arjans+maat
Alcatraz 2024 - Kortrijk - 9/10/11 augustus
Re: Alcatraz 2024 - Kortrijk - 9/10/11 augustus
Count me out.
Vrijdag ga ik naar AC/DC (ik heb trouwens nog 2 kaarten over, voor slechts 320 euro kunnen ze van jou zijn, PM me bij belangstelling).
En de rest van de dagen: de bands waar ik eventueel voor zou gaan vallen allemaal in de categorie: tig keer gezien. Life of Agony en Madball zeer recent nog.
Opeth: ik heb (op hun laatste "telg"/"schijf"/"langspeler" na misschien) alles van Opeth, maar geloof ik er nog in?
Vrijdag ga ik naar AC/DC (ik heb trouwens nog 2 kaarten over, voor slechts 320 euro kunnen ze van jou zijn, PM me bij belangstelling).
En de rest van de dagen: de bands waar ik eventueel voor zou gaan vallen allemaal in de categorie: tig keer gezien. Life of Agony en Madball zeer recent nog.
Opeth: ik heb (op hun laatste "telg"/"schijf"/"langspeler" na misschien) alles van Opeth, maar geloof ik er nog in?
- KoenM
- Contacteer:
Ok Jan. Veel plezier bij AC/DC.
"Ok" "Jan"
sabaton is mijn favoriete epic metal band
AC/DC kom ik via de officiële eigen Ticketmaster zwarthandel nog wel vanaf. Speel ik het "spel"
van de "maffia" wel mee, maar ik ben er van af.
Was tevens de laatste keer (sowieso AC/DC laatste keer?) dat ik zo'n bedrag uitgeef voor een los concert, ze krijgen de tering maar.
Edit: op Ticketswap staan al honderden AC/DC tickets, traditiegetrouw wacht men tot de prijs daalt, maar dat zal bij zulk aanbod wel moeten, anders kom je er niet vanaf.

Was tevens de laatste keer (sowieso AC/DC laatste keer?) dat ik zo'n bedrag uitgeef voor een los concert, ze krijgen de tering maar.
Edit: op Ticketswap staan al honderden AC/DC tickets, traditiegetrouw wacht men tot de prijs daalt, maar dat zal bij zulk aanbod wel moeten, anders kom je er niet vanaf.
Laatst gewijzigd door Jan1973 op do aug 01, 2024 6:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat doe ik ook als ik het in jouw posts lees.
Men keek een beetje raar in de trein, maar dat hebben we er gewoon voor over.
Men keek een beetje raar in de trein, maar dat hebben we er gewoon voor over.
Jullie hadden me overigens wel eerder kunnen vertellen dat Sadus fucking goud is.
- KoenM
- Contacteer:
Topthrash ja. Had gedacht dat het misschien wat te hard dan wel technisch voor jou was.
Ja, op het randje. Afhankelijk van m'n bui er net wel / net niet over.
Goeie kans dat ik dit live na 20 minuten helemaal zat ben, maar ik ben benieuwd.
Goeie kans dat ik dit live na 20 minuten helemaal zat ben, maar ik ben benieuwd.
Achterlijk veel zin an.
Voor het eerst in jaren morgen de hele dag vrij genomen ipv enkel de middag, dus we gaan rustig om een uur of tien rijden in de hoop voor 14 uur de eerste open te trekken. Beetje de hele middag in de zon geen flikker uitvoeren alvorens ons naar de Sabaton-coverband te begeven. Goud.
Voor het eerst in jaren morgen de hele dag vrij genomen ipv enkel de middag, dus we gaan rustig om een uur of tien rijden in de hoop voor 14 uur de eerste open te trekken. Beetje de hele middag in de zon geen flikker uitvoeren alvorens ons naar de Sabaton-coverband te begeven. Goud.
- KoenM
- Contacteer:
Mijn broer moet nog werken tot 5u. Hoop tegen 6u te vertrekken.
Wij dachten eerst pas aan vrijdagochtend, maar mede op verzoek van Valkyrian + vriend gaan we toch al morgen als we klaar zijn met werk. Met een beetje geluk zijn we er dan om een uur of 20!
Ben benieuwd naar hoe Sacrifice is. Die zou ik heel graag nog eens live zien, maar dat zal wel nooit meer gebeuren....voor leute die Slayer en oude Kreator goed trekken is dat wel een must om live mee te pakken.
- KoenM
- Contacteer:
Cradle of Filth was góed gisteravond! Geweldig geluid en heerlijke best of setlist.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Geweldige band. De heren mogen ook wel eens met een nieuwe plaat komen. Niet dat laatste telg The Ones I Condemn ook maar een minuut verveelt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- KoenM
- Contacteer:
Satyricon is nu al 10 x beter dan Watain. Doordachte muziek zonder opsmuk vs clowneske basismetal.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Dat laatste vind ik toch niet opgaan voor de albums. Live vond ik die hele act ook wat overdreven.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Weer thuis na een heerlijk festival weekend.
Alles top geregeld daar en flink wat goede optredens gezien. Genoten van oa Mayhem, Baroness, Orange Goblin, Aborted, Misery Index, DRI, Hatebreed en nog veel meer.
Volgend jaar zeker weer van de partij.
Alles top geregeld daar en flink wat goede optredens gezien. Genoten van oa Mayhem, Baroness, Orange Goblin, Aborted, Misery Index, DRI, Hatebreed en nog veel meer.
Volgend jaar zeker weer van de partij.
Irmand Sacrifice nog gezien? Draaide gister Forward to Termination weer eens. Beter wordt thrash in mijn optiek niet. Benieuwd hoe dat live was.
Het was een heerlijke zondag: het weer was top, goede organisatie, nergens rijen bij de bar en eettenten en een respectabel aantal goede optredens gezien. Onder andere: Audrey Horne was sterk als altijd, Armored Saint idem dito, Green Lung maakte de verwachtingen waar en Danko Jones was een waar feestje.
De enige thrash die we hebben gezien was Hirax. Had het zeer vermakelijke optreden graag af willen zien, maar de volgende band diende zich alweer aan. Dark Tranquility was net zo'n aangename verrassing. De Gene Simmons Band was een lichte flop: veel geklets en gepiel op de instrumenten, maar de gespeelde Kiss-nummers maakte het enigszins goed.
Tegen middernacht weer terug in het hotel, was lang zat. Clutch en Opeth gelaten voor wat het was. Bovendien zag ik Opeth zaterdag al inchecken in ons hotel. Ook mooi
De enige thrash die we hebben gezien was Hirax. Had het zeer vermakelijke optreden graag af willen zien, maar de volgende band diende zich alweer aan. Dark Tranquility was net zo'n aangename verrassing. De Gene Simmons Band was een lichte flop: veel geklets en gepiel op de instrumenten, maar de gespeelde Kiss-nummers maakte het enigszins goed.
Tegen middernacht weer terug in het hotel, was lang zat. Clutch en Opeth gelaten voor wat het was. Bovendien zag ik Opeth zaterdag al inchecken in ons hotel. Ook mooi

[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
Wat een topfeest weer. Blijft toch een van de beter geregelde festivals die ik ken.
Positief verrassende bands waren Europe (hun hardere spul heeft echt dikke Saxon-vibes), Saxon zelf, Cirith Ungol, Audrey Horne en Dio Disciples (zangert van Anthrax deed het erg goed). Ook Danko Jones, Armored Saint, zelfds Red Fang en Truck Fighter vond ik erg puik.
Van wat ik zag viel eigenlijk alleen Gene Simmons (eindeloos en vooral dom gelul) tegen.
Niet alles gezien wat ik wilde, leuke tijd gehad met de mensen van hier en de campingburen. Organisatie had het goed voor elkaar. Nergens rijen. Enige puntje blijft natuurlijk dat eeuwige gezever met drinkwater, maar dat mag de pret niet drukken. Volgend jaar weer.
Positief verrassende bands waren Europe (hun hardere spul heeft echt dikke Saxon-vibes), Saxon zelf, Cirith Ungol, Audrey Horne en Dio Disciples (zangert van Anthrax deed het erg goed). Ook Danko Jones, Armored Saint, zelfds Red Fang en Truck Fighter vond ik erg puik.
Van wat ik zag viel eigenlijk alleen Gene Simmons (eindeloos en vooral dom gelul) tegen.
Niet alles gezien wat ik wilde, leuke tijd gehad met de mensen van hier en de campingburen. Organisatie had het goed voor elkaar. Nergens rijen. Enige puntje blijft natuurlijk dat eeuwige gezever met drinkwater, maar dat mag de pret niet drukken. Volgend jaar weer.
Ja, was weer een mooi feestje!
Enkele van de topconcerten die ik heb gezien: Hippotraktor, The Ocean, Paradise Lost, Europe, Dark Tranquility, Watain, Satyricon. De camping was redelijk op orde en best wel nice dat je een redelijke range speciaal bier voor 1,5 munt kon krijgen in El Presidio. Dat Primus is eigenlijk nog slechter te drinken dan Jupiler.
Enkele van de topconcerten die ik heb gezien: Hippotraktor, The Ocean, Paradise Lost, Europe, Dark Tranquility, Watain, Satyricon. De camping was redelijk op orde en best wel nice dat je een redelijke range speciaal bier voor 1,5 munt kon krijgen in El Presidio. Dat Primus is eigenlijk nog slechter te drinken dan Jupiler.
Alleen die fucking intro's joh :' )
Primus is ook echt kut inderdaad. Ben ook geen Jupiler-fan, maar dat is drie dagen achter elkaar iig nog te doen. De Primus smaakte halverwege de zaterdag al niet meer. Bocht.
Eerste lezing dacht ik dat je het over 1 van mijn all time favourite bands had...die heet geen Jupiler.
Jupiler is 1 van de weinige pilzen waar ik (bij het nuttigen van vergelijkbare grote hoeveelheden) altijd pijn in mijn harses van heb de andere ochtend.
Grolsch, Heineken, HJ, Primus: nooit.
Hadden ze daar tot paar jaar geleden geen Maes pils in Kortrijk?
Primus pils (en Primus die speelt, al zijn ze na covid nooit meer in Europa geweest) volgend jaar, ik teken er voor.
Jupiler is 1 van de weinige pilzen waar ik (bij het nuttigen van vergelijkbare grote hoeveelheden) altijd pijn in mijn harses van heb de andere ochtend.
Grolsch, Heineken, HJ, Primus: nooit.
Hadden ze daar tot paar jaar geleden geen Maes pils in Kortrijk?
Primus pils (en Primus die speelt, al zijn ze na covid nooit meer in Europa geweest) volgend jaar, ik teken er voor.
Ik ben er vanaf '21 pas bij geweest, dat was elke keer Primus.
Maes en Jupiler zijn ook middelmatig, maar te doen. Belgen en pils is sowieso geen combinatie waar ik lekker op ga.
Op de Zwarte Cross hebben ze Grolsch van de tap. Dat is feest.
Maes en Jupiler zijn ook middelmatig, maar te doen. Belgen en pils is sowieso geen combinatie waar ik lekker op ga.
Op de Zwarte Cross hebben ze Grolsch van de tap. Dat is feest.
Blijft vreemd: Belgisch speciaal bier: fantastisch. Belgisch pils: vieze meuk. Dan vind ik Stella Artois nog het best te doen.
Pils is toch niet veel anders dan water met een smaakje.
En ga ook niet doen alsof het hijsen van pils een culinaire aangelegenheid is. Het is gewoon wat naar binnen gieten om uiteindelijk dronken te worden. Of eigenlijk is er een soort gezamenlijke afspraak om veel te zuipen, omdat je dan leuker gaat doen dan je anders zou doen als je nuchter bent, met de stilte hoop dat iemand te veel zuipt en dingen doet waar ie zich voor moet schamen. En dat is het hele idee van het zuipen van pils op een festival.
En ga ook niet doen alsof het hijsen van pils een culinaire aangelegenheid is. Het is gewoon wat naar binnen gieten om uiteindelijk dronken te worden. Of eigenlijk is er een soort gezamenlijke afspraak om veel te zuipen, omdat je dan leuker gaat doen dan je anders zou doen als je nuchter bent, met de stilte hoop dat iemand te veel zuipt en dingen doet waar ie zich voor moet schamen. En dat is het hele idee van het zuipen van pils op een festival.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸
Ja vroeger op Waterpop, zopen we ook Oranjeboom. Niet te zuipen maar het was wel gezellig.
Cremeren kun je leren!
Krijst, jij gooit flessen whisky van 80 piek door je aldicola, hou je er even buiten.
Ik drink geen cola meer tegenwoordig. Ik meng het nu met water. Kraanwater.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸
In welke verhouding?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸
Ach. Het is een vrij land. Helaas.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Dit vind ik een interessante (ook omdat ik het gewoon een lul vind, maar dat terzijde). Waar ging zijn gelul dan precies over?
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Ja, iemand die fancy whisky met water mengt kan ik moeilijk serieus nemen met oordelen over bier. Buiten hier en daar een druppel ofzo.
Ik kan de man ook niet uitstaan. Maar inhoudelijk verder niks schokkends ofzo.
De review op de frontpage van z'n concert een dag later zegt dit:
"Hierna volgen stukjes van songs, anekdotes en chats met het luid aanwezige en meezingende publiek. Kortom, gezelligheid troef en een heel andere Gene dan The Demon bij Kiss. Het is meer op visite in de oefenruimte van ome Gene."
Ik ben absoluut niet zo positief, maar het was vooral veel gezever. Het enige waar ik me echt aan irriteerde was georakel over hoe Hij Zelf de ontdekker van Van Halen is. Verder vooral veel tijdrovend mensen op het podium hijsen, vragen hoe zeten, nog een keer vragen hoe ze heten want niet verstaan, en dat nog zes keer. Het leidde enorm af van de muziek, en dat is jammer, want de paar spaarzame nummers die werden gespeeld waren eigenlijk best goed.
Dank bakvet!
@johan: moet ik mensen die klessebessen over de smaak van pils wel serieus nemen als ze het over whisky hebben?
Ik zal het zelf maar zeggen: goed punt, ome Krijst!
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸
Nee, want goeie whisky aanlengen met veel te veel water is een keuze die je thuis maakt. Terwijl je op een meerdaags festival er bijna niet aan ontkomt om pils te drinken, vanwege het gebrek aan alternatieven en hoe lang je het moet kunnen volhouden
.

Nu gaat Krijst zich proberen te redden door te zeggen dat ie het thuis ook heel lang moet volhouden met een gebrek aan alternatieven.
Het gaat er niet om dat je er niet aan ontkomt dat te moeten drinken, het gaat erom dat je doet alsof het drinken van pils primair om de smaak ervan gaat. Het boeit geen reet waar de smaak van pils is. De primaire reden is om er drinken van te worden op een manier dat je een hele dag kunt drinken en dat kunt volhouden zonder de dood al te diep in de ogen te kijken, maar genoeg om een excuus te hebben om je te kunnen misdragen.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸
Zat je er maar weer mooi naast he!
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸
- KoenM
- Contacteer:
Je begeeft je wel heel opzichtig op het spectrum hier Krijst. Je hoeft niet over alles dwars en belerend te doen. Een edgy standpunt is niet elke keer nodig.
Team Johan en dako in deze. Er is niks mis met een betere smaak pils willen, ookal zuip je het de hele dag en is een DDHQIPA of een imperial smoked stout op Pedro Ximenez vaten uiteraard beter.
Team Johan en dako in deze. Er is niks mis met een betere smaak pils willen, ookal zuip je het de hele dag en is een DDHQIPA of een imperial smoked stout op Pedro Ximenez vaten uiteraard beter.
Wat vind je zelf van je bericht?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸
Prima dat Krijst denkt dat alle pils gewoon hetzelfde is. Ik heb ook niet overal verstand van.
- KoenM
- Contacteer:
Metalfan-waardig. Als jij hier een waarde-oordeel in ziet, moet je minder interpreteren. Indien niet: goed bezig.