Death Metal VIII
Re: Death Metal VIII
Twee recente ontdekkingen uit het jaar 2024:
Deconsekrated - Ascension in the Altar of Condemned
Necrot - Lifeless Birth
Deconsekrated - Ascension in the Altar of Condemned
Necrot - Lifeless Birth
Heus.
De nieuwe Tzompantli net aangezet. Als je incantation, bolt thrower,.xibalba en disembowelment goed trekt, dan is het zeker de.moeite waard om aan te zetten. Top 5 death materiaal in veel jaarlijstjes denk ik.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ja, weer een knaller van 20 buck spin!, wordt sowieso het label van het jaar, kan bijna niet meer mislopen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Kom nu eindelijk eens toe aan de laatste cd van Sadist, te weten Firescorched. Grappig genoeg begint Sadist steeds meer op (bijna-naamgenoot) Sadus te lijken, maar dan wel de Sadus die in de jaren negentig een paar te gekke progressieve thrashplaten maakte. Vooral Elements Of Anger lijkt van grote invloed te zijn op dit album. Wat je krijgt? Technische en melodieuze death metal met een flinke scheut thrash, progrock en jazz. Zelfs de zang doet aan een zwaardere Darren Travis denken en het ploppende, prominente baswerk ademt in alles Steve DiGiorgio.
Sadist vult zodoende de leemte wat op, want Sadus zelf klinkt op de laatste plaat behoorlijk gangbaar. Zeker omdat DiGiorgio daar niet op meedeed. Overigens ook geen slecht album, laat dat duidelijk zijn.
Sadist vult zodoende de leemte wat op, want Sadus zelf klinkt op de laatste plaat behoorlijk gangbaar. Zeker omdat DiGiorgio daar niet op meedeed. Overigens ook geen slecht album, laat dat duidelijk zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Sadist een 'nieuw' album? Cool dat moet ik tsjekken.Die hebben vroegah een paar heel, heel goede albums uitgebracht. Vreemde eet in de bijt was het altijd super originele band. Sadus vond ik altijd maar so so. En jazz? Echte jazz dit keer?
ben benieuwd

🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Naja 'nieuw', 2022 alweer. Het gebeurt zelden, maar ik was de cd een beetje vergeten. En inderdaad vrij geniale band. Niet makkelijk, maar wel spannend, inventief en uitdagend. En ik vind het jazzrockerig. Strak maar toch losjes. Of dat muziektheoretisch klopt, weet ik niet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Deze band heeft veel credit bij mij dus ik ga m zeker tsjekken.Dank!
Hier maar eens pluggen, veel beter worden death metal tours niet vermoed ik, iig niet wanneer het om nieuwe bands gaat. Voor fans van: Undergang, Autopsy, Demilich, Worm en kornuiten.
Slimelord en Cryptworm, samen live in Rotterdam op 3 juli: https://www.vessel11.nl/en/events/baroe ... cryptworm/
Ik ga hier sowieso wel heen, ben alleen bang dat tenzij de geluidsmensen echt goed zijn, dit potentieel een onluisterbare brij kan worden live.
Slimelord en Cryptworm, samen live in Rotterdam op 3 juli: https://www.vessel11.nl/en/events/baroe ... cryptworm/
Ik ga hier sowieso wel heen, ben alleen bang dat tenzij de geluidsmensen echt goed zijn, dit potentieel een onluisterbare brij kan worden live.
- Shreds of Sanity
3 juli heb ik al kaartjes voor Vader.
Nu een aantal keer beluisterd en deze is erg gaaf. Heeft zeker kans om in mijn jaarlijstje terecht te komen.
En deze is inderdaad ook heel uitstekend. Twee compleet andere benaderingen van death metal als je het met Gatecreeper vergelijkt, maar allebei heel erg goed.
Naar aanleiding van een recensie opgezet. Melodic Death Metal, die vooral Zweeds klinkt. Dark Tranquillity word ik het meest aan herinnerd, maar hoor ook wat Amon Amarth en The Crown, en iets van Arsis (van allen oude werk). Hoor niet direct iets dat ik niet eerder heb gehoord, maar het bevalt me wel.
Laatst gewijzigd door bakvet op wo jun 05, 2024 10:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hou van de klassieke jaren 90 Zweedse melodic death metal sound, dus ik ga het eens beluisteren.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Valt dit in de snaak?
Waarom kon ik dit nog niet? Progressive death met thrashy en blekkie invloeden, erg mooi!!
Våde klinkt best lekker. Ze hebben slechts een EP en twee singles uitgebracht, dus het is niet zo heel gek dat je het nog niet kende.
Dat nummer van Cognitive kan ik niet zo veel mee.
Dat nummer van Cognitive kan ik niet zo veel mee.
Heus.
Eens met je opmerkingen over de EP. Maareh, singles welke? Ik zie wel 2 losse nummers die ook gewoon op de EP staan?
Ja die twee losse nummers bedoel ik. Ik heb verder niet gekeken of ze op de EP staan of niet.
Is men hier bekend met het label Carbonized Records? Zover heb ik geluisterd naar albums van o.a. Funeral Leech, Mortuous, en Morbid Stench. Allemaal death/doom in de stijl van Incantation. Bevalt goed!
Is men hier bekend met het label Carbonized Records? Zover heb ik geluisterd naar albums van o.a. Funeral Leech, Mortuous, en Morbid Stench. Allemaal death/doom in de stijl van Incantation. Bevalt goed!
Heus.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
zaterdag nog eens naar concertje van wound collector
wie dat niet kent, dat is wel leuk, death metal met saxofoon
wie dat niet kent, dat is wel leuk, death metal met saxofoon
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
nieuwe ulcerate is uit, dat klinkt wel heel erg goed
en ook weer eens een album dat je echt vaak moet luisteren om alles te ontdekken, en dat dan elke keer beter wordt
en ook weer eens een album dat je echt vaak moet luisteren om alles te ontdekken, en dat dan elke keer beter wordt
- Shreds of Sanity
200 Stab Wounds - Manual Manic Procedures
De bandnaam weerhield me er een beetje van deze band uit te checken, maar ik blij dat ik het heb gedaan, want dit is echt heel erg goed. Op Amerikaanse leest geschoeide death metal. Zeker beluisteren als oude Cannibal Corpse enzo je goede bevallen. Een van de beste albums van het jaar wat mij betreft.
Laceration - I Erode
Vers van de pers (officieel vandaag uitgebracht) is dit lekkere death/thrash album van het Amerikaanse Laceration. Niks vernieuwends maar het beukt lekker door, in de stijl van Malevolent Creation.
Laceration is een vrij vaak gebruikte bandnaam, deze moet je hebben op Metal Archives.
Uitgebracht op 20 Buck Spin, dus dan weet je dat het wel goed zit.
Vers van de pers (officieel vandaag uitgebracht) is dit lekkere death/thrash album van het Amerikaanse Laceration. Niks vernieuwends maar het beukt lekker door, in de stijl van Malevolent Creation.
Laceration is een vrij vaak gebruikte bandnaam, deze moet je hebben op Metal Archives.
Uitgebracht op 20 Buck Spin, dus dan weet je dat het wel goed zit.
Heus.
- Shreds of Sanity
Bandje voor Appelflap: Irreversible Mechanism. Technische death metal die kan wisselen tussen erg sfeervol en razend, met op dit album Immersion de drummer van Ne Obliviscaris geleend. Vooral het nummer Footprints in the Sand greep mijn aandacht:
Jaaaaaaa, dit lust Ome Flap zekers! DankShreds of Sanity schreef: ↑za jul 27, 2024 11:25 am Bandje voor Appelflap: Irreversible Mechanism. Technische death metal die kan wisselen tussen erg sfeervol en razend, met op dit album Immersion de drummer van Ne Obliviscaris geleend. Vooral het nummer Footprints in the Sand greep mijn aandacht:

Heel fijn, een van de betere dingen die je post hier met mij erbij noemende, dank, blijvertje.
- Shreds of Sanity
Fijn dat je het gaaf vind Flap.
- Shreds of Sanity
Ne Obliviscaris vind jij volgens mij ook goed, als je het nog niet kende.
Ken het een beetje, maar dat is volgens mij wat meer alleen van de snelle shizzle, redelijk over the top als ik t me goed herinner?
- Shreds of Sanity
Nee met die omschrijving doe je ze wel te kort. Misschien denk je aan een andere band. Ze kunnen heel snel gaan, maar spelen juist erg met verschil in dynamiek tussen rustig en hard, cleane vocalen en grunts en maken veel gebruik van viool. Maar misschien bedoel je dat met over the top.
Mmmmm misschien wat meer luisteren dan. Aanrader qua nummer(s)?
Fulci - Duck Face Killings
Jaar: 2024
Land: Italië
Genre: brutal death metal
Label: 20 Buck Spin
Zo, het laatste album van het Italiaanse Fulci klinkt lekker! Het moge duidelijk zijn waar deze band hun inspiratie vandaan heeft (de Italiaanse filmregisseur Lucio Fulci natuurlijk). Dit album is gebaseerd op de film The New York Ripper (1982), waarin een seriemoordenaar met een eendenstem New York onveilig maakt.
In het album zijn ook verschillende scenes uit de film te horen, wat toevoegt aan de sfeer. Geen gecompliceerde, technische muziek, maar lekker rechttoerechtaan en groovy. Voor liefhebbers van (oude) Cannibal Corpse, Dying Fetus, Jungle Rot, en zelfs Bolt Thrower (vooral in het nummer Morbid Lust).
Jaar: 2024
Land: Italië
Genre: brutal death metal
Label: 20 Buck Spin
Zo, het laatste album van het Italiaanse Fulci klinkt lekker! Het moge duidelijk zijn waar deze band hun inspiratie vandaan heeft (de Italiaanse filmregisseur Lucio Fulci natuurlijk). Dit album is gebaseerd op de film The New York Ripper (1982), waarin een seriemoordenaar met een eendenstem New York onveilig maakt.
In het album zijn ook verschillende scenes uit de film te horen, wat toevoegt aan de sfeer. Geen gecompliceerde, technische muziek, maar lekker rechttoerechtaan en groovy. Voor liefhebbers van (oude) Cannibal Corpse, Dying Fetus, Jungle Rot, en zelfs Bolt Thrower (vooral in het nummer Morbid Lust).
Heus.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ja, eerste indruk is goed
drums zijn fantastisch weer
vanochtend tijdens sporten geluisterd
nile blijft wel eerst wat doorzetten en soms tegen je zin luisteren, maar daarna is het genieten
drums zijn fantastisch weer
vanochtend tijdens sporten geluisterd
nile blijft wel eerst wat doorzetten en soms tegen je zin luisteren, maar daarna is het genieten
Ik heb hem ook even aangezet.
Eerste indruk is heel goed.
Woensdag 4 september live in Amstelveen. Daar ga ik ze (voor het eerst in jaren) weer eens bekijken.
Eerste indruk is heel goed.
Woensdag 4 september live in Amstelveen. Daar ga ik ze (voor het eerst in jaren) weer eens bekijken.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ik heb net kaartje gekocht voor nile over drie weken in brugge
heb ze niet meer gezien sinds 2003 (heb ik nog tour shirt van), dus dat wordt nog wel eens tijd
ben wel benieuwd naar de huidige line up, en het is altijd leuk om karl sanders nog eens bezig te zien
heb ze niet meer gezien sinds 2003 (heb ik nog tour shirt van), dus dat wordt nog wel eens tijd
ben wel benieuwd naar de huidige line up, en het is altijd leuk om karl sanders nog eens bezig te zien
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
inmiddels heeft nieuwe Nile hier heel rondjes gedraaid, heb het album meermaals geluisterd op koptelefoon en met goede speakers (in volle concentratie en in donkere kamer) en het is echt waanzinnig
1 van de beste Nile albums ooit en sowieso de beste sinds annihilation
de drums zijn echt uitmuntend, wow, 1 lange waanzinnige drumsolo, george kollias zijn beste prestatie ooit
het is ook echt een album, begint fantastische en intens met eerste drie songs, een tornado van geschift geweld, complete waanzinnige chaos
in tweede gedeelte gaan we de zieke mid tempo kant van morbid angel in haar beste dagen en het album eindigt dan nog eens met een doom achtige neurosis achtige song en het progressieve avontuur van een lang titelnummer en met een instrumentaal klaaggezang van gitaar eindigt de trip
wow wow wow
lang geleden dat ik nog zo eens omver geblazen ben door een metal album
errug lekker
instant klassieker
1 van de beste Nile albums ooit en sowieso de beste sinds annihilation
de drums zijn echt uitmuntend, wow, 1 lange waanzinnige drumsolo, george kollias zijn beste prestatie ooit
het is ook echt een album, begint fantastische en intens met eerste drie songs, een tornado van geschift geweld, complete waanzinnige chaos
in tweede gedeelte gaan we de zieke mid tempo kant van morbid angel in haar beste dagen en het album eindigt dan nog eens met een doom achtige neurosis achtige song en het progressieve avontuur van een lang titelnummer en met een instrumentaal klaaggezang van gitaar eindigt de trip
wow wow wow
lang geleden dat ik nog zo eens omver geblazen ben door een metal album
errug lekker
instant klassieker
Het is een dynamisch album, dat niet per se ontzettend heavy voelt en het vliegt voorbij als een wervelstorm. Vanochtend tijdens werk opgezet en het draait nu alweer voor de derde keer. ![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
- Hieronimus
Horrendous, de band die je alleen al luistert om hun ongelooflijke productie, komt opeens met hun eerste clip.
Fantastisch kort nummer.
Fantastisch kort nummer.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
sacrifice unto sebek van nile, piano versie
op haar kanaal staan ook songs van death, cannibal corpse, carcass,..op piano
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
hier zat ik al tijdje op te wachten, maar suffocation concert (in een zaal) van arte concert van dit jaar staat eindelijk op youtube
beter geluid en beeld dan op festivals registraties
vet concert!
beter geluid en beeld dan op festivals registraties
vet concert!
Prog death metal, hier beetje tech meets Pestilence
Luisteren stelletje deffies!

-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
dat mystical death nummer klinkt wel leuk, enige kritiek is dat ik de productie te gepolijst vind, maar dat past wel bij hun stijl, maar ik heb het liever wat minder klinisch
ik hoor niemand praten over nieuwe god dethroned, vorige week kwam hun nieuw album uit, het is niet slecht, net wat beter dan de vorige, maar geen meesterwerk zoals vroeger
ik hoor niemand praten over nieuwe god dethroned, vorige week kwam hun nieuw album uit, het is niet slecht, net wat beter dan de vorige, maar geen meesterwerk zoals vroeger
Ik beschouw dit, inclusief je punt van kritiek, als een compliment

https://www.soundclick.com/mysticaldeath/?content=songs
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ah, is dat jouw band?
ben benieuwd naar eindresultaat
ben benieuwd naar eindresultaat