Het Grote Iron Maiden Topic
- ruben somewhere online
Het laatste nummer Journeyman schijnt behoorlijk niet als Maiden te klinken, een haast acoustisch nummer als het goed is. Is ook één van de topnummers van het album volgens ingewijden. Rainmaker heeft idd een geweldige melodie, maar de songstructuur is een beetje vreemd. Lijkt of het nummer hetzelfde tempo aanhoudt. Vaker luisteren.ZeroTolerance schreef:Rainmaker is een fantastisch nummer... Zo fris en energiek hebben ze in jaren niet meer geklonken.
Aan de andere kant zijn de songstructuren weer gerecycleerd uit de vorige albums en da's wel jammer, want ik hoor hier en daar wel nieuwe dingen. Alleen laat de vaste formule niet veel ruimte voor experimenten.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- ruben somewhere online
- Mithrandir
- Contacteer:
- ruben somewhere online
- ruben somewhere online
- ruben somewhere online
- Mithrandir
- Contacteer:
- ruben somewhere online
- ruben somewhere online
heeft er iemand een werkende link naar een of andere site voor de mp3's. Heb nu slecht Rainmaker en Dance Of Death als songs. En kazaa staat vol fakes.
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- ZeroTolerance
Na het album nu meerdere keren gehoord te hebben kan ik niet zeggen dat er echt slechte nummers op staan (goed, dat verwacht toch niemand dat ik dat zou zeggen, dus ja...). Voor Maiden's doen weer wat nieuwe elementen (heel Journeyman bijvoorbeeld, dat lijkt meer op een nr van Bruce z'n soloplaten), maar ook wel wat vertrouwde zaken.
Ik kan me voorstellen dat sommigen teleurgesteld zijn omdat het meer als Brave New World klinkt dan als Piece Of Mind/Number Of The Beast. Maar aangezien ze de laatste jaren toch al meer een lichte prog-metal kant op gingen is dit een redelijk natuurlijke opvolger van Brave New World.
Ik kan me voorstellen dat sommigen teleurgesteld zijn omdat het meer als Brave New World klinkt dan als Piece Of Mind/Number Of The Beast. Maar aangezien ze de laatste jaren toch al meer een lichte prog-metal kant op gingen is dit een redelijk natuurlijke opvolger van Brave New World.
dankzij ZeroTolerance heb ik hem ook helemaal. Hij is gaaf. Wildest Dream ook.
Vind het een goed album, luister hem nu voor de 3e keer.
Vind het een goed album, luister hem nu voor de 3e keer.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- ruben somewhere online
- ZeroTolerance
- ruben somewhere online
- ruben somewhere online
Yeah, heb het album eindelijk helemaal binnen. Tis wel lekker laat geworden, maar voor Maiden doe je (bijna) alles. Wat een heerschend album zeg. Valt totaal niet te vergelijken met de klassiekers van vroeger, maar neemt niet weg dat dit album ook een klassieker in wording is. Geweldige progressieve metal met elementen van Piece of Mind, Powerslave, Somewhere in Time, SSOASS en BNW. Album van het jaar 2003 voor mij! IRON MAIDEN - DANCE OF DEATH = ![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
- ZeroTolerance
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
in een dorpje waar 300 mensen wonen, geen bakker is, geen supermarkt en waar iedereen bijna boven de 80 isTokus schreef:Kristof woont in een hutje in een afgelegen gebied, losgekoppeld van het vaste land van Nederland.
maar de sfeer is er altijd goed

Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
zooooooo ik heb de cd. het boekje is een stuk mooier dan de cover.
John Jackson en Rick Roskin, wie dat ook moge zijn, zijn verantwoordelijk voor het boekje, dus ik vermoed ook voor de cover. Tenzij ze die persoon die de cover gemaakt heeft expres weggelaten hebben.
ook de cd is weer "copy controlled", net als de single. Echter, bij mij doet hij het gewoon in m'n dvd-rom, als ik de installatie van die crap software afbreek en gewoon m'n cdplayer opstart
John Jackson en Rick Roskin, wie dat ook moge zijn, zijn verantwoordelijk voor het boekje, dus ik vermoed ook voor de cover. Tenzij ze die persoon die de cover gemaakt heeft expres weggelaten hebben.
ook de cd is weer "copy controlled", net als de single. Echter, bij mij doet hij het gewoon in m'n dvd-rom, als ik de installatie van die crap software afbreek en gewoon m'n cdplayer opstart

-
Ik heb de CD zojuist beluisterd en ik vind hem eerlijk gezegd best teleurstellend. Laat ik de artwork maar buiten beschouwing houden.
De gitaar solo's zijn echter wel goed 'gelukt'. Maar de vocals komen niet echt denderend over moet ik zeggen... Ook vind ik de 'flow' (om maar eens heel HipHop over te komen) van de CD een beetje slapjes.
Wordt het niet eens tijd dat ze er gewoon een punt achter zetten??? Of is dit een domme opmerking?
Ik geef de CD een mager zesje...
De gitaar solo's zijn echter wel goed 'gelukt'. Maar de vocals komen niet echt denderend over moet ik zeggen... Ook vind ik de 'flow' (om maar eens heel HipHop over te komen) van de CD een beetje slapjes.
Wordt het niet eens tijd dat ze er gewoon een punt achter zetten??? Of is dit een domme opmerking?
- ZeroTolerance
Knul... dit is zeker de beste Maiden plaat sinds Seventh Son. Ik vind m persoonlijk zelfs beter dan SIT en Powerslave...verwoesting schreef:Ik heb de CD zojuist beluisterd en ik vind hem eerlijk gezegd best teleurstellend. Laat ik de artwork maar buiten beschouwing houden.
dus luister m nog n paar keer en beoordeel dan nog eens.
Cheers
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
- ruben somewhere online
Black Metal liefhebber hè?!verwoesting schreef:Ik heb de CD zojuist beluisterd en ik vind hem eerlijk gezegd best teleurstellend. Laat ik de artwork maar buiten beschouwing houden.

-
- ruben somewhere online
- Lone Starr
- ruben somewhere online