 op vr dec 09, 2016 1:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Hakkaa päälle pohjan poika!
Re: TOP 10 van 2016
Holy shit, ik heb die nieuwe Mono en Russian Circles nog niet eens gechecked. Dacht ik mijn lijstje al klaar te hebben...
Re: TOP 10 van 2016
ook insturen op http://www.metalfan.nl/top2016.php aub.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25625
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2016
Almanac - Tsar
Artillery - Penalty Of Perception
Avantasia - Ghostlights
Bon Jovi - This House Is Not For Sale
Borknagar - Winter Thrice
Brainstorm - Scary Creatures
Dark Forest - Beyond The Veil
Darkher - Realms
Dodenkrocht - Flesh Tones
Dream Theater - The Astonishing
Epica - The Holographic Principle
Fates Warning - Theories Of Flight
Fleshgod Apocalypse - King
Flotsam And Jetsam - Flotsam And Jetsam
Hammers Of Misfortune - Dead Revolution
Human Fortress - Thieves Of The Night
Kansas - The Prelude Implicit
Magnum - Sacred Blood 'Divine' Lies
Marillion - F.E.A.R.
Megadeth - Dystopia
Metal Church - XI
Mob Rules - Tales From Beyond
Operation: Mindcrime - Resurrection
Paradox - Electrify
Primal Fear - Rulebreaker
Redemption - The Art Of Loss
Rhapsody Of Fire - Into The Legends
Serenity - Codex Atlanticus
Sinbreed - Master Creator
Sonata Arctica - The Ninth Hour
Twilight Force - Heroes Of Mighty Magic
Vektor - Terminal Redux
Dit heb ik so far geluisterd/gereviewed/aangeschaft. Mooi jaar so far, top 10 gegadigden zijn Artillery, Dark Forest, Darkher, Dream Theater, Epica, Fates Warning, Fleshgod Apocalypse, Hammers Of Misfortune, Magnum, Marillion, Sonata Arctica en Vektor in ieder geval
Artillery - Penalty Of Perception
Avantasia - Ghostlights
Bon Jovi - This House Is Not For Sale
Borknagar - Winter Thrice
Brainstorm - Scary Creatures
Dark Forest - Beyond The Veil
Darkher - Realms
Dodenkrocht - Flesh Tones
Dream Theater - The Astonishing
Epica - The Holographic Principle
Fates Warning - Theories Of Flight
Fleshgod Apocalypse - King
Flotsam And Jetsam - Flotsam And Jetsam
Hammers Of Misfortune - Dead Revolution
Human Fortress - Thieves Of The Night
Kansas - The Prelude Implicit
Magnum - Sacred Blood 'Divine' Lies
Marillion - F.E.A.R.
Megadeth - Dystopia
Metal Church - XI
Mob Rules - Tales From Beyond
Operation: Mindcrime - Resurrection
Paradox - Electrify
Primal Fear - Rulebreaker
Redemption - The Art Of Loss
Rhapsody Of Fire - Into The Legends
Serenity - Codex Atlanticus
Sinbreed - Master Creator
Sonata Arctica - The Ninth Hour
Twilight Force - Heroes Of Mighty Magic
Vektor - Terminal Redux
Dit heb ik so far geluisterd/gereviewed/aangeschaft. Mooi jaar so far, top 10 gegadigden zijn Artillery, Dark Forest, Darkher, Dream Theater, Epica, Fates Warning, Fleshgod Apocalypse, Hammers Of Misfortune, Magnum, Marillion, Sonata Arctica en Vektor in ieder geval
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Re: TOP 10 van 2016
Voor mij spelen sowieso Ortega, Wolvserpent, Inter Arma, Blackstar en Vektor een rol van betekenis.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: TOP 10 van 2016
Oh manOak schreef:Holy shit, ik heb die nieuwe Mono en Russian Circles nog niet eens gechecked. Dacht ik mijn lijstje al klaar te hebben...
Die van Mono is meer melancholisch, met her en der harde riffs (gewoon hoe Mono normaal is), en de nieuwe Russian Circles is toch meer echt de harde post-metal, met zo nu en dan wat zachte momenten.
De reden dat Russian Circles hoger staat dan Mono is het bombastische gevoel wat ik krijg. Meeste albums zakken in na track no. 4 of 5, maar Russian Circles lijkt niet te stoppen met opbouwen (behalve met Overboard).
De nieuwe If These Trees Could Talk is zó fijn met de afwisseling tussen hard en zacht, maar toch consistent zijn van het harde, opbouwende spanning, en eenmaal gouden riffs hebben, maakte dit voor mij de absoluut nummer 1.
Blackstar van Bowie stond heel lang op 1, tot ongeveer augustus, maar ben daarna toch van gedachte veranderd.
Een favoriet van de nummer 1 blijft toch de enorme rust die dit nummer bevat zo ineens midden in het album, maar toch zo lekker 'catchy' blijft te klinken.
[youtube][/youtube]
Laatst gewijzigd door Bleek No. 1 op vr dec 09, 2016 2:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Hakkaa päälle pohjan poika!
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: ma mar 01, 2004 9:55 am
Re: TOP 10 van 2016
Vektor op nummer 1 en Khemmis 2 (waarom is van deze waanzinnig goede band vrijwel niks op deze site te vinden?? ) En de nummer 3 Hammers of Misfortune.
Klaar
Klaar
"if you're serious you lose" Spazztic Blurr
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25343
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2016
1. Marillion - F.E.A.R.
2. Helstar - Vampiro
3. Fates Warning - Theories Of Flight
4. Flotsam And Jetsam - Flotsam And Jetsamn
5. Anthrax - For All Kings
6. Redemption - The Art Of Loss
7. Megadeth - Dystopia
8. Anderson / Stolt - Invention Of Knowlegde
9. Sodom - Decision Day
10. Borknagar - Winter Thrice
11. Textures - Phenotype
12. Paradox - Pangea
13. Abbath - Abbath
14. Moonsorrow - Jumalten Aika
15. Wicked Maraya - Lifetime In Hell
Nu althans
2. Helstar - Vampiro
3. Fates Warning - Theories Of Flight
4. Flotsam And Jetsam - Flotsam And Jetsamn
5. Anthrax - For All Kings
6. Redemption - The Art Of Loss
7. Megadeth - Dystopia
8. Anderson / Stolt - Invention Of Knowlegde
9. Sodom - Decision Day
10. Borknagar - Winter Thrice
11. Textures - Phenotype
12. Paradox - Pangea
13. Abbath - Abbath
14. Moonsorrow - Jumalten Aika
15. Wicked Maraya - Lifetime In Hell
Nu althans
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25625
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2016
Is F.E.A.R. ook een 100/100?
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25343
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2016
Heb je al gevraagd :p Helstar was meer een statement. Superplaat dat wel. Marillion is wat mij betreft overall de plaat van t jaar.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Re: TOP 10 van 2016
Een alfabetisch lijstje van albums die tot nu toe beklijven:
Anicon – Exegeses
Ash Borer – The Irrepassible Gate
Cult of Fire – Life, Sex and Death EP
Deitus – Acta Non Verba
Gevurah – Hallelujah!
Hail Spirit Noir – Mayhem in Blue
Loth - Loth
Mysticisme – Shrines
Nadra – Allir Vegir Til Glötunar
Nox Formulae – The Hidden Paths to Black Ecstacy
Prosternatur – Abyssus Abyssum Invocat
Tardigrada – Emotionale Odnis
Torrid Husk/End split – Swallow Matewan
Tortorum – Rotten, Dead, Forgotten EP
Void Omnia – Dying Light
Zhrine – Unortheta
Anicon – Exegeses
Ash Borer – The Irrepassible Gate
Cult of Fire – Life, Sex and Death EP
Deitus – Acta Non Verba
Gevurah – Hallelujah!
Hail Spirit Noir – Mayhem in Blue
Loth - Loth
Mysticisme – Shrines
Nadra – Allir Vegir Til Glötunar
Nox Formulae – The Hidden Paths to Black Ecstacy
Prosternatur – Abyssus Abyssum Invocat
Tardigrada – Emotionale Odnis
Torrid Husk/End split – Swallow Matewan
Tortorum – Rotten, Dead, Forgotten EP
Void Omnia – Dying Light
Zhrine – Unortheta
Re: TOP 10 van 2016
Dit is het ongeveer, geen superjaar, maar wel wat goed spul.
1. The Wounded - Sunset
2. Katatonia - The Fall of Hearts
3. Blood Incantation - Starspawn
4. Gatecreeper - Sonoran Depravation
5. Svartelder - Pyres
6. Fifth To Infinity - Omnipotent Transdimensional Soulfire
7. Epitaph - Sinner Waketh
Mijn album van het jaar is een album uit 2014: Young and in the Way - When Life Comes to Death
1. The Wounded - Sunset
2. Katatonia - The Fall of Hearts
3. Blood Incantation - Starspawn
4. Gatecreeper - Sonoran Depravation
5. Svartelder - Pyres
6. Fifth To Infinity - Omnipotent Transdimensional Soulfire
7. Epitaph - Sinner Waketh
Mijn album van het jaar is een album uit 2014: Young and in the Way - When Life Comes to Death
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: TOP 10 van 2016
Zo kan ik 't ook!MadTinus schreef:
Mijn album van het jaar is een album uit 2014: Young and in the Way - When Life Comes to Death
We Lost the Sea - Departure Songs, uit 2015, en Slint - Spiderland uit '91 zijn mijn favorieten van dit jaar, maar zéker de laatste is wel errug laat om de hoek komen kijken bij mij.
Hakkaa päälle pohjan poika!
Re: TOP 10 van 2016
Dit gaat 'm waarschijnlijk worden. Een en ander kan nog een plaats opschuiven.
1. Cult Of Luna & Julie Christmas – Mariner
2. Halshug – Short Sind
3. Sinistro – Semente
4. Urfaust – Empty Space Meditation
5. Martyrdöd - List
6. Gherzen – 1917
7. Zeal And Ardor – Devil Is Fine
8. Nails – You Will Never Be One Of Us
9. Anaal Nathrakh – The Whole Of The Law
10. Oathbreaker – Rheia
1. Cult Of Luna & Julie Christmas – Mariner
2. Halshug – Short Sind
3. Sinistro – Semente
4. Urfaust – Empty Space Meditation
5. Martyrdöd - List
6. Gherzen – 1917
7. Zeal And Ardor – Devil Is Fine
8. Nails – You Will Never Be One Of Us
9. Anaal Nathrakh – The Whole Of The Law
10. Oathbreaker – Rheia
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: TOP 10 van 2016
Het fan zijn van post-rock/metal is hier vrij klein, zo te zien.
Hakkaa päälle pohjan poika!
Re: TOP 10 van 2016
If these trees komt zeker in mijn top tien. En van vijf andere platen uit jouw lijst overweeg ik om ze erin te zetten.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: TOP 10 van 2016
Zéker? Ah, kijk, dat is mooi nieuws!Bastiaan schreef:If these trees komt zeker in mijn top tien. En van vijf andere platen uit jouw lijst overweeg ik om ze erin te zetten.
Ik heb al genoeg gezeverd over ITTCT, dus het moge duidelijk wezen hoe vet deze band is.
Hakkaa päälle pohjan poika!
- innuendo
- Lult over cdtjes
- Berichten: 22680
- Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
- Locatie: Eindhoven
Re: TOP 10 van 2016
De nieuwe 40 Watt Sun is erg post-rockerig. Die komt absoluut in mijn jaarlijst.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: TOP 10 van 2016
Klopt, erg post-rockerig, maar voor mij net teveel zang. Dus elke toon zang is eigenlijk bijna zowaar een no-no, bahalve -waar ik eerder over sprak- Slint met Spiderland (uit '91)innuendo schreef:De nieuwe 40 Watt Sun is erg post-rockerig. Die komt absoluut in mijn jaarlijst.
Post-rock met juist veel tekst (waarvan een handvol wordt gesproken).
Voor de liefhebbers;
[youtube][/youtube]
of via spotify;
Hakkaa päälle pohjan poika!
- innuendo
- Lult over cdtjes
- Berichten: 22680
- Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
- Locatie: Eindhoven
Re: TOP 10 van 2016
Teveel zang, zegtie dan... Verschrikkelijk goede zanger heeft die band.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: TOP 10 van 2016
Klopt. Ook dat.innuendo schreef:Teveel zang, zegtie dan... Verschrikkelijk goede zanger heeft die band.
Maar, de muziek is net wat te meh. Ik zie het gewoon niet met dat album (maar vice versa als je mijn top 10 bekijkt, neem ik aan).
Hakkaa päälle pohjan poika!
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25625
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2016
Ik begrijp dat genre ook echt oprecht niet.Bleek No. 1 schreef:Het fan zijn van post-rock/metal is hier vrij klein, zo te zien.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: TOP 10 van 2016
Wellicht een poser-post om te posten, maar het is "de soundtrack van je leven".Lennert schreef:Ik begrijp dat genre ook echt oprecht niet.Bleek No. 1 schreef:Het fan zijn van post-rock/metal is hier vrij klein, zo te zien.
Je zit in de bus met Explosions in the Sky, het kan je kalmeren.
Je bent op een feest en iemand zet And So I Watch You From Afar op; het is knallen geblazen!
Je bent aan het studeren en wilt er echt voor gaan terwijl, zet dan Mogwai op.
Je hebt een pil op, en wilt zweven door de eigen gedachten zonder afgeleidt te worden door tekst, zet dan If These Trees Could Talk op.
Wil je janken? Dat kan ook. We Lost the Sea (en met name Departure Songs, mmmm)
etc etc.
Hakkaa päälle pohjan poika!
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25625
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2016
Ik ken het gros van die bands ook nog, maar kan er gewoon niets mee. Ik vind metalbands die flirten met het genre bij vlagen best fijn (tenzij stellen dat ik postrockinvloeden hoor bij Karnivool en Solstafir echt compleet raar is, dan trek ik dat terug), maar als geheel trekt het me niet. Ik houd teveel van zang en solo's denk ik, want ik raak hier gewoon niet door gestimuleerd.Bleek No. 1 schreef:Wellicht een poser-post om te posten, maar het is "de soundtrack van je leven".Lennert schreef:Ik begrijp dat genre ook echt oprecht niet.Bleek No. 1 schreef:Het fan zijn van post-rock/metal is hier vrij klein, zo te zien.
Je zit in de bus met Explosions in the Sky, het kan je kalmeren.
Je bent op een feest en iemand zet And So I Watch You From Afar op; het is knallen geblazen!
Je bent aan het studeren en wilt er echt voor gaan terwijl, zet dan Mogwai op.
Je hebt een pil op, en wilt zweven door de eigen gedachten zonder afgeleidt te worden door tekst, zet dan If These Trees Could Talk op.
Wil je janken? Dat kan ook. We Lost the Sea (en met name Departure Songs, mmmm)
etc etc.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: TOP 10 van 2016
Bij post-rock zijn grotendeels de nummers één grote solo, maar ik snap je punt.Lennert schreef:
Ik ken het gros van die bands ook nog, maar kan er gewoon niets mee. Ik vind metalbands die flirten met het genre bij vlagen best fijn (tenzij stellen dat ik postrockinvloeden hoor bij Karnivool en Solstafir echt compleet raar is, dan trek ik dat terug), maar als geheel trekt het me niet. Ik houd teveel van zang en solo's denk ik, want ik raak hier gewoon niet door gestimuleerd.
In mijn ogen is het meer een modernere versie van jazz. Helaas vaak (of bijna altijd) zonder saxofoon en trompetten (maar wel piano, ha!), maar het vertelt bij mij wel een verhaal, ook al wordt er geen woord gesproken of gezongen.
Hakkaa päälle pohjan poika!
Re: TOP 10 van 2016
1. Oceans of Slumber - Winter
2. Devin Townsend Project - Transcendence
3. Giraffe Tongue Orchestra - Broken Lines
4. Megadeth - Dystopia
5. Ignite - A war against you
6. Gojira - Magma
7. Textures - Phenotype
8. Headspace - All that you fear is gone
9. Sinistro - Semente
10. Départe - Failure, subside
2. Devin Townsend Project - Transcendence
3. Giraffe Tongue Orchestra - Broken Lines
4. Megadeth - Dystopia
5. Ignite - A war against you
6. Gojira - Magma
7. Textures - Phenotype
8. Headspace - All that you fear is gone
9. Sinistro - Semente
10. Départe - Failure, subside
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: TOP 10 van 2016
Sorry hoor, maar dat eeuwenoude gedreumel van Devin Townsend op 2?
Hakkaa päälle pohjan poika!
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: TOP 10 van 2016
Daarom juist.
Wellicht mis ik de wereldvreemde Devin a la Strapping-tijdperk wel gewoon.
Wellicht mis ik de wereldvreemde Devin a la Strapping-tijdperk wel gewoon.
Hakkaa päälle pohjan poika!
Re: TOP 10 van 2016
Een lange post met gelijk bij elk album een nummer van YouTube:
(subgenres van metal-archives.com gehaald.)
Net niet: Vektor, Novembre en Insomnium.
10. ZHRINE – Unortheta | Black/death metal
[youtube][/youtube]
9. The Vision Bleak – The Unknown | Gothic metal
[youtube][/youtube]
8. Dark Tranquillity – Atoma | Melodic death metal
[youtube][/youtube]
7. Borknagar - Winter Thrice | Progressive folk/black metal
[youtube][/youtube]
6. Harakiri For The Sky - III: Trauma | Melodic black metal/post-rock
[youtube][/youtube]
5. Saor – Guardians | Atmospheric folk/black metal
[youtube][/youtube]
4. Alcest -Kodama | Post-metal/shoegaze
[youtube][/youtube]
3. Be’lakor – Vessels | Melodic death metal
[youtube][/youtube]
2. Départe – Failure, Subside | Post-black/death metal
[youtube][/youtube]
1. Katatonia - The Fall of Hearts | Depressive rock
[youtube][/youtube]
Wat een tof jaar was dit. Ik heb met gemak een top 10 kunnen maken (had ik vorig jaar meer moeite mee), en heb zelfs een heel aantal gave albums geen plek kunnen geven. Met Départe, Saor, Harakiri for the Sky en ZHRINE vier bands waar ik hiervoor nog nooit van had gehoord. Départe en ZHRINE brachten hun debuutalbum uit en smaken ernstig naar meer.
(subgenres van metal-archives.com gehaald.)
Net niet: Vektor, Novembre en Insomnium.
10. ZHRINE – Unortheta | Black/death metal
[youtube][/youtube]
9. The Vision Bleak – The Unknown | Gothic metal
[youtube][/youtube]
8. Dark Tranquillity – Atoma | Melodic death metal
[youtube][/youtube]
7. Borknagar - Winter Thrice | Progressive folk/black metal
[youtube][/youtube]
6. Harakiri For The Sky - III: Trauma | Melodic black metal/post-rock
[youtube][/youtube]
5. Saor – Guardians | Atmospheric folk/black metal
[youtube][/youtube]
4. Alcest -Kodama | Post-metal/shoegaze
[youtube][/youtube]
3. Be’lakor – Vessels | Melodic death metal
[youtube][/youtube]
2. Départe – Failure, Subside | Post-black/death metal
[youtube][/youtube]
1. Katatonia - The Fall of Hearts | Depressive rock
[youtube][/youtube]
Wat een tof jaar was dit. Ik heb met gemak een top 10 kunnen maken (had ik vorig jaar meer moeite mee), en heb zelfs een heel aantal gave albums geen plek kunnen geven. Met Départe, Saor, Harakiri for the Sky en ZHRINE vier bands waar ik hiervoor nog nooit van had gehoord. Départe en ZHRINE brachten hun debuutalbum uit en smaken ernstig naar meer.
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: TOP 10 van 2016
Mooie lijst en fijn dat je er direct een playlist van hebt gemaakt. Een aantal daarvan komt ook in mijn top-10 terug. Alleen met je nummer 1 kan ik nog steeds niks, hehe. Neem aan dat je de vorige albums van Saor ook al een kans gegeven hebt, want die zijn ook niet te versmaden.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Re: TOP 10 van 2016
Thanks
Ik ben benieuwd naar de cross-over met jouw lijst en de releases die niet overeen komen.
Ik heb Roots en Aura een keer op YouTube beluisterd en dat rechtvaardigde wel een aanschaf. Dus die komen vandaag in de brievenbusNeem aan dat je de vorige albums van Saor ook al een kans gegeven hebt.
Smaken verschillen natuurlijk. Voor een Katatonia had ik voor dit album ook net even meer tijd nodig dan de laatste paar van hun. Maar uiteindelijk vind ik hem ook beter dan de laatste paar.Alleen met je nummer 1 kan ik nog steeds niks.
Ik ben benieuwd naar de cross-over met jouw lijst en de releases die niet overeen komen.
Laatst gewijzigd door Flipjack op wo dec 21, 2016 12:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Harbinger_of_death
- Berichten: 252
- Lid geworden op: do feb 07, 2008 9:52 pm
- Locatie: Wolluk
Re: TOP 10 van 2016
In willekeurige volgorde:
Epica - The Holographic Principle
Megadeth - Dystopia
Testament - Brotherhood of the snake
Helstar - Vampiro
Asphyx - Incoming death
Hawklords - Fusion
Leonard Cohen - You want it darker
Soulburn - Earthless pagan spirit
Candlemass - Death thy lover EP
Rebaelliun - The hell's decrees
Epica - The Holographic Principle
Megadeth - Dystopia
Testament - Brotherhood of the snake
Helstar - Vampiro
Asphyx - Incoming death
Hawklords - Fusion
Leonard Cohen - You want it darker
Soulburn - Earthless pagan spirit
Candlemass - Death thy lover EP
Rebaelliun - The hell's decrees
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo mei 13, 2009 6:08 pm
Re: TOP 10 van 2016
Niet perse deze volgorede, maar lekkere plaatjes dit jaar.
Brujeria, Scour, Ringworm, Crowbar, Planes mistaken for stars, 13 Steps, Embalmer, Cattle decapitation, Asphyx, en als absolute topper ZAO..
Brujeria, Scour, Ringworm, Crowbar, Planes mistaken for stars, 13 Steps, Embalmer, Cattle decapitation, Asphyx, en als absolute topper ZAO..
Re: TOP 10 van 2016
Cattle Decapitation was vorig jaar
Re: TOP 10 van 2016
@Bleek, hier zit ook mooi spul tussen: http://arcticdrones.com/staff-picks/pos ... ases-2016/
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'
-
- Berichten: 471
- Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am
Re: TOP 10 van 2016
1. Chthe'ilist - Le dernier crépuscule.
2. Soulburn - Earthless Pagan Spirit.
3. Trap Them - Crown Feral.
4. Centinex - Doomsday Rituals.
5. Destroyer 666 - Wildfire.
6. Sentient Horror - Ungodly Forms
7. Darkthrone - Arctic Thunder.
8. Asphyx - Incoming Death.
9. Mithras - On Strange Loops.
10. Megadeth - Dystopia.
Blood incantation - Starspawn en Gatecreeper - Sonoran Depravation staan nog in bestelling en zouden mogelijke kanshebbers kunnen zijn.
Eervolle vermeldingen voor Interment, Ripper, Bombs of Hades, Entrapment, Krypts, Desaster, Epitaph de EP's van Dead Congregation, Cadeveric Fumes en de spilt van Pentacle en Sadistic Intent.
2016 was een leuk jaar maar voor mij geen fantastisch jaar qua releases. Vooral genoten van de vele re-releases van o.a. VIC records en The Crypt en het verder complementeren van mijn Centinex verzameling.
2. Soulburn - Earthless Pagan Spirit.
3. Trap Them - Crown Feral.
4. Centinex - Doomsday Rituals.
5. Destroyer 666 - Wildfire.
6. Sentient Horror - Ungodly Forms
7. Darkthrone - Arctic Thunder.
8. Asphyx - Incoming Death.
9. Mithras - On Strange Loops.
10. Megadeth - Dystopia.
Blood incantation - Starspawn en Gatecreeper - Sonoran Depravation staan nog in bestelling en zouden mogelijke kanshebbers kunnen zijn.
Eervolle vermeldingen voor Interment, Ripper, Bombs of Hades, Entrapment, Krypts, Desaster, Epitaph de EP's van Dead Congregation, Cadeveric Fumes en de spilt van Pentacle en Sadistic Intent.
2016 was een leuk jaar maar voor mij geen fantastisch jaar qua releases. Vooral genoten van de vele re-releases van o.a. VIC records en The Crypt en het verder complementeren van mijn Centinex verzameling.
Dominion of Darkness.
- fetuskiller
- Berichten: 14316
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2016
Album Top 15
01. Behexen - The Poisonous Path
02. Panphage - Drengskapr
03. Bestial Raids - Master Satan's Witchery
04. Candelabrum - Necrotelepathy
05. Irkallian Oracle - Apollyon
06. Antimateria - Valo Aikojen Takaa
07. Void Meditation Cult - Utter The Tongue Of The Dead
08. Dark Fury - This Story Happened Before
09. Kawir - Πάτερ 'Ηλιε Μήτερ Σελάνα
10. Demoniac - Malleus Christianitatis
11. Forteresse - Thèmes Pour La Rébellion
12. Azaxul - The Fleshly Tomb
13. Caveman Cult - Savage War Is Destiny
14. Antaeus - Condemnation
15. Ancestors Blood - Hyperborea
Honorable Mentions:
01. Infernal Curse - Apocalipsis
02. Sad - Utter Nihil Worship
03. Altarage - NIHL
04. Hostium - The Bloodwine Of Satan
05. Front - Iron Overkill
06. Chthe'ilist - Le Dernier Crépuscule
EP/Demo/Split Top 10
01. Eucharist - Endarkenment (EP)
02. Mooncitadel - As Nightwind Embraced And The Shadows Caressed (Demo)
03. Nokturnal Mortum & Graveland - The Spirit Never Dies (Split)
04. Naðra - Form (EP)
05. Circle Of Dawn - I (Demo)
06. Infamous & Gratzug - Split
07. Celestial Grave - Burial Ground Trance (Demo)
08. Sielunvihollinen - Tuhontuoja (Demo)
09. QRIXKUOR - Three Devil's Dance (EP)
10. Ithaqua - The Black Mass Sabbath Pulse (EP)
Live Top 10
01. Goatmoon @ Hot Shower Olympia, Milano ITA
02. Skepticism @ Roadburn Festival, Tilburg
03. Mysticum @ Chaos Descends Festival, Crispendorf DE
04. Profanatica @ Prague Death Mass III, Prague CZ
05. Rebirth Of Nefast @ Oration MMXVI, Reykjavík ICE
06. Revenge @ Netherlands Deathfest, Tilburg
07. Nuclearhammer @ Nuclear War Now! Fest V, Berlin DE
08. Varathron @ Nuclear War Now! Fest V, Berlin DE
09. Meshuggah @ 013, Tilburg
10. Black Cilice @ Db's, Utrecht
01. Behexen - The Poisonous Path
02. Panphage - Drengskapr
03. Bestial Raids - Master Satan's Witchery
04. Candelabrum - Necrotelepathy
05. Irkallian Oracle - Apollyon
06. Antimateria - Valo Aikojen Takaa
07. Void Meditation Cult - Utter The Tongue Of The Dead
08. Dark Fury - This Story Happened Before
09. Kawir - Πάτερ 'Ηλιε Μήτερ Σελάνα
10. Demoniac - Malleus Christianitatis
11. Forteresse - Thèmes Pour La Rébellion
12. Azaxul - The Fleshly Tomb
13. Caveman Cult - Savage War Is Destiny
14. Antaeus - Condemnation
15. Ancestors Blood - Hyperborea
Honorable Mentions:
01. Infernal Curse - Apocalipsis
02. Sad - Utter Nihil Worship
03. Altarage - NIHL
04. Hostium - The Bloodwine Of Satan
05. Front - Iron Overkill
06. Chthe'ilist - Le Dernier Crépuscule
EP/Demo/Split Top 10
01. Eucharist - Endarkenment (EP)
02. Mooncitadel - As Nightwind Embraced And The Shadows Caressed (Demo)
03. Nokturnal Mortum & Graveland - The Spirit Never Dies (Split)
04. Naðra - Form (EP)
05. Circle Of Dawn - I (Demo)
06. Infamous & Gratzug - Split
07. Celestial Grave - Burial Ground Trance (Demo)
08. Sielunvihollinen - Tuhontuoja (Demo)
09. QRIXKUOR - Three Devil's Dance (EP)
10. Ithaqua - The Black Mass Sabbath Pulse (EP)
Live Top 10
01. Goatmoon @ Hot Shower Olympia, Milano ITA
02. Skepticism @ Roadburn Festival, Tilburg
03. Mysticum @ Chaos Descends Festival, Crispendorf DE
04. Profanatica @ Prague Death Mass III, Prague CZ
05. Rebirth Of Nefast @ Oration MMXVI, Reykjavík ICE
06. Revenge @ Netherlands Deathfest, Tilburg
07. Nuclearhammer @ Nuclear War Now! Fest V, Berlin DE
08. Varathron @ Nuclear War Now! Fest V, Berlin DE
09. Meshuggah @ 013, Tilburg
10. Black Cilice @ Db's, Utrecht
Re: TOP 10 van 2016
Ja. Live Top 10. Ook altijd leuk.
1. Tørsö – K-Town Festival, Kopenhagen
2. Cult Of Luna & Julie Christmas – De Kreun, Kortrijk
3. King Diamond – Fortarock, Nijmegen
4. Cult Of Luna – Roadburn, Tilburg
5. Sinistro – De Kreun, Kortrijk
6. Carcass – Into The Grave, Leeuwarden
7. Dying Fetus – Stonehenge, Steenwijk
8. Anthrax – Dynamo Open Air, Eindhoven
9. Atari Teenage Riot – Bloodshed Festival, Eindhoven
10. Misþyrming - Roadburn, Tilburg
1. Tørsö – K-Town Festival, Kopenhagen
2. Cult Of Luna & Julie Christmas – De Kreun, Kortrijk
3. King Diamond – Fortarock, Nijmegen
4. Cult Of Luna – Roadburn, Tilburg
5. Sinistro – De Kreun, Kortrijk
6. Carcass – Into The Grave, Leeuwarden
7. Dying Fetus – Stonehenge, Steenwijk
8. Anthrax – Dynamo Open Air, Eindhoven
9. Atari Teenage Riot – Bloodshed Festival, Eindhoven
10. Misþyrming - Roadburn, Tilburg
- Marcel Hubregtse
- Berichten: 638
- Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2016
1. 40 Watt Sun - Wider Than The Sky
2. Blood Incantation - Starspawn
3. Vanhelgd – Temple of Phobos
4. Ortega - Sacred States
5. Void Meditation Cult - Utter The Tongue Of The Dead
6. Ggu:ll – Dwaling
7. Howls Of Ebb - Cursus Impasse: The Pendlomic Vows
8. Krypts – Remnants of Expansion
9. Lycus - Chasms
10.Entrapment - Through Realms Unseen
11.Spirit Adrift – Chained To Oblivion
12.Zeal And Ardor - Devil Is Fine
13.Soulburn - Earthless Pagan Spirit
14.Urfaust - Empty Space Meditation
15.Worshipper - Shadow Hymns
2. Blood Incantation - Starspawn
3. Vanhelgd – Temple of Phobos
4. Ortega - Sacred States
5. Void Meditation Cult - Utter The Tongue Of The Dead
6. Ggu:ll – Dwaling
7. Howls Of Ebb - Cursus Impasse: The Pendlomic Vows
8. Krypts – Remnants of Expansion
9. Lycus - Chasms
10.Entrapment - Through Realms Unseen
11.Spirit Adrift – Chained To Oblivion
12.Zeal And Ardor - Devil Is Fine
13.Soulburn - Earthless Pagan Spirit
14.Urfaust - Empty Space Meditation
15.Worshipper - Shadow Hymns
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.
Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996
Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: TOP 10 van 2016
Hey, thanks!Bastiaan schreef:@Bleek, hier zit ook mooi spul tussen: http://arcticdrones.com/staff-picks/pos ... ases-2016/
Oeh, shit, ik heb de nieuwe Yndi Halda gemist?! Kut.
Voor de rest nog veel te ontdekken, dat zeker!
Hakkaa päälle pohjan poika!
Re: TOP 10 van 2016
Ik weet niet of het komt omdat 2016 nou zo'n ontzettend goed jaar was wat muziek betreft of omdat ik meer muziek luister doordat ik dagelijks 2 uur forens maar ik heb dit lijstje samengesteld uit zeker 40 albums die ik zeer de moeite waard vond:
1. Virus - Memento Collider
2. Urfaust - Empty Space Meditation
3. Salem's Pot - Pronounce This!
4. Gong - Rejoice! I'm Dead!
5. Trap Them - Crown Feral
6. Deathspell Omega - The Synarchy of Molten Bones
7. Dälek - Asphalt for Eden
8. Birth of Joy - Get Well
9. Oathbreaker - Rheia
10. Hexvessel - When We Are Death
1. Virus - Memento Collider
2. Urfaust - Empty Space Meditation
3. Salem's Pot - Pronounce This!
4. Gong - Rejoice! I'm Dead!
5. Trap Them - Crown Feral
6. Deathspell Omega - The Synarchy of Molten Bones
7. Dälek - Asphalt for Eden
8. Birth of Joy - Get Well
9. Oathbreaker - Rheia
10. Hexvessel - When We Are Death
Re: TOP 10 van 2016
1. Marillion - F.E.A.R.
2. Oceans of Slumber - Winter
3. Katatonia - The Fall of Hearts
4. Omnium Gatherum - Grey Heavens
5. The Neal Morse Band - The Similitude of a Dream
6. Borknagar - Winter Thrice
7. Sahg - Memento Mori
8. Insomnium - Winter's Gate
9. Witherscape - The Northern Sanctuary
10. Myrath - Legacy
2. Oceans of Slumber - Winter
3. Katatonia - The Fall of Hearts
4. Omnium Gatherum - Grey Heavens
5. The Neal Morse Band - The Similitude of a Dream
6. Borknagar - Winter Thrice
7. Sahg - Memento Mori
8. Insomnium - Winter's Gate
9. Witherscape - The Northern Sanctuary
10. Myrath - Legacy
Re: TOP 10 van 2016
Zo, dit is hem uiteindelijk geworden.
1. Devin Townsend Project - Transcendence
2. Oceans Of Slumber - Winter
3. Textures - Phenotype
4. Gojira - Magma
5. Jinjer - King of Everything
6. Meshuggah - The Violent Sleep of Reason
7. Dillinger Escape Plan - Dissocation
8. Ihsahn - Arktis
9. Opeth - Sorceress
10. Obscura - Akroasis
1. Devin Townsend Project - Transcendence
2. Oceans Of Slumber - Winter
3. Textures - Phenotype
4. Gojira - Magma
5. Jinjer - King of Everything
6. Meshuggah - The Violent Sleep of Reason
7. Dillinger Escape Plan - Dissocation
8. Ihsahn - Arktis
9. Opeth - Sorceress
10. Obscura - Akroasis
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Re: TOP 10 van 2016
Top 10 Albums 2016:
1. Hammers Of Misfortune - Dead Revolution (Authentiek en tegelijkertijd vreemd klinkende heavy metal, met échte liedjes) https://hammersofmisfortune.bandcamp.com/
2. In The Woods... - Pure (Vergeten Noorse avant-garde meesters keren terug, met een flinke dosis epic doom en elektronische psychedelica)
3. Dark Forest - Beyond The Veil (Doet post-1999 Maiden beter dan Maiden zelf. Beste opbeurende powermetal sinds HammerFall) https://darkforest-uk.bandcamp.com/
4. Blood Ceremony - Lord Of Misrule (Ieder nummer fluit je spontaan mee, melodieuzer en memorabeler dan ooit, deze Canadese 'occult rockers') http://www.riseaboverecords.com/shop/lord-of-misrule/
5. Vektor - Terminal Redux (Zet de eerbiedwaardige techthrash-traditie van bands als Realm, Coroner en Anacrusis voort)
6. Cobalt - Slow Forever (Black Thrash Tool)
7. Lotus Thief - Gramarye (Epische gestuwde psychedelische occult doom, met etherisch-klinkende zangeres)
8. Hail Spirit Noir! - Mayhem In Blue (Vaagjes vergelijkbaar met Hammers of Misfortune, als een soort van Nachtmystium die verder naar de psychedelische en progressieve jaren '70 zijn afgezakt) https://hailspiritnoir.bandcamp.com/
9. Quicksand Dream - Beheading Tyrants (Tweede album van een vergeten Zweedse band. Voer voor fans van Slough Feg, Dawbringer, Hammers Of Misfortune en New Light Choir) https://quicksanddream.bandcamp.com/
10. Eerie - Eerie (Klinkt alsof je naar een vergeten album uit late jaren '80 luistert. Mix tussen Trouble, NOWBHM en meer conventionele stoner doom. Lekker)
Bands die over een aantal jaren in retroperspectief een plaatsje in bovenstaande lijst zouden kunnen veroveren: Messa - Belfry (minimalistische, maar melodieuze doom uit Italië met een ongewoon getalenteerde zangeres), Ash Borer- The Irrepassable Gate (niet zo goed als z'n voorganger), Blaak Heat - Shifting Mirrors (behoorlijk psychedelische, maar toegankelijke stoner met een pseudo-Midden Oosterse sfeer), Eternal Champion - The Armor Of Ire (eerlijke Amerikaanse epic/heavy metal), Perturbator - The Uncanny Valley (electronica met metal-sfeer en niveau).
Top EP's 2016:
Ongewoon veel goede EP's dit jaar, zoals:
1. Iotunn - The Wizard Falls (Heropleving van harde, ijzersterke powermetal van niveau klassieke BG en IE, uit Noorwegen) https://iotunn.bandcamp.com/releases
2. Watchtower - Concepts Of Math: Book One (Luister dit ook maar eens, Vektor-fans)
3. Voivod - Post Society (Streeft qua kwaliteit het ijzersterke comebackalbum van een paar jaar terug voorbij)
4. Solstice - To Sol A Thane (Drie kleine meesterwerkjes, het beste qua epic doom dit jaar, vooral dat stemmige rustige nummer!)
5. Dawnbringer - XX (Sluitstuk van Chris Blacks epic metal-project. Jammer, maar gelukkig weer absoluut de moeite waard)
Top Optredens 2016:
1. Blind Guardian - Lucky, Rijssen (Intens, onoverwinnelijk en boven je zelf uitstijgen)
2. Dool - Cul De Sac, Roadburn Tilburg (Zelfde als hierboven, alleen met nummers die je nog nooit eerder hebt gehoord)
3. Death Alley - Sniester Festival, Den Haag (Zweet, haren, bier en heel veel mensen: bewijs dat rock 'n roll leeft in NL)
4. Dool - Into The Void Festival, Leeuwarden (Niet minder dan op Roadburn, alleen was het verassingeffect er vanaf)
5. Anthrax - Dynamo Metalfest, Eindhoven (Fijn weerzien met een van de beste livebands ooit)
6. Metal Church - Dynamo Metalfest, Eindhoven (Ibidem)
1. Hammers Of Misfortune - Dead Revolution (Authentiek en tegelijkertijd vreemd klinkende heavy metal, met échte liedjes) https://hammersofmisfortune.bandcamp.com/
2. In The Woods... - Pure (Vergeten Noorse avant-garde meesters keren terug, met een flinke dosis epic doom en elektronische psychedelica)
3. Dark Forest - Beyond The Veil (Doet post-1999 Maiden beter dan Maiden zelf. Beste opbeurende powermetal sinds HammerFall) https://darkforest-uk.bandcamp.com/
4. Blood Ceremony - Lord Of Misrule (Ieder nummer fluit je spontaan mee, melodieuzer en memorabeler dan ooit, deze Canadese 'occult rockers') http://www.riseaboverecords.com/shop/lord-of-misrule/
5. Vektor - Terminal Redux (Zet de eerbiedwaardige techthrash-traditie van bands als Realm, Coroner en Anacrusis voort)
6. Cobalt - Slow Forever (Black Thrash Tool)
7. Lotus Thief - Gramarye (Epische gestuwde psychedelische occult doom, met etherisch-klinkende zangeres)
8. Hail Spirit Noir! - Mayhem In Blue (Vaagjes vergelijkbaar met Hammers of Misfortune, als een soort van Nachtmystium die verder naar de psychedelische en progressieve jaren '70 zijn afgezakt) https://hailspiritnoir.bandcamp.com/
9. Quicksand Dream - Beheading Tyrants (Tweede album van een vergeten Zweedse band. Voer voor fans van Slough Feg, Dawbringer, Hammers Of Misfortune en New Light Choir) https://quicksanddream.bandcamp.com/
10. Eerie - Eerie (Klinkt alsof je naar een vergeten album uit late jaren '80 luistert. Mix tussen Trouble, NOWBHM en meer conventionele stoner doom. Lekker)
Bands die over een aantal jaren in retroperspectief een plaatsje in bovenstaande lijst zouden kunnen veroveren: Messa - Belfry (minimalistische, maar melodieuze doom uit Italië met een ongewoon getalenteerde zangeres), Ash Borer- The Irrepassable Gate (niet zo goed als z'n voorganger), Blaak Heat - Shifting Mirrors (behoorlijk psychedelische, maar toegankelijke stoner met een pseudo-Midden Oosterse sfeer), Eternal Champion - The Armor Of Ire (eerlijke Amerikaanse epic/heavy metal), Perturbator - The Uncanny Valley (electronica met metal-sfeer en niveau).
Top EP's 2016:
Ongewoon veel goede EP's dit jaar, zoals:
1. Iotunn - The Wizard Falls (Heropleving van harde, ijzersterke powermetal van niveau klassieke BG en IE, uit Noorwegen) https://iotunn.bandcamp.com/releases
2. Watchtower - Concepts Of Math: Book One (Luister dit ook maar eens, Vektor-fans)
3. Voivod - Post Society (Streeft qua kwaliteit het ijzersterke comebackalbum van een paar jaar terug voorbij)
4. Solstice - To Sol A Thane (Drie kleine meesterwerkjes, het beste qua epic doom dit jaar, vooral dat stemmige rustige nummer!)
5. Dawnbringer - XX (Sluitstuk van Chris Blacks epic metal-project. Jammer, maar gelukkig weer absoluut de moeite waard)
Top Optredens 2016:
1. Blind Guardian - Lucky, Rijssen (Intens, onoverwinnelijk en boven je zelf uitstijgen)
2. Dool - Cul De Sac, Roadburn Tilburg (Zelfde als hierboven, alleen met nummers die je nog nooit eerder hebt gehoord)
3. Death Alley - Sniester Festival, Den Haag (Zweet, haren, bier en heel veel mensen: bewijs dat rock 'n roll leeft in NL)
4. Dool - Into The Void Festival, Leeuwarden (Niet minder dan op Roadburn, alleen was het verassingeffect er vanaf)
5. Anthrax - Dynamo Metalfest, Eindhoven (Fijn weerzien met een van de beste livebands ooit)
6. Metal Church - Dynamo Metalfest, Eindhoven (Ibidem)
Re: TOP 10 van 2016
Ja? Is ie echt zo goed? Ik heb hem nu al heel wat keren geluisterd en weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden. Toch zet ik hem iedere keer weer op. Is ie zo goed als HeArt of the ages? Of als Strange in Stereo?Kees schreef: 2. In The Woods... - Pure (Vergeten Noorse avant-garde meesters keren terug, met een flinke dosis epic doom en elektronische psychedelica)
Ook wel jammer dat op de metalfan-website helemaal niets is terug te vinden van In the woods (op 1 nieuwsberichtje dat er een cd gaat komen na).
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸
Re: TOP 10 van 2016
Als sluimerende recensent zou ik eigenlijk een recensie moeten schrijven, dus ook mijn fout....
Ja, ik vind het album inderdaad zo goed. Heb ook lang zitten denken hem op nr.1 te zetten, maar het Hammers-album toch net iets sterker. 'Pure' is niet zo eigenzinnig als zijn voorganger en ik mis de zangeres, maar de nieuwe zanger maakt een hoop goed met zijn bombastische zanglijnen. Ook het spacey-sfeertje en de invloeden van epische doom (zie While Heaven Wept) bevallen mij erg goed, maar dat komt ook omdat ik van nature meer aan het power/doom-spectrum van metal zit.
Ja, ik vind het album inderdaad zo goed. Heb ook lang zitten denken hem op nr.1 te zetten, maar het Hammers-album toch net iets sterker. 'Pure' is niet zo eigenzinnig als zijn voorganger en ik mis de zangeres, maar de nieuwe zanger maakt een hoop goed met zijn bombastische zanglijnen. Ook het spacey-sfeertje en de invloeden van epische doom (zie While Heaven Wept) bevallen mij erg goed, maar dat komt ook omdat ik van nature meer aan het power/doom-spectrum van metal zit.
Re: TOP 10 van 2016
dit vraagt dus om je terugkeer!Kees schreef:Als sluimerende recensent zou ik eigenlijk een recensie moeten schrijven, dus ook mijn fout....
Re: TOP 10 van 2016
Ik ervaar het maken van een top 10 jaarlijks als een haast onmogelijke taak. Niet alleen omdat ik veel goeds, maar vooral zo ontzettend veel niét gehoord heb: ik houd de nieuwe releases telkens weer minder goed bij dan ik me aan het begin van het jaar voorneem en heb nu nog een flinke ‘nog te luisteren releases uit 2016’-lijst liggen die ik gedurende de kerstvakantie vast niet helemaal af kan werken. Komt bij dat ik dit jaar wat minder met metal bezig ben geweest: Ik heb absoluut geen last van metalmoeheid en het is wat mij betreft nog steeds het enige legitieme gespreksonderwerp ( ), maar ik begin muziek luisteren steeds meer als een moment van ontspanning en ontsnapping te zien en val daardoor steeds meer terug op dingen waar ik al vertrouwd mee ben.
Er waren dit jaar gevestigde, favoriete namen die 'gewoon weer' goede albums afleverden, interessante nieuwkomers en bands waar ik voorheen geen grote klik had, maar wier nieuwe albums me onverwacht goed bevielen (Meshuggah, Anaal Nathrakh). Ik houd het, om het mezelf makkelijk te maken, maar op een top 5 van favorieten. Belangrijkste selectiecriterium was de vraag of ik denk er na dit jaar nog naar te luisteren. Met toelichting:
1. Vektor - Terminal Redux. Het album dat een van de meest stilstaande metalgenres, namelijk thrash metal, weet te revitaliseren.
2. Abbath – Abbath. Abbath neemt op overtuigende wijze revanche voor het erg matige laatste album van Immortal. Benieuwd of zijn oude bandmaatjes Demonaz en Horgh hier in 2017 aan kunnen tippen!
3. Blood Incantation – Starspawn. Originele en totaal overweldigende death metal. Een combinatie van Morbid Angel, Demilich, Immolation en Death ten tijde van Human. Zowel smerig als intelligent en episch. Als deathmetalband je debuutplaat beginnen met een nummer van 13 minuten, je moet het maar durfen!
4. Dark Funeral - Where Shadows Forever Reign. Onverwacht goed! Een van de beste uit de carrière van de band.
5. Deströyer 666 – Wildfire. Frontman KK Warslut kwam dit jaar in het metalnieuws vanwege enkele incorrecte en onbeschofte gedragingen en uitlatingen. Het nieuwe album van zijn Deströyer 666 knalt er gelukkig even onbeschoft hard in: een nagenoeg perfect huwelijk tussen black en thrash metal, extreem maar met een pakkende oldschool-drive. Ik reken Wildfire tot het betere werk van deze favoriete band!
Er waren dit jaar gevestigde, favoriete namen die 'gewoon weer' goede albums afleverden, interessante nieuwkomers en bands waar ik voorheen geen grote klik had, maar wier nieuwe albums me onverwacht goed bevielen (Meshuggah, Anaal Nathrakh). Ik houd het, om het mezelf makkelijk te maken, maar op een top 5 van favorieten. Belangrijkste selectiecriterium was de vraag of ik denk er na dit jaar nog naar te luisteren. Met toelichting:
1. Vektor - Terminal Redux. Het album dat een van de meest stilstaande metalgenres, namelijk thrash metal, weet te revitaliseren.
2. Abbath – Abbath. Abbath neemt op overtuigende wijze revanche voor het erg matige laatste album van Immortal. Benieuwd of zijn oude bandmaatjes Demonaz en Horgh hier in 2017 aan kunnen tippen!
3. Blood Incantation – Starspawn. Originele en totaal overweldigende death metal. Een combinatie van Morbid Angel, Demilich, Immolation en Death ten tijde van Human. Zowel smerig als intelligent en episch. Als deathmetalband je debuutplaat beginnen met een nummer van 13 minuten, je moet het maar durfen!
4. Dark Funeral - Where Shadows Forever Reign. Onverwacht goed! Een van de beste uit de carrière van de band.
5. Deströyer 666 – Wildfire. Frontman KK Warslut kwam dit jaar in het metalnieuws vanwege enkele incorrecte en onbeschofte gedragingen en uitlatingen. Het nieuwe album van zijn Deströyer 666 knalt er gelukkig even onbeschoft hard in: een nagenoeg perfect huwelijk tussen black en thrash metal, extreem maar met een pakkende oldschool-drive. Ik reken Wildfire tot het betere werk van deze favoriete band!
- MetalDelight
- Berichten: 801
- Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
- Locatie: Burgum FRL
Re: TOP 10 van 2016
In willekeurige volgorde:
Last In Line - S/T
DGM - The Passage
Attacker - Sins Of The World
Opeth - Sorceress
Megadeth - Dystopia
Myrath - Legacy
Textures - Phenotype
Witherscape - The Northern Sanctuary
Vicious Rumors - Concussion Protocol
Paradox - Pangea
Eervolle vermeldingen voor Flotsam & Jetsam (S/T) en Anthrax (For All Kings).
Last In Line - S/T
DGM - The Passage
Attacker - Sins Of The World
Opeth - Sorceress
Megadeth - Dystopia
Myrath - Legacy
Textures - Phenotype
Witherscape - The Northern Sanctuary
Vicious Rumors - Concussion Protocol
Paradox - Pangea
Eervolle vermeldingen voor Flotsam & Jetsam (S/T) en Anthrax (For All Kings).