TOP 10 van 2016
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25343
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2016
Ben erg benieuwd naar Attacker. Zal hier eerdaags wel op de mat vallen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- MetalDelight
- Berichten: 801
- Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
- Locatie: Burgum FRL
Re: TOP 10 van 2016
Ik heb een bericht gestuurd naar het label (Metal On Metal) die de cd uitbrengt maar geen response van ze gekregen.
De cd dan maar anders gekocht. Jammer want had ook wel een shirt gewild (in een bundle met de cd).
De cd dan maar anders gekocht. Jammer want had ook wel een shirt gewild (in een bundle met de cd).
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
- Berichten: 8449
- Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
- Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo
Re: TOP 10 van 2016
Je moet het eens live meemaken. Meestal intenser dan welk metalconcert dan ook.Lennert schreef:Ik begrijp dat genre ook echt oprecht niet.Bleek No. 1 schreef:Het fan zijn van post-rock/metal is hier vrij klein, zo te zien.
לֹא אעבוד
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: TOP 10 van 2016
Ik heb bij bijv. And So I Watch You From Afar wel het meeste gevoeld, maar zij zijn technisch meer richting de party/metal-mode.AmnesJAn schreef:Je moet het eens live meemaken. Meestal intenser dan welk metalconcert dan ook.Lennert schreef:Ik begrijp dat genre ook echt oprecht niet.Bleek No. 1 schreef:Het fan zijn van post-rock/metal is hier vrij klein, zo te zien.
Nou, dat met 2 goede vrienden erbij, en paar pilsjes, dan gaat het wel lekker qua gemoedstoestand (kan ook makkelijk zonder een druppel op, daar niet van).
Maar een Mogwai, of een If These Trees Could Talk live? Man, sensatie waar je U tegen zegt.
Hakkaa päälle pohjan poika!
Re: TOP 10 van 2016
2016 was voor mij een geweldig muziekjaar. Mijn top 10 is samengesteld uit de vele goede platen die ik dit jaar heb gehoord. Belangrijkste criteria voor mij: welke albums heb ik het meest geluisterd? Van welke albums verwacht ik dat deze over een langere periode tot mijn favorieten blijven behoren?
1. Cult of Luna and Julie Christmas- Mariner
2. Borknagar- Winter Thrice
3. The Wounded- Sunset
4. Urfaust- Empty Space Meditation
5. Conan- Revengeance
6. Dark Funeral- Where Shadows Forever Reign
7. If These Trees Could Talk- The Bones of a Dying World
8. In the Woods- Pure
9. Oathbreaker- Rheia
10. Alcest- Kodama
1. Cult of Luna and Julie Christmas- Mariner
2. Borknagar- Winter Thrice
3. The Wounded- Sunset
4. Urfaust- Empty Space Meditation
5. Conan- Revengeance
6. Dark Funeral- Where Shadows Forever Reign
7. If These Trees Could Talk- The Bones of a Dying World
8. In the Woods- Pure
9. Oathbreaker- Rheia
10. Alcest- Kodama
Laatst gewijzigd door arjans op wo dec 28, 2016 5:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25343
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2016
Ja, die Borknagar is ook erg goed gelukt. Al vind ik Urd denk ik toch sterker. Kan nog veranderen, natuurlijk. Dark Funeral is eveneens sterk ja. De muziek van de heren is gesneden koek en structureel vrij toegankelijk, maar eigenlijk elke luisterbeurt weer boeiend. Wel tof dat ze wat meer terugvallen op melodieuze riffs. Maar ik heb Dark Funeral eigenlijk nooit op een slecht album kunnen betrappen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25625
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2016
Ik heb meerdere post-rock optredens gezien op Into The Void en in de Baroeg, het is gewoon echt niet mijn ding.AmnesJAn schreef:Je moet het eens live meemaken. Meestal intenser dan welk metalconcert dan ook.Lennert schreef:Ik begrijp dat genre ook echt oprecht niet.Bleek No. 1 schreef:Het fan zijn van post-rock/metal is hier vrij klein, zo te zien.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- XnegativeX
- Berichten: 15008
- Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
- Locatie: Rijssen
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2016
Oak - Lighthouse
Katatonia - The fall of hearts
40 watt sun - Wider than the sky
Dark suns - Everchild
Dodenkrocht - Flesh tones
Coldworld - Autumn
The Wounded - Sunset
Insomnium - Winter's gate
Khemmis - Hunted
Architects - All our gods have abandoned us
Cult of luna & Julie Christmas - Mariner
Redemption - The art of loss
Winterhorde - Maestro
Oceans of slumber - Winter
Haken - Affinity
Deathspell omega - The synarchy of molten bones
Bayside - Vacancy
La coka nostra - To thine own self be true
Theocracy - Ghost ship
In the woods - Pure
Katatonia - The fall of hearts
40 watt sun - Wider than the sky
Dark suns - Everchild
Dodenkrocht - Flesh tones
Coldworld - Autumn
The Wounded - Sunset
Insomnium - Winter's gate
Khemmis - Hunted
Architects - All our gods have abandoned us
Cult of luna & Julie Christmas - Mariner
Redemption - The art of loss
Winterhorde - Maestro
Oceans of slumber - Winter
Haken - Affinity
Deathspell omega - The synarchy of molten bones
Bayside - Vacancy
La coka nostra - To thine own self be true
Theocracy - Ghost ship
In the woods - Pure
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Re: TOP 10 van 2016
01. Cryptoblast - a Dawn Unforgettable
02. Valkhýmsnær - Imperceivable Code
03. Riders of the Storm - Girkomsweld
04. Duchess of Blood - 6509
05. Nihilistic Void - Emptied of Nothingness
06. Black Trance - White Dungeons
07. Lair of Fire - Ruptured
08. §kųľş - Mgtyfrzæ
09. Hell Kittens - Meow or Never
10. Destiny Uknown (ITA) - LKWSDFJHWURTT
02. Valkhýmsnær - Imperceivable Code
03. Riders of the Storm - Girkomsweld
04. Duchess of Blood - 6509
05. Nihilistic Void - Emptied of Nothingness
06. Black Trance - White Dungeons
07. Lair of Fire - Ruptured
08. §kųľş - Mgtyfrzæ
09. Hell Kittens - Meow or Never
10. Destiny Uknown (ITA) - LKWSDFJHWURTT
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25343
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2016
Het grapje van nep-albums heb je al een keer eerder uitgehaald. De lol is er nu wel vanaf.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Re: TOP 10 van 2016
Maar het is wel een goede nep-lijst. Als jij niet had gezegd dat het nep was, dan was het me niet opgevallen denk ik. Het metalgenre is onorgineel en clichematig genoeg om een band als Nihilistic Void met bijbehorende belachelijke albumtitel voort te brengen.
Heerlijk Helder Taalloeder
Re: TOP 10 van 2016
Jeroen schreef:Het grapje van nep-albums heb je al een keer eerder uitgehaald. De lol is er nu wel vanaf.
eigenlijk wel bij alles wat hij post.
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: TOP 10 van 2016
Moest wel even lachen om deze twee.Appelflap schreef:05. Nihilistic Void - Emptied of Nothingness
09. Hell Kittens - Meow or Never
Mijn top 10 volgt hopelijk dit jaar nog, nog even tig top-10 lijstjes van andere mensen doornemen.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- cataclysm child
- Berichten: 7664
- Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
- Locatie: leuven
Re: TOP 10 van 2016
1. Glorior Belli – Sundown (The Flock That Welcomes)
2. Anaal Nathrakh – The Whole of The Law
3. Eye of Solitude – Cenotaph
4. Tardigrada – Emotionale Ödnis
5. Urfaust – Empty Space Meditation
6. Deathspell Omega – The Synarchy of Molten Bones
7. Wardruna – Runaljod – Ragnarok
8. Spire – Entropy
9. Cult of Luna and Julie Christmas – Mariner
10. Nails – You Will Never Be One Of Us
11. Inverloch – Distance/Collapsed
12. Battle Dagorath – I-Dark Dragons of The Cosmos
13. Moonsorrow – Jumalten Aika
14. Desaster – The Oath of An Iron Ritual
15. Conan – Revengeance
16. SubRosa – For This We Fought The Battle of Ages
17. Klimt 1918 – Sentimentale Jugend
18. Graves at Sea – The Curse That Is
19. Deströyer 666 – Wildfire
20. The Vision Bleak – The Unknown
Helaas geen plaats voor Inquisition, Départe, Ulcerate, Saor en ColdWorld wegens nog niet in m'n bezit.
Ook erg goed, maar vielen net buiten de top-20: Sodom, Oathbreaker, Darkthrone, Perturbator, Dark Funeral.
2. Anaal Nathrakh – The Whole of The Law
3. Eye of Solitude – Cenotaph
4. Tardigrada – Emotionale Ödnis
5. Urfaust – Empty Space Meditation
6. Deathspell Omega – The Synarchy of Molten Bones
7. Wardruna – Runaljod – Ragnarok
8. Spire – Entropy
9. Cult of Luna and Julie Christmas – Mariner
10. Nails – You Will Never Be One Of Us
11. Inverloch – Distance/Collapsed
12. Battle Dagorath – I-Dark Dragons of The Cosmos
13. Moonsorrow – Jumalten Aika
14. Desaster – The Oath of An Iron Ritual
15. Conan – Revengeance
16. SubRosa – For This We Fought The Battle of Ages
17. Klimt 1918 – Sentimentale Jugend
18. Graves at Sea – The Curse That Is
19. Deströyer 666 – Wildfire
20. The Vision Bleak – The Unknown
Helaas geen plaats voor Inquisition, Départe, Ulcerate, Saor en ColdWorld wegens nog niet in m'n bezit.
Ook erg goed, maar vielen net buiten de top-20: Sodom, Oathbreaker, Darkthrone, Perturbator, Dark Funeral.
Faustian Spirit of the Earth
Re: TOP 10 van 2016
De selftitled van Bewitcher natuurlijk. Eenieder die iets anders placht te denken dient zijn hoofdhaar te drenken in benzine en zijn schedel net zo lang tegen een muur aanbonken tot deze vlam vat.
Re: TOP 10 van 2016
1. Mountain Dust - Nine Years
2. Blood Ceremony - Lord Misrule
3. Blaak Heat - Shifting Mirrors
4. New Keepers Of The Water Towers - Infernal Machine
5. King Buffalo - Orion
6. Asteroid - III
7. Shadow Witch - Sun Killer
8. Black Mountain - IV
9. Gozu - Revival
10. Mos Generator - Abyssinia
11. Komatsu - Recipe For Murder One
12. Youngblood Supercult - High Plains
13. Elephant Tree - Elephant Tree
14. Child - Blueside
15. Red Sun Cult - Red Sun Cult
16. Purson - Desire's Magic Theatre
17. Duel - Fears Of The Dead
18. Truckfighters - V
19. Naxatras - II
20. Prong - X- No Absolutes
2. Blood Ceremony - Lord Misrule
3. Blaak Heat - Shifting Mirrors
4. New Keepers Of The Water Towers - Infernal Machine
5. King Buffalo - Orion
6. Asteroid - III
7. Shadow Witch - Sun Killer
8. Black Mountain - IV
9. Gozu - Revival
10. Mos Generator - Abyssinia
11. Komatsu - Recipe For Murder One
12. Youngblood Supercult - High Plains
13. Elephant Tree - Elephant Tree
14. Child - Blueside
15. Red Sun Cult - Red Sun Cult
16. Purson - Desire's Magic Theatre
17. Duel - Fears Of The Dead
18. Truckfighters - V
19. Naxatras - II
20. Prong - X- No Absolutes
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle
Re: TOP 10 van 2016
Jij hebt überhaupt geen humor.Took schreef:Jeroen schreef:Het grapje van nep-albums heb je al een keer eerder uitgehaald. De lol is er nu wel vanaf.
eigenlijk wel bij alles wat hij post.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk
Re: TOP 10 van 2016
Spreek voor jezelf. Ik heb er ieder jaar weer lol in! Ik denk dat ik ook maar een paar cliché albumreviews ga schrijven. Je kent ze wel, van dat hoogdravende edoch weinig zeggende gezever in van die standaard termen ("beukende riffs", "muzikaal toegankelijk", "vette productie", "verveelt geen moment").Jeroen schreef:Het grapje van nep-albums heb je al een keer eerder uitgehaald. De lol is er nu wel vanaf.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk
- KoenM
- Berichten: 22271
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2016
1. Vektor - Terminal Redux
2. Megadeth - Dystopia
3. Korn - The Serenity of Suffering
4. Oathbreaker - Rheia
5. David Bowie - Blackstar
6. Gojira - Magma
7. Abbath - Abbath
8. Sum 41 - 13 Voices
9. Cobalt - Slow Forever
10. Metallica - Hardwired... To Self-Destruct
11. Opeth - Sorceress
Eervolle vermeldingen:
- Red Fang - Only Ghosts
- Testament - The Brotherhood of the Snake
- Vader - The Empire
- Dark Tranquillity - Atoma
- Fallujah - Dreamless
- Death Angel - The Evil Divide
- Evergrey - The Storm Within
- Riverside - The Eye of the Soundscape
Nog te checken:
- Hierophant - Mass Grave
- Entombed - Dead Dawn
- After All - Waves of Annihilation
- Denner/Shermann - Masters of Evil
- Darkthrone - Arctic Thunder
- Inter Arma - Paradise Gallows
Beste EP's:
- Candlemass - Death Thy Lover
- Ghost - Popestar
Ik loop weer ontzettend achter. Jaarlijstjes zou ik eigenlijk pas op het einde van het jaar erop moeten maken.
2. Megadeth - Dystopia
3. Korn - The Serenity of Suffering
4. Oathbreaker - Rheia
5. David Bowie - Blackstar
6. Gojira - Magma
7. Abbath - Abbath
8. Sum 41 - 13 Voices
9. Cobalt - Slow Forever
10. Metallica - Hardwired... To Self-Destruct
11. Opeth - Sorceress
Eervolle vermeldingen:
- Red Fang - Only Ghosts
- Testament - The Brotherhood of the Snake
- Vader - The Empire
- Dark Tranquillity - Atoma
- Fallujah - Dreamless
- Death Angel - The Evil Divide
- Evergrey - The Storm Within
- Riverside - The Eye of the Soundscape
Nog te checken:
- Hierophant - Mass Grave
- Entombed - Dead Dawn
- After All - Waves of Annihilation
- Denner/Shermann - Masters of Evil
- Darkthrone - Arctic Thunder
- Inter Arma - Paradise Gallows
Beste EP's:
- Candlemass - Death Thy Lover
- Ghost - Popestar
Ik loop weer ontzettend achter. Jaarlijstjes zou ik eigenlijk pas op het einde van het jaar erop moeten maken.
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Re: TOP 10 van 2016
1. Naðra - Allir vegir til glötunar
2. Tortorum - Rotten. Dead. Forgotten
3. Hail Spirit Noir - Mayhem in Blue
4. Mysticisme - Shrines
5. Grave Miasma - Endless Pilgrimage
6. Zhrine - Unortheta
7. Tardigrada - Emotionale Ödnis
8. Cult of Fire - Life, Sex and Death
9. Nox Formulae - The Hidden Paths to Black Ecstacy
10. Gevurah - Hallelujah!
2. Tortorum - Rotten. Dead. Forgotten
3. Hail Spirit Noir - Mayhem in Blue
4. Mysticisme - Shrines
5. Grave Miasma - Endless Pilgrimage
6. Zhrine - Unortheta
7. Tardigrada - Emotionale Ödnis
8. Cult of Fire - Life, Sex and Death
9. Nox Formulae - The Hidden Paths to Black Ecstacy
10. Gevurah - Hallelujah!
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25625
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2016
Uiteindelijke lijst (op de valreep):
1. Hammers Of Misfortune - Dead Revolution
2. Marillion - F.E.A.R.
3. Dark Forest - Beyond The Veil
4. Fates Warning - Theories Of Flight
5. Artillery - Penalty Of Perception
6. Sonata Arctica - The Ninth Hour
7. Magnum - Sacred Blood 'Divine' Lies
8. Darkher - Realms
9. Epica - The Holographic Principle
10. Dream Theater - The Astonishing
1. Hammers Of Misfortune - Dead Revolution
2. Marillion - F.E.A.R.
3. Dark Forest - Beyond The Veil
4. Fates Warning - Theories Of Flight
5. Artillery - Penalty Of Perception
6. Sonata Arctica - The Ninth Hour
7. Magnum - Sacred Blood 'Divine' Lies
8. Darkher - Realms
9. Epica - The Holographic Principle
10. Dream Theater - The Astonishing
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Re: TOP 10 van 2016
Leuk; Fates Warning en Darkher ga ik nog eens goed beluisteren
Re: TOP 10 van 2016
Opvallend dat bijna iedereen vergeet AD achter Entombed te zetten...
Re: TOP 10 van 2016
Fates Warning heeft de oude spirit weer goed te pakken. Aanrader!Kees schreef:Leuk; Fates Warning en Darkher ga ik nog eens goed beluisteren
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk
Re: TOP 10 van 2016
Nou, deze tien dan maar... morgen zal het vast anders zijn.
Nordjevel - Nordjevel
Anaal Nathrakh - The Whole of the Law
The Wounded - Sunset
Deathspell Omega - The Synergy of Molten Bones
Winterfylleth - The Dark Hereafter
Darkthrone - Arctic Thunder
Sun Worship - Pale Dawn
Tarnkappe - Winterwaker
Coldworld - Autumn
Delain - Moonbathers
Nordjevel - Nordjevel
Anaal Nathrakh - The Whole of the Law
The Wounded - Sunset
Deathspell Omega - The Synergy of Molten Bones
Winterfylleth - The Dark Hereafter
Darkthrone - Arctic Thunder
Sun Worship - Pale Dawn
Tarnkappe - Winterwaker
Coldworld - Autumn
Delain - Moonbathers
- innuendo
- Lult over cdtjes
- Berichten: 22680
- Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
- Locatie: Eindhoven
Re: TOP 10 van 2016
Redelijk jaar uiteindelijk. Kan morgen bij mij ook weer anders zijn:
1. Blood Ceremony – Lord Of Misrule
2. 40 watt sun – Wider Than The Sky
3. Eternal Champion – The Armor Of Ire
4. Lethal Steel – Legion Of The Night
5. Eye – Vision And Ageless light
6. Ocean of Slumber - Winter
7. Khemmis - Hunted
8. Seremonia - Pahuuden Äänet
9. Wardruna - Runaljod Ragnarok
10. Purson - Desire's Magic Theatre
1. Blood Ceremony – Lord Of Misrule
2. 40 watt sun – Wider Than The Sky
3. Eternal Champion – The Armor Of Ire
4. Lethal Steel – Legion Of The Night
5. Eye – Vision And Ageless light
6. Ocean of Slumber - Winter
7. Khemmis - Hunted
8. Seremonia - Pahuuden Äänet
9. Wardruna - Runaljod Ragnarok
10. Purson - Desire's Magic Theatre
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Re: TOP 10 van 2016
Vind je die Darkthrone nu echt zo bijzonder? Ik vind hem een beetje tegenvallen geloof ik...Satyr schreef:Nou, deze tien dan maar... morgen zal het vast anders zijn.
Nordjevel - Nordjevel
Anaal Nathrakh - The Whole of the Law
The Wounded - Sunset
Deathspell Omega - The Synergy of Molten Bones
Winterfylleth - The Dark Hereafter
Darkthrone - Arctic Thunder
Sun Worship - Pale Dawn
Tarnkappe - Winterwaker
Coldworld - Autumn
Delain - Moonbathers
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: TOP 10 van 2016
Tja, het was natuurlijk een illusie om te denken dat ik alle eindejaarslijstjes goed door zou kunnen spitten voordat ik de mijne zou maken. Bij deze dan toch.
01. Entropia - Ufonaut. Wat een onverwacht goede mix van black, post- en sludge metal. Allesverwoestend hard en dan met een sausje psychedelica.
02. Khemmis - Hunted. Door dit album zag ik eindelijk in dat de wat traditionelere doom gaaf kan zijn.
03. Cult of Luna & Julie Christmas - Mariner. Epische post-metal. Die afsluitende climax van het album kan zo onder 2001: A Space Odyssey geschoven worden.
04. Schammasch - Triangle. Black metal, progressive en ambient/darkwave, een topwerk in drie delen.
05. Be'lakor - Vessels. Death metal die een keertje echt progressive is en meer dan een kopie van Opeth.
06. Hypno5e - Shores of the Abstract Line. Nog een post-metal toppertje. Aardig technisch ook her en der.
07. Harakiri for the Sky - III: Trauma. Toch de beste van de blackgaze-kandidaten dit jaar.
08. Vektor - Terminal Redux. En dit is dan het album waardoor ik thrash meer ben gaan waarderen!
09. Oak Pantheon - In Pieces. Iets met Agalloch ofzo... Ik kan het niet goed benoemen, maar het zit degelijk in elkaar!
10. Saor - Guardians. Een goede dosis nostalgie en melancholie in black/folk metal vorm zoals we dat inmiddels gewend zijn.
Verder heb ik ook goed kunnen genieten van de degelijke albums van:
Aborted
Aenaon
Alcest
Anaal Nathrakh
Anciients
Ashbringer
Ash Borer
Borknagar
ColdWorld
Dark Tranquillity
Deathspell Omega
Départe
Deströyer 666
Forteresse
Fuath
Gojira
Ihsahn
Insomnium
In the Woods...
Long Distance Calling
Meshuggah
Moonsorrow
Oathbreaker
Obscure Sphinx
Oceans of Slumber
Ortega
Phazm
The Morningside
The Vision Bleak
Ulver
Wildernessking
En waren de debuten van deze bands toch wel de beste:
Naðra
Uada
En dan nog een selectie nummers die me het hele jaar door bij zijn gebleven en tig ronddraaibeurten hebben gehad:
Aborted - Divine Impediment
Allegaeon - All Hail Science
Deströyer 666 - Hounds at Ya Back
Disillusion - ALEA
Entropia - Mandala
Jinjer - I Speak Astronomy
Khemmis - Above the Water
Oceans of Slumber - Nights in White Satin
Phazm - Howling for You
En de meest nietstzeggende, saaie, of teleurstellende albums waren van:
Allegaeon
Black Crown Initiate
Metallica
Neurosis
Obsidian Kingdom
Al met al, weer een topjaar, eigenlijk. Nog zoveel dat nog steeds in de backlog staat, nieuwe bands die opbloeien... Er gebeurt nog genoeg in metalland om mij tevreden te houden.
...en helaas niet meer kunnen stemmen op de top 10 op de frontpage. Wel blij om te zien dat Metallica daar in ieder geval niet bovenaan staat.
http://www.metalfan.nl/other.php?id=95
01. Entropia - Ufonaut. Wat een onverwacht goede mix van black, post- en sludge metal. Allesverwoestend hard en dan met een sausje psychedelica.
02. Khemmis - Hunted. Door dit album zag ik eindelijk in dat de wat traditionelere doom gaaf kan zijn.
03. Cult of Luna & Julie Christmas - Mariner. Epische post-metal. Die afsluitende climax van het album kan zo onder 2001: A Space Odyssey geschoven worden.
04. Schammasch - Triangle. Black metal, progressive en ambient/darkwave, een topwerk in drie delen.
05. Be'lakor - Vessels. Death metal die een keertje echt progressive is en meer dan een kopie van Opeth.
06. Hypno5e - Shores of the Abstract Line. Nog een post-metal toppertje. Aardig technisch ook her en der.
07. Harakiri for the Sky - III: Trauma. Toch de beste van de blackgaze-kandidaten dit jaar.
08. Vektor - Terminal Redux. En dit is dan het album waardoor ik thrash meer ben gaan waarderen!
09. Oak Pantheon - In Pieces. Iets met Agalloch ofzo... Ik kan het niet goed benoemen, maar het zit degelijk in elkaar!
10. Saor - Guardians. Een goede dosis nostalgie en melancholie in black/folk metal vorm zoals we dat inmiddels gewend zijn.
Verder heb ik ook goed kunnen genieten van de degelijke albums van:
Aborted
Aenaon
Alcest
Anaal Nathrakh
Anciients
Ashbringer
Ash Borer
Borknagar
ColdWorld
Dark Tranquillity
Deathspell Omega
Départe
Deströyer 666
Forteresse
Fuath
Gojira
Ihsahn
Insomnium
In the Woods...
Long Distance Calling
Meshuggah
Moonsorrow
Oathbreaker
Obscure Sphinx
Oceans of Slumber
Ortega
Phazm
The Morningside
The Vision Bleak
Ulver
Wildernessking
En waren de debuten van deze bands toch wel de beste:
Naðra
Uada
En dan nog een selectie nummers die me het hele jaar door bij zijn gebleven en tig ronddraaibeurten hebben gehad:
Aborted - Divine Impediment
Allegaeon - All Hail Science
Deströyer 666 - Hounds at Ya Back
Disillusion - ALEA
Entropia - Mandala
Jinjer - I Speak Astronomy
Khemmis - Above the Water
Oceans of Slumber - Nights in White Satin
Phazm - Howling for You
En de meest nietstzeggende, saaie, of teleurstellende albums waren van:
Allegaeon
Black Crown Initiate
Metallica
Neurosis
Obsidian Kingdom
Al met al, weer een topjaar, eigenlijk. Nog zoveel dat nog steeds in de backlog staat, nieuwe bands die opbloeien... Er gebeurt nog genoeg in metalland om mij tevreden te houden.
...en helaas niet meer kunnen stemmen op de top 10 op de frontpage. Wel blij om te zien dat Metallica daar in ieder geval niet bovenaan staat.
http://www.metalfan.nl/other.php?id=95
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- KoenM
- Berichten: 22271
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2016
Benieuwd naar de rest van de lijst, die zal eerdaags wel op het forum verschijnen vermoed ik. Benieuwd waar Vektor, Korn, Oathbreaker, Abbath en Cobalt staan.
Gojira, Megadeth en Metallica stonden ook in mijn top 10. Opeth was de eerste die er bij mij buiten viel, verder Testament en Death Angel met degelijke albums. De rest is gewoon (Insomnium, Alter Bridge) tot absoluut (Amon Amarth) mijn ding niet.
Gojira, Megadeth en Metallica stonden ook in mijn top 10. Opeth was de eerste die er bij mij buiten viel, verder Testament en Death Angel met degelijke albums. De rest is gewoon (Insomnium, Alter Bridge) tot absoluut (Amon Amarth) mijn ding niet.
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Re: TOP 10 van 2016
Hieronimus schreef:
...en helaas niet meer kunnen stemmen op de top 10 op de frontpage.
je hebt een maand de tijd gehad!
Re: TOP 10 van 2016
Top post Hiero! Klasse. Ik ga snel Entropia en Oak Pantheon luisteren, want die heb ik niet gehoord en je beschrijving klinkt alsof ik dit ga waarderen!Hieronimus schreef:lijstjes
Khemmis heb ik al meermaals geprobeerd, maar die klikt (nog?) niet bij me.
Verder geen enkele overeenkomst met de lijst op de frontpage met mijn lijst.
- Draconian
- Lult over cdtjes
- Berichten: 11068
- Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
- Locatie: De Geitenberg
Re: TOP 10 van 2016
Nou, dit is hem uiteindelijk voor mij geworden:
1. Ignite – A War Against You
2. Evergrey - The Storm Within
3. The Neal Morse Band – The Similitude Of A Dream
4. Mono – Requiem For Hell
5. Harakiri For The Sky – III: Trauma
6. Ggu:ll – Dwaling
7. Dream The Electric Sleep - Beneath The Dark Wide Sky
8. Salem’s Pot – Pronounce This!
9. Alcest – Kodama
10. Cough – Still They Pray
11. Avantasia – Ghostlights
12. Blues Pills – Lady In Gold
13. Imperium Dekadenz – Dis Manibvs
14. Nadja – Sv
15. Fuath – I
16. Ihsahn – Arktis.
17. Oak Pantheon – In Pieces
18. Sun Worship – Pale Dawn
19. Abbath – Abbath
20. Moonsorrow – Jumalten Aika
21. Rhapsody Of Fire – Into The Legend
22. Oranssi Pazuzu – Värähtelijä
23. Cities Last Broadcast – The Humming Tapes
24. Omnium Gatherum – Grey Heavens
25. Dark Funeral – Where Shadows Forever Reign
Uiteraard zijn er nog enorm veel albums die ik nog niet eens heb beluisterd.
1. Ignite – A War Against You
2. Evergrey - The Storm Within
3. The Neal Morse Band – The Similitude Of A Dream
4. Mono – Requiem For Hell
5. Harakiri For The Sky – III: Trauma
6. Ggu:ll – Dwaling
7. Dream The Electric Sleep - Beneath The Dark Wide Sky
8. Salem’s Pot – Pronounce This!
9. Alcest – Kodama
10. Cough – Still They Pray
11. Avantasia – Ghostlights
12. Blues Pills – Lady In Gold
13. Imperium Dekadenz – Dis Manibvs
14. Nadja – Sv
15. Fuath – I
16. Ihsahn – Arktis.
17. Oak Pantheon – In Pieces
18. Sun Worship – Pale Dawn
19. Abbath – Abbath
20. Moonsorrow – Jumalten Aika
21. Rhapsody Of Fire – Into The Legend
22. Oranssi Pazuzu – Värähtelijä
23. Cities Last Broadcast – The Humming Tapes
24. Omnium Gatherum – Grey Heavens
25. Dark Funeral – Where Shadows Forever Reign
Uiteraard zijn er nog enorm veel albums die ik nog niet eens heb beluisterd.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: TOP 10 van 2016
Ja maar het jaar was nog niet voorbij!Took schreef:Hieronimus schreef:
...en helaas niet meer kunnen stemmen op de top 10 op de frontpage.
je hebt een maand de tijd gehad!
Hehe, dank, goed! Zullen wel in de smaak vallen denk ik ja. Khemmis is wat anders, ik weet niet goed wanneer het bij mij klikte... Probeer het nummer Three Gates eens, die riffs daarin haken meteen goed weg.Flipjack schreef:Top post Hiero! Klasse. Ik ga snel Entropia en Oak Pantheon luisteren, want die heb ik niet gehoord en je beschrijving klinkt alsof ik dit ga waarderen!Hieronimus schreef:lijstjes
Khemmis heb ik al meermaals geprobeerd, maar die klikt (nog?) niet bij me.
Verder geen enkele overeenkomst met de lijst op de frontpage met mijn lijst.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Re: TOP 10 van 2016
Mijn top 10:
Zao - the well-intentioned virus - ik wist niet eens dat deze lui weer een plaat uit hadden. Des te groter de verrassing. Verrassing omdat dit een knaller van een plaat is geworden die zich wat mij betreft uitstekend staande houd tussen hun beste werk (en dat zijn voor mij: The Funeral of God, Where blood and fire..., Liberate)
Blood Incantation - Starspawn - wat een geweldige death metal plaat is dit! Ik hoor er de nodige Death invloeden in, wat nooit kwaad kan.
Downfall of Gaia - Atrophy - Ik had deze band een tijdje uit het oog verloren en heb dat nu weer ingehaald. Hoewel de roots een beetje uit het oog zijn verloren is dit een fantastisch album geweest van een band die zeker niet stilstaat.
The Eye of Time - Myth I: A last dance for the things we love - de laatste jaren ben ik steeds meer gaan houden van elektronische muziek. En dan het soort waar een label als Denovali blij van wordt. Dit komt dan ook vanuit dit label. Geweldige muziek waarbij alle voorgaande werken van deze meneer netjes worden samengesmolten. Klassieke invloeden dus, en lome beats en nog veel meer, wat samen een soort soundtrack wordt voor een film die nog gemaakt moet worden.
Ortega - Sacred states - Ook deze had ik bijna gemist, post-metal van de bovenste plank. Niet anders dan wat je van Ortega verwacht, maar steeds beter fijngeslepen.
Null - Sleepwalking days - Heerlijk somber, traag en hard. Ik houd van dit geluid!
Johann Johannson - Orphee - Nog meer filmische muziek, maar nu gewoon klassiek.
Herder - Fergean - Herder is Harder, ook op deze plaat weer.
Blaze - Infinite entanglement - Blaze is en blijft een held. Hoewel deze plaat niet het niveau haalt van zijn eerste solo-werkjes is het toch een verslavend plaatje gebleken. Op en top heavy metal.
The Adelians - s/t - Een vreemde eend in mijn collectie, een van de eerste soulplaten. Fantastisch zomers plaatje. Enige storende factor is het dikke accent van de zangeres. Als je daar eenmaal doorheen luistert...
Net buiten de top 10: Unru (black), Sun Worship (black), Sect (hardcore), Wake (grindcore), Rival Sons (rock), David Ramirez (country/rock/singer-songwriter)
Splits, beide hard, donker, traag en vooral (nogmaals) hard:
Abstracter/Dark Circles
Primitive Man/Northless
Zao - the well-intentioned virus - ik wist niet eens dat deze lui weer een plaat uit hadden. Des te groter de verrassing. Verrassing omdat dit een knaller van een plaat is geworden die zich wat mij betreft uitstekend staande houd tussen hun beste werk (en dat zijn voor mij: The Funeral of God, Where blood and fire..., Liberate)
Blood Incantation - Starspawn - wat een geweldige death metal plaat is dit! Ik hoor er de nodige Death invloeden in, wat nooit kwaad kan.
Downfall of Gaia - Atrophy - Ik had deze band een tijdje uit het oog verloren en heb dat nu weer ingehaald. Hoewel de roots een beetje uit het oog zijn verloren is dit een fantastisch album geweest van een band die zeker niet stilstaat.
The Eye of Time - Myth I: A last dance for the things we love - de laatste jaren ben ik steeds meer gaan houden van elektronische muziek. En dan het soort waar een label als Denovali blij van wordt. Dit komt dan ook vanuit dit label. Geweldige muziek waarbij alle voorgaande werken van deze meneer netjes worden samengesmolten. Klassieke invloeden dus, en lome beats en nog veel meer, wat samen een soort soundtrack wordt voor een film die nog gemaakt moet worden.
Ortega - Sacred states - Ook deze had ik bijna gemist, post-metal van de bovenste plank. Niet anders dan wat je van Ortega verwacht, maar steeds beter fijngeslepen.
Null - Sleepwalking days - Heerlijk somber, traag en hard. Ik houd van dit geluid!
Johann Johannson - Orphee - Nog meer filmische muziek, maar nu gewoon klassiek.
Herder - Fergean - Herder is Harder, ook op deze plaat weer.
Blaze - Infinite entanglement - Blaze is en blijft een held. Hoewel deze plaat niet het niveau haalt van zijn eerste solo-werkjes is het toch een verslavend plaatje gebleken. Op en top heavy metal.
The Adelians - s/t - Een vreemde eend in mijn collectie, een van de eerste soulplaten. Fantastisch zomers plaatje. Enige storende factor is het dikke accent van de zangeres. Als je daar eenmaal doorheen luistert...
Net buiten de top 10: Unru (black), Sun Worship (black), Sect (hardcore), Wake (grindcore), Rival Sons (rock), David Ramirez (country/rock/singer-songwriter)
Splits, beide hard, donker, traag en vooral (nogmaals) hard:
Abstracter/Dark Circles
Primitive Man/Northless
- innuendo
- Lult over cdtjes
- Berichten: 22680
- Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
- Locatie: Eindhoven
Re: TOP 10 van 2016
Ik verbaas me erover dat op de frontpage Metallica niet strak op 1 staat trouwens. Wordt de 11 t/m 50 notering nog bekend gemaakt? Ik ben wel benieuwd welke platen er nog meer populair zijn.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Re: TOP 10 van 2016
Ik dacht ook dat het een gelopen koers zou zijn, Metallica op 1.
Gojira op 1 is wel een mooie, vind ik. Leuke band.
Gojira op 1 is wel een mooie, vind ik. Leuke band.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25625
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2016
Megadeth en Testament boven Metallica is al een overwinning voor thrash metal in 2016.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Re: TOP 10 van 2016
Onmogelijk voor mij om een top 10 te maken. Ik moet nog zo veel beluisteren. Vooral Megadeth, Helstar, Borknagar, Artillery, Gojira, Blood Incantation, Hammers of Misffortune en Testament staan nog hoog op mijn te luisteren lijstje. En dan vergeet ik er zeker nog een stuk of wat. Wat wel sowieso in mijn top 10 zou komen zijn Vektor, Fates Warning, Entombed AD en Opeth.
- innuendo
- Lult over cdtjes
- Berichten: 22680
- Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
- Locatie: Eindhoven
Re: TOP 10 van 2016
Hieronimus schreef: 02. Khemmis - Hunted. Door dit album zag ik eindelijk in dat de wat traditionelere doom gaaf kan zijn.
Vanmiddag nog geluisterd. Doet flink denken aan While Heaven Wept. Die wil ik je ook nog even als tip meegeven.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: TOP 10 van 2016
Dank, ga ik ook achteraan.
Verder nog een persoonlijke ontdekking van afgelopen jaar: synthwave/retrowave/outrun. Geënt op jaren '80 synthpop en electro met een hedendaagse scheut energie. Perturbator, Carpenter Brut, MOON, e.a. Heerlijk genre voor een goede energieboost. Nogmaals de clip van het fantastische Turbo Killer:
[youtube][/youtube]
Verder nog een persoonlijke ontdekking van afgelopen jaar: synthwave/retrowave/outrun. Geënt op jaren '80 synthpop en electro met een hedendaagse scheut energie. Perturbator, Carpenter Brut, MOON, e.a. Heerlijk genre voor een goede energieboost. Nogmaals de clip van het fantastische Turbo Killer:
[youtube][/youtube]
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- KoenM
- Berichten: 22271
- Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
- Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
- Contacteer:
Re: TOP 10 van 2016
Dat Carpenter Brut morgen eens checken, spelen ook op de zaterdag van Roadburn die al niet misselijk is met Disfear, Cobalt, MDB met een oude set en Ahab.
Facebook band
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
Visually Universal - Our Hexagram Unicursal
I stared into the void tonight - the best dream I ever had
Last.fm profiel
- cataclysm child
- Berichten: 7664
- Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
- Locatie: leuven
Re: TOP 10 van 2016
Op zich leuk inderdaad, maar wel verrassend met veruit hun zwakste plaat ooit. Misschien dat het toegankelijkere karakter van Magma wel aan de nr 1-plaats heeft bijgedragen. Pas op, nummers als The Cell, Silvera en vooral The Shooting Star zijn erg goed, maar de rest is imo heel matig, laat staan memorabel.Mollusk schreef: Gojira op 1 is wel een mooie, vind ik. Leuke band.
Faustian Spirit of the Earth
Re: TOP 10 van 2016
Magma heb ik nog niet gehoord. Vorige albums vind ik wel erg sterk. Op basis daarvan zou je kunnen zeggen dat Gojira deze nummer 1 nu wel verdiend. Is altijd goed voor de naamsbekendheid.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle
Re: TOP 10 van 2016
Ik denk dat hun, door het vele toeren na L'Enfant Sauvage, toegenomen livereputatie (die wat mij betreft geheel terecht is, want ik word elke keer weer volledig omver geblazen) ook wel bij heeft gedragen aan het toenemende succes en deze hoogste notering.
Er staan goede nummers op Magma , maar ze hebben zeker albums gemaakt die als geheel sterker zijn en Gojira hoeft van mij niet nog toegankelijker te worden dan nu het geval is. Maar dat ze als support van Alter Bridge en Volbeat op toer zijn geweest, vind ik geen goed teken....
Er staan goede nummers op Magma , maar ze hebben zeker albums gemaakt die als geheel sterker zijn en Gojira hoeft van mij niet nog toegankelijker te worden dan nu het geval is. Maar dat ze als support van Alter Bridge en Volbeat op toer zijn geweest, vind ik geen goed teken....
Re: TOP 10 van 2016
01. Imperium Dekadenz - Dis Manibvs
02. Abbath - s/t
03. Anciients - Voice Of The Void
04. Katatonia - The Fall Of Hearts
05. Pighead - Until All Flesh Decays
06. Conan - Revengeance
07. Black Tusk - Pillars Of Ash
08. Fleshgod Apocalypse - King
09. Motorowl - Om Generator
10. Gojira - Magma
11. Unmerciful - Ravenous Impulse
12. Entombed AD - Dead Dawn
13. Rotting Christ - Rituals
14. Warfather - The Grey Eminence
15. Nails - You Will Never Be One Of Us
16. Sinsaenum - Echoes Of The Tortured
17. Revocation - Great is Our Sin
18. Borknagar - Winter Thrice
19. Testament - Brotherhood Of The Snake
20. Vader - The Empire
02. Abbath - s/t
03. Anciients - Voice Of The Void
04. Katatonia - The Fall Of Hearts
05. Pighead - Until All Flesh Decays
06. Conan - Revengeance
07. Black Tusk - Pillars Of Ash
08. Fleshgod Apocalypse - King
09. Motorowl - Om Generator
10. Gojira - Magma
11. Unmerciful - Ravenous Impulse
12. Entombed AD - Dead Dawn
13. Rotting Christ - Rituals
14. Warfather - The Grey Eminence
15. Nails - You Will Never Be One Of Us
16. Sinsaenum - Echoes Of The Tortured
17. Revocation - Great is Our Sin
18. Borknagar - Winter Thrice
19. Testament - Brotherhood Of The Snake
20. Vader - The Empire
- Hieronimus
- Berichten: 31826
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
- Locatie: Hutje in het bos
Re: TOP 10 van 2016
Even hun laatste beluisterd, die zit meer tegen de prog aan. Wel fijn, maar Khemmis hoor ik er nog niet echt in! Vast Oceans Lachrymose komt al dichter in de buurt, best fijn.innuendo schreef:Hieronimus schreef: 02. Khemmis - Hunted. Door dit album zag ik eindelijk in dat de wat traditionelere doom gaaf kan zijn.
Vanmiddag nog geluisterd. Doet flink denken aan While Heaven Wept. Die wil ik je ook nog even als tip meegeven.
Een ontdekking die ik zelf nog deed is Spirit Adrift, zit iets meer richtig stoner.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Re: TOP 10 van 2016
het leukste stuk van de jaarlijstjes kan nu beginnen: luisteren naar de dingen die ik blijkbaar helemaal over het hoofd gezien had en uberhaupt checken wat andere mensen nu echt topplaten vinden!
Als elk jaar sta ik in dubio: leg ik mijn bankpas naast mij pc tijdens het checken of verstop ik 'm even...
Als elk jaar sta ik in dubio: leg ik mijn bankpas naast mij pc tijdens het checken of verstop ik 'm even...
- paradigm shift
- Berichten: 4461
- Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
- Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia
Re: TOP 10 van 2016
Mijn favoriete platen uit 2016, in no particular order:
Gaye Su Akyol – Hologram Ĭmparatorluğu
Elza Soares - A Mulher do Fim do Mundo
يارا - مو محتاجكم
Secret Chiefs 3: UR – Telstar / The New Daylight (Welcome to the Theatron Animatronique)
Beyoncé – Lemonade
Esperanza Spalding - Emily's D+Evolution
Marillion – F.E.A.R.
David Bowie – Blackstar
Aurora - All My Demons Greeting Me As A Friend
Gökçe Kılınçer - Kalbimde İzi Var
The Dillinger Escape Plan – Dissociation
Blood Ceremony – Lord of Misrule
Negură Bunget – Zi
Leonard Cohen - You want it darker
Marissa Nadler – Strangers
Vektor – Terminal Redux
Swans - The Glowing Man
John Zorn - Commedia Dell’arte
Deathspell Omega - The Synarchy of Molten Bones
Radiohead - A Moon Shaped Pool
Motorpsycho – Here be monsters
Cat’s Eyes - Treasure House
Gaye Su Akyol – Hologram Ĭmparatorluğu
Elza Soares - A Mulher do Fim do Mundo
يارا - مو محتاجكم
Secret Chiefs 3: UR – Telstar / The New Daylight (Welcome to the Theatron Animatronique)
Beyoncé – Lemonade
Esperanza Spalding - Emily's D+Evolution
Marillion – F.E.A.R.
David Bowie – Blackstar
Aurora - All My Demons Greeting Me As A Friend
Gökçe Kılınçer - Kalbimde İzi Var
The Dillinger Escape Plan – Dissociation
Blood Ceremony – Lord of Misrule
Negură Bunget – Zi
Leonard Cohen - You want it darker
Marissa Nadler – Strangers
Vektor – Terminal Redux
Swans - The Glowing Man
John Zorn - Commedia Dell’arte
Deathspell Omega - The Synarchy of Molten Bones
Radiohead - A Moon Shaped Pool
Motorpsycho – Here be monsters
Cat’s Eyes - Treasure House
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”
G. K. Chesterton
G. K. Chesterton
Re: TOP 10 van 2016
Voor eenieder die wilt weten wat er schuilgaat achter die arabische/ sanskriet tekens (?):
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Heerlijk Helder Taalloeder