Celtic Frost, Hellhammer, Bathory
Celtic Frost, Hellhammer, Bathory
hallo metalmensen van NL.
ik hieronder een paar vragen en hoop dat jullie me kunnen helpen:
de band Celtic Frost kent iedereen, ze zijn van groot invloed op de gehele black/death scene.
nou, voordat CF door het leven ging als CF,
heetten ze hiervoor Hellhammer ? of was het Warhammer ?
en bestond hun line-up uit andere bandleden dan Tom G. Warrior en die Presley drummer en die Bassist wies naam mij nu is ontschoten.
en Bathory !!! natuurlijk.
ik ken alleen "Blood, Fire, Death" ,
ze hebben Nordland 1 en 2, aan te raden ?
en waarom brengt Bathory als de 3de jubileum album uit ?!?!?!?
wat mis ik allemaal?
ik hieronder een paar vragen en hoop dat jullie me kunnen helpen:
de band Celtic Frost kent iedereen, ze zijn van groot invloed op de gehele black/death scene.
en bestond hun line-up uit andere bandleden dan Tom G. Warrior en die Presley drummer en die Bassist wies naam mij nu is ontschoten.
en Bathory !!! natuurlijk.
ik ken alleen "Blood, Fire, Death" ,
ze hebben Nordland 1 en 2, aan te raden ?
en waarom brengt Bathory als de 3de jubileum album uit ?!?!?!?
wat mis ik allemaal?
and Blasphemy it shall be.....
- sodomy and lust
Re: Celtic Frost, Hellhammer, Bathory
Op vraag 1: Hellhammer. Heb toevallig vandaag de cd Deathchrist van Warhammer gehad. Ook een toffe plaat i.i.g.Proking schreef:hallo metalmensen van NL.
Op je 2e vraag: T.G.W-vocals/gitaar ; Martin Ain-bass ; Bruce Day-drums (heb ik Google voor moeten gebruiken)
- sodomy and lust
Misschien wel makkelijk:
Regarded as an influential band in both the death and black black metal fields, Hellhammer's life was intentionally cut short as founder Tom Warrior, realizing the limitations of the band, regrouped and formed the much-improved Celtic Frost. At the time, Apocalyptic Raids drew sharply divided opinions, most finding the raw, simplistic style either brilliant or laughably worthless. Admittedly, this is not a BNR favorite, as the EP is really a pretty amateur affair. What was good about Hellhammer is exactly what Tom took with him to Celtic Frost.
Gezien op: http://www.bnrmetal.com/groups/helh.htm
Van hieruit kan je ook doorgelinkt worden naar Celtic Frost
Regarded as an influential band in both the death and black black metal fields, Hellhammer's life was intentionally cut short as founder Tom Warrior, realizing the limitations of the band, regrouped and formed the much-improved Celtic Frost. At the time, Apocalyptic Raids drew sharply divided opinions, most finding the raw, simplistic style either brilliant or laughably worthless. Admittedly, this is not a BNR favorite, as the EP is really a pretty amateur affair. What was good about Hellhammer is exactly what Tom took with him to Celtic Frost.
Gezien op: http://www.bnrmetal.com/groups/helh.htm
Van hieruit kan je ook doorgelinkt worden naar Celtic Frost
Celtic Frost was voorheen Hellhammer, en Warhammer is voor wat ik ervan gehoord heb sterk door Hellhammer geinspireerd
Line-up kan ik ff niet opkomen, sorry.
Van Bathory moet je de eerste 3 (4) albums proberen
1. Bathory - Bathory
2. Bathort - The Return...
3. Bathory - Under The Sign of the Black Mark
4. Bathory - Blood, Fire, Death
Met het latere (viking) werk van Bathory ben ik niet zo bekend, heb wel Blood on Ice maar die vind ik toch niet zo gaaf.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Line-up kan ik ff niet opkomen, sorry.
Van Bathory moet je de eerste 3 (4) albums proberen
1. Bathory - Bathory
2. Bathort - The Return...
3. Bathory - Under The Sign of the Black Mark
4. Bathory - Blood, Fire, Death
Met het latere (viking) werk van Bathory ben ik niet zo bekend, heb wel Blood on Ice maar die vind ik toch niet zo gaaf.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Gehad? Je bedoelt dat je de plaat die je met Jan Willem getrade hebt nu alweer weggeruild hebt?sodomy and lust schreef:[..]
Op vraag 1: Hellhammer. Heb toevallig vandaag de cd Deathchrist van Warhammer gehad. Ook een toffe plaat i.i.g.
- sodomy and lust
Nee, haha. Jij was degene die hem ook wilde? Ik heb hem zegmaar vandaag via de post 'gehad'...telluriet schreef:[..]
Gehad? Je bedoelt dat je de plaat die je met Jan Willem getrade hebt nu alweer weggeruild hebt?
Ja ik was degene die m ook wilde :psodomy and lust schreef:[..]
Nee, haha. Jij was degene die hem ook wilde? Ik heb hem zegmaar vandaag via de post 'gehad'...
Is het een gave plaat? Mis ik veel?

- sodomy and lust
Nouja, 'veel' is een groot woord. Het is gewoon een toffe plaat. Heeft wel vrij veel weg van bijv. Apocalyptic Raids van Hellhammer... Je komt hem maar een keer luisteren, onder het genot van een pilsketelluriet schreef:[..]
Ja ik was degene die m ook wilde :p
Is het een gave plaat? Mis ik veel?

sodomy and lust schreef:[..]
Nouja, 'veel' is een groot woord. Het is gewoon een toffe plaat. Heeft wel vrij veel weg van bijv. Apocalyptic Raids van Hellhammer... Je komt hem maar een keer luisteren, onder het genot van een pilske

- MetalTroll
- Contacteer:
- sodomy and lust
- ruben somewhere online
Bathory, leuke band, al vind ik al die viking albums wat overbodig. Ik vind "hammerheart" en "twilight of the gods" wel tof, maar blood on ice etc. zijn eindeloze herhalingen.
Nee, geef mij dan maar "The return" of "Blood Fire Death".
Warhammer is wel leuk, maar het slaat nergens op dat ze 5 albums vol hellhammer riffs uitbrengen. Vandaar dat ik dan liever naar Usurper luister.
Nee, geef mij dan maar "The return" of "Blood Fire Death".
Warhammer is wel leuk, maar het slaat nergens op dat ze 5 albums vol hellhammer riffs uitbrengen. Vandaar dat ik dan liever naar Usurper luister.
You're only living on borrowed time from your fate.