Misschien leuk om wat tips uit te wisselen, graag los van de grote bekenden (Soundgarden, Nirvana, Pearl Jam, Alice in Chains, Temple of the Dog)?
Ik draai nog met regelmaat de albums van:
- Eleven Pictures uit Zweden: met name het tweede album (Initials) waar ze eigenlijk wel een beetje loskwamen van de typische Seatle sound is een fijn album.
- My Sister's Machine uit Seatle: Wereldband! Wat een geweldige zanger is die Nick Pollock zeg! Hij schijnt ook nog bij Alice in Chains gitaar te hebben gespeeld meen ik me te herinneren. Beide albums zijn geweldig al vind ik de tweede (Wallflower) iets beter vanwege de kwaliteit van de songs.
- Mindfunk: Een door het label samengestelde band om mee te liften op de hype. Toch wisten ze zich te onderscheiden. Het tweede album (dropped) staat hoog in mijn lijstje met beste albums ooit.
- Mental Hippy Blood uit Zweden: Volgens mij hebben ze twee albums uitgebracht, de tweede (Pounds) heb ik. Fijn plaatje met een mooie zware sound en fijne meebrulbare zanglijnen.
- Three Minute Madness wederom uit zweden: De dikste tip voor het laatst: Ze hebben 1 album gemaakt (Discraceful) wat samen met Dropped van Mindfunk misschien wel de beste Grungeplaat is waar niemand ooit van gehoord heeft. All killers, no fillers. Als je van het genre houdt: Doe jezelf een plezier en ga deze plaat luisteren (kopen!). Deze heb ik nota bene in een euroshop in Duitsland gekocht.