Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Joris
Contacteer:

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Joris » do nov 07, 2024 12:02 am

Dark tranquility (en moonspel en nog 2 bands).
Was weer goed duidelijk dat DT de terechte main act was. Heel vet. Stanne als frontman,zoals altijd, sympathiek. En goede mix van oud en nieuw. Helaas bij laatste nummer weg om trein te halen.

Johan

Bericht door Johan » do nov 07, 2024 9:59 am

Ik vond Moonspell stiekem beter, of minstens beter in staat om het publiek voor zich te winnen.

Helaas moesten wij al onverwacht vroeg weg, 23:20 omdat de laatste trein richting Utrecht waar we bij vrienden bleven slapen vroeger dan verwacht ging.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » do nov 07, 2024 6:20 pm

Johan schreef: do nov 07, 2024 9:59 am Ik vond Moonspell stiekem beter, of minstens beter in staat om het publiek voor zich te winnen.

Helaas moesten wij al onverwacht vroeg weg, 23:20 omdat de laatste trein richting Utrecht waar we bij vrienden bleven slapen vroeger dan verwacht ging.
Moonspel was ook zeker goed. Ik heb alleen het album ‘darkness and hope’ (uit, shit ik wordt oud, 2001 alweer). Verder kende ik er niets van. Van mij had hij, met zijn donkere stem, meer clean mogen zingen, zoals ik me ze herinnerde.

Ik vond de andere twee bands (hiraes en wolfheart) ook zeker niet tegenvallen (muv de cleane ‘zang’ van de frontvrouw die erg vals was). Vaak zit er bij vier bands wel iets bij wat ik echt geen reet aan vind, maar was in zijn geheel een prima avond.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr nov 08, 2024 8:57 am

Ik was er ook bij. Hiraes wel gemist, want we moesten nog eten en rond Eindhoven stond alles met de auto weer eens vast, maar we waren precies op tijd voor Wolfheart. Deze sympathieke Finnen heb ik in de tussentijd nu al 4 keer gezien en ik ben echt flink fan. Stoere riffs en prachtige gitaarleads, zonder dat het vervalt in die typische Finse melodeath hoek waar bands als Insomnium zitten. Het rost gewoon hard.

Moonspell was mijn favoriete band van de avond, maar dat heeft ook te maken met de aanstekelijkheid van het materiaal. Extinct brengt me altijd in euforie, maar ook oudjes als Full Moon Madness en Alma Mater doen me altijd heel veel. Weergaloos goede sologitarist hebben ze ook.

Dark Tranquillity gaat wel met de beste uitvoeringsprijs naar huis. Heerlijke band blijft dat toch ook, perfecte performance, net zoals 2 jaar geleden met Amorphis. Hele sympathieke mensen, qua musiceren vielen vooral de leadgitarist en drummer me weer positief op. Toegift was perfect The Wonders At Your Feet, Lost To Apathy en Misery's Crown. Wel een absurd laat einde voor een concert doordeweeks, als wij niet met iemand hadden kunnen meerijden hadden we de beste nummers moeten missen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

dako

Bericht door dako » vr nov 08, 2024 9:00 am

Laatste doordeweekse concert waar ik was was klaar om kwart over tien. Ideaal, lig je rond twaalf in je nest.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr nov 08, 2024 9:28 am

Ik lag om 2 uur. Gelukkig uitslapen dag erna, want thuiswerken.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Johan

Bericht door Johan » ma nov 11, 2024 1:57 pm

Ja, ik zag op Setlist.fm dat wij dus echt 5 of 6 nummers hebben moeten missen door om 23:20 af te moeten taaien..

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » di nov 12, 2024 10:29 pm

Geen concert, maar de theatershow van Boekestijn en de Wijk. Erg interessant, deels ook vrij deprimerend, maar gelukkig ook voorzien met een beetje humor. Aanrader.
לֹא אעבוד

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » zo nov 17, 2024 7:13 am

Gisteravond naar Witherfall geweest, in de Willemeen. Voor mij persoonlijk toch wel een van de beste bands van het moment. Helaas waren er maar 50 mensen, de band verdient echt veel meer! Maakte het wel een memorabel concert! De band speelde fantastisch. Na afloop ook ruim de tijd voor iedereen door gezellig de zaal in te gaan. Sympathieke gasten, die veel meer aandacht verdienen dan ze nu krijgen.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma nov 18, 2024 12:12 pm

Zaterdag naar Helldorado in Eindhoven geweest. Geen tijd voor een uitgebreid verslag, maar uitermate genoten van Cobra the Impaler (band vd dag en dit al om 15u), Dool & Baroness. Ook goede shows gezien van Pallbearer, Graveyard en een stukje Hellripper.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Johan

Bericht door Johan » ma nov 18, 2024 1:06 pm

Vrijdag naar Solstafír en Oranssi Pazuzu in Maastricht. Ik kwam vooral voor die tweede band en die maakte het wel waar, maar ik vond Solstafir ook veel beter dan de eerste keer dat ik ze live zag (vorig jaar voor Katatonia in Antwerpen).

arjans

Bericht door arjans » ma nov 18, 2024 7:04 pm

KoenM schreef: ma nov 18, 2024 12:12 pm Zaterdag naar Helldorado in Eindhoven geweest. Geen tijd voor een uitgebreid verslag, maar uitermate genoten van Cobra the Impaler (band vd dag en dit al om 15u), Dool & Baroness. Ook goede shows gezien van Pallbearer, Graveyard en een stukje Hellripper.
Ik was ook op Helldorado. Leuke dag gehad. Goede optredens gezien van Napalm Death, Zeke, Cobra the Impaler, The Spades, Dool en natuurlijk Peter Pan Speedrock.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma nov 18, 2024 7:21 pm

pink project, met debuut van een nieuwe tournee 'the story of flyod featuring erik de zwart'

chronologisch concert met informatie over PF en hun albums, was vermakelijk

songs klonken goed, lasereffecten waren cool, ja, wel vermakelijk

zal nooit een super PF fan worden, maar Pink Project doet dit goed

komende weken zijn het veel concerten, wordt leuke tijd tot de kerstvakantie!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo nov 24, 2024 9:37 am

Dream Theater in de Adidas Arena in Parijs. 40-jarig bestaan en terugkeer van Mike Portnoy. Een best of set van 3 uur. Geweldige setlist, zeer goed geluid voor een dergelijk grote zaal. LaBrie is vaak het zorgenkindje live, maar het was goed: bij de hele hoge uithalen die hij niet meer haalt, kiest hij vaak voor andere melodieuze oplossingen i.p.v. te forceren. Elk nummer was voorzien van eigen visuals, vaak gebaseerd op de album-art en er was een werkelijk fantastische lichtshow. Het was de 8e keer dat ik de band zag op 22 jaar tijd, maar ik kan zeggen dat dit de beste keer was.

Setlist:

https://www.setlist.fm/setlist/dream-th ... b6515.html

T-shirts van €45, hoodies van €90 en een beker platte Budweiser voor €9,50 was dan weer wat minder. Maar daarvoor kwamen we niet, dus dat mocht de pret niet drukken. Het kippenvel was legio bij quasi perfect uitgevoerde versies van o.m. Metropolis pt 1, The Mirror, As I Am, Home, Under A Glass Moon en Stream of Consciousness.

Eentje voor het jaarlijstje!
Facebook band

Last.fm profiel

dako

Bericht door dako » zo nov 24, 2024 11:34 am

Leuk man. Concerten zo'n eind van huis zijn altijd wel bijzonder.

Amibor

Bericht door Amibor » zo nov 24, 2024 1:35 pm

Gaaf! En ja, die merchprijzen tegenwoordig gaan echt helemaal nergens meer over. Flauwe pilsprijzen ook niet, maar dat wisten we al.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di nov 26, 2024 10:04 pm

ging zaterdag naar up the irons in terneuzen, stond klaar om te vertrekken en dan hoorde ik dat concert niet doorgaat omdat gitarist in ziekenhuis ligt, en nu lees ik net dat hij is gestorven, dat is wel heftig nieuws zeg

in terneuzen in de pit is het drie euro voor halve liter bier en 4,5 voor gouden carolus whisky infused, dus niet overal zijn de prijzen van drank zo hoog

in asgaard in gentbrugge drink je voor nog minder als vier euro een duvel, duurste van de kaart is denk ik orval van 4,5 euro

donderdag ga ik naar hippie trance event, daar kost een westmalle tripel 3 euro!

dako

Bericht door dako » wo nov 27, 2024 7:35 am

Kriestof schreef: di nov 26, 2024 10:04 pm ging zaterdag naar up the irons in terneuzen, stond klaar om te vertrekken en dan hoorde ik dat concert niet doorgaat omdat gitarist in ziekenhuis ligt, en nu lees ik net dat hij is gestorven, dat is wel heftig nieuws zeg
Zag gister op de Evil Invaders-facebook eenzelfde bericht langskomen. Gaat om dezelfde kerel, blijkbaar. Ex-gitarist van EI.
Jonge gast nog. Erg treurig.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo nov 27, 2024 12:44 pm

ja, speelde vroeger bij evil invaders

ja, ik schat dat hij nog geen 40 is
speelde altijd enthousiast, verschillende keren gezien

zo zie je maar dat je van elke dag het beste moet maken

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » wo nov 27, 2024 2:08 pm

37....RIP...wtf...
Is het zakke wasser of zakken wasser?

Johan

Bericht door Johan » wo nov 27, 2024 2:18 pm

Ja, een goede vriend van me speelde jarenlang met hem samen in Up the Irons. Heel triest.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo nov 27, 2024 2:40 pm

Zag t ook verschillende keren passeren op sociale media. Tragisch. Vooral voor vrouw en kinderen.
Facebook band

Last.fm profiel

Mollusk
Lult over cdtjes

Bericht door Mollusk » vr nov 29, 2024 5:41 pm

Gisteren met mijn zoon naar Benighted, Baest en Coffin Feeder geweest in Enschede.
Coffin Feeder hadden we al eerder live zien spelen op Stonehenge, maar vandaag klonk het wat beter. Het is niet echt bijzondere deathcore, maar op zo’n avond wel vermakelijk. Mijn zoon vond het tof en heeft twee ep’s gekocht. Daarna Baest. Dat ligt wat meer in mijn straatje. Beetje Bloodbath-achtig, maar dan wat melodieuzer. Bij vlagen het typisch buzzsaw-geluid zoals Entombed, maar de solo’s zijn wat meer catchy. De gitarist die ik nadertijd sprak, noemde het al Iron Maiden-death metal. Geen gekke omschrijving. Prima bandje, heb een cd’tje opgepikt van ze.
Benighted speelt razendsnelle (blackened) death metal.
Ik vreesde een wat klinische, technische sound, maar dat viel mij hard mee. Die drummer kon er zeker wat van zeg… Tijdens Benighted ging mijn zoon nog het podium op en heeft toen de zaal door gecrowdsurft.
We waren allebei niet echt fit en erg moe aan het eind, maar we waren toch blij dat we zijn gegaan.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » vr nov 29, 2024 8:43 pm

Kevin Paradis van Benighted is een beest. Klinkt als een mooie avond!
Front voor/der Matigheid
last.fm

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » za nov 30, 2024 1:09 am

Cobra the Impaler in Gent. Top weer.
Facebook band

Last.fm profiel

bakvet

Bericht door bakvet » za nov 30, 2024 1:45 am

Savage Grace in Katwijk. Voorprogramma was een redelijke, lokale band genaamd Indulgence. Savage Grace (lees: Christian Logue met hired guns), speelden goed. Zanger was goed, met geweldige, hoge uithalen. Opkomst was bescheiden, misschien 100 mensen, van wie er uiteindelijk misschien zo'n 50 tot het einde bleven.

Bijzonder om Christian Logue te zien, een man die enerzijds twee fantastische platen heeft gemaakt met Savage Grace; absolute onovertroffen klassiekers, en anderzijds mensen heeft opgelicht en een onbetrouw figuur is.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za nov 30, 2024 8:54 am

Mollusk schreef: vr nov 29, 2024 5:41 pm Gisteren met mijn zoon naar Benighted, Baest en Coffin Feeder geweest in Enschede.
Coffin Feeder hadden we al eerder live zien spelen op Stonehenge, maar vandaag klonk het wat beter. Het is niet echt bijzondere deathcore, maar op zo’n avond wel vermakelijk. Mijn zoon vond het tof en heeft twee ep’s gekocht. Daarna Baest. Dat ligt wat meer in mijn straatje. Beetje Bloodbath-achtig, maar dan wat melodieuzer. Bij vlagen het typisch buzzsaw-geluid zoals Entombed, maar de solo’s zijn wat meer catchy. De gitarist die ik nadertijd sprak, noemde het al Iron Maiden-death metal. Geen gekke omschrijving. Prima bandje, heb een cd’tje opgepikt van ze.
Benighted speelt razendsnelle (blackened) death metal.
Ik vreesde een wat klinische, technische sound, maar dat viel mij hard mee. Die drummer kon er zeker wat van zeg… Tijdens Benighted ging mijn zoon nog het podium op en heeft toen de zaal door gecrowdsurft.
We waren allebei niet echt fit en erg moe aan het eind, maar we waren toch blij dat we zijn gegaan.
hoe oud is je zoon?

ik ben gisteren naar pro-pain in sint niklaas geweest, het was zoals het altijd is: goed, energiek en gewoon vermakelijk, ze zullen nooit een geniale band zijn, maar ze blijven maar gaan en hun optredens mogen er altijd zijn, doen altijd erg hun best, of ze nu op festival staan of op een heel klein podium, en volgende keer ga ik ook weer gewoon kijken

voorprogramma was toxic shock, belgische thrash crossover bende, maar dat kwam door slechte geluid en microfoon problemen niet uit de verf

Mollusk
Lult over cdtjes

Bericht door Mollusk » ma dec 02, 2024 7:23 pm

Hij is 13 jaar. Hij is inmiddels een ervaren concert/festivalganger. Van het weekend nog de concertkaartjes geteld op zijn prikbord. Teller staat op 31 kaartjes.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

MadTinus

Bericht door MadTinus » di dec 03, 2024 10:42 am

Afgelopen donderdag naar VOLA en Charlotte Wessels geweest in Effenaar Eindhoven. Was gaaf! Volle bak, nog een klein stukje van support The Intersphere gezien, klonk prima. Charlotte Wessels en band klonken ook heel goed en kregen veel response. Hun muziek is niet helemaal de mijne, maar spel en energie maakten veel goed. VOLA was wederom geweldig, het was pas de tweede keer dan ik ze zag (eerste keer was in de Melkweg twee jaar geleden), maar ze maakten mijn verwachtingen helemaal waar. Geluid, spel, zang, setlist, licht, het klopte allemaal. Topavond!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za dec 07, 2024 9:28 am

Mollusk schreef: ma dec 02, 2024 7:23 pm Hij is 13 jaar. Hij is inmiddels een ervaren concert/festivalganger. Van het weekend nog de concertkaartjes geteld op zijn prikbord. Teller staat op 31 kaartjes.
ah, dat is cool, die van mij zijn 7 en 9, dat is nog te jong voor het hardere werk

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za dec 07, 2024 9:37 am

gisteren naar dying fetus geweest in zappa (antwerpen)

heb me wel vermaakt, maar ik kom gewoon niet graag in zappa, veel te druk altijd, ingang is erg onhandig, bar is super traag en je moest plots een app hebben en daar geld opzetten, blablabla, dus dan ga ik tussen concerten door in auto drinken, vorige keer heb ik 45 minuten moeten wachten voor drankje, dan is naar auto gaan en daar drinken veel sneller, ik ga er enkel nog komen als ik een band echt heel graag wil zien want het geluid is altijd te hard (overstuurd hard), veel te veel bas en resoneert daar voor geen meter

maar ondanks dat wel kunnen genieten

avond begon met vitriol, vrij technische death metal soms, alleen waren ze maar met twee, bassist had ontslag genomen, dus dan kwam niet zo uit de verf

daarna was het tijd voor een van de weinige deathcore bands die ik goed vind en die de naam waardig zijn, despised icon het is zowaar echt een mengeling van death metal en hardcore, jaren geleden dat ik ze heb gezien, dubbele vocalen zijn vool, een hardcore vocalist en een death/grind zanger, en ze speelden bad vibes, mijn favoriete song van de band, goed optreden

daarna chelsea grin, vond ik vreselijk, alles wat ik aan huidige deathcore ergelijk vind, bevat deze band, zal er maar over zwijgen

daarna feest met dying fetus: geweldige setlist, naar het einde toe beterde het geluid en het is soms zoooo lekker lomp
grotesque impalement blijft een van de grootste party death metal classics ooit

dus twee leuke concerten gezien, en twee mindere, dus geslaagde avond

Jan1973

Bericht door Jan1973 » zo dec 08, 2024 7:20 pm

Kriestof schreef: za dec 07, 2024 9:37 am gisteren naar dying fetus geweest in zappa (antwerpen)

heb me wel vermaakt, maar ik kom gewoon niet graag in zappa, veel te druk altijd, ingang is erg onhandig, bar is super traag en je moest plots een app hebben en daar geld opzetten, blablabla, dus dan ga ik tussen concerten door in auto drinken, vorige keer heb ik 45 minuten moeten wachten voor drankje, dan is naar auto gaan en daar drinken veel sneller, ik ga er enkel nog komen als ik een band echt heel graag wil zien want het geluid is altijd te hard (overstuurd hard), veel te veel bas en resoneert daar voor geen meter

maar ondanks dat wel kunnen genieten

avond begon met vitriol, vrij technische death metal soms, alleen waren ze maar met twee, bassist had ontslag genomen, dus dan kwam niet zo uit de verf

daarna was het tijd voor een van de weinige deathcore bands die ik goed vind en die de naam waardig zijn, despised icon het is zowaar echt een mengeling van death metal en hardcore, jaren geleden dat ik ze heb gezien, dubbele vocalen zijn vool, een hardcore vocalist en een death/grind zanger, en ze speelden bad vibes, mijn favoriete song van de band, goed optreden

daarna chelsea grin, vond ik vreselijk, alles wat ik aan huidige deathcore ergelijk vind, bevat deze band, zal er maar over zwijgen

daarna feest met dying fetus: geweldige setlist, naar het einde toe beterde het geluid en het is soms zoooo lekker lomp
grotesque impalement blijft een van de grootste party death metal classics ooit

dus twee leuke concerten gezien, en twee mindere, dus geslaagde avond
Standaard frigo box in de auto?

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo dec 08, 2024 11:25 pm

staat altijd wel een trappist koud, dat klopt

bakvet

Bericht door bakvet » vr dec 13, 2024 9:00 pm

Obituary in de Melkweg. Stompende, logge death metal. Het was een feestje. Mooi om live te ervaren hoe effectief het drumwerk van Donald Tardy is en hoe live oude en nieuwe nummers naadloos aansluiten.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » za dec 14, 2024 8:11 am

Evergrey in De Casino, Sint-Niklaas. Topavond.
Facebook band

Last.fm profiel

arjans

Bericht door arjans » za dec 14, 2024 8:33 am

bakvet schreef: vr dec 13, 2024 9:00 pm Obituary in de Melkweg. Stompende, logge death metal. Het was een feestje. Mooi om live te ervaren hoe effectief het drumwerk van Donald Tardy is en hoe live oude en nieuwe nummers naadloos aansluiten.
Ik was er ook en sluit me hier helemaal bij aan. Top avond.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » za dec 14, 2024 4:30 pm

KoenM schreef: za dec 14, 2024 8:11 am Evergrey in De Casino, Sint-Niklaas. Topavond.
Mooi, ik ben van plan om 22 december naar Helmond te gaan. Evergrey is live vrijwel altijd goed, hoewel ze ook een periode hebben gehad dat ze er een beetje met de pet naar gooiden en Englund meer dronken dan nuchter op het podium stond. Maar de laatste jaren is het altijd prachtig.

Eergisteren trouwens naar DOOL in Muziekgieterij geweest, dat was ook weer uitstekend. En wat een innemend, nuchter en oprecht mens is die Raven toch. Review volgt later op de frontpage.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo dec 22, 2024 8:45 am

Gisterenavond, voor derde keer dit jaar, naar een Terror concert gegaan.
Deze keer was het in Brugge te doen.

Eerste band was Stab, Belgische hardcore, niet speciaal, wel vermakelijk. Daarna was het tijd voor het Franse Headbussa, heb ze al vier keer gezien dit jaar (Duiken overal op als voorprogramma), maar vind het een combinatie van metal en hardcore eigenlijk vrij saai

daarna was het tijd voor het echte werk. Combust uit New York is een lekkere band, hun album van vorig jaar kan ik iedereen aanraden

hierna was het weer rammen met Nasty, geweldige liveband, gewelddadig publiek en die songs beuken zo hard live

daarna was het Terror, denk dat ik deze band al dertig keer heb gezien, en zal ze nog vaak zien, want ik krijg er elke keer veel energie van, scott vogel is een held en de band speelt altijd strak en energiek, pain into power!

Plaats reactie