Jeroen schreef:Ja, zo kun je reageren. Of je kunt t me eens proberen uit te leggen. Want tot nu toe krijg ik alleen gepuf, gesteun en propaganda. Ik waardeer de muziek, is dat niet genoeg? Zo niet wat mis ik? Waarom is hij zo'n inspiratiebron? In zijn dagen bij Powervice heb ik er nooit wat over gehoord. De echte mythevorming kwam ook pas op gang na zijn dood, zoals altijd bij veel muzikanten.
Ik ben een en al oor. Vertel
En het feit dat The Thousandfold Epicentre hier door mensen als Kees en Ruud ten tijde van uitkomst enorm werd geprezen vergeet je dan even? Ik vind Powervice echt helemaal niets bijzonders, waar ik bij The Devil's Blood en in mindere mate zijn soloproject absolute perfectie hoor die me in vervoering brengt. Ik heb meteen nog even het topic een flink aantal pagina's terug gezocht en vindt in ieder geval tot half 2013 (verder teruggaan had ik geen zin in) geen rare veridolisering van Selim Lemouchi buiten het feit dat de mensen als Persistence, Kees, Suus en Ruud helemaal op kunnen gaan in de muziek en hem een muzikaal genie vinden die best interessante dingen gezegd heeft. En ja, ik hoor bij die groep mensen. Als ik Kees en Persistence echter hun betogen zie houden, dan merk ik dat ik zelf geen betere woorden kan vinden, maar ik onderschrijf iedere gevoelde emotie bij de muziek die zij hier getypt hebben. Dan maak jij ineens rond juli 2015 de opmerking 'de verering gaat door', nadat Kees wederom een interessante post maakt waar niets anders dan een gezonde liefde uit blijkt en er een disclaimer met 'voor de echte liefhebber' bij staat. Kennelijk geldt dat niet voor jou, maar alsnog moet je een sneer geven naar de mensen die er wel interesse in zouden hebben door het op simpele verering te gooien. Waarom doe je dat dan? 3 november weer een 'de hype gaat door' en een 'met alle respect' en knipoog erachter. Je zou het toch gewoon provocatie noemen en happen. Waar is die mythevorming na zijn dood hier dan te zien? Ik heb de oprechte interesse van Kees en Ruud in 2012 ook al meegekregen en die was toen echt niet vreemder/normaler dan wat er in dit topic gezegd wordt. Persistence gaat daarnaast nog een keer prachtig in op een uitspraak van Satyr en wordt prompt door Gilbert neergezet als iemand die SL's genialiteit bij mensen probeert op te dringen, terwijl ze alleen vocht tegen een ongenuanceerde uitspraak over marketingstunts en onechtheid.
Godverdomme wat heb ik nu een zin om The Thousandfold Epicentre veel te hard aan te zetten en wederom eenzelfde paddotrip als 2013 in te gaan.
Jeroen schreef:Ik wilde citeren, maar drukte per ongeluk op verwijderen. Dat was niet de bedoeling. (Took weet ervan)
Yes. That's exactly what happened.
Jeroen schreef:Typerend. Daar hebben we Ruud weer. Die met alle winden meewaait, als het hem uitkomt. Ik wil gewoon discussiëren, on topic over muziek en achtergronden. Daar zijn fora voor. Dat jij dat anders ziet, helaas. Ik mag mijn commentaar leveren, net als dat jij ongenuanceerd mag zeiken op Testament en dergelijke groepen, waar je kennelijk ineens een hekel aan hebt. Net als dat Lennert mag mekkeren over Sabaton.
Daar staat wel tegenover dat ik al vele jaren geen post in het Sabaton topic heb gezet en Sabaton, in tegenstelling tot The Devil's Blood, absoluut gelijk staat aan de muzikale variant van ebola.
Daar, ik maakte ook een grap, maar ik erger Sabaton liefhebbers er niet mee in hun eigen topic. Of wacht, ik maakte geen grap, Sabaton is echt vergelijkbaar met ebola. Maar ik laat het wel buiten de safe space van de Sabaton fans.