Bericht
door Wessel » di apr 03, 2018 12:42 pm
Dit paasweekend verkeerde ik in Oslo voor het Inferno festival.
Plus: Oslo is een gave stad waar genoeg te beleven valt op zoweel cultureel gebied als wat uitgaan betreft, de twee zalen waarin het festival plaatsvindt zijn allebei heel intiem, over het algemeen een goed geluid, er heerste een gemoedelijk ons kent ons-sfeertje (veel bandleden die in het publiek naar hun collega's stonden te kijken en het gros van de bands speelde een thuiswedstrijd en sprak het publiek in het Noors aan), vrienden getroffen uit zowel Nederland als Noorwegen, Schotland en Amerika.
Min: Noors publiek is ontzettend tam - men staat met de armen over elkaar naar de optredens te kijken waarbij enige blijk van enthousiasme of waardering voor de bands zo goed als afwezig is, een fatsoenlijke moshpit heb ik het hele weekend niet gezien. En uiteraard is drank en eten is allemaal belachelijk prijzig, maar ach, daar had ik me op ingesteld.
Dan de bands per dag:
Donderdag: ++ Dodecahedron, Uada, One Tail One Head
+ Naglfar, Dark Funeral, Obituary
- Shining
Vrijdag: ++ Wiegedood, Origin, Emperor, Necrophobic
- Fleshgod Apocalypse
Zaterdag: ++ Nordjevel, Satyricon
+ Memoriam, Ihsahn
-/+ want zeker niet slecht maar gewoon niet mijn ding: Krakow, Sinistro
Zondag: ++ Djevel, Tsjuder (met name het deel van de set met Freddan van Bathory op gitaar, waarin men ons op onder andere The Return Of Darkness And Evil en Sacrifice trakteerde!), Nadra, Carpathian Forest
+ Napalm Death, Electric Wizard
Kortom, als er genoeg goede bands en bekenden komen, sluit ik niet uit dat ik nog eens ga.
Laatst gewijzigd door
Wessel op di apr 03, 2018 5:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.