Skyclad!

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25358
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Skyclad!

Bericht door Jeroen » ma mei 20, 2024 10:43 pm

Ik zal dat zeker doen!

Ik heb zelf een zwak voor het verfoeide Mourning Has Broken. Ja, de sound is dun en afstandelijk, maar ik houd van de labyrint-achtige composities en ja, ik vind de zang van Ritchie Desmond ook gaaf. Het zangwerk is totaal anders en hij is geen kloon van Martin. Zijn stem geeft de nummers een flinke dosis mystiek mee.

Ik begrijp best dat Sneap en co er liever niet aan herinnerd willen worden, maar de bizarre structuren, de powermetalinjectie en het iets melodieuzere karakter weten me toch elke keer in te pakken. Kostte overigens wel moeite. Denk dat ik Mourning Has Broken zeker twintig keer gedraaid heb om er wijs uit te worden. Geen spijt van.

Plaat doet me ergens wel wat denken aan Deception Ignored van Deathrow. Eveneens veel te moeilijk en totaal wat anders dan het ouwe ragwerk, maar wel geniaal. Ik houd van die werkplaten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22303
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Skyclad!

Bericht door KoenM » di mei 21, 2024 6:23 am

Ernst schreef: ma mei 20, 2024 9:21 pm
KoenM schreef: ma mei 20, 2024 5:15 pm History of a time to come en Dreamweaver dragen in hoge mate mijn voorkeur weg. Wat een riff-festijn!
Als ik een lijstje zou moeten maken, waarbij ik tot en met de 5e Skyclad plaat ga, incl Sabbat, zou ik met zoiets eindigen:

1.Sabbat - Dreamweaver
2.Skyclad - A burnt offering for the bone idol
3.Skyclad - Wayward sons of mother earth
4.Sabbat - History of a time to come
5.Skyclad - Prince of the poverty line
6.Skyclad - Jonah's Ark
7.Skyclad - The silent whales of lunar sea
8. Sabbat - Mourning has broken
In dat geval ga ik die bovenste 2 Skyclad nog eens aandachtiger luisteren.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23132
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Skyclad!

Bericht door dako » wo mei 22, 2024 8:11 am

Ernst schreef: ma mei 20, 2024 9:21 pm Als ik een lijstje zou moeten maken, waarbij ik tot en met de 5e Skyclad plaat ga, incl Sabbat, zou ik met zoiets eindigen:
Waarom tot de 5e?
Ik vind Folkemon en zeker A Semblance Of Normality tot het beste werk van de band horen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Ernst
Berichten: 5032
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Skyclad!

Bericht door Ernst » wo mei 22, 2024 11:56 am

Heel simpel: daarna ken ik de platen totaal niet. Zal die twee dan nog eens gaan luisteren.

bakvet
Berichten: 361
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: Skyclad!

Bericht door bakvet » wo mei 22, 2024 3:46 pm

Lang geleden Sabbat platen geluisterd en Skyclad eigenlijk nooit echt. Wel destijds naar Jonah's Ark geluisterd omdat ik op Headbanger's Ball de clip zag van Thinking Allowed en onder de indruk was, maar niks mee gedaan. Zag Skyclad in die tijd live in ATAK, en ik herinner me een volle zaal en goed optreden.
Naar aanleiding van wat hier is geschreven History of a Time to Come aan het luisteren, en het is veel beter dan ik me herinner. Ik focus me nu wat minder op de zang van Walkyier denk ik, en daardoor valt het instrumentale deel meer op, en het is sterk. Ik ga me meer in Sabbat en Skyclad verdiepen de komende tijd!


bakvet
Berichten: 361
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: Skyclad!

Bericht door bakvet » do mei 23, 2024 8:45 am

Ja, ik focuste vroeger te veel op de stem van Walkyier, dat is wel duidelijk. Gisteren in de gym ook Dreamweaver geluisterd, en het is veel beter dan ik me herinnerde. [headbang]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25358
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Skyclad!

Bericht door Jeroen » do mei 23, 2024 10:02 am

Die dreunende stem is dan ook wel vrij dominant aanwezig in de mix.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie