Iron Maiden V

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat vind je van Senjutsu?

De beste Maidenplaat ooit!
0
Geen stemmen
Lekker album hoor
9
45%
Aardig, maar ook weer niet te gek ofzo
6
30%
Tegenvaller
2
10%
Christus te paard, wat een kutplaat
1
5%
Weet ik niet
2
10%

Totaal aantal stemmen: 20

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » wo dec 11, 2024 12:33 am

Lekker achterover. Beentjes omhoog. Bruce nog een soloplaat. Zo nu en dan avondje nummers spelen in de Carts 'n Horses. Dikke prima.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Rene

Bericht door Rene » wo dec 11, 2024 8:21 am

Ik dacht dat ik ze inmiddels ook te oud vond om live te zien, tot ik de show van vorig jaar zag in Ziggo Dome. Het is nog altijd net zo gaaf als de eerste keer. Van een afstand merk je niks van de ouderdom en de meeste bandleden waren toch al nooit zo bewegelijk. De sfeer blijft ongeëvenaard. Het hangt van Bruce af, maar het lijkt erop dat het iemand is die goed voor zichzelf zorgt.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Persistence

Bericht door Persistence » di apr 15, 2025 5:09 pm

:’)

Ps het bijschrift en onderste filmpje zijn ironisch bedoeld.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di mei 27, 2025 10:52 pm

iron maidens concert in budapest zit er bijna op
was overal wel te streamen via telefoontjes in best goede kwaliteit

zal niets spoilen hier, maar
wat een setlist zeg
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Rene

Bericht door Rene » wo mei 28, 2025 7:01 am

Valt mij wat tegen, dus ben niet rouwig om de band dit jaar over te slaan.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

dako

Bericht door dako » wo mei 28, 2025 7:59 am

Rene schreef: wo mei 28, 2025 7:01 am Valt mij wat tegen, dus ben niet rouwig om de band dit jaar over te slaan.
Ja, vind ik ook. Terwijl het objectief echt wel een steengoeie setlist is.
Ik heb ze gedurende de jaren gewoon te vaak (of iig vaak genoeg) gezien, denk ik. Mooi geweest.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo mei 28, 2025 10:40 am

Rene schreef: wo mei 28, 2025 7:01 am Valt mij wat tegen, dus ben niet rouwig om de band dit jaar over te slaan.
setlist valt tegen? hoezo?

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mei 28, 2025 11:11 am

Kriestof schreef: di mei 27, 2025 10:52 pm iron maidens concert in budapest zit er bijna op

wat een setlist zeg
Hoe was de nieuwe drummer?

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » wo mei 28, 2025 12:51 pm

Kriestof schreef: wo mei 28, 2025 10:40 am
setlist valt tegen? hoezo?
Als je een tour doet met de albums vanaf Iron Maiden t/m Fear of the Dark en je slaat in de setlist 1 album volledig over en van twee andere albums doe je maar 1 nummer, dan passen de verwachtingen niet bij de realiteit, dat is jammer.

Overigens ben ik erg blij met de setlist, de lengte is trouwens ook goed.
The Ides of March
Play Video
Murders in the Rue Morgue
Wrathchild
Killers
Phantom of the Opera
The Number of the Beast
The Clairvoyant
Powerslave
2 Minutes to Midnight
Rime of the Ancient Mariner
Run to the Hills
Seventh Son of a Seventh Son
The Trooper
Hallowed Be Thy Name
Iron Maiden

Encore:
Churchill's Speech
Aces High
Fear of the Dark
Wasted Years

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo mei 28, 2025 1:09 pm

Ik vind het vooral een gemiste kans dat een band die al zó lang zóveel speelt nog meer dan de helft van de setlist volknalt met dezelfde hits.

Verras ons met Infinite Dreams, Prisoner, Afraid to Shoot Strangers, Holy Smoke, Transsylvania, Stranger in a Strange Land, Drifter, Where Eagles Dare, ...

Nee in de plaats weer The Trooper, Run to the Hills, Wasted Years, ...

De reden waarom ik eigenlijk al jaren niet veel meer geef om Iron Maiden live. Zelfde met Megadeth. Gigantische back catalog en elke keer dezelfde kapot gespeelde nummers. A Tout Le Monde. Braak.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Rene

Bericht door Rene » wo mei 28, 2025 1:09 pm

Inderdaad, wat Iron Maiden zegt. Na jarenlange focus op de jaren 80, werd het nu wel eens tijd voor wat verborgen pareltjes van No Prayer en Fear Of The Dark. En zo werd het immers ook gepresenteerd. Nu is het in feite weer een Golden Era-tournee met nummers die de laatste 20 jaar al eens voorbij zijn gekomen. Daar zit ik niet meer op te wachten.

Het gaat me te ver dat de setlist hetzelfde is als altijd. Deze is compleet anders dan pak 'm beet de voorgaande vier tournees. De band zorgt er in ieder geval voor dat de setlist constant varieert. Net als de hele show eromheen. Daar kunnen acts als Sabaton en Amon Amarth nog wat van leren. In dit geval is het gewoon jammer dat het iets anders uitpakt dan werd voorgesteld. Maar ik snap volledig dat anderen wel watertanden van deze setlist.
Laatst gewijzigd door Rene op wo mei 28, 2025 1:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mei 28, 2025 1:12 pm

KoenM schreef: wo mei 28, 2025 1:09 pm Ik vind het vooral een gemiste kans dat een band die al zó lang zóveel speelt nog meer dan de helft van de setlist volknalt met dezelfde hits.

Verras ons met Infinite Dreams, Prisoner, Afraid to Shoot Strangers, Holy Smoke, Transsylvania, Stranger in a Strange Land, Drifter, Where Eagles Dare, ...

Nee in de plaats weer The Trooper, Run to the Hills, Wasted Years, ...

De reden waarom ik eigenlijk al jaren niet veel meer geef om Iron Maiden live. Zelfde met Megadeth. Gigantische back catalog en elke keer dezelfde kapot gespeelde nummers. A Tout Le Monde. Braak.
Helemaal mee eens. No Prayer For The Dying bevat bovendien wel meer 'vergeten' klassiekers. Run Silent Run Deep alleen al, of een keer Mother Russia (al weet ik niet of de tekst echt lekker valt) of Fates Warning. Dat zijn echt goede songs met veel energie. Ik blijf erbij dat die plaat een absolute verademing is na het nogal 'gemaakte' Seventh Son, al vind ik die ook goed. Maar dat ze dat titelnummer dan wel spelen, met dat bar en boze refrein. Onbegrijpelijk.

Maar goed, de beste stuurlui... Je moet niet vergeten dat er elk optreden weer nieuwe fans komen die de band nooit eerder zagen. Die willen die klassiekers gewoon horen.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo mei 28, 2025 8:54 pm

smaken verschillen
ik vind seventh son met verre voorsprong het beste iron maiden album

1. seventh son
2. piece of mind
3. powerslave
4. number of the beast
5. somewhere in time
6. killers
7. iron maiden
8. the x factor
9. brave new world

de rest van al hun albums vind ik erg matig en luister ik nooit meer, no prayer for the dying en fear of the dark, neen bedankt, en een plaat als the final frontier.....vreselijk, en senjutsu...dat mensen die constante herhaling progressief noemen, is mij een compleet raadsel

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo mei 28, 2025 8:56 pm

Jeroen schreef: wo mei 28, 2025 11:11 am
Kriestof schreef: di mei 27, 2025 10:52 pm iron maidens concert in budapest zit er bijna op

wat een setlist zeg
Hoe was de nieuwe drummer?
standaard , doet anoniem zijn taak en dat is het wel, storen doen het niet

ik zou het wel cooler hebben gevonden dat backdrop niet enkel die beelden waren geweest, maar meer old school decors! had ook beter bij het concept gepast

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo jun 01, 2025 11:47 am

Ik ben weer in een Maiden bui en ik ben dan ook blij dat ik van alle periodes kan genieten (al moet ik toegeven dat Virtual XI laatst toch echt af en toe weer echt even tandenknarsen was tussen de best goede nummers door). Nu No Prayer For The Dying waar ik aan Jeroen's kant sta. Bijna dan, want SSOASS vind ik een topalbum, en het titelnummer is echt fantastisch, maar NPFTD heeft echt heel veel toffe songs. Jammer dat ze zo'n hit als Holy Smoke nooit live doen, want ik ben ook dol op dit lied. En Run Silent Run Deep is voor mij ook echt een toplied.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo jun 01, 2025 10:51 pm

ik vind het titel nummer van seventh son een van de vijf beste maiden songs, zonder enige twijfel

en no prayer for the dying, ik snap wat mensen ook goed aan dat album kunnen vinden (maar er staan ook slechte songs op, nietszeggende songs), maar het is geen iron maiden album, en dat maakt het een erg vreemd na een epische werk als seventh son, en de productie vind ik echt niet goed, erg vlak

het had gewoon een project album moeten zijn, maar niet de opvolger van seventh son

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 02, 2025 12:14 am

Geen Iron Maiden? Compacte doch doordachte heavy metal met gave melodieën en hier en daar een episch uitstapje, dat is waar Maiden mijns inziens voor staat. Zoals op die plaat.

Die rauwe sound van die mobiele studio in die schuur vind ik wel lekker.

Titelnummer van SSOASS vind ik muzikaal prima, maar dat refrein is gewoon slecht en een epic onwaardig.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 02, 2025 11:29 am

Kriestof schreef: zo jun 01, 2025 10:51 pm het had gewoon een project album moeten zijn, maar niet de opvolger van seventh son
Project album? Boomer quote van de week, Kriestof :mrgreen:

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

dako

Bericht door dako » ma jun 02, 2025 11:36 am

Ik vind het ook absoluut niet zo'n ontzettend afwijkende plaat dat ik zeg van 'breng maar onder een andere naam uit'.
Ligt inderdaad niet echt in de lijn van Somewhere In Time/Seventh Son, maar dat liggen de drie albums erna ook zeker niet.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 02, 2025 1:55 pm

No Prayer was dan ook bedoeld als een gestripte, eenvoudigere plaat, zonder al te veel keyboards (al zitten ze er wel in, als je Fates Warning en Mother Russia luistert), mede door de populariteit van thrash metal.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 02, 2025 2:23 pm

Ja jeetje, als je als band een gestripte plaat wil maken, dan doe je dat toch onder een andere naam?

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 02, 2025 4:00 pm

Wat mij betreft doen ze dat ook voor de volgende plaat, met louter Smith/Dickinson composities.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 02, 2025 4:39 pm

Jeroen schreef: ma jun 02, 2025 4:00 pm Wat mij betreft doen ze dat ook voor de volgende plaat, met louter Smith/Dickinson composities.
Gewoon nog een Bruce soloalbum met Smith, laatste (en de daarbij horende tour) waren toch meer dan prima.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 02, 2025 8:10 pm

Ja, maar dat zie ik niet gebeuren.

The Mandrake Project vind ik een prima plaat, maar ik mis de energie en het vuur van Accident Of Birth en Chemical Wedding. Kan Bruce niets aan doen. Hij heeft die bewijsdrang niet meer. Het is beheerster, op het bedeesde af, zij het soms ook nog lekker heavy. Tegelijkertijd wel heel erg goed doordacht, dynamisch en spannender dan alle epische nummers van Maiden sinds Dance Of Death bij elkaar.

Die cd draai ik tien keer liever dan cd 2 van Senjutsu. Daarvan blijft echt niets hangen. Bijna knap van Harris. Had die drie nummers lekker samengevoegd tot één gaaf episch nummer. Schrijven is schrappen.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 02, 2025 8:22 pm

Ik vind Senjutsu, The Writing On The Wall, Days Of Future Past en Darkest Hour echt heel mooi. De laatste drie epics hebben ook goeie momenten, maar hadden inderdaad korter gekund. Maar The Mandrake Project vind ik vol staan met klassemateriaal dat hoort bij Bruce' huidige leeftijd.

Op de fiets weer Fear Of The Dark geluisterd. Childhood's End vind ik een baggernummer eersteklas, maar Be Quick Or Be Dead, From Here To Eternity, Wasting Love, Fear Is The Key en Judas My Guide zijn echt heerlijk. Daarnaast zijn Afraid To Shoot Strangers en Fear Of The Dark gewoon ideale livetracks. Album heeft wel een klein beetje zwaarmoedige productie waardoor het geheel soms wat vermoeid klinkt, soms is het ook zompig op de juiste manier. NPFTD vind ik net iets beter, maar beiden vind ik het gewoon fijne albums.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 02, 2025 8:32 pm

Fear Of The Dark vind ik ook goed. Childhood's End heb ik nooit moeite mee gehad. Keer wat anders qua tempo. Maar het sleept zich wel wat voort. Ik zou The Fugitive nog toe willen voegen aan dat rijtje. Heerlijke track.

Toch staan er ook wat mindere nummers op. Chains Of Misery vind ik muzikaal sterk, maar het refrein is me veel te jolig. From Hear To Eternity heeft hetzelfde probleem. The Apparition vind ik tekstueel wel een grappig nummer, al gaat het muzikaal niet echt ergens naartoe. Fear Is The Key, met de aidstekst, is precies hetzelfde verhaal.

Productie maakte in elk geval duidelijk dat Martin Birch zijn beste tijd had gehad. Niet dat het nou een echt goed idee was voor Harris om het zelf te gaan doen met Nigel Green. Al vind ik The X Factor niet eens zo slecht klinken. Virtual XI daarentegen heeft zo'n blikkerig, digitaal geluid, dat heel vlak klinkt. Maar dat geheel terzijde.

Plaats reactie