Door gezeur met treinen wel laat thuis en om 6:45 ging de wekker alweer omdat dochter lief moest tennissen vanochtend.. Oh well

Metal (?) met progressieve elementen, maar verpakt in compacte songs met zeer sterke (zang)melodieën. Geen al te ingewikkelde arrangementen, maar wel redelijk wat polyritmische hakstukken die genoeg worden afgewisseld met straight forward beuken. Referenties: Katatonia, Leprous met een beetje djent hier en daar.
Ja, echt een ijzersterke band.
Lijkt op Urfaust, maar naar Dolch kan ik wel goed naar luisteren.
Ja, dat was helemaal top! Wat een fantastisch optreden was dat dan! Eigenlijk is die band live nog beter dan op plaat. Had je die plaat van Converge ook nog eens geprobeerd inmiddels?Hieronimus schreef: ↑ma okt 17, 2022 8:15 pm Afgelopen vrijdag Cult of Luna (en ook Caspian) mogen aanschouwen. Eerder luisterde ik wel vaker Cult of Luna, en was ik weg van nummers als Leave Me Here en Finland, maar voor de laatste albums nam ik schijnbaar te weinig tijd om ze goed te waarderen. Dit concert heeft me gewezen op mijn fouten. In één klap, of eigenlijk in een anderhalf uur afgeladen met heftige visuals, nagenoeg perfect geluid, en een hypnotiserende sfeer, ben ik weer helemaal fan geworden. Ik ben nog steeds aan het nagenieten omdat de show zo heerlijk startte met Cold Burn, tevens de opener van hun nieuwe album, en keer op keer naar heftige climaxen toewerkte in nummers als I: The Weapon en Blood Upon Stone. Uitmuntende afwisseling tussen (post-)hardcore geweld en aan spacerock grenzende post-rock.
Maar even over de zaal: wát een geluid in Hedon, Zwolle, alles compleet verstaanbaar, van gitaren, synths tot en met de twee (!) drummers met sambaballen (jawel!) aan toe.
Dude it’s a forum. Dingen mogen best worden toegelicht zonder dat iedereen naar google hoeft te gaan.
Krimhild schreef: ↑wo okt 19, 2022 6:32 amDude it’s a forum. Dingen mogen best worden toegelicht zonder dat iedereen naar google hoeft te gaan.
Of ben je zo iemand die in een gesprek ook ineens over Bert begint zonder uit te leggen wie in vredesnaam Bert is?
Ik heb de brallende broodmongool niet actief meegekregen, maar ik was dan ook veel dronkener dan de bedoeling oorspronkelijk was. Topavond weer verder, heb de band nu al 5 keer gezien en alle keren was het uitstekend, maar die akoestische shows hebben toch echt wel iets heel speciaals!Draconian schreef: ↑vr okt 28, 2022 11:16 am Gisteren naar Sonata Arctica (akoestisch) geweest. Ik was de band een beetje uit het oog verloren. Vroeger was ik behoorlijk fan van ze (tot en met Reckoning Night) maar daarna werd het materiaal wat te progressief en onsamenhangend. Het helpt ook niet dat de laatste platen vrijwel allemaal gezegend zijn met een waardeloze productie. De twee akoestische albums die de band onlangs heeft uitgebracht, zijn echter pareltjes. Ze laten horen dat onder alle tierelantijntjes gewoon ontzettend goede nummers verstopt zitten. En net als bij bijvoorbeeld Maiden United is het knap hoe bepaalde klassiekers ineens een heel andere, melancholische toon en betekenis krijgen.
Enfin, op naar de 013 dus. Het was aardig vol in de zaal toen ik binnenkwam en voorprogramma Eleine al bezig was. De akoestische versies van symfonische/gothic metal kregen enorm veel bijval. Ik kan er niet heel veel mee maar de band gaf een overtuigende performance weg. Sonata Arctica was schitterend. Bijna anderhalf uur genieten van een bloemlezing van het materiaal, van de oudste nummers tot wat later materiaal. Regelmatig kippenvel in ieder geval! Tony Kakko was gelukkig ook goed bij stem. Alleen dikke minpunten voor de totale broodmongool die luidkeels brallend door enkele nummers stond te lallen, tot groot ongenoegen van de zanger en de rest van het publiek. Echt, wat the fuck doe je dan bij een akoestisch optreden? Ga aan de bar hangen als je zo nodig denkt dat jouw nodeloze geblaat in de ruimte voor ook maar iemand interessant is. Anyway, klein smetje op een verder mooie avond.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
Lijkt me sterk inderdaad, of je moet drie nummers lang volledig door de band heen hebben gepraat zonder het te merken
Nee, op basis van mijn herinneringen (en de keelpijn) kan ik bevestigen dat ik vooral heb meegezongen!
Damn, klinkt te gek!Draconian schreef: ↑vr nov 04, 2022 12:22 pm Gisteren naar Audrey Horne en Seven Sisters geweest in de W2. Na een extreem lange en stressvolle dag op mijn werk, met gierende koppijn en na 40 minuten fietsen door de stromende regen was ik eigenlijk een beetje klaar met de dag. Spullen gedropt in het hotel en mezelf toch maar aangezet om richting station te gaan, op pad naar Den Bosch. Na wat vertraging kon ik nog het tweede deel van Seven Sisters meepikken. Dat klonk prima! Old school heavy metal met veel epische elementen en heerlijke twinleads. Vooral het afsluitende tweeluik The Cauldron and the Cross (ruim een kwartier) smaakt naar meer!
Dan is het om kwart voor 10 tijd voor Audrey Horne. Voor een zaal die vrijwel leeg is overigens - er zijn misschien net 50 personen aanwezig. Maar de band laat zich daardoor niet ontmoedigen. Ik kan kort zijn: dit was het gaafste optreden van dit jaar!! Wat een energie en wat werken de nummers live fantastisch! Zanger Toschie was uitstekend bij stem en dook regelmatig het publiek in. En het gitaarwerk is live net zo fantastisch als op plaat. De uitgesponnen twinleads van Blackout werden live nog een tandje sneller gespeeld. Bij Pretty Little Sunshine stonden zelfs drie bandleden (de zanger en beide gitaristen) te rocken tussen het publiek. En dan covert de band ook nog even Phantom of the Opera van Iron Maiden, gewoon omdat het kan. Luidkeels meezingen en alle stress verdween als sneeuw voor de zon. Ik ben blij dat ik toch nog ben gegaan, heerlijke show waar alles aan klopte!