Naar welk concert ben je gisteren geweest?
- Shreds of Sanity
Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?
TivoliVredenburg voelt inderdaad aan als een vliegveld. De Rondazaal zelf vind ik wel erg fijn. Goed geluid en doordat de zaal zo breed is sta je altijd dichtbij het podium.
Heyoka deze keer niet gespot. Het was dan ook nogal druk. Ik zag op Instagram iets staan over problemen bij de grens waardoor vertraging was opgelopen. Ze kwamen vanuit de UK. Misschien dat het soundchecken daarom nog niet gebeurd was?
Minami Deutsch was een soort Japanse Hawkwind. Als je daarin meeging kregen ze je zeker in de juiste hogere sferen, maar ik vraag me af of de uitgesponnen jams door iedereen op prijs werden gesteld. 3 nummers van 10+ minuten en ze gingen weer.
Blood Incantation gaf een erg goede show. Indrukwekkend dat het materiaal van Absolute Elsewhere live zo goed overeind blijft. Is gewoon een steengoede plaat. Volgens mij dezelfde setlist als Koen hierboven omschrijft.
De enorme rij bij de merch en de niet geringe prijzen zorgden ervoor dat ik zonder tourshirtje vertrok.
Heyoka deze keer niet gespot. Het was dan ook nogal druk. Ik zag op Instagram iets staan over problemen bij de grens waardoor vertraging was opgelopen. Ze kwamen vanuit de UK. Misschien dat het soundchecken daarom nog niet gebeurd was?
Minami Deutsch was een soort Japanse Hawkwind. Als je daarin meeging kregen ze je zeker in de juiste hogere sferen, maar ik vraag me af of de uitgesponnen jams door iedereen op prijs werden gesteld. 3 nummers van 10+ minuten en ze gingen weer.
Blood Incantation gaf een erg goede show. Indrukwekkend dat het materiaal van Absolute Elsewhere live zo goed overeind blijft. Is gewoon een steengoede plaat. Volgens mij dezelfde setlist als Koen hierboven omschrijft.
De enorme rij bij de merch en de niet geringe prijzen zorgden ervoor dat ik zonder tourshirtje vertrok.
Ik ben, wat Trix betreft en in het algemeen, heel erg voor alle moderne shit, dus unisex toiletten? Prima op zich, ik denk alleen dat vooral de madammekes beetje moeten wennen aan het feit dat er nu bomen van kerels tussendoor lopen in wat voorheen hun domein was, vooral principieel zittend plassende mannen als ik.Heyoka schreef: ↑ma mei 05, 2025 11:29 am Ik was gisteren ook bij Blood Incantation, maar dan in Tivoli.
Het is net niet helemaal mijn ding, maar ik begrijp goed waarom men hier in grote getalen naar Tivoli is afgereisd. Prima avond gehad, maar Shreds deze keer niet gezien.
Trix is blijkbaar wel een wat leukere tent dan Tivoli: Het is, als je eenmaal binnen bent, wel een mooie zaal, maar het gebouw vind ik niet zo goed passen bij dit soort muziek. Ik zou graag een kelder in gaan, in plaats van eindeloze trappen omhoog, waar je eerst lange tijd nog staat te wachten in een ruimte waar je naar buiten kan kijken en waar allemaal daglicht naar binnenkomt. Sfeerloos. De garderobe is verdwenen en daarvoor in de plaats allemaal kluisjes, waardoor ik een zwembadgevoel krijg. En een lint, zoals op het vliegveld of voor de attracties van de Efteling om de mensenmasse in goede banen te leiden naar de merchandise, dat vind ik ook allemaal veel te praktisch. En nadat de band van het podium afging, gaan direct de lampen aan en wordt er muziek ingezet die helemaal niet in lijn ligt met de muziek van de avond: met andere woorden: allemaal optyfen nu, we zijn geen kroeg.
En ik weet niet hoe het in Trix ging, maar toen we de zaal in mochten stond Blood Incantation te soundchecken. Toen ze daar na een kwartier klaar mee waren, ging de doeken over de instrumenten en bleef er nog een klein stukje podium over voor het voorprogramma. Daar werd een drumstel heen gereden en toen moesten zij eerst een half uur soundchecken. Het optreden zelf vloeide zonder aankondiging ineens over in het optreden zelf. Na minder dan een half uur waren ze klaar en toen moest Blood Incantation nog een keer soundchecken! Ik heb bijna een halve avond staan kijken naar gesoundcheck! Dat kan toch wel in de middag, als het publiek er nog niet is? (of in ieder geval het grootste deel daarvan).
Nou ja, dat dus, maar verder heb ik me uitstekend vermaakt!
Zo modern is Tivoli nu ook weer niet! Gewoon meisjes bij de meisjes, jongetjes bij de jongetjes.Jan1973 schreef: ↑di mei 06, 2025 2:05 am
Ik ben, wat Trix betreft en in het algemeen, heel erg voor alle moderne shit, dus unisex toiletten? Prima op zich, ik denk alleen dat vooral de madammekes beetje moeten wennen aan het feit dat er nu bomen van kerels tussendoor lopen in wat voorheen hun domein was, vooral principieel zittend plassende mannen als ik.
Mijn probleem ligt er denk ik meer bij dat dit soort evenementen fabrieksmatig worden aangepakt: publiek laten betalen, erin, kijken, en zo snel mogelijk er weer uit, dat in 4 zalen tegelijkertijd, en dat alles in een omgeving met niet al te veel sfeer. Samen plassen is hetzelfde hok zou daar denk ik weinig aan veranderen.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸
Ik ben modern, thuis heb ik ook een unisex toilet.
Cremeren kun je leren!
Krijst: "ik ben de alfaman, mijn vriendin moet buiten"
sabaton is mijn favoriete epic metal band
Ja je graaft maar een kuiltje in de tuin!
Cremeren kun je leren!
- Krimhild
- Altijd welkom
Wel goed voor je bovenbeen- en rompspieren.
Mediteren kun je leren!
Bij ranzig toilet -> "boven de pot hoveren".
Cremeren kun je leren!
Bij ranzig (zit) toilet ben ik niet zo'n principieël zittend plassen man ---> pisbak alsnog.
Of de wasbak....
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Rag n Bone Man
Deze man speelde op het Harley-Davidson Euro Festival in Grimaud waar ik voor werk was. Wat een stem heeft die vent, erg indrukwekkend.
Deze man speelde op het Harley-Davidson Euro Festival in Grimaud waar ik voor werk was. Wat een stem heeft die vent, erg indrukwekkend.
לֹא אעבוד
Ik was naar K3
- innuendo
- Lult over cdtjes
Lachen! Hoe was het?
Ik heb twee dochters dus ik durf mezelf een kenner te noemen.
Ik heb twee dochters dus ik durf mezelf een kenner te noemen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Ik vond de show iets minder dan die vorige (Vleugels?), maar mijn dochter heeft zich beter vermaakt (want ze vond het niet meer zo spannend), het was dichter bij huis, en we hebben er dus een leuk moeder-dochter-middagje van gemaakt.
En die ene is natuurlijk nog met zwangerschapsverlof en wordt vervangen door een dame die in het begin van haar invalbeurt schijnbaar vals zong. Dat was nu niet zo, maar toch was het niet helemaal de echte K3 zeg maar.
En ja ik heb wel meegezongen, en gedanst waar nodig.
Gisteren naar Decapitated, Cryptopsy, Warbringer en Carnation geweest in Enschede.
Carnation begon al om 18.30 uur, maar deze gekkies (mijn zoon en ik), waren er al vanaf het begin bij. We hadden deze Belgische death metal al eens mogen aanschouwen op Stonehenge vorig jaar. Alleen kwam het toen niet helemaal over. Dat kwam volgens mij vooral omdat het toen vies warm was en het toen al de 300ste deathmetalact van de dag was. Vanavond kwam het stukken beter binnen. Echt baanbrekend is het niet, maar die HM2-sound van die gitaren blijft live gewoon vet. Warbringer hebben we ook al eerder zien spelen, op Dynamo. Blijft een erg leuk thrashmetalbandje. Wederom niet baanbrekend, maar vooral vermakelijk.
Cryptopsy is niet mijn band. Vanavond klonk het erg chaotisch. Die snaredrums zo snoeihard dat het niet leuk meer was. Ik weet niet wat het met deze band is, maar ik snap ze niet simpelweg niet.
Decapitated* klonk vooral erg degelijk en gedisciplineerd. Niet alle nummers vond ik even boeiend, met name de zang is wat eentonig. Maar tegenover enkele minder imponerende songs, stonden ook genoeg gavere. Ik ken de band niet goed genoeg om te zeggen of juist het oude of nieuwe werk mij beter aanstond.
Al met al een prima avond gehad. Heb nog een Warbringer cd’tje opgepikt.
Carnation begon al om 18.30 uur, maar deze gekkies (mijn zoon en ik), waren er al vanaf het begin bij. We hadden deze Belgische death metal al eens mogen aanschouwen op Stonehenge vorig jaar. Alleen kwam het toen niet helemaal over. Dat kwam volgens mij vooral omdat het toen vies warm was en het toen al de 300ste deathmetalact van de dag was. Vanavond kwam het stukken beter binnen. Echt baanbrekend is het niet, maar die HM2-sound van die gitaren blijft live gewoon vet. Warbringer hebben we ook al eerder zien spelen, op Dynamo. Blijft een erg leuk thrashmetalbandje. Wederom niet baanbrekend, maar vooral vermakelijk.
Cryptopsy is niet mijn band. Vanavond klonk het erg chaotisch. Die snaredrums zo snoeihard dat het niet leuk meer was. Ik weet niet wat het met deze band is, maar ik snap ze niet simpelweg niet.
Decapitated* klonk vooral erg degelijk en gedisciplineerd. Niet alle nummers vond ik even boeiend, met name de zang is wat eentonig. Maar tegenover enkele minder imponerende songs, stonden ook genoeg gavere. Ik ken de band niet goed genoeg om te zeggen of juist het oude of nieuwe werk mij beter aanstond.
Al met al een prima avond gehad. Heb nog een Warbringer cd’tje opgepikt.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle
Ja, klopt. Ik haal die bandnaam altijd door elkaar met Cattle Decapitation.
Gisteren bij Wiegedood geweest in Tivoli. Het was in de Pandora-zaal. Niet een al te grote zaal en ik vond het een stuk beter dan bij Bloon Incantation ruim een week geleden. Het voorprogramma was prima (Ventilateur). Ik heb me prima vermaakt en er was geen toegift! Yes! Ik vind toegiften heel dom en irritant.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸
Een van de meest intrigerende band namen, ever.
Twee dagen Desertfest Berlijn.
Toen ik in de trein zat appte die "knakker" van het huur-appartement dat ik er pas 16:00 uur inkon, dus met baggage en al paar uur op terras gewacht, veel Fussball fans voor de Pokalfinal aanwezig, die gewoon door elkaar liepen/zaten, vreemde gewaarwording voor een voormalig volger van de Nederlandse voetbal-scene.
Uiteindelijk na veel gereis met de U-Bahn zaterdag maar 3 bands gezien:
Lowrider (goed)
My Sleeping Karma (goed)
Dinosaur Jr (where have you been all my life???) En waarom zie ik ze pas twee keer (2024/2025)nuze al bejaard zijn????
Zondag redelijk vroeg aanwezig voor Elephant Tree, maar dat was echt TE HARD, met otoplastieke oordoppen van het werk zelfs, als de bas en gitaren harder in de mix te horen zijn dan de drums (drumstel is onversterkt al 100 decibel) dan is er iets goed mis.
Dus teleurgesteld afgedropen en een paar uur "gechilld" in appartement, uur of zeven weer terug en alleen nog Frankie and the witch fingers gezien (niet heel memorabel), wat buiten geouwehoerd met de stoner scene en nog een steengoeie Elder gezien.
Toen ik in de trein zat appte die "knakker" van het huur-appartement dat ik er pas 16:00 uur inkon, dus met baggage en al paar uur op terras gewacht, veel Fussball fans voor de Pokalfinal aanwezig, die gewoon door elkaar liepen/zaten, vreemde gewaarwording voor een voormalig volger van de Nederlandse voetbal-scene.
Uiteindelijk na veel gereis met de U-Bahn zaterdag maar 3 bands gezien:
Lowrider (goed)
My Sleeping Karma (goed)
Dinosaur Jr (where have you been all my life???) En waarom zie ik ze pas twee keer (2024/2025)nuze al bejaard zijn????
Zondag redelijk vroeg aanwezig voor Elephant Tree, maar dat was echt TE HARD, met otoplastieke oordoppen van het werk zelfs, als de bas en gitaren harder in de mix te horen zijn dan de drums (drumstel is onversterkt al 100 decibel) dan is er iets goed mis.
Dus teleurgesteld afgedropen en een paar uur "gechilld" in appartement, uur of zeven weer terug en alleen nog Frankie and the witch fingers gezien (niet heel memorabel), wat buiten geouwehoerd met de stoner scene en nog een steengoeie Elder gezien.
Maar dan heb je maar zes bands gezien van het hele festival? Of lees ik het verkeerd?
Ja, onvoorziene logistieke uitdagingen op zaterdag.
En op zondag wel in bij het tweede podium geweest, maar het eerste orkest was dermate vaag en oninteressant dat ik voor de rest maar geen moeite gedaan heb. De rest van de bands zei me ook niks en "stonerrock/metal" kan af en toe best wel een eentonig genre zijn, in mijn optiek.
En op zondag wel in bij het tweede podium geweest, maar het eerste orkest was dermate vaag en oninteressant dat ik voor de rest maar geen moeite gedaan heb. De rest van de bands zei me ook niks en "stonerrock/metal" kan af en toe best wel een eentonig genre zijn, in mijn optiek.
- XnegativeX
- Contacteer:
Gisteren Ulcerate aangedaan in Nijmegen.
Autarkh klonk lekker maar had een belabberd geluid (iets waar Doornroosje vaker mee kampt).
Ulcerate was allesverpletterend en liet zien dat het toch echt mogelijk is voor Doornroosje om hun geluid op orde te krijgen.
Mensen die constant door de muziek heen ouwehoeren zijn irritant.
Of misschien word ik gewoon oud.
Autarkh klonk lekker maar had een belabberd geluid (iets waar Doornroosje vaker mee kampt).
Ulcerate was allesverpletterend en liet zien dat het toch echt mogelijk is voor Doornroosje om hun geluid op orde te krijgen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
dat is zo typische nederlands, dat ik niet meer naar nederlandse concerten ga (uitgezonderd terneuzen, daar komt geen hond, dus dan kan je niet praten), al dat gepraat en die telefoontjes, snap daar niets van
ik ga alleen nog maar naar belgische concerten om die reden
ulcerate wil ik ook wel eens live zien, ben niet zo'm super fan van dissonante death metal, maar ulcerate kan ik wel smaken
ik ben net terug van avondje in sint niklaas, was amusant
Carnation speelde een half uurtje, typische Carnation show, heb ze al vaak gezien, melodieuze death metal en ze worden steeds groter en dat begrijp ik, death metal voor de massa, maar wel goed uitgevoerd en professioneel, kan er wel van genieten, alleen was het geluid een complete ramp
daarna warmaster, cliche thrash, maar live is dat wel leuk, vind ze qua songwriting niet echt interessant, maar live is diwel een aardige band met genoeg energie, goed voorprogramma bandje
daarna, hier kwamen we voor, een lekkere bak herrie van cryptopsy, klinken nog even bruut als ik ze voor het eerst zag in 1998, vind nieuwe zanger ook goed, en nieuwere songs van gomorrah en van de komende plaat, doen het live best goed, ze hebben terug hun ding gevonden, heb vooral naar de drums geluisterd, en die zat goed
daarna nog decapitated, tja, die band is niet meer maar het ooit was, verra van,mhet is nu een commerciele voor de massa band, maar dan met slechte songs, ben wel gebleven omdat ze wind of creation en natuurlijk spheres of madness speelde, dat was wel nog eens leuk om te horen
kortom ,een leuke, maar niet geweldige, muziekavond en geen spijt dat we geweest zijn
ik ga alleen nog maar naar belgische concerten om die reden
ulcerate wil ik ook wel eens live zien, ben niet zo'm super fan van dissonante death metal, maar ulcerate kan ik wel smaken
ik ben net terug van avondje in sint niklaas, was amusant
Carnation speelde een half uurtje, typische Carnation show, heb ze al vaak gezien, melodieuze death metal en ze worden steeds groter en dat begrijp ik, death metal voor de massa, maar wel goed uitgevoerd en professioneel, kan er wel van genieten, alleen was het geluid een complete ramp
daarna warmaster, cliche thrash, maar live is dat wel leuk, vind ze qua songwriting niet echt interessant, maar live is diwel een aardige band met genoeg energie, goed voorprogramma bandje
daarna, hier kwamen we voor, een lekkere bak herrie van cryptopsy, klinken nog even bruut als ik ze voor het eerst zag in 1998, vind nieuwe zanger ook goed, en nieuwere songs van gomorrah en van de komende plaat, doen het live best goed, ze hebben terug hun ding gevonden, heb vooral naar de drums geluisterd, en die zat goed
daarna nog decapitated, tja, die band is niet meer maar het ooit was, verra van,mhet is nu een commerciele voor de massa band, maar dan met slechte songs, ben wel gebleven omdat ze wind of creation en natuurlijk spheres of madness speelde, dat was wel nog eens leuk om te horen
kortom ,een leuke, maar niet geweldige, muziekavond en geen spijt dat we geweest zijn
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik heb vorig jaar tegen een familie die voor en achter mij en mijn vriendin stonden bij Ne Obliviscaris op een gegeven moment echt geschreeuwd dat ze hun muil konden houden of naar achter konden gaan als ze niet van het concert wilden genieten waarop ze reageerden dat ze er echt ook van het genieten waren. Ja? Kap dan godverdomme eens met constant TUSSEN ONS DOOR te communiceren terwijl er een topband staat te musiceren.XnegativeX schreef: ↑za mei 31, 2025 12:51 pm Gisteren Ulcerate aangedaan in Nijmegen.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Beetje buiten genre, wij gaan zaterdag a.s. naar Blues Peer met o.a. Seasick Steve, de al dan niet "hobo". Wij waren met hetzelfde gezelschap ooit bij zijn concert in ik meen de Schouwburg Rotterdam.Lennert schreef: ↑zo jun 01, 2025 11:24 amIk heb vorig jaar tegen een familie die voor en achter mij en mijn vriendin stonden bij Ne Obliviscaris op een gegeven moment echt geschreeuwd dat ze hun muil konden houden of naar achter konden gaan als ze niet van het concert wilden genieten waarop ze reageerden dat ze er echt ook van het genieten waren. Ja? Kap dan godverdomme eens met constant TUSSEN ONS DOOR te communiceren terwijl er een topband staat te musiceren.XnegativeX schreef: ↑za mei 31, 2025 12:51 pm Gisteren Ulcerate aangedaan in Nijmegen.
Vrijdag avond, lang niet gezien, dus hoop aanwezigen er dus op los mauwen.
Maar niet bij Seasick Steve: SHUT THE FUCK UP OR LEAVE!!!! Niemand meer gehoord.
Gaan er nog meer forumleden naar South of Heaven in Maastricht vandaag en/of morgen?
Ik ben 2 dagen geweest.
Erg geslaagd festival wat mij betreft.
Erg geslaagd festival wat mij betreft.
- paradigm shift
Holy Scum in DB’s gisteren. Holy moly, wat een stoomwals was dat. Harcore/sludge/noise op standje 11.
οu φροντiς
Een weekje geleden bij Metalucifer, Intranced, Bad Omen en Avalon geweest in het café van de Willemeen Arnhem. Topavond! Vier bands op een avond gepropt, maar ombouwen ging lekker efficiënt dus niet te lang wachten tussendoor. En amper telefoontjes.
Wel moshpits en crowdsurfers op een paar vierkante meter haha.
Avalon opende, Duitse hardrock/heavy metal met af en toe wat freaky vocalen. Soms extreem rommelig, soms erg indrukwekkend muzikaal. Met wat awkward lange stiltes tussen nummers door, had het idee dat ze wat zenuwachtig waren.
De avond was #4 van de zogenaamde Back Alley Rituals, dus dan moet huisband Bad Omen ook weer aantreden. Blijft een gave band, zeker live. Drie man sterk, rock & roll black metal om het maar een naam te geven. Lekker het publiek opzwepen, leuke praatjes tussendoor, erg fijne liveband!
Intranced uit de VS kwam als derde, en won wel de avond. Hele vette old school heavy metal met een theatrale zanger, superstrakke band, af en toe lekker rauw en vol energie. Enige gemis was een tweede gitarist waardoor in de solo's het geluid wat dunner werd.
Metalucifer als laatste, drie oude Japanse knarren aangevuld met wat jonger volk. Met nummers als Heavy Metal Bulldozer, Heavy Metal Ninja, Heavy Metal Samurai en Heavy Metal Warriors Ride on the Chariots zo campy als wat, zeker met de gebrekkig Engelse teksten. Maar toch erg gaaf, ook om zo'n band in een superklein zaaltje te zien.

Avalon opende, Duitse hardrock/heavy metal met af en toe wat freaky vocalen. Soms extreem rommelig, soms erg indrukwekkend muzikaal. Met wat awkward lange stiltes tussen nummers door, had het idee dat ze wat zenuwachtig waren.
De avond was #4 van de zogenaamde Back Alley Rituals, dus dan moet huisband Bad Omen ook weer aantreden. Blijft een gave band, zeker live. Drie man sterk, rock & roll black metal om het maar een naam te geven. Lekker het publiek opzwepen, leuke praatjes tussendoor, erg fijne liveband!
Intranced uit de VS kwam als derde, en won wel de avond. Hele vette old school heavy metal met een theatrale zanger, superstrakke band, af en toe lekker rauw en vol energie. Enige gemis was een tweede gitarist waardoor in de solo's het geluid wat dunner werd.
Metalucifer als laatste, drie oude Japanse knarren aangevuld met wat jonger volk. Met nummers als Heavy Metal Bulldozer, Heavy Metal Ninja, Heavy Metal Samurai en Heavy Metal Warriors Ride on the Chariots zo campy als wat, zeker met de gebrekkig Engelse teksten. Maar toch erg gaaf, ook om zo'n band in een superklein zaaltje te zien.